Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dutch_Dynamite schreef:voor zover ik kon voelen is ze leeg en klaar. ze ligt nu zeer tevreden te slapen met d'r kindjes.
het zijn er dus 4: 2 teefjes en 2 reutjes en ik ben verliefffddd
super, gefeliciteerd! Alles inmiddels uitgewerkt met de reu eigenaar?
ja gelukkig wel. daar gaat geen pup heen
Goed zeg!
Van harte met de vier puppenkinders! Geniet ervan!
ja zijn loombandjes, de ''plakbandjes'' heb ik niet binnen gekregen en ik moest even wat..
en JA het zijn zeker beren. heb de vierde ook moeten helpen want die kreeg ze er niet uit (die van 580gr). die bleef hangen met zn kopje.
En ik vind ze ook genoeg verschillen om uit elkaar te houden zonder bandjes hoor!
Hier waren het 7 zwart-witte BC pups en 2 teefjes hadden dezelfde aftekening op de kop, maar aan de kraag waren ze wel uit elkaar te houden.
Ik zag de noodzaak van bandjes dus ook helemaal niet in.
Lijkt me fijner voor de pups ook, zo zonder iets rond hun nek.
Gewoon even de kenmerken noteren van de hondje die op elkaar lijken. bv drie witte voetjes en witte staartpunt. Na een paar dagen lijken ze niet meer op elkaar. Dan heb je de bandjes niet meer nodig.
Ik noem ze de eerste dagen als ze op elkaar lijken gewoon naar hun kenmerk. Bv halfroze of witvoet. Dan heb je het zo door
Van harte gefeliciteerd!
Wat fijn dat ze toch gewoon zelf is bevallen.
Gaat alles goed met moeders en kids?
Na diverse horror verhalen over bandjes zou ik trouwens kiezen voor nagellak o.i.d. om pups die je slecht uit elkaar kan houden herkenbaar te maken.
Zelf hoop ik op herkenbare vlekjes maar anders heb ik buurvrouwen met nagellak...
ik ben zelf t meest verliefd op blauw.. als zij nou ook nog eens blauwe husky ogen krijgt... ohhjee, dan wordt het heelll lastig om haar te laten gaan..
Dutch_Dynamite schreef:mag ik moeders ontwormen en ontvlooien nu?
Waarom zou je nu direct willen ontwormen en ontvlooien???
De teef wordt hier met de pups mee ontwormd enkele dagen na de pups. De pups die ontworm ik op 3-5 en 7 weken en de teef dus steeds enkele dagen later. Verder is de teef voor de dekking (voor de loopsheid) ontwormd.
Zou ik denk ik even niet doen, had je beter tijdens de dracht of vlak daarvoor kunnen doen. Ontvlooien nu alleen als er echt vlooien zijn, maar dat hoop ik toch niet voor je, en ontwormen straks tegelijk met de pups.
en waarmee ontvlooien en ontwormen jullie het liefst? zowel teef als pups?
heb zelf voor ontwormen exil pasta, maar zag net ook drontal suspensie voor pups en dat lijkt me ook wel wat...
Dutch_Dynamite schreef:en waarmee ontvlooien en ontwormen jullie het liefst? zowel teef als pups?
heb zelf voor ontwormen exil pasta, maar zag net ook drontal suspensie voor pups en dat lijkt me ook wel wat...
gefeliciteerd met je pups.
wil mij verder er zo mee bemoeien maar zijn dit geen vragen die je moeten weten voor je überhaupt aan fokken begint?
net als de bandjes , de pups lijken haast niet op elkaar dus vanwaar de bandjes?
Dutch_Dynamite schreef:en waarmee ontvlooien en ontwormen jullie het liefst? zowel teef als pups?
gebruik nooit exil... in mijn omgeving zijn er al een paar katten die het loodje hebben gelegd door het gebruik van exil producten. nu zijn katten geen honden maar ik zelf zou het risico niet lopen.
ik ontworm mijn pups met banminth pasta en moeders met drontal of milbemax.
ellen
gefeliciteerd met je pups.
wil mij verder er zo mee bemoeien maar zijn dit geen vragen die je moeten weten voor je überhaupt aan fokken begint?
net als de bandjes , de pups lijken haast niet op elkaar dus vanwaar de bandjes?
thnx
ik vraag niet waarmee ik het moet doen, ik vraag naar ervaringen van anderen omdat ik dan misschien ook naar andere producten kijk