Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agent schiet op agressieve honden
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Agent schiet op agressieve honden
http://www.rtvnh.nl/nieuws/149761/Polit ... +Amsterdam
AMSTERDAM De politie heeft vrijdagochtend op agressieve honden in Amsterdam geschoten.
De twee honden waren losgebroken uit een woning aan de Hegelhof in Amsterdam. Vervolgens vernielden de beesten aan de Socratesstraat een auto en beet één van de honden een voorbijganger.
Toen politie ter plaatse kwamen waren de honden nog steeds agressief en probeerden de agenten te bijten. Een agent schoot vervolgens twee keer in de lucht, maar dat hielp niet. De honden bleven agressief. Uiteindelijk heeft een agent gericht op een van de honden geschoten, waarna de beesten weer terug naar huis liepen.
In de woning aan de Hegelhof trof de politie één gewonde hond aan. Die is door de dierenambulance meegenomen. De andere hond is overmeesterd door hondenbegeleiders van de politie en is ook meegenomen. De eigenaar van de honden moet een verklaring afleggen op het politiebureau.
AMSTERDAM De politie heeft vrijdagochtend op agressieve honden in Amsterdam geschoten.
De twee honden waren losgebroken uit een woning aan de Hegelhof in Amsterdam. Vervolgens vernielden de beesten aan de Socratesstraat een auto en beet één van de honden een voorbijganger.
Toen politie ter plaatse kwamen waren de honden nog steeds agressief en probeerden de agenten te bijten. Een agent schoot vervolgens twee keer in de lucht, maar dat hielp niet. De honden bleven agressief. Uiteindelijk heeft een agent gericht op een van de honden geschoten, waarna de beesten weer terug naar huis liepen.
In de woning aan de Hegelhof trof de politie één gewonde hond aan. Die is door de dierenambulance meegenomen. De andere hond is overmeesterd door hondenbegeleiders van de politie en is ook meegenomen. De eigenaar van de honden moet een verklaring afleggen op het politiebureau.
Laatst gewijzigd door Marco88 op 29 aug 2014 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Agent schiet op agressieve honden
Wat had hij anders moeten doen? Ze rustig aaien?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
wow is het nog komkommertijd ofzo met zulke nieuwsberichten. Vind het ook nogal slecht geschreven trouwens :p

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Had toch op zijn minst eerst met frikadellen kunnen gaan zwaaienSafari schreef:Wat had hij anders moeten doen? Ze rustig aaien?

- dagmar88
- Zeer actief

Heb je wel gelijk inSuske schreef:Had toch op zijn minst eerst met frikadellen kunnen gaan zwaaienSafari schreef:Wat had hij anders moeten doen? Ze rustig aaien?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Net gekekendagmar88 schreef:dat filmpje

Domme wijf dat zit te lachen

En hoewel heel triest toch mooi om te zien hoe de ene hond zich om de
ander bekommert.
Ze kwispelden! Dus ze waren niet agressief! Ze wouden gewoon spelen 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Kijk, dat was ook een vraag die ik had. Wie weet leven ze op een erf waar autobanden liggen die ze als speelgoed gebruiken en zagen ze die opeens onder een auto...Of er zat een hond in een auto waar ze bij wouden. Wordt niet helemaal duidelijk in het verhaal.fenneke schreef:Waarom vernielen honden zomaar een auto?
Denk dat die vernieling bestond uit krassen op de lak. Geen verscheurde banden oid.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Safari schreef:Denk dat die vernieling bestond uit krassen op de lak. Geen verscheurde banden oid.
Nee daar denk ik ook niet aan . Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom een hond een auto iets wil "" aandoen ""
Zijn het reuen en zit er bv een loopse teef in dan ja dat is dan te bedenken.
Maar zomaar uit het niet zal een hond toch geen auto beschadigen ?
Fenneke en Baloe

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is beschadigen, geen vernieling.Safari schreef:Denk dat die vernieling bestond uit krassen op de lak. Geen verscheurde banden oid.
Bij vernieling heb ik tenminste een totaal ander beeld.
Ook ik zat me al af te vragen hoe die honden dat hadden klaargespeeld

Wat een maf filmpje.
Die agent is als de dood voor die honden.
Hij valt zelf (over een drempeltje bij het stadgroen denk ik?)
Ik zie op het filmpje geen agressieve honden?

Alleen blaffende honden.
Is er nog een filmpje van voor dat die agent met getrokken pistool in beeld komt?
- binkebobbel
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje - Aantal honden: 3
Tjonge wat een eikel van een agent.
Dikke kans dat er een kat onder die auto zat.
Ik zie geen agressieve honden dat ziet er toch echt wel anders uit.
Wat een watje...moet niet kunnen
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
Er staat toch echt in het artikel dat er een voorbijganger gebeten is.binkebobbel schreef:Tjonge wat een eikel van een agent.
Nou, ik begrijp het prima hoor, die reactie van die agent
Er staan opeens 2 honden aan de overkant van de straat die als agressief te boek staan bij het grote publiek en die rennen keihard en recht op hem af. Ik denk dat je in dat soort situaties beter het zekere voor het onzekere kan nemen dan af te wachten of ze zich nu tegen jou richten (aangezien er al melding was dat er een toeschouwer gebeten was). Ik geef 'm groot gelijk.

Ik lees overigens in het Leidsch Dagblad dat de voorbijganger die gebeten was, een hond bij zich had. Donkerbruin vermoeden dat die honden het op de hond hadden gericht en de eigenaar z'n hand ertussen gestoken heeft...
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou wat zielig zegdagmar88 schreef:dat filmpje

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou ze ook niet tegen willen komen met die houding 

- dagmar88
- Zeer actief
Ja inderdaad.Suske schreef:Net gekekendagmar88 schreef:dat filmpje
![]()
Domme wijf dat zit te lachen![]()
En hoewel heel triest toch mooi om te zien hoe de ene hond zich om de
ander bekommert.
Als hij op het moment dat ze op hem af kwamen gerend had geschoten had ik dat begrepen, ook al waren ze duidelijk van plan langs hem heen te gaan.Lemuria schreef:Nou, ik begrijp het prima hoor, die reactie van die agentEr staan opeens 2 honden aan de overkant van de straat die als agressief te boek staan bij het grote publiek en die rennen keihard en recht op hem af. Ik denk dat je in dat soort situaties beter het zekere voor het onzekere kan nemen dan af te wachten of ze zich nu tegen jou richten (aangezien er al melding was dat er een toeschouwer gebeten was). Ik geef 'm groot gelijk.
Ze zijn niet agressief, alleen opgewonden en waaks.
Maar dat ziet hij niet, of dat nu door zijn angst (hij schijt al lang voor ze hem hebben gezien 7 kleuren stront) is of doordat hij in het algemeen geen honden kan lezen.
Heel veel honden zouden komen kijken wanneer iemand zo raar ligt te doen op de grond. Dat hij dan pas gericht schiet is wat mij betreft echt een miskleun.

Niet iedereen weet iets van honden, ik kan me zo indenken dat dit voor een hondenleek(?) heel intimiderend over kan komen. Het is voor hun een "vechthond", niet de mensenknuffelaars die wij er over het algemeen in ziendagmar88 schreef:Als hij op het moment dat ze op hem af kwamen gerend had geschoten had ik dat begrepen, ook al waren ze duidelijk van plan langs hem heen te gaan.Lemuria schreef:Nou, ik begrijp het prima hoor, die reactie van die agentEr staan opeens 2 honden aan de overkant van de straat die als agressief te boek staan bij het grote publiek en die rennen keihard en recht op hem af. Ik denk dat je in dat soort situaties beter het zekere voor het onzekere kan nemen dan af te wachten of ze zich nu tegen jou richten (aangezien er al melding was dat er een toeschouwer gebeten was). Ik geef 'm groot gelijk.
Ze zijn niet agressief, alleen opgewonden en waaks.
Maar dat ziet hij niet, of dat nu door zijn angst (hij schijt al lang voor ze hem hebben gezien 7 kleuren stront) is of doordat hij in het algemeen geen honden kan lezen.
Heel veel honden zouden komen kijken wanneer iemand zo raar ligt te doen op de grond. Dat hij dan pas gericht schiet is wat mij betreft echt een miskleun.
Godenzijdank hebben ze mijn 4 x zo grote klapkaak destijds gewoon samen met de buren met wat lekkers terug de tuin in gelokt en m'n poort provisorisch gemaakt.

Ik vind het idd niet overkomen of de honden erg agressief zijn,wel snap ik dat als je geen honden gewend ben dit intimiderend kan zijn.Een agent is maar een mens en niet iedere agent is honden gewoon.De agenten die op dat moment van de oproep in de buurt zijn worden er maar heen gestuurd er word niet gevraagd aan ze of ze ervaring met honden hebben.
In de hele situatie is er maar één fout en dat is de eigenaar van de honden die ze gewoon in huis had moeten houden .Hopenlijk komt is de gewonde hond weer snel in orde.
In de hele situatie is er maar één fout en dat is de eigenaar van de honden die ze gewoon in huis had moeten houden .Hopenlijk komt is de gewonde hond weer snel in orde.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zoek voor de lol eens op pitbull attack op YouTube, die honden zien er niet anders uit.
Daarnaast hebben ze volgens de bron al eerder dingen uitgespookt, én normaal is het natuurlijk ook niet dat een hond een mens zo omver loopt.
Ik begrijp het wel. Had het handiger gekund? Ja dat wel.
Daarnaast hebben ze volgens de bron al eerder dingen uitgespookt, én normaal is het natuurlijk ook niet dat een hond een mens zo omver loopt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik snap de tweede keer schieten niet, hij kukelt om en schiet vervolgens gericht op de honden
Maar ja, ben geen politieagent
Maar ja, ben geen politieagent

- dagmar88
- Zeer actief
Hij zal nog vaak zat in contact komen met minder vriendelijke honden dan dit stel. Van situaties met huiselijk geweld tot reanimaties.beatje schreef:Ik vind het idd niet overkomen of de honden erg agressief zijn,wel snap ik dat als je geen honden gewend ben dit intimiderend kan zijn.Een agent is maar een mens en niet iedere agent is honden gewoon.De agenten die op dat moment van de oproep in de buurt zijn worden er maar heen gestuurd er word niet gevraagd aan ze of ze ervaring met honden hebben.
Dan moet je niet uitstralen dat je bang bent, dan maak je alleen maar problemen.
- dagmar88
- Zeer actief
Misschien nog maar eens goed kijken.Apple schreef:Zoek voor de lol eens op pitbull attack op YouTube, die honden zien er niet anders uit.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
tja, als loslopende klapkaak bekend staat als agressief bij de melding, al een voorbijganger gebeten heeft, blaffend op je afrend en omver beukt , vind ik het niet raar dat er geschoten wordt.
Wel een klootzak van een eigenaar trouwens.
en ik denk dat vak hondentaal lezen, niet op de politie academie gegeven wordt

- dagmar88
- Zeer actief
De poep uit je ogen wrijven ook niet op het anti klapkaak college.Marco88 schreef:tja, als loslopende klapkaak bekend staat als agressief bij de melding, al een voorbijganger gebeten heeft, blaffend op je afrend en omver beukt , vind ik het niet raar dat er geschoten wordt.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
De hond loopt de agent niet omver maar hij struikelt. De agent richt op de hond zijn poot en raakt hem vol in de borst. Hond zal het waarschijnlijk niet overleven. Ik zag een foto van het gat dat dat dier in zijn borst heeft.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.