Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agent schiet op agressieve honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Agent schiet op agressieve honden

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat mevrouw Tok ook roept "Wees nou ereluk! Jullie heb de verkeerde hond neergeskotah!". Stelt ze nou serieus dat ze die andere had moeten neerschieten? Ze waren toch alleen maar lief aan het spelen?! :LOL:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Lemuria schreef:
dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:Nou, met je eens zien hoe verdeeld de meningen op dit forum al zijn n.a.v. de houding/het gedrag van die honden...De een zegt dat ze gewoon vrolijk waren, de ander dat ze niks goeds van plan waren. Hoe moet een willekeurige stoeploper het dan inschatten :mrgreen:?
:wink: Nog even, dan kun je ze naar waarde schatten.
Wat kan ik dan naar waarde schatten?
:D
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

LongFields schreef:
ranetje schreef: Ik vraag me af waarom een agent eerst in de lucht zou schieten (volgens het verslag)? :denken:
Voor honden is dat toch geen "waarschuwing"?
Eerder iets om je (verder) opver op te winden lijkt me.
Dat vroeg ik me ook al af inderdaad.
Misschien verwachtte de agent dat de honden direct na de waarschuwingsschoten hun handen in de lucht zouden steken om zich over te geven? :U:
Schrikken van de knallen misschien? Hij heeft tenminste nog geprobeerd om iets te doen en is niet meteen gericht gaan schieten.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waarom sturen ze er niet gewoon een agent van de hondenbrigade op af? Die zijn ws niet zo schijterig.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Als het 2 poedels waren was het niet gebeurd
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Misschien om dat meneer van de hondenbrigade betere dingen te doen had? Agenten zijn ook maar mensen en je kunt er niet van verwacht dat ze ook nog prima de hondentaal begrijpen. Ik geloof dat er maar een klein clubje hondenliefhebbers is dat die echt goed begrijpt. Het gros loopt op zondag met zijn hond in het bos met "hij wil alleen maar spelen". Sorry maar dan kun je niet verwachten dat de gemiddelde agent dat wel feilloos weet.

En in de tijd dat die honden een omstander hebben gehapt en een auto bekrast. Heeft de eigenaar niks kunnen doen? Ik noem dit een gevalletje pech voor de eigenaar die heeft dit veroorzaakt en had dit op moeten lossen. Als oom agent moet komen is het te laat.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

semmyboy schreef:Als het 2 poedels waren was het niet gebeurd
Omdat twee Poedels ook lang niet zoveel schade zullen aanrichten als twee mogelijk agressieve Pitbull-achtigen. Niet zo gek, toch?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
nathalie schreef:Waarom sturen ze er niet gewoon een agent van de hondenbrigade op af? Die zijn ws niet zo schijterig.
Omdat het belang van die honden niet de eerste prioriteit heeft :roll:
Er moet maar net een geleider in de buurt zijn.
Zo'n angsthaas met pistool lijkt me gevaarlijker dan iets langer wachten en dan iemand van de hondenbrigade.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lieke87
Zeer actief

Als het twee herders, rottweilers, bordeaux doggen of andere gevaarlijke uitziende rassen waren was het ook gebeurd. Nee inderdaad als het chiwawa's, tekkels, boomertjes of iets dergelijk waren was het niet zo gebeurd. Hadden mensen waarschijnlijk ook de politie niet gebeld. Echter koos deze eigenaar voor een, oneerbiedig gezegd, klapkaak. Die bij leken vallen onder de categorie gevaarlijk.
Lieke87
Zeer actief

Ik vind het echt bijzonder dat zo veel mensen er vanuitgaan dat de gemiddelde mens net zo veel hondenkennis heeft als de gemiddelde hondenforummer.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Nanna schreef:
nathalie schreef:Waarom sturen ze er niet gewoon een agent van de hondenbrigade op af? Die zijn ws niet zo schijterig.
Omdat het belang van die honden niet de eerste prioriteit heeft :roll:
Er moet maar net een geleider in de buurt zijn.
Ben ik wel met je eens.
Stel me zo voor dat agent afkomt op een melding van aanvallende-agressieve pitbullachtigen; daar zou ik ook extra voorzichtig van worden.
Neemt niet weg dat ie toch wel meer opties van reageren had, maar daarvoor moet je wel wat kennis van honden hebben.

Vind dan ook dat de agent niets te verwijten valt (misschien zijn onhandigheid en hij zou wat meer tijd op de schietbaan door moeten (kunnen) brengen).
Eigenaar had daar allang moeten zijn om de honden tot de orde te roepen.
Wiel
Lemuria

JYBD schreef:
Lemuria schreef:
dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:Nou, met je eens zien hoe verdeeld de meningen op dit forum al zijn n.a.v. de houding/het gedrag van die honden...De een zegt dat ze gewoon vrolijk waren, de ander dat ze niks goeds van plan waren. Hoe moet een willekeurige stoeploper het dan inschatten :mrgreen:?
:wink: Nog even, dan kun je ze naar waarde schatten.
Wat kan ik dan naar waarde schatten?
:D
Nee sorry, ik vat 'm echt niet. De waarde van de meningen hier? Het gedrag van de honden naar waarde schatten? De waarde van de hondenkennis van de willekeurige passant?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: :engel: bijster intelligent. Dacht ik al :mrgreen:
Wat een lol.
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Lemuria schreef:Wat mevrouw Tok ook roept "Wees nou ereluk! Jullie heb de verkeerde hond neergeskotah!". Stelt ze nou serieus dat ze die andere had moeten neerschieten? Ze waren toch alleen maar lief aan het spelen?! :LOL:
Nou, daar viel mijn bek ook even van open.

Denk dat het in paniek ook allemaal erger is gemaakt. Ambulance en al voor wat achteraf een oppervlakkig gaatje blijkt te zijn.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben er niet op tegen dat agressieve loslopende honden afgeschoten worden, maar ben nou eerlijk: 2 staffachtige honden die een andere hond aanvallen dn de verwondingen vallen wel mee (volgens het baasje, ook bij hem vallen ze wel mee), dan lijkt het mij niet dat ze zo losgeslagen agressief waren. Ik zie ook geen agressieve gevaarlijke honden in dat filmpje. Wat ik wel zie is een agent die lijkt te schieten uit een soort paniek. Lijkt me veel gevaarlijker;-)
Afbeelding
Lemuria

nathalie schreef:Ik ben er niet op tegen dat agressieve loslopende honden afgeschoten worden, maar ben nou eerlijk: 2 staffachtige honden die een andere hond aanvallen dn de verwondingen vallen wel mee (volgens het baasje, ook bij hem vallen ze wel mee), dan lijkt het mij niet dat ze zo losgeslagen agressief waren. Ik zie ook geen agressieve gevaarlijke honden in dat filmpje. Wat ik wel zie is een agent die lijkt te schieten uit een soort paniek. Lijkt me veel gevaarlijker;-)
Ja, da's ook weer zo'n vraagteken hier. Ik vind het frappant dat zo'n senior z'n hond tegen 2(!) Staffs kan beschermen en daarbij alleen een oppervlakkige vleeswond oploopt. Of hij heeft gigantisch mazzel gehad.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

De neergeschoten hond is overleden meld de eigenaar op zijn fb.
De andere hond zit bij een geheime opslag.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Biet
Zeer actief

nathalie schreef:Ik ben er niet op tegen dat agressieve loslopende honden afgeschoten worden, maar ben nou eerlijk: 2 staffachtige honden die een andere hond aanvallen dn de verwondingen vallen wel mee (volgens het baasje, ook bij hem vallen ze wel mee), dan lijkt het mij niet dat ze zo losgeslagen agressief waren. Ik zie ook geen agressieve gevaarlijke honden in dat filmpje. Wat ik wel zie is een agent die lijkt te schieten uit een soort paniek. Lijkt me veel gevaarlijker;-)
Ja, die agent had veel meer opties.
En wellicht, als het een hondengeleider was geweest, had ie ze ook meteen gezien en de situatie beter ingeschat.
En ook terecht als die agent nu vragen krijgt over het gebruik van zijn vuurwapen, en wat mij betreft zijn dat erg lastige vragen (: hij lijkt inderdaad te schieten uit een soort paniek: geen professionele reden).
Maar echt verwijtbaar vind ik zijn handelen niet.
Wiel
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

1 of andere aso laat d'r twee honden zonder toezicht lopen en er komt overlast van, dan had ik niet alleen die honden afgeschoten maar d'r ook een stevige boete gegeven. Wat is het toch een afschuiven steeds. Neem toch verantwoording voor je honden.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ik begrijp dat als jullie honden neergeschoten worden, je netjes achter dat lijntje blijft? Ook totaal niet boos bent?

Ik ben geen aso, maar als 1 van mijn honden neergeschoten zou worden, sta ik niet voor mezelf in :wink:
Afbeelding
Dalmarieke
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

Ik heb ook de indruk dat de zwarte hond die voorop rent, bij het hard aan komen rennen, in het zelfde tempo nog rent wanneer ze het hoekje omgaat, en doordat ze die kleine hoek moet maken, helemaal niet kon zien dat die agent daar stond en zich daar dus oprichtte?

Vind het triest voor de beestjes....denk dat deze agent een beetje in paniek was....
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
Biet
Zeer actief

nathalie schreef:Ik begrijp dat als jullie honden neergeschoten worden, je netjes achter dat lijntje blijft? Ook totaal niet boos bent?

Ik ben geen aso, maar als 1 van mijn honden neergeschoten zou worden, sta ik niet voor mezelf in :wink:
Ik zou woest zijn, ook op mezelf.
En ik hoop dat ik achter die lijn blijf; het is niet best als ik dat niet zou doen.

Iedereen die de mensen aso's noemt aan de hand van dit filmpje, in deze situatie, is een asociaal.
Als in a-sociaal.

Maar het zijn niet mijn honden, dus kan ik, met afstand, wat vinden van wat er gebeurd is.
En dat heb ik al gezegd.
Wiel
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

De hond heeft het niet overleeft. De baas moeten ze een verbod geven op het houden van honden en een hele fikse boete. Hoe halen ze het in hun hoofd om honden zomaar los te laten lopen zonder dat iemand erbij is. je zal er maar met je wawa lopen of nog erger met je kindje.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Waren die eerste 2 schoten waarschuwingsschoten? Het kwam meer over als ontzettend gestuntel waarbij de agent niet raak schoot en ook nog eens viel...
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

chaos schreef:1 of andere aso laat d'r twee honden zonder toezicht lopen en er komt overlast van, dan had ik niet alleen die honden afgeschoten maar d'r ook een stevige boete gegeven. Wat is het toch een afschuiven steeds. Neem toch verantwoording voor je honden.

De honden waren ontsnapt.

Zo agressief vond ik ze niet.

Snap die agent best, na al die mediaverhalen over staffords.

Maar ik heb op Facebook een filmpje gezien van die hond met dat kogelgat, was een flink gat, die hond liet zich gewoon aaien Tama van mij zou zich niet meer aan laten raken als ze zo pijn had.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

De grote vraag blijft nog steeds: wat deden ze daar dan op straat? En waarom vielen ze dat hondje aan, waarom sloopte ze die auto?
Als ze echt niks zouden doen, zouden ze een rondje lopen, hier en daar even een plasje doen en verder niets. Dan zouden er geen straten worden afgezet, omdat ze een rondje lopen. Iedereen heeft vast wel eens een ontsnapte hond gevonden, wat zeg ik, ik heb er totaal 3 gevonden. En geen van alle deden daadwerkelijk iets, ze vielen geen honden aan en ik kon ze zo aanlijnen. Blijkbaar deden deze 2 staffords wel wat, anders had iemand ze allang even aangelijnd, vooral de buurtbewoners die deze honden kennen.
Perry en Noah

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou de wond van die voorbijganger die gebeten was was maar oppervlakkig.
En hoeveel auto's worden niet beschadigd door loslopende katten, er zaten krassen op de lak van die auto.
Die man die gebeten was zei ook dat het schieten niet nodig was geweest.

Ik vond ze helemaal zo agressief niet.

En de buurvrouw heeft die ene hond nog in huis gehad voordat hij in beslag werd genomen dus zulke rothonden waren het niet.

Ze waren ontsnapt ik denk dat dat iedereen weleens kan overkomen.

Ik bof want ik woon negen hoog. Dus mijn honden zouden niet verder komen dan de galerij.

Met dat schieten van die agent had het ook verkeerd af kunnen lopen hij had ook een mens kunnen raken als je zomaar in paniek ga lopen schieten. Ik vond het er tenminste niet echt beheerst uitzien.

Snap heus wel dat hij in paniek raakte, ik zou denk ik ook schrikken als ik ineens twee honden zo op me af zou zien komen denk ik. Al schrik ik meestal niet zo snel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Lees net dat de hond het niet heeft overleefd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou, ik zal ook maar eens mijn mening geven. Ik vind die agent een echte schijthaas. Dat soort mensen moet je geen geweer geven. Ik zelf ben echt niet dol op bijtende honden maar ik zie zo dat deze honden hem niet wilden bijten maar gewoon langs kwamen rennen. Dan kun je de honden beter even lokken of roepen. Zelf zou ik de honden geroepen hebben met de autodeur open. Roepen, gaan jullie mee, of gaan we wandelen oid. Dan zouden ze denk ik wel in de auto gesprongen zijn.

Of gewoon niks doen. Erbij blijven en even kalm doen. Afwachten en rondkijken of je iemand ziet die weet van wie de honden zijn.

Het verhaal zou totaal anders worden als deze honden mensen grepen en echt vasthielden. Dan moet je ze wel afschieten want vasthouden maakt dat iemand de functie in een arm kan verliezen en dan mag je als agent niet afwachten en de dierenliefhebber zijn.

Ik zie dus gewoon een bange agent met een wapen. Wat mij betreft moeten dergelijke mensen niet op straat lopen. Dat zijn ook de mensen die de verkeerde boef afschieten of die een man overhoop knallen die ongevraagd een voorwerp uit zijn zak haalt waarvan de agent dan denkt dat dat een wapen is. Bange politie is iets wat zeker niet in Amsterdam thuis hoort. Ik zou zelf ook ongeschikt zijn dus het is zeker geen waardeoordeel.

Dat die hond geschoten is boeit me overigens niet. Was het mijn hond dan was ik woedend maar mijn hond had deze kans nooit gekregen. Ik voel 2 x aan de deur en mijn hond, zelfs Bas niet, is nooit alleen thuis met de tuindeur open. We hebben haar 1 keer in de tuin gelaten met zonnen tijdens een 5 minuten even naar de winkel tijd. Nog nooit wilde ik zo snel naar huis omdat ik er achteraf een eng gevoel bij had. Nu is Bas een hondje dat niemand kwaad doet en niks verkeerd doet.

Gister is overigens wel een kip ontsnapt. :engel: Was op mijn werk en kreeg een appje van de buren. Is deze kip van jou soms? Uh, verdorie, ja. En nu? Ik hoor ook een haan..... :O: :oohja:
Mijn haan slaat mensen en valt iedereen aan die in zijn buurt komt. Hij ziet iemand en komt dan al aanrennen. Hij heeft sporen van bijna 5 cm en zo scherp als dolken. Dat was even schrikken. Er lopen kinderen, katten en hondjes in de buurt los. Gelukkig bleek de haan nog in de ren te zitten en was de net kapot. Als die haan ontsnapt was en boos was geworden op iemand had dat best wel verkeerd kunnen gaan. Hij heeft bij ons al een keer een spoor meer dan een cm diep in een been geslagen en dat is niet veel anders dan een hondenbeet. Goor, bacterien en pijnlijk. :engel:
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

jullie zeggen wel dat ze niet agressief waren..
Maar er is toch echt een voorbijganger dusdanig gebeten dat hij door ambulance personeel behandeld moest worden.
En hoe ze op die agent afrennen was ook niet echt vriendelijk..
Ze gingen wel niet direct voor de kill.. maar het was echt wel een vorm van agressie.
Ze wilden echt niet met oom agent een balletje apporteren ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”