Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hou je je pup 6 weken rustig?????????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Hoe hou je je pup 6 weken rustig?????????

Ongelezen bericht door Marja »

Zara, 7 mnd, moet 7 jan. onder het mes. Helaas heeft ze lpc.
En dan mag ze dus 6 weken niets!!
Drie weken alleen aan de riem even voor het huis poepen en plassen, dan drie weken 4 keer per dag 5 min. aan de riem buiten. Daarna heel langzaam opbouwen.
Binnen moet ze ook rustig doen, niet spelen met mijn andere hond en niet rennen en springen.

HOE KRIJG IK DIT IN HEMELSNAAM VOORELKAAR????????

Ze heeft superenergie en normaal gesproken rent en vliegt ze de hele dag, en nu kan ze dus ook buiten haar energie niet kwijt.
De ortopeed zei: leg haar maar vast binnen!!
Maar als ik dat doe of ik stop haar in een bench (die ik niet heb) dan gaat ze juist als een gek tekeer.

Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad??

groetjes Marja
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Mischien is er een kalmerend middeltje te krijgen bij een reform winkel wat je kunt proberen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

In een bench en verder misschien met het nodige knaagwerk?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik denk toch ook aan een bench.
En dan misschien de grootste maat.
Of een kinderbox als je die hebt.
Dat hebben wij gebruikt vroeger, toen nog niemand gehoord had van een bench.
He bah.
Vraag het eens aan ....
wie was dat ook al weer die haar hond ook zo'n tijd rust moest geven?
succes ermee, en beterschap..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vraag aan de orthopeed of je dierenarts een kalmeringsmiddel!

Mijn Kaya is bijna 4 maanden geleden ook geopereerd en moest ook 6 weken rust hebben. Nu is zij wel bijna 2 jaar, maar ontzettend, werkelijk ontzettend druk!
Niet alleen ik zou stapelgek worden die 6 weken, maar voor haar zou het werkelijk niet te doen zijn.

Ik heb dus om een kalmeringsmiddel gevraagd en dit heeft zij die 6 weken gekregen. Dankzij dit middel was het vooral voor Kaya zelf enigszins vol te houden.

Ik zou je dit dus echt adviseren voor een zeer drukke hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

caroline ja, jij was het ;)
Marja
Zeer actief

Bedankt voor jullie reakties. Ik zat ook aan een bench te denken maar zou er dan eentje willen huren als dat mogelijk is. Want normaal gesproken wil ik mijn honden niet in een bench!
Ja, een kalmeringsmiddeltje zou wel fijn zijn, had ik op een ander forum iets over gevraagd maar het leek wel "not done" blij dat er hier anders over gedacht word :p:
Ik zal er maandag even over bellen.
groetjes Marja
Afbeelding
qyan

Re: Hoe hou je je pup 6 weken rustig?????????

Ongelezen bericht door qyan »

Marja schreef:Zara, 7 mnd, moet 7 jan. onder het mes. Helaas heeft ze lpc.
En dan mag ze dus 6 weken niets!!
Drie weken alleen aan de riem even voor het huis poepen en plassen, dan drie weken 4 keer per dag 5 min. aan de riem buiten. Daarna heel langzaam opbouwen.
Binnen moet ze ook rustig doen, niet spelen met mijn andere hond en niet rennen en springen.

HOE KRIJG IK DIT IN HEMELSNAAM VOORELKAAR????????

Ze heeft superenergie en normaal gesproken rent en vliegt ze de hele dag, en nu kan ze dus ook buiten haar energie niet kwijt.
De ortopeed zei: leg haar maar vast binnen!!
Maar als ik dat doe of ik stop haar in een bench (die ik niet heb) dan gaat ze juist als een gek tekeer.

Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad??

groetjes Marja
hoi marja,
op barfplaats had je deze vraag aan me gesteld ivm qyan zijn lpc.
ga het niet hier tikken (is zo dubbbel) maar daar staat mijn antwoord!

succes :ok:
Marja
Zeer actief

Heb het gelezen :ok:
Afbeelding
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

Hoi, een bench is goed te huren hoor. Wel zou ik hem al neerzetten voor hij geopereerd wordt. Dan kun je hem er alvast wat aan laten wennen.

De tip die ik kreeg (toen Dudley een bekkenkanteling heeft gehad) op het forum wat de KONG. Supertip! Verder hebben wij hem heel bewust veel aandacht in de bench gegeven. TV kijken? Op de grond naast de bench, al aaiend. Ook ´spelletjes´ met brokje zoeken ofzo zijn leuk (brokje achter je rug). (Wel de hoeveelheid voer aanpassen uiteraard).

Wij hebben overigens de bench op een kleed gezet waardoor hij goed verplaatsbaar was. Als wij een tijd in de keuken bezig waren stond de bench daar ook, als ik achter de pc bezig was stond de bench daar, etc.

Heel veel sterkte en geduld gewenst de komende tijd! (en als je zo nu en dan even uit wilt zuchten dan kan dat hoor, want zes weken is zoooooo lang als je een hond hebt die vol zit met energie die hij niet kwijt kan en die zelf het gevoel heeft de hele wereld aan te kunnen.)
qyan

dutje schreef:Hoi, een bench is goed te huren hoor. Wel zou ik hem al neerzetten voor hij geopereerd wordt. Dan kun je hem er alvast wat aan laten wennen.

De tip die ik kreeg (toen Dudley een bekkenkanteling heeft gehad) op het forum wat de KONG. Supertip! Verder hebben wij hem heel bewust veel aandacht in de bench gegeven. TV kijken? Op de grond naast de bench, al aaiend. Ook ´spelletjes´ met brokje zoeken ofzo zijn leuk (brokje achter je rug). (Wel de hoeveelheid voer aanpassen uiteraard).

Wij hebben overigens de bench op een kleed gezet waardoor hij goed verplaatsbaar was. Als wij een tijd in de keuken bezig waren stond de bench daar ook, als ik achter de pc bezig was stond de bench daar, etc.

Heel veel sterkte en geduld gewenst de komende tijd! (en als je zo nu en dan even uit wilt zuchten dan kan dat hoor, want zes weken is zoooooo lang als je een hond hebt die vol zit met energie die hij niet kwijt kan en die zelf het gevoel heeft de hele wereld aan te kunnen.)
idd, begin eventueel ook alvast om het eten en drinken in de bench te geven, zodat het echt een lekker plekje voor je hond gaat worden en een vertrouwd plekje!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

iemand had hier laatst toch allemaal spelletjes voor de hond..

helaas weet ik niet meer wie dat was....

misschien leest diegene dit??
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

qyan schreef:
dutje schreef:Hoi, een bench is goed te huren hoor. Wel zou ik hem al neerzetten voor hij geopereerd wordt. Dan kun je hem er alvast wat aan laten wennen.

idd, begin eventueel ook alvast om het eten en drinken in de bench te geven, zodat het echt een lekker plekje voor je hond gaat worden en een vertrouwd plekje!
Buren van mij hebben hetzelfde probleem gehad met hun pup, zij hadden de bench verlaagd omdat ze tijdelijk helemaal niet mocht lopen, door de bench te verlagen bleef ze liggen en werd ze op den duur vanzelf rustig...
Afbeelding
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

massam schreef:iemand had hier laatst toch allemaal spelletjes voor de hond..

helaas weet ik niet meer wie dat was....

misschien leest diegene dit??
Ja, inderdaad! Das waar ook, jij bedoelt een topic een paar weken geleden waarin iemand allerlei leuke trucjes had bedacht om de hond te leren. Zoals het opvangen van een brokje wat op de neus werd gelegd, etc. Misschien even zoeken? Er zijn al veel meer topics geweest met dit onderwerp.
Marja
Zeer actief

Nou, de bench staat!!
Uiteindelijk heb ik er een gekocht vanmiddag, verkoop ik later wel weer.
Stapper ligt er steeds in die vind het geweldig, maar da's dus net niet de bedoeling, Zara moet er in.
Maar die vind het dus helemaal niets :cry2:

Ik heb ruim een week om haar te laten wennen dus ga aan de slag met jullie tips :ok:

groetjes Marja
Afbeelding
qyan

Marja schreef:Nou, de bench staat!!
Uiteindelijk heb ik er een gekocht vanmiddag, verkoop ik later wel weer.
Stapper ligt er steeds in die vind het geweldig, maar da's dus net niet de bedoeling, Zara moet er in.
Maar die vind het dus helemaal niets :cry2:

Ik heb ruim een week om haar te laten wennen dus ga aan de slag met jullie tips :ok:

groetjes Marja
heeft ze een favoriet speeltje? speel daar eens mee in de bench, geef haar koekjes in de bench, dat de bench ene leuke plek wordt.
eten en drinken in de bench zetten, alle lievelingsspeeltjes erin.
misschien dat zara het van stapper over gaat nemen, hij is immers niet bang en vindt het geweldig toch?
heb geduld
Marja
Zeer actief

Ben het met je eens Martijn!
Maar hoe kom ik aan die pillen als zowel de orthopeed en de da het er niet mee eens zijn?????

Weet jij iets wat ik zonder recept kan krijgen, homeopatisch of zo?
Afbeelding
qyan

Marja schreef:Ben het met je eens Martijn!
Maar hoe kom ik aan die pillen als zowel de orthopeed en de da het er niet mee eens zijn?????

Weet jij iets wat ik zonder recept kan krijgen, homeopatisch of zo?
het werkt niet bij alle honden, maar qyan krijgt nu omdat ie stil moet liggen al ongeveer 2 weken valeriaan druppels. gewoon bij de drogist.
het lijkt te helpen.
maar......een andere dober op de vereniging waar ik train werd juist hyperactief van valeriaan, maar misschien het proberen waard. heeft wel een inwerktijd nodig.
hoezo willen de orthopeed en da niets geven??? als dat beter is voor jouw hond op dat moment

als jij je hond niet in een bench gaat krijgen, wat moet je dan.
je kan haar ook niet zomaar zonder dat ze de bench prettig vindt erin stoppen. als ze zich geestelijk niet lekker voelt zal herstel ook alleen maar langer op zich laten wachten.
en eerlijk gezegd, in 1 week laten wennen aan een bench voor een hond van dacht ik 7 maanden is wel kort tijd
Marja
Zeer actief

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zara ging net de bench in, begon te snuffelen en rondjes te draaien, gaat zitten en begint te plassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom is dat??????????

Ik ga het gewoon proberen die valeriaan. De orthop zegt dat ze niet in een bench hoeft en dat ze binnen gewoon rond mag lopen.
Maar ik vertrouw het niet als ik naar mijn werk ben, ze zijn tenslotte met zijn twee!
Afbeelding
qyan

Marja schreef:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zara ging net de bench in, begon te snuffelen en rondjes te draaien, gaat zitten en begint te plassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom is dat??????????

Ik ga het gewoon proberen die valeriaan. De orthop zegt dat ze niet in een bench hoeft en dat ze binnen gewoon rond mag lopen.
Maar ik vertrouw het niet als ik naar mijn werk ben, ze zijn tenslotte met zijn twee!
kan je ze niet in een andere ruimte doen, allebie apart
Marja
Zeer actief

Ja, ik kan ze ook best appart zetten hoor, maar Zara springt en rent over de banken en tafels als ik er niet ben.
Dus lijkt me een bench toch veiliger.
Het gaat alleen maar om de ochtenden als ik werk, zodra ik thuis ben hoeft ze er niet in.
Moet te doen zijn volgens mij.
groetjes Marja
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Een hond die wekenlang echt rustig moet blijven krijgt van mij pillen.
Ik vind het gemeen om een hond wel te laten willen maar niet kunnen en het is ook niet goed voor de genezing want het gebeurt in een onbwaakt ogenblik toch.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens!!!

Enig idee hoe gefrustreerd een drukke hond wordt als hij/zij ineens niks meer mag? Zo'n hond begrijpt er werkelijk totaal niets van en raakt helemaal in de war!

Ik ben op zich helemaal geen voorstander van pillen, maar in dit geval wel. Nog blijft het moeilijk om een (drukke) hond zolang rustig te houden, maar het is in ieder geval te doen en in de eerste plaats voor de hond: hij slaapt veel meer door die pillen en is gewoon veel rustiger waardoor je hem/haar niet constant op z'n kop hoeft te geven voor iets wat hij normaal gesproken altijd mag en nu ineens niet meer.

Een dierenarts/orthopeed heeft op een gegeven moment gewoon te doen wat jij wilt als klant!!! Wat "ze willen het niet geven"? gewoon eisen!!!!! Zijn ze helemaal besodemieterd :evil:
Afbeelding
A good dog never dies...

qyan

Marja schreef:Ja, ik kan ze ook best appart zetten hoor, maar Zara springt en rent over de banken en tafels als ik er niet ben.
Dus lijkt me een bench toch veiliger.
Het gaat alleen maar om de ochtenden als ik werk, zodra ik thuis ben hoeft ze er niet in.
Moet te doen zijn volgens mij.
groetjes Marja
dat doet qyan ook en die gaat bij ons dus de gang in als we er niet zijn, grote gang hoor.
daar staat gewoon zijn mand en prima.
die gang is bij hem nu dus eigenlijk zijn bench.
heb je geen ruimte zonder banken ed waar je haar apart kan doen eventueel.
maar goed, als jij kalmeringspillen wilt, dan wil je dat, is je goed recht jij betaald
Marja
Zeer actief

Ik ga voor de kalmeringspillen.
Heb er goed over na gedacht en ook om wat jullie schrijven voel ik me er niet meer schuldig over.
Bedankt allemaal.
groetjes Marja
Afbeelding
qyan

Marja schreef:Ik ga voor de kalmeringspillen.
Heb er goed over na gedacht en ook om wat jullie schrijven voel ik me er niet meer schuldig over.
Bedankt allemaal.
groetjes Marja
waarom zou je je er schuldig over moeten voelen ;) aller belangrijkste is toch dat je hond normaal die 6 weken doorkomt, zonder geestelijk door te draaien!
zelf had 9ik in geval van operatie niet voor kalmeringspillen gegaan bij qyan, omdat ie al genoeg troep hefet gehad het afgelopen jaar en qyan geen problemen met ene bech heeft.
maar jouw hond heet dat wel, dus waarom al die stress voor je hond als het anders kan.

wanneer wordt ze geopereerd?
Marja
Zeer actief

a.s. woensdag.
Trouwens ik heb toch goed begrepen dat nuchter zijn betekent dat ze wel mag drinken he?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:a.s. woensdag.
Trouwens ik heb toch goed begrepen dat nuchter zijn betekent dat ze wel mag drinken he?
Ja klopt! Drinken mag wel (water dan natuurlijk) en verder niet eten.
Afbeelding
A good dog never dies...

plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Als een van mijn honden geopereerd moeten worden mogen ze 12 uur voor de operatie geen voedsel meer, om braken en verslikken te voorkomen en drinken (water) mogen ze tot ongeveer 2 uur voor de operatie.

Als je niet zeker weet tot hoelang ze mogen drinken voor de operatie zou ik toch voor de zekerheid even de DA bellen.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”