Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nachtbraker......
Moderator: moderatorteam
-
Lotje08
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Bomer
- Aantal honden: 1
Nachtbraker......
Hallo iedereen,
Ik begin een beetje op te raken. Sinds een aantal weken heeft mijn hondje lotje (boomer) bedacht om snachts te gaan blaffen. In het begin meteen naar beneden want dacht dat er iets was of dat ze moest plassen. Ze is trouwens 8 jaar. Dan ging ik weer naar boven maar begon ze weer opnieuw. Heb haar laten blaffen maar Mw. Hield vol dus weer naar beneden en maar op de bank gaan liggen en toen was het goed. Maar ik was natuurlijk niet van plan om elke nacht voortaan op de bank te gaan liggen. Dat gebeurde wel, want ze hield het blaffen snachts gewoon vol net zolang tot ik er was. Het leek in het begin ook of ze bang was, overstuur dat ging over als ik bleef. Uiteindelijk heb ik een bench gekocht, ik dacht misschien geeft dat haar veiligheid, heb er een mooi huisje voor d'r van gemaakt, en uiteraard zonder de bench op slot te doen. Ze ging er meteen inloggen en ze was twee nachten stil. Het helpt dacht ik jeujj, maar van korte duur. Ik moet er bij vertellen dat ik sinds twee jaar samenwoon en voorheen met lotje ruim zes jaar met zijn tweetjes gewoond hebben, en ze sliep toen altijd bij me en waar ik was was lotje. Nu moet ze me delen en mag niet mee naar boven. Je zou zeggen dat is het probleem. Maar dan zou ze toch van het begin af aan hebben moeten blaffen, en ze doet het pas enkele weken. Vorige week heb ik haar een paar x laten blaffen hoelang ze ook vol hield ik bleef boven, toen is ze wel twee dagen erna stil geweest, het is dus op en af. Maar vannacht was het dus weer zo ver en mijn vriend was alles behalve vrolijk. Die hond gaat maar naar je ouders als t zo doorgaat zei hij. Maar lotje en ik zijn 1 dus dat gaat hem niet worden. Ik weet alleen niet meer wat ik moet doen, help......SOS
Groetjes yvonne
Ik begin een beetje op te raken. Sinds een aantal weken heeft mijn hondje lotje (boomer) bedacht om snachts te gaan blaffen. In het begin meteen naar beneden want dacht dat er iets was of dat ze moest plassen. Ze is trouwens 8 jaar. Dan ging ik weer naar boven maar begon ze weer opnieuw. Heb haar laten blaffen maar Mw. Hield vol dus weer naar beneden en maar op de bank gaan liggen en toen was het goed. Maar ik was natuurlijk niet van plan om elke nacht voortaan op de bank te gaan liggen. Dat gebeurde wel, want ze hield het blaffen snachts gewoon vol net zolang tot ik er was. Het leek in het begin ook of ze bang was, overstuur dat ging over als ik bleef. Uiteindelijk heb ik een bench gekocht, ik dacht misschien geeft dat haar veiligheid, heb er een mooi huisje voor d'r van gemaakt, en uiteraard zonder de bench op slot te doen. Ze ging er meteen inloggen en ze was twee nachten stil. Het helpt dacht ik jeujj, maar van korte duur. Ik moet er bij vertellen dat ik sinds twee jaar samenwoon en voorheen met lotje ruim zes jaar met zijn tweetjes gewoond hebben, en ze sliep toen altijd bij me en waar ik was was lotje. Nu moet ze me delen en mag niet mee naar boven. Je zou zeggen dat is het probleem. Maar dan zou ze toch van het begin af aan hebben moeten blaffen, en ze doet het pas enkele weken. Vorige week heb ik haar een paar x laten blaffen hoelang ze ook vol hield ik bleef boven, toen is ze wel twee dagen erna stil geweest, het is dus op en af. Maar vannacht was het dus weer zo ver en mijn vriend was alles behalve vrolijk. Die hond gaat maar naar je ouders als t zo doorgaat zei hij. Maar lotje en ik zijn 1 dus dat gaat hem niet worden. Ik weet alleen niet meer wat ik moet doen, help......SOS
Groetjes yvonne
- Roompie
- Zeer actief
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Re: Nachtbraker......
Nou naast het bed aan mijn kant is geen plaats, of we moeten wisselen van plek. Op de overloop kan ook, voorheen met zijn mand weleens gedaan, maar dan ging ze rondlopen. Naast mij in de bench zal ze mss wel blijven liggen. Het is alleen wel zo dat intiem zijn dan niet meer kan haha want dat vind lotje alles behalve leuk, niemand mag aan het baasje komen, anders word ze stikjaloers en wil ze het liefst weg kruipen.
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Hoor net dat ze niet op de slaapkamer komt. Dus als niets anders werkt op de overloop maar niet langs het bed. Dan moet ziezo de bench dicht anders staat ze zo langs mijn kant.
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Oja was nog iets vergeten toe te voegen. Als ze bij mijn ouders logeert omdat wij weg moeten, daar doet ze het niet. Slaapt ze wel door tot sochtends.
-
lets have fun
Is er medisch niks aan de hand? Soms willen oudere honden snachts niet meer alleen zijn omdat ze slechter horen, slechter zien en dan in de war raken.
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Ik heb idd wel het idee dat ze wat last heeft van haar ogen,omdat ze daar steeds vaker doorheen wrijft. Het lijkt ook bij haar li oog dat er een iets wat blauwe waas over zit, maar ik heb er geen verstand van dus weet het niet zeker.
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Het is alleen wel zo dat ze in de zomer vakantie 2 weken bij mijn ouders is geweest en toen snachts niet geblaft heeft. Soms denk ik heeft ze het hier niet naar d'r zin in dit huis ofzo? Maargoed van de andere kant in het begin deed ze het hier ook niet, is iets van de laatste 2 maanden en wonen nu bijna 2 jaar hier bij mijn vriend. Ik kan haar vanavond naar mijn ouders brengen om te kijken of ze daar vannacht stil blijft, ik weet bijna zeker dat ze hier vannacht iig weer zal gaan blaffen, zeker nadat ik vannacht beneden ben gebleven.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou inderdaad eerst het medische laten uitsluiten en kijken of er een reden is waarom ze zich bij jullie plots zo anders gedraagt dat zou best mogelijk kunnen zijn uiteraard.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Is er iets veranderd de laatste tijd waardoor het zou kunnen komen?Lotje08 schreef:Het is alleen wel zo dat ze in de zomer vakantie 2 weken bij mijn ouders is geweest en toen snachts niet geblaft heeft. Soms denk ik heeft ze het hier niet naar d'r zin in dit huis ofzo? Maargoed van de andere kant in het begin deed ze het hier ook niet, is iets van de laatste 2 maanden en wonen nu bijna 2 jaar hier bij mijn vriend. Ik kan haar vanavond naar mijn ouders brengen om te kijken of ze daar vannacht stil blijft, ik weet bijna zeker dat ze hier vannacht iig weer zal gaan blaffen, zeker nadat ik vannacht beneden ben gebleven.
Als ze bij je ouders niet blaft lag ze dan ook apart van hun of wel bij ze in de buurt?

-
Lotje08
- geregistreerd lid
Er is naar mijn weten niets veranderd. In het begin mocht ze smorgens wel bij ons in bed komen uitslapen. Nu doen we dat niet meer omdat we dachten dat het dan verwarrend zou zijn voor dr. Toen was ze soms pasr dagen stil.Alleen gistermiddag gingen we even een dutje doen. Toen zei ik nee ik blijf beneden bij lotje en toen zei mijn vriend dan neem haar maar mee. Heeft ze 2 uur als een prinses languit geslapen. Mss moeten we gewoon langer volhouden om niet te reageren op het blaffen, maar dat is soms wel moeilijk. Dan denk ik dan ga ik maar naar beneden dan slaapt mijn vriend iig. Maar gezellig is anders, en als zijn kinderen er zijn wil hij natuurlijk ook niet dat die wakker worden dus moet ik wel naar beneden. Alleen weet lotje zo mss ook niet meer hoe of wat de bedoeling nu is.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Kan het zijn dat ze reageert op iets beneden in de kamer, muizen bijvoorbeeld? Of het aanslaan van de CV, koelkast of een ander elektrisch apparaat?
Wij hebben gehad dat 1 van onze honden 's ochtends heel vroeg aansloeg en konden er eerst niet achterkomen wat het was. Bleek het om het "ploppen" van lege flessen te gaan die vlak bij de verwarming stonden in een rekje, dat geluid maakten ze als de verwarming 's ochtends vroeg weer aansloeg en de luchtdrukverandering door het verschil in warmte dit veroorzaakte. Flessen weggehaald bij de verwarming en het probleem was over.
Wij hebben gehad dat 1 van onze honden 's ochtends heel vroeg aansloeg en konden er eerst niet achterkomen wat het was. Bleek het om het "ploppen" van lege flessen te gaan die vlak bij de verwarming stonden in een rekje, dat geluid maakten ze als de verwarming 's ochtends vroeg weer aansloeg en de luchtdrukverandering door het verschil in warmte dit veroorzaakte. Flessen weggehaald bij de verwarming en het probleem was over.
- Tineke
- Zeer actief
Ja zo wordt het wel erg verwarrend natuurlijk voor haar.Lotje08 schreef:Er is naar mijn weten niets veranderd. In het begin mocht ze smorgens wel bij ons in bed komen uitslapen. Nu doen we dat niet meer omdat we dachten dat het dan verwarrend zou zijn voor dr. Toen was ze soms pasr dagen stil.Alleen gistermiddag gingen we even een dutje doen. Toen zei ik nee ik blijf beneden bij lotje en toen zei mijn vriend dan neem haar maar mee. Heeft ze 2 uur als een prinses languit geslapen. Mss moeten we gewoon langer volhouden om niet te reageren op het blaffen, maar dat is soms wel moeilijk. Dan denk ik dan ga ik maar naar beneden dan slaapt mijn vriend iig. Maar gezellig is anders, en als zijn kinderen er zijn wil hij natuurlijk ook niet dat die wakker worden dus moet ik wel naar beneden. Alleen weet lotje zo mss ook niet meer hoe of wat de bedoeling nu is.
Bij je ouders weet ze wellicht wat haar vaste plaats is en wordt daar niet van afgeweken.
Zelf zou ik toch proberen boven een plekje te creëren voor haar waar iedereen vrede mee heeft en waardoor er weer rustig kan worden geslapen.

-
Lotje08
- geregistreerd lid
Ik zou het niet weten. Ik hoor snachts niets als ik op de bank slaap. Eerst was het vaak om 03.00 dat ze begon. Maar laatst was het half vier en vanmorgen half 5 dus toch niet v echt tijd gerelateerd. Het lijkt mij nu meer op dat ze na zoveel uur het genoeg vind om alleen te zijn. Of toen ze voor het eerst begon met blaffen snachts er wel iets was en nu denkt ik vind het wel prettig dat me baasje komt laat ik het blijven doen. Of ze is echt bang/ verlatingsangst. En dan is de vraag wat doe ik eraan. Behalve boven laten slapen.
- Tineke
- Zeer actief
Moet ze niet gewoon haar behoefte doen omdat ze het wat moeilijker kan ophouden en daarom even naar buiten toe wil om iets te doen?Lotje08 schreef:Ik zou het niet weten. Ik hoor snachts niets als ik op de bank slaap. Eerst was het vaak om 03.00 dat ze begon. Maar laatst was het half vier en vanmorgen half 5 dus toch niet v echt tijd gerelateerd. Het lijkt mij nu meer op dat ze na zoveel uur het genoeg vind om alleen te zijn. Of toen ze voor het eerst begon met blaffen snachts er wel iets was en nu denkt ik vind het wel prettig dat me baasje komt laat ik het blijven doen. Of ze is echt bang/ verlatingsangst. En dan is de vraag wat doe ik eraan. Behalve boven laten slapen.

-
Lotje08
- geregistreerd lid
Ja ook al aangedacht. Haar buiten gelaten en terug naar binnen, ik naar boven en ze begint weer. Vannacht ging mijn vriend naar beneden en ik erachter aan. Hij werd boos op lotje, waardoor ze schrok en piepte. Ik zei dat helpt niet. Toen gingen we een sigaretje roken en lotje die normaal altijd naar mij toe zal komen liep mij voirbij en liep naar mijn vriend en gaf hem een pootje, zo van sorry maar ik wil bij jullie zijn, ik ben toch lieff.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het wel een beetje rottig klinken dat jij zoveel meer met het hondje op lijkt te hebben. Wil je vriend dit hondje wel? Want als je vriend het hondje stress geeft dan kan dat ook een reden zijn van haar gedrag. Ze is jou gewend en jij was altijd lief voor haar. Nu is er iemand die haar bij jou weg houdt en blijkbaar ook nog eens zijn geduld met haar verliest. Dat is moeilijk voor je hondje ben ik bang. Dan kan ze onzeker worden en dan kan je dit soort gedrag ook wel zien.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou er niet zo'n punt van maken en gewoon creëren dat ze naast jou kan staan s'nachts in een bench.
Vriend kon de pot op. Beestje heeft jarenlang naast jou gelegen, wat soms nu opeens weer wel mag. En dan nu niet meer.
Dat het een paar jaar wel goed is gegaan kan ik dan ook weer niet verklaren eigenlijk. Misschien door het ouder worden?
En Lotje moet leren dat vriend en jij gewoon ook dingen samen doen. Dat is naar mijn idee best te sturen.
Vriend kon de pot op. Beestje heeft jarenlang naast jou gelegen, wat soms nu opeens weer wel mag. En dan nu niet meer.
Dat het een paar jaar wel goed is gegaan kan ik dan ook weer niet verklaren eigenlijk. Misschien door het ouder worden?
En Lotje moet leren dat vriend en jij gewoon ook dingen samen doen. Dat is naar mijn idee best te sturen.
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Tja ik zal het er nog eens over hebben. Hondje van mijn ouders is paar maanden geleden overleden die was 14 en sliep ook sinds aantal jaar boven bij hun op de kamer in de mand omdat die ook ineens snachts tegen de deur begon te krabben. Bleef boven rustig in de mandd liggen langs het bed tot sochtends. Wilde ook gewoon niet meer alleen zijn. Ik heb er ook geen moiete mee, maar mijn vriend vind dat hond niet op slaapkamer hoort en verwent is.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Dan gaat vriend maar in de bench. Jij zegt hem toch ook niet hoe zn kinderen op te voeden. Bah.Lotje08 schreef:Tja ik zal het er nog eens over hebben. Hondje van mijn ouders is paar maanden geleden overleden die was 14 en sliep ook sinds aantal jaar boven bij hun op de kamer in de mand omdat die ook ineens snachts tegen de deur begon te krabben. Bleef boven rustig in de mandd liggen langs het bed tot sochtends. Wilde ook gewoon niet meer alleen zijn. Ik heb er ook geen moiete mee, maar mijn vriend vind dat hond niet op slaapkamer hoort en verwent is.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
Lotje08
- geregistreerd lid
laeken schreef:Ik vind het wel een beetje rottig klinken dat jij zoveel meer met het hondje op lijkt te hebben. Wil je vriend dit hondje wel? Want als je vriend het hondje stress geeft dan kan dat ook een reden zijn van haar gedrag. Ze is jou gewend en jij was altijd lief voor haar. Nu is er iemand die haar bij jou weg houdt en blijkbaar ook nog eens zijn geduld met haar verliest. Dat is moeilijk voor je hondje ben ik bang. Dan kan ze onzeker worden en dan kan je dit soort gedrag ook wel zien.
Daar kan idd wel iets in zitten. Hij vind lotje wel lief maar is andere opvoeding bij honden gewent. Hond heeft een plaats en hond blijft hond. Zo is lotje bij mij niet opgevoed. Ze is idd mss ook wel verwent waardoor ze te aanhankelijk is aan mij. Masrgoed dat kan ik nu niet meer veranderen, dat is idd ook sneu voor lotje dan, als alles nu ineens anders moet.
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Roxywoezel schreef:Dan gaat vriend maar in de bench. Jij zegt hem toch ook niet hoe zn kinderen op te voeden. Bah.Lotje08 schreef:Tja ik zal het er nog eens over hebben. Hondje van mijn ouders is paar maanden geleden overleden die was 14 en sliep ook sinds aantal jaar boven bij hun op de kamer in de mand omdat die ook ineens snachts tegen de deur begon te krabben. Bleef boven rustig in de mandd liggen langs het bed tot sochtends. Wilde ook gewoon niet meer alleen zijn. Ik heb er ook geen moiete mee, maar mijn vriend vind dat hond niet op slaapkamer hoort en verwent is.
Haha ja dat heb ik toevallig vannacht ook gezegd, dat als zijn kinderen ongewenst gedrag vertonen ik ook niet zeg breng ze maar weg. Alleen doen die dat natuurlijk niet snachts, wat wel zou kunnen natuurlijk. En een hond is herl wat anders dan kinderen vind hij. Zei ook, voor mij is lotje mijn kind! Was ook meer frustratie van hem dan dat ie het meende hoor. hij is nu al milder, nu nog zo mild dat lotje langs mij mag in de bench. Op overloop mag al vast als het niet lukt om hem beneden te laten zonder blaffen. Weet alleen niet of dat genoeg is voor ons lotje
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Tara schreef:Dan zou ik eerst eens een beetje gaan werken aan losweken. Je hond hoort niet te bepalen wie er allemaal met jou om mag gaan en wie niet. Dat is emotionele afhankelijkheid die voor je hond ook niet leuk is.Lotje08 schreef:Naast mij in de bench zal ze mss wel blijven liggen. Het is alleen wel zo dat intiem zijn dan niet meer kan haha want dat vind lotje alles behalve leuk, niemand mag aan het baasje komen, anders word ze stikjaloers en wil ze het liefst weg kruipen.![]()
Verder vind ik je vriend ook nogal star klinken, en ergens kan ik het me ook wel een beetje voorstellen.
Als hij tegen de vrouwtje-lotje twee-eenheid op moet boksen, dan is dat niet heel erg bevorderlijk voor een leuke manier van samenleven natuurlijk.Probeer je vriend ook wat meer met Lotje te laten doen, en laat Lotje niet zo aan jouzelf klitten.
Dat zou alles wel eens een stuk gezelliger kunnen maken denk ik.
Dat is idd een goed idee. Nu corrigeert hij lotje voornamelijk. en ja lotje is emotioneel zeer afhankelijk van mij. Hoe kan ik dat dan het best aanpakken? Moet ik er minder aandacht geven, vaker in de mand ipv op mijn schoot of hoe moet ik dat losweken zien?
- Tineke
- Zeer actief
Laat hem eens wat leuke dingen met haar gaan doen ,een wandeling naar een heel fijn gebied voor haar ,eten geven een snackje zo af en toe ,gewoon voor haar leuke dingen die hij dan met haar doet.Lotje08 schreef:Tara schreef:Dan zou ik eerst eens een beetje gaan werken aan losweken. Je hond hoort niet te bepalen wie er allemaal met jou om mag gaan en wie niet. Dat is emotionele afhankelijkheid die voor je hond ook niet leuk is.Lotje08 schreef:Naast mij in de bench zal ze mss wel blijven liggen. Het is alleen wel zo dat intiem zijn dan niet meer kan haha want dat vind lotje alles behalve leuk, niemand mag aan het baasje komen, anders word ze stikjaloers en wil ze het liefst weg kruipen.![]()
Verder vind ik je vriend ook nogal star klinken, en ergens kan ik het me ook wel een beetje voorstellen.
Als hij tegen de vrouwtje-lotje twee-eenheid op moet boksen, dan is dat niet heel erg bevorderlijk voor een leuke manier van samenleven natuurlijk.Probeer je vriend ook wat meer met Lotje te laten doen, en laat Lotje niet zo aan jouzelf klitten.
Dat zou alles wel eens een stuk gezelliger kunnen maken denk ik.
Dat is idd een goed idee. Nu corrigeert hij lotje voornamelijk. en ja lotje is emotioneel zeer afhankelijk van mij. Hoe kan ik dat dan het best aanpakken? Moet ik er minder aandacht geven, vaker in de mand ipv op mijn schoot of hoe moet ik dat losweken zien?

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ja hoor dat kun je prima veranderen, liever vandaag dan morgeb. Je doet er je hond ook een plezier mee, want op deze manier heeft je hond veel te veel vrijheid wat haar alleen maar in de weg zit. Dat beschermende gedrag waardoor je geen seks kunt hebben in haar bijzijn is ook niet normaal. Lotje bemoeit zich met jou zaken en laat zich blijkbaar niet weg sturen. Dat zijn tekenen van een hond die denkt de touwtjes in handen te hebben, maar verreweg de meeste honden zijn helemaal niet blij met deze positie en verantwoordelijkheid en voelen zich veel stabieler en gelukkiger als ze wel die sturing krijgenLotje08 schreef:laeken schreef:Ik vind het wel een beetje rottig klinken dat jij zoveel meer met het hondje op lijkt te hebben. Wil je vriend dit hondje wel? Want als je vriend het hondje stress geeft dan kan dat ook een reden zijn van haar gedrag. Ze is jou gewend en jij was altijd lief voor haar. Nu is er iemand die haar bij jou weg houdt en blijkbaar ook nog eens zijn geduld met haar verliest. Dat is moeilijk voor je hondje ben ik bang. Dan kan ze onzeker worden en dan kan je dit soort gedrag ook wel zien.
Daar kan idd wel iets in zitten. Hij vind lotje wel lief maar is andere opvoeding bij honden gewent. Hond heeft een plaats en hond blijft hond. Zo is lotje bij mij niet opgevoed. Ze is idd mss ook wel verwent waardoor ze te aanhankelijk is aan mij. Masrgoed dat kan ik nu niet meer veranderen, dat is idd ook sneu voor lotje dan, als alles nu ineens anders moet.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Lotje08
- geregistreerd lid
Oke dacht ik verkeerd dus. Heb er veel te veel aandacht gegeven altijd. Regels en structuur dus, ook al krikgt ze die nu pas. Ze kan zo goed zielig doen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Soms is het ook helemaal niet erg om een hondje te verwennen. Zolang ze plezierig is in de omgang is dat prima. Maar nu geeft ze wat problemen en moet je even wat werken met haar. Ik denk dat je vriend ook wat beter zijn best mag doen en soms zoals Tineke al aangeeft met haar gaan wandelen en met haar spelen. Ze hoort bij jou. Nu heb ik zelf nl het idee dat ze een beetje in de war raakt van aan de ene kant een strenge en aan de andere kant een hele lieve baas. Lief zijn is niet slecht. Ik ben ook nooit streng tegen mijn hondje en ze mag ook alles. Behalve op bed slapen en op de bank als ik eet daar. Verder geen regels en toch nooit problemen met haar.
-
Lemuria
Heel simpel: vriend dumpen en Lotje weer in bed
1 Van m'n vorige honden blafte/joelde 's nachts ook omdat hij ook dán graag aandacht bliefte. Heb net als jij toen een aantal nachten aangehoord maar het bleef doorgaan. Toen hij de 4e of 5e nacht weer begon ben ik met grote bombarie naar beneden gegaan en heb teruggeblaft dat-ie g*dverd*mme z'n bakkus moest houden. Nooit meer gejoeld
En echt, het schuldgevoel gaat weg.
Wel graag eerst uitzoeken of er geen andere oorzaak ten grondslag van het gedrag is, anders is het wél sneu. Maar een hondje dat verwend is en graag wil dat jij ten alle tijden komt opdraven, mag best even op z'n plek gezet worden
1 Van m'n vorige honden blafte/joelde 's nachts ook omdat hij ook dán graag aandacht bliefte. Heb net als jij toen een aantal nachten aangehoord maar het bleef doorgaan. Toen hij de 4e of 5e nacht weer begon ben ik met grote bombarie naar beneden gegaan en heb teruggeblaft dat-ie g*dverd*mme z'n bakkus moest houden. Nooit meer gejoeld
Wel graag eerst uitzoeken of er geen andere oorzaak ten grondslag van het gedrag is, anders is het wél sneu. Maar een hondje dat verwend is en graag wil dat jij ten alle tijden komt opdraven, mag best even op z'n plek gezet worden