Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kunnen pups geen diepte zien?
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ik weet niet of het goed staat in "gedrag", maar ik vraag me af op pups misschien nog geen diepte kunnen zien.
de eerste keren dat phoenix meeliep aan de riem, viel ze over elke stoeprand, ook al keek ze ernaar.
nu springt ze vaak op de bank, en durft er dan niet meer af. als ik op mijn knieën voor de bank ga zitten om haar naar de grond te lokken, neemt ze een reuze-sprong en springt in mijn armen(als ik niet uitkijk springt ze over me heen). dat vind ik wel apart, want ik heb een lage bank. ook uit de auto springt ze niet zelf, alsof ze niet in kan schatten hoe hoog het precies is.
de eerste keren dat phoenix meeliep aan de riem, viel ze over elke stoeprand, ook al keek ze ernaar.
nu springt ze vaak op de bank, en durft er dan niet meer af. als ik op mijn knieën voor de bank ga zitten om haar naar de grond te lokken, neemt ze een reuze-sprong en springt in mijn armen(als ik niet uitkijk springt ze over me heen). dat vind ik wel apart, want ik heb een lage bank. ook uit de auto springt ze niet zelf, alsof ze niet in kan schatten hoe hoog het precies is.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Re: kunnen pups geen diepte zien?
Is het niet een kwestie van onervaren, dat ze nog moet leren hoe diep/hoog iets is?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nog nooit problemen mee gehad. Denk dat het weinig met ervaring te maken heeft maar toch eerder dat er een medische oorzaak (slecht zicht) achter zit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik herken t ook niet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, zoiets heb ik bij pups hier ook nooit gehad.
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Van Riva haar pups, waren er 2 van de 8 die als ze op schoot zaten voor een foto, en ze naar beneden keken begonnen te trillen. Die vonden het blijkbaar erg spannend. Maar merk je nu niet meer van. Misschien is ze gewoon onzeker, en valt dit je daardoor op.
Ik zou zowiezo een jonge pup niet te veel van de bank, en zeker nog niet uit de auto laten springen.
Ik zou zowiezo een jonge pup niet te veel van de bank, en zeker nog niet uit de auto laten springen.

-
lunaquinty
- Zeer actief
net ff gezocht op google(had ik natuurlijk ook eerder kunnen doen
)
pups blijken idd nog geen diepte te kunnen zien.
o.a op deze pagina staat het bij punt 9: http://www.ducktollingretriever.nl/inde ... Itemid=258
o.a op deze pagina staat het bij punt 9: http://www.ducktollingretriever.nl/inde ... Itemid=258
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Dit had Mila ook: die heeft hoogtevrees, altijd al gehad ook. Niet met stoepranden overigens, daar stapte ze gewoon normaal vanaf (dus dat herken ik niet uit je verhaal), maar wel met alles wat hoger was dan pakweg een cm of 30. Dus ik heb veel geoefend door haar op lage muurtjes laten lopen, op en af boomstronkjes laten springen, trapjes af te lopen, etc. Dat heeft bij Mila veel geholpen. Die vond alles met diepte heel eng, en nu merk ik er nog maar heel soms wat van (met smalle, hoge loopbruggetjes bijvoorbeeld waarbij je zo in een afgrond kijkt).cindymaes schreef:Van Riva haar pups, waren er 2 van de 8 die als ze op schoot zaten voor een foto, en ze naar beneden keken begonnen te trillen. Die vonden het blijkbaar erg spannend.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik herkend het ook wel. Toen we Skye nog niet zo lang hadden had ik hem even op de bank gezet, hij probeerde er op te klimmen, maar het lukte niet helemaal, dus even een zetje gegeven. Helemaal trots liep hij een rondje op de bank om er vervolgens gewoon vanaf te lopen alsof het idd evenhoog was als de vloer. Ik kon hem net niet opvangen, maar vanaf die tijd snapte hij wel beter dat hij niet overal zomaar vanaf kon lopen.
- *Skye*
- Zeer actief
-
lunaquinty
- Zeer actief
hahaha, ja, dat snap ik*Skye* schreef:Ik herkend het ook wel. Toen we Skye nog niet zo lang hadden had ik hem even op de bank gezet, hij probeerde er op te klimmen, maar het lukte niet helemaal, dus even een zetje gegeven. Helemaal trots liep hij een rondje op de bank om er vervolgens gewoon vanaf te lopen alsof het idd evenhoog was als de vloer. Ik kon hem net niet opvangen, maar vanaf die tijd snapte hij wel beter dat hij niet overal zomaar vanaf kon lopen.
-
lunaquinty
- Zeer actief
wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.lunaquinty schreef:net ff gezocht op google(had ik natuurlijk ook eerder kunnen doen)
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ze kunnen diepte nog niet goed inschatten idd.
Maar het klinkt meer als hoogtevrees, mijn westie had ook hoogtevrees die durfde ook niet van de bank te springen o.a.
Maar het klinkt meer als hoogtevrees, mijn westie had ook hoogtevrees die durfde ook niet van de bank te springen o.a.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
maar waarom hebben anderen er dan geen last van? Hier lopen ze op tafel bij de vereniging als pup. Springen op en af de bank etc. Ik geloof zeker wat Inge zegt dat zou nl ook verklaren waarom er genoeg zijn die er geen last van hebben. Door schade en schande wijs geworden zeg maar.lunaquinty schreef:wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.lunaquinty schreef:net ff gezocht op google(had ik natuurlijk ook eerder kunnen doen)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Geheel off topic misschien maar ik zou een jonge pup in elk geval nog niet van de bank laten springen want juist doordat ze hoogte niet kunnen inschatten kan het nog wel eens een harde landing worden met alle gevolgen van dien !
Sandra

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Iedereen kan wat schrijven natuurlijk. Dat het op internet staat maakt het nog niet de waarheid.lunaquinty schreef:wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.lunaquinty schreef:net ff gezocht op google(had ik natuurlijk ook eerder kunnen doen)
Heel jonge pups hebben nog geen uitmuntend zicht natuurlijk, maar dat ze geen diepte kunnen zien heb ik nog nooit zo opgemerkt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:maar waarom hebben anderen er dan geen last van? Hier lopen ze op tafel bij de vereniging als pup. Springen op en af de bank etc. Ik geloof zeker wat Inge zegt dat zou nl ook verklaren waarom er genoeg zijn die er geen last van hebben. Door schade en schande wijs geworden zeg maar.lunaquinty schreef:wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.lunaquinty schreef:net ff gezocht op google(had ik natuurlijk ook eerder kunnen doen)
Idd. De meest recente hier, Ace, sprong met 10 weken al op de bank (wat niet mocht
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Inge O schreef:en wie zijn de auteurs dan van die 'zoveel sites'?lunaquinty schreef:wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.
Pups hebben nog geen ervaring en daar gaat het fout. Ze snappen nog niet wat iets is omdat ze dat leren door ervaring.
En als die ervaring ze niets leert is er iets met het zicht.
Maar een pup van een week of zes snapt na één keer al wat hoogteverschil is, en jouw pup is toch echt al wat ouder.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Inge O schreef:en wie zijn de auteurs dan van die 'zoveel sites'?lunaquinty schreef:wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.![]()
![]()
![]()
Pups hebben nog geen ervaring en daar gaat het fout. Ze snappen nog niet wat iets is omdat ze dat leren door ervaring.
Maar een pup van een week of zes snapt na één keer al wat hoogteverschil is, en jouw pup is toch echt al wat ouder.
Volgens mij inmiddels al week of 12-14 dus zou het toch al "ervaren" moeten hebben.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
ik zag laatst een documentaire waarin het ging over hoe hersenen met beelden omgaan in het geval iemand blind is geboren en pas veel later (door de nieuwste technologieën) toch kan zien en dan schijnen juist dit soort dingen erg moeilijk te zijn om aan te leren terwijl dat tijdens de kindertijd heel goed en snel gaat.[/quote]
Wil jij dit mijn kind even uitleggen

Wil jij dit mijn kind even uitleggen
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
lunaquinty
- Zeer actief
ik probeer het haar onder begeleiding wel te leren, want het erop springen krijg ik haar natuurlijk nooit meer afgeleerd.empyree schreef:Geheel off topic misschien maar ik zou een jonge pup in elk geval nog niet van de bank laten springen want juist doordat ze hoogte niet kunnen inschatten kan het nog wel eens een harde landing worden met alle gevolgen van dien !
vannacht is ze trouwens wel van het bed af gesprongen om over te geven, dat vond ik dan wel weer netjes
-
lunaquinty
- Zeer actief
geen idee, dan moet je ff googlenInge O schreef:en wie zijn de auteurs dan van die 'zoveel sites'?lunaquinty schreef: wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.
-
lunaquinty
- Zeer actief
ze is 1x zelf uit de x5 gesprongen en ging op haar bek, dus dat zal ze niet snel nog een keer doen.Marjoleine schreef:Inge O schreef:en wie zijn de auteurs dan van die 'zoveel sites'?lunaquinty schreef:wel vreemd dat zoveel sites dan beweren dat pups dat nog niet kunnen.Inge O schreef:pups zien perfect diepte alleen weten ze nog niet wat het inhoudt dus nee, een pup bij een ravijn zetten is niet slim maar niet omdat hij zou denken dat het vlak is.![]()
![]()
![]()
in het begin zag ze echt geen diepte, maar nu zou het goed hoogtevrees kunnen zijn, ik weet het niet. ik vind het wel vreemd dat ze niet van de bank springt, maar wel omhoog springt vanaf de bank in mijn armen.
-
lunaquinty
- Zeer actief
ja, ze is nu 14 weken, en is al vaak genoeg op haar bek gegaan, met koprollen en al. toch lijkt er niets mis te zijn met haar zicht, ze ziet een vlieg vanaf de andere kant van de kamer. wat me wel af en toe opvalt, is dat ze met 1 oog "scheel kijkt" naar buiten, net zoals mijn jongste dochter. bij mijn dochter moet ik een oog afplakken, omdat ze anders de samenwerking tussen de ogen verliest, maar hoe dat bij een hond werkt weet ik niet.crutz schreef:Marjoleine schreef:![]()
![]()
![]()
Volgens mij inmiddels al week of 12-14 dus zou het toch al "ervaren" moeten hebben.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Enzi deed dat ook niet. Maar die heeft echt hoogtevrees.
Die springt nergens van af, ook niet er op want dan moet je er weer van af.
Nu springt hij inmiddels wel op de bank, maar hij kijkt áltijd naar het gleufje tussen de bank en de muur.
Wie weet kan hij er wel tussen vallen
Over bruggen lopen bijvoorbeeld heb ik hem echt moeten leren.
Nila daar in tegen is een heel ander verhaal
Maar gelukkig glibbert ze wel heel rustig van de bank af, want die springt met een gerust hart overal op en af. Die ziet nog nergens geen gevaar in.
Die springt nergens van af, ook niet er op want dan moet je er weer van af.
Nu springt hij inmiddels wel op de bank, maar hij kijkt áltijd naar het gleufje tussen de bank en de muur.
Wie weet kan hij er wel tussen vallen
Over bruggen lopen bijvoorbeeld heb ik hem echt moeten leren.
Nila daar in tegen is een heel ander verhaal
-
lunaquinty
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Misschien dat ze het nu gewoon wat eng vindt omdat ze niet goed terecht is gekomen de vorige keer?lunaquinty schreef:ze is 1x zelf uit de x5 gesprongen en ging op haar bek, dus dat zal ze niet snel nog een keer doen.
in het begin zag ze echt geen diepte, maar nu zou het goed hoogtevrees kunnen zijn, ik weet het niet. ik vind het wel vreemd dat ze niet van de bank springt, maar wel omhoog springt vanaf de bank in mijn armen.
Ik vind het niet vreemd dat ze dan wel omhoog durft te springen, want dan hoeft ze de diepte niet in en dat is dus niet zo eng. Blijkbaar kan ze dat dus wel goed inschatten, dus ik zou niet zo snel denken dat het iets met haar zicht te maken heeft, maar dat ze het nu gewoon eng vindt.
Misschien helpt het om wat te oefenen met haar van lage dingetjes af laten springen, zodat ze het beter leert inschatten en het niet meer eng vindt? Ik zou een pup nog niet van te hoge dingen af laten springen, maar lage muurtjes of boomstronkjes af en toe.
- gyanty
- Zeer actief
Bij mensen baby's is bekend dat ze diepte aanvankelijk niet zien. Dat ze in begin maar tot een bepaalde afstand zien en dat langzaam uitbreid. Dat diepte zien nog niet altijd uiteindelijk gelijk gaat aan de motoriek, dat is ook iets wat daar weer op aangepast moet worden. Baby's zien überhaupt in begin moeilijk, omdat de hersenen het signaal niet meteen automatisch omdraaien, dat gebeurd dan later, maar aanvankelijk is het beeld dus op de kop voor baby's (heeft met prisma's en signalen naar hersenen te maken).
Hoe dat met honden zit en de ontwikkeling van het zich weet ik niet, al zal dat aanvankelijk ook zelfde opgebouwd zijn. We zijn wel andere zoogdieren maar dat soort lichaamsprocessen werkt niet echt anders, zijn gewoon natuurkundige standaard processen. Met een pup ouder dan 8 weken heb ik die problemen niet ervaren.
Hoe dat met honden zit en de ontwikkeling van het zich weet ik niet, al zal dat aanvankelijk ook zelfde opgebouwd zijn. We zijn wel andere zoogdieren maar dat soort lichaamsprocessen werkt niet echt anders, zijn gewoon natuurkundige standaard processen. Met een pup ouder dan 8 weken heb ik die problemen niet ervaren.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je hond heeft waarschijnlijk voordat hij bij jou kwam weinig te maken gehad met hoogte/diepte.,?
Ze zien de diepte wel maar weten nog niet in te schatten hoe diep. Ze stappen bij wijze van spreken gerust van een tafel van 1 meter hoog of 10 cm .
Ze zien de diepte wel maar weten nog niet in te schatten hoe diep. Ze stappen bij wijze van spreken gerust van een tafel van 1 meter hoog of 10 cm .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
lunaquinty
- Zeer actief
dat zou ook kunnen. van wat ik ervan heb begrepen is ze de schuur nooit uit geweest de eerste 10 weken.bouvierpoedel schreef:Je hond heeft waarschijnlijk voordat hij bij jou kwam weinig te maken gehad met hoogte/diepte.,?