Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agent schiet op agressieve honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Re: Agent schiet op agressieve honden

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Nanna schreef:klik

Je zult er net lopen met je hondje. :ugh:
Verbieden die hele handel; er lopen veel te veel gefrustreerde idioten mee rond die nog te dom zijn om de dag aan te kijken.
:kotz:

Nee, hier word ik niet vrolijk van... Dat er zulke moordmachines rondlopen...
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Eens met nanna, vanmorgen bracht ik mijn dochter naar school en kwam ik het ventje van een jaar of 11 weer eens tegen, die de grote gezinsklapkaak uitliet. Die kan hij helemaal niet mannen, want ik heb hem al eens glijdend achter de hond aan, achter Sjon en mij aan gehad. Ik snap die ouders ook niet.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Verbieden die hele handel; er lopen veel te veel gefrustreerde idioten mee rond die nog te dom zijn om de dag aan te kijken.
ik pleit hier nog maar weer eens voor een houdbewijs en een intrekbare vergunning voor dit en ander type honden .

Ik zou het toejuichen als zoiets voor de FB zou komen , ben je misschien ook van al die broodfokkers die dan nog moeilijker van hun broodfok pups afkomen af .
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Van mij mag een aanlijn-en korfplicht er ook wel bij.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kijk eens aan: de hond luistert zo slecht, dat er al een breekijzer aan te pas moet komen om de "prooi" te bevrijden. Heb bij pakwerk clubjes met de stroomband al zo iets van: het moet niet gekker worden.
De trainbaarheid heeft in sommige fokprogramma's kennelijk niet de hoogste prioriteit, als het maar bijt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
Mieke-Bo schreef: Nee, hier word ik niet vrolijk van... Dat er zulke moordmachines rondlopen...
Het kan me niet schelen dat er moordmachines rondlopen. Zolang ze maar een prima verantwoordelijke baas hebben.
Maar dat zie ik niet in die werkloze idioten met die matjes in de nek en die afhangbroeken. Die de agressie van hun hond vaak maar al te prachtig vinden. Er zijn veel te weinig mensen die weten wat ze in handen hebben. Dat maakt bij een Maltezer niks uit, maar bij dit type hond word ik daar bloedchagrijnig van.
Je bent godverdomme gewoon aan de goden overgeleverd op straat.
helemaal mee eens. verschrikkelijk dat filmpje :cry:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Inge O schreef:ik heb het niet uit kunnen kijken - is het hondje nog gered :ugh: ?
Gelukkig wel :ok:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

korthaar schreef:Kijk eens aan: de hond luistert zo slecht, dat er al een breekijzer aan te pas moet komen om de "prooi" te bevrijden. Heb bij pakwerk clubjes met de stroomband al zo iets van: het moet niet gekker worden.
De trainbaarheid heeft in sommige fokprogramma's kennelijk niet de hoogste prioriteit, als het maar bijt.

nee dit dan

:goeie:
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

lunaquinty schreef: misschien wel, maar elke agent heeft een taser en pepperspray. daar zou ik dan eerder voor gekozen hebben dan meteen een kogel.
Ik wil er toch even op wijzen dat de Nederlandse agent geen taser tot zijn beschikking heeft.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

En een gevaarlijke hond wordt qua wapen geplaatst tussen steekwapen en vuurwapen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Marco88 schreef:nee dit dan

Zo'n hond krijg je met een goede begeleiding ook wel aan het bijten:

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

korthaar schreef:
Marco88 schreef:nee dit dan

Zo'n hond krijg je met een goede begeleiding ook wel aan het bijten:

hoe kan je zo dom met een voerbak doen :scratch:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Cleva schreef:
Célie schreef:
Cleva schreef: Nou, dat bedoel ik dus eigenlijk. Er zit ook niemand op te wachten om invalide geschoten te worden.
Dat is toch levenslink in zo'n straat?
Ja, tuurlijk is dat hartstikke link. Maar lijkt mij dat die agenten toch wel enige schietles hebben gehad voor ze gaan lopen zwaaien met een pistool.
Hij schoot toch eerst mis? Waar is die kogel eigenlijk terecht gekomen?
Hij schoot eerst twee keer in de lucht. Om ze af te schrikken denk ik.
Renee1966
Zeer actief

Célie schreef:
Nanna schreef:
Mieke-Bo schreef: Nee, hier word ik niet vrolijk van... Dat er zulke moordmachines rondlopen...
Het kan me niet schelen dat er moordmachines rondlopen. Zolang ze maar een prima verantwoordelijke baas hebben.
Maar dat zie ik niet in die werkloze idioten met die matjes in de nek en die afhangbroeken. Die de agressie van hun hond vaak maar al te prachtig vinden. Er zijn veel te weinig mensen die weten wat ze in handen hebben. Dat maakt bij een Maltezer niks uit, maar bij dit type hond word ik daar bloedchagrijnig van.
Je bent godverdomme gewoon aan de goden overgeleverd op straat.
Hier loopt ook zo'n kut eerst alleen een rottweiler en die had ze al niet onder controle, loslaten lopen en dan in de viswijfmodus erachter aan lopen gillen omdat de hond het verdomde om te komen . Als ze de rott dan na 30 minuten eindelijk had kon het arme beest een paar rottrappen krijgen en nu heeft ze er een stafford kruising bij, ik hou m'n hart nu al vast.
Tja, ik ben wel eens door een "dame" die liggend op haar rug (ik verzin dit niet!) voortgesleept werd door haar rottweiler, toegeschreeuwd, dat ik weg moest gaan met Suzie, want ze hield hem niet.
Ik stond met Suus wat oefeningen te doen op een grasveldje en de rottweiler had liever niet dat wij daar waren. Echt, neem dan een ander ras.
Renee1966
Zeer actief

Nou onbegrijpelijk toch.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Er is blijkbaar een steunbetuiging-pagina opgericht voor de honden... :19:
De eigenaar van de neergeschoten hond (blijkbaar) zet daar dit bericht op:
LIEVE MENSEN VOORDAT ER MISVERSTANDEN KOMEN MAX WAS ONZE HOND HEB HAAR 7.JR GELEDEN VOOR MIJN ZOON Giorgio Wix GEKOCHT TARA WAS ONZE LOGE.
MAX IS OVERLEDEN EN VAN TARA WETEN WE NOG NIET OF ZE WEL OF NIET LEEFT.
Fouad Napoliano IS MN BUURJONGEN DIE HEEL VEEL VAN MAX HIELD EN DR ALS ZIJN EIGEN ZAG.
VANDAAR OOK ZIJN HULP WE HIELDEN ALLEMAAL VAN MAX , ZODRA WE MEER WETEN OVER TARA STELLEN WIJ U DAARVAN OP DE HOOGTE. ALLEMAAL OOK HEEL ERG BEDANKT VOOR U STEUN BETUIG https://www.facebook.com/groups/366251203529898/?fref=ts
De andere hond was dus niet van deze man of vrouw, zoals ik het begrijp. De andere hond was een logé. :ugh:
En het is dus niet bekend of deze hond nog leeft. Eerdere berichten dat die ingeslapen zou zijn, waren speculaties van de oppas blijkbaar. De hond zal dan nog wel leven.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Arm hondje. Wat doen mensen er toch altijd lang over om zo`n beest los te krijgen :ugh:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Marco88 schreef:
korthaar schreef:Kijk eens aan: de hond luistert zo slecht, dat er al een breekijzer aan te pas moet komen om de "prooi" te bevrijden. Heb bij pakwerk clubjes met de stroomband al zo iets van: het moet niet gekker worden.

nee dit dan

Tank heeft er wel zin in . :engel:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

MonaToetje schreef:
Marco88 schreef:

nee dit dan

Tank heeft er wel zin in . :engel:
:LOL: :LOL: :LOL: doet het goed!
Renee1966
Zeer actief

Cleva schreef: Haha! Ik heb een keer iemand op van die rolschaatsen langs zien komen.
Over een brug, door de bocht, scherp langs een fietser allemaal met een dikke 40 kilometer per uur over de Amsterdamse grachten achter een rottweiler aan.
Knap! Niet meteen benijdenswaardig maar wel indrukwekkend.
:LOL:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hadden vroeger ook zo'n figuur in de straat met 2 rottweilers. Vader en zoon.... De huisvesting van die honden was op zijn minst apart te noemen. Zo apart dat de huizenprijzen rondom die mensen letterlijk daalden.... :ugh:
Deze mensen hadden nl een kennel in...jawel...de voortuin. Dus je neemt honden, hebt een afgesloten achtertuin van ongeveer 10 x 20 meter met een hek en een hoge heg er omheen maar besluit om een kennel te bouwen in je voortuin van 5 x 3 meter direct aan de doorgaande weg en op 50 cm van de stoep. :19:

Dus dan liep je door onze straat en dan werd je me toch een partij uitgekafferd door die honden :piew: Meestal vlogen ze tijdens heftige blafsessies ook snel even in elkaars haren. Met een hond langs die honden lopen was helemaal de hel en natuurlijk was de ingang van een groot park tegenover die mensen dus liepen er dagelijks zo'n 50 keer mensen met honden voorbij. Wij werden een keer midden in de nacht wakker van geschreeuw en grauwende rottweilers. Bleek er een dronken man tegen die tralies te hangen en die rottweilers hingen in zijn arm en hoofd. De dronken man bleef als hij los kwam de honden provoceren en schreeuwen tegen de honden. Weer stak hij dan zijn arm of been door de kennel en dan grepen ze hem weer en trokken er flink aan. Toen kwam de eigenaar want die was inmiddels ook wakker om deze man KO te slaan waar de hele buurt bij stond. Zelden zoveel bloed en zulke heftige bijttoestanden gezien van honden.

De volgende dag bij wijze van ging mevrouw weer eens met ze wandelen. Liep ze naar het park met die twee beren aan de riem. Binnen de minuut waren die alleen op pad met de riem eraan want ze rukten zich direct los. Weg... En dat gebeurde regelmatig. Mevrouw huilend weer naar huis en hopend dat de honden zelf naar huis kwamen. Wij zagen haar dan huilend en scheldend volledig wanhopig roepen in de voortuin bij de kennel. Op een dag waren die honden weg. Een paar weken later waren de eigenaren ook weg. Nooit gehoord wat er gebeurd is maar het huis was verkocht en alles was weer normaal in de buurt.... :E:

Soms vraag je je af hoe iets nog zo goed heeft kunnen gaan en waarom dit niet veel erger afgelopen is. Zover ik weet hebben de honden niemand anders iets gedaan (de man bij de kennel provoceerde de honden echt zelf) en geen honden gegrepen. Dat had zo anders kunnen zijn.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

In Heerlen was een heel klein italiaantje met een heel grote mastino.
Had al een paar kleine reutjes gesloopt en meneer wapperde er als een vlaggetje achteraan.
:oeps: Was toen wel heel blij dat ik met een teef liep, daar had hij nauwelijks interesse in.

Op een gegeven moment besloot dat beest in de sloot te springen. En niet zo maar één, maar zo'n blauwzwart halfleeg drekslootje.
Die man werd als een lappenpop die sloot in gelanceerd en moest als swamp thing nog een heel stuk over straat terug naar huis :LOL:
:19: Kan me echt niet voorstellen wat er nou de lol van is uitgelaten te worden door je hond.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik werd vroeger ook uitgelaten door mijn hond. Wij hadden een pointer en ik was 6 jaar oid. Dan draaide die pointer heel hard rondjes en ik vloog er dan achteraan. Ze wist op een bepaald moment dat ze om een boom moest draaien zodat ik los moest laten omdat anders mijn handen eraan gingen. En dan rende ze weg. Spelen en rondrennen door het park zonder baasje is natuurlijk veel leuker. Dat ging eigenlijk altijd zo als ik haar ging uitlaten :oohja: :engel: :LOL:

En na een paar uur was ze dan weer thuis. Natuurlijk onverantwoordelijk maar het was een hele andere tijd en wij waren blij als de hond moe was. Een pointer kan je niet moe lopen aan de riem en los rende ze altijd meteen weg..... Echt erg haha! :oohja: :schrik:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

dagmar88 schreef:In Heerlen was een heel klein italiaantje met een heel grote mastino.
Had al een paar kleine reutjes gesloopt en meneer wapperde er als een vlaggetje achteraan.
:oeps: Was toen wel heel blij dat ik met een teef liep, daar had hij nauwelijks interesse in.

Op een gegeven moment besloot dat beest in de sloot te springen. En niet zo maar één, maar zo'n blauwzwart halfleeg drekslootje.
Die man werd als een lappenpop die sloot in gelanceerd en moest als swamp thing nog een heel stuk over straat terug naar huis :LOL:
:19: Kan me echt niet voorstellen wat er nou de lol van is uitgelaten te worden door je hond.
Ik kan het me wel voorstellen, maar normaal is het niet.
Sommige mensen genieten echter van pijn en vernedering. Een behoorlijke afwijking dus. Doet me een beetje denken in de richting van SM
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Renee1966
Zeer actief

hahaha swamp thing, ik heb beeld :mrgreen:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:In Heerlen was een heel klein italiaantje met een heel grote mastino.

In het rood het waarom ;-) Compensatie.
Er zijn gewoon geen grote Italianen :Q:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fafo schreef: Er zijn gewoon geen grote Italianen :Q:
:mrgreen: Dit was zelfs voor italianen een miniatuurtje. Ik ben groter en zwaarder.
Marco88
Zeer actief

Hoe moet niet z'n hond uitlaten, maar gewoon pizza's bakken.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Link van iemand op Facebook:
http://petities.nl/petitie/breng-tara-d ... uppy-thuis
De tweede hond leeft dus inderdaad nog. Deze hond was blijkbaar 7 maanden...
En volgens mij was ze een oppashond.

Ik ga de petitie niet ondertekenen.
Naar mijn mening zijn er te veel factoren omtrent het hele gebeuren en de hond waar ik onvoldoende vanaf weet.
Toch is het wel goed om het onder de aandacht te brengen.
Quarantaine kan heel lang duren van wat ik hier gehoord heb.
Marco88
Zeer actief

Als Tara echt zo'n lievertje is, zal dat wel blijken, en komt ze vanzelf terug, geen petitie voor nodig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”