Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer kan de bench weg?
Moderator: moderatorteam
- ursula66
- Actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
- Aantal honden: 1
Wanneer kan de bench weg?
Onze pup Marley is nu bijna 5 maanden en al vanaf het begin geen probleem gehad met de bench.
Ze gaat erin als we gaan slapen, als we weg gaan, soms om haar verplichte rust te geven in een erg drukke bui, en af en toe gaat ze er zelf in liggen.
Nu is het zo dat we de bench uiteindelijk uit huis willen hebben en de hond gewoon los.
Ze heeft nog nooit iets stuk gebeten (afentoe begint ze aan iets maar daar blijft ze, na correctie, netjes vanaf) en binnen plassen gebeurt eigenlijk ook niet.
Maar ja, dan heb ik het dus over de momenten dat we thuis zijn.
Afgelopen twee nachten hebben we haar naar haar bench gestuurd na de laatste ronde, zoals altijd, maar het deurtje open laten staan.
Waar ze dan uiteindelijk verblijft de rest van de nacht is niet duidelijk omdat ze ons 's morgens als we naar beneden komen hoort en al bij de deur staat.
Er is tot nu toe nog niks geks gebeurd, niks kapot, geen warme stoel of bank (want daar mag ze niet op) en ook geen plas of poep in huis.
En dat terwijl ze nu ze los loopt ons niet tussen 8 en 9 wakker blaft, maar wij haar hebben gewekt toen we rond half 10 naar beneden kwamen.
Als we weg gaan overdag is het een ander verhaal.
Dan is er nog steeds niks ergs aan de hand als we thuis komen, maar ze gaat wel in de luxaflex hangen als we uit de achterdeur weg gaan en zijn we via de voordeur vertrokken dan liggen er bij thuiskomst wat spullen op de vensterbank om.
Ook horen we haar dan blaffen en piepen. Maar we hebben in de brandgang gewacht om te kijken hoe het verliep en na een paar minuten was het stil.
Kortom, het lijkt goed te gaan en het lijkt erop dat de bench binnenkort wel weg zou kunnen.
Maar...
Ik heb ook weleens gehoord dat als een hond in de pubertijd komt hij/zij wel weer eens heel ongehoorzaam kan worden en vervelend gedrag kan vertonen.
Hoe hebben jullie het gedaan?
Wanneer bench weg?
En inderdaad terugval in pubertijd?
Ze gaat erin als we gaan slapen, als we weg gaan, soms om haar verplichte rust te geven in een erg drukke bui, en af en toe gaat ze er zelf in liggen.
Nu is het zo dat we de bench uiteindelijk uit huis willen hebben en de hond gewoon los.
Ze heeft nog nooit iets stuk gebeten (afentoe begint ze aan iets maar daar blijft ze, na correctie, netjes vanaf) en binnen plassen gebeurt eigenlijk ook niet.
Maar ja, dan heb ik het dus over de momenten dat we thuis zijn.
Afgelopen twee nachten hebben we haar naar haar bench gestuurd na de laatste ronde, zoals altijd, maar het deurtje open laten staan.
Waar ze dan uiteindelijk verblijft de rest van de nacht is niet duidelijk omdat ze ons 's morgens als we naar beneden komen hoort en al bij de deur staat.
Er is tot nu toe nog niks geks gebeurd, niks kapot, geen warme stoel of bank (want daar mag ze niet op) en ook geen plas of poep in huis.
En dat terwijl ze nu ze los loopt ons niet tussen 8 en 9 wakker blaft, maar wij haar hebben gewekt toen we rond half 10 naar beneden kwamen.
Als we weg gaan overdag is het een ander verhaal.
Dan is er nog steeds niks ergs aan de hand als we thuis komen, maar ze gaat wel in de luxaflex hangen als we uit de achterdeur weg gaan en zijn we via de voordeur vertrokken dan liggen er bij thuiskomst wat spullen op de vensterbank om.
Ook horen we haar dan blaffen en piepen. Maar we hebben in de brandgang gewacht om te kijken hoe het verliep en na een paar minuten was het stil.
Kortom, het lijkt goed te gaan en het lijkt erop dat de bench binnenkort wel weg zou kunnen.
Maar...
Ik heb ook weleens gehoord dat als een hond in de pubertijd komt hij/zij wel weer eens heel ongehoorzaam kan worden en vervelend gedrag kan vertonen.
Hoe hebben jullie het gedaan?
Wanneer bench weg?
En inderdaad terugval in pubertijd?

- ursula66
- Actief
Re: Wanneer kan de bench weg?
Oké, ik had gehoord dat als honden in de pubertijd gaan ze vaak ineens weer slechter gaan luisteren en dingen kunnen gaan doen die ze voorheen al niet meer deden.Cleva schreef:Puberteit bij honden is een vermenselijking. Er is natuurlijk wel een fase waarin de hormonen hun rol gaan spelen maar er is geen enkele reden waarom een hond op die leeftijd ongehoorzaam zou moeten zijn, voor zover die gehoorzaamheid er al is.
Veel jonge pups hebben een bepaalde pupperige volgzaamheid die stopt als de hond meer ervaring opdoet en natuurlijk is het beleven van geslachtshormonen en hun werking een drijfveer om verleidingen te voelen maar puberteit als je losmaken van je ouders, zoals bij mensen, hebben honden niet.
Dat onrustige is alleen bij het weg gaan. Omdat ze blijkbaar wil kijken waar we zijn.Heavy schreef:Ik zou nog even wachten tot ze een jaar of 2 is.
Ze is nu al duidelijk onrustiger als ze los in huis is.
Toen we gisteren thuis kwamen deden we de poort heel zachtjes open en hebben door het raam gekeken. Ze lag rustig voor de bank op de grond te slapen.
De eerste twee keer dat ze 's nachts los was, zat ze al voor de deur toen wij naar beneden kwamen maar vanochtend was ik vroeger (weekend is voorbij) en lag ze ondanks dat ze de hele woonkamer tot haar beschikking had tóch gewoon in haar bench. Ze vindt het blijkbaar dus een hele fijne plek om te liggen.
Er ligt nu een vetbed in, misschien moeten we die maar eens vervangen door een dik hondenkussen zodat áls de bench uiteindelijk weg gaat dat kussen nog bekend is.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Meestal is het slechter luisteren omdat wij mensen makkelijker worden. Of de beloning al afgebouwd hebben, waardoor de omgeving echt veel boeiender is.
Ik zet liever een stukje kamer af, zoals Cleva zegt. Bench vond ik met 6 maanden toch echt al te klein worden, maar bij onze hond was het wel nodig om hem ergens te houden waar hij niet kon slopen.
Ik zet liever een stukje kamer af, zoals Cleva zegt. Bench vond ik met 6 maanden toch echt al te klein worden, maar bij onze hond was het wel nodig om hem ergens te houden waar hij niet kon slopen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Er is geen standaard antwoord op je vraag wanneer de bench wegkan, dat verschilt per hond en is afhankelijk van je eigen verwachtingen.
Ik heb hier een pup van ruim 4 maanden, die 's nachts in de bench slaapt en tot voor kort ook overdag als ik weg was in de bench gaat. Veiliger omdat ik nog 2 honden heb die de hele benedenverdieping hebben qua ruimte en die ik daar met een pup erbij niet in wil beknotten. Als ik er geen zicht op heb vond ik de pup toen hij nog kleiner was te kwetsbaar voor eventuele opstootjes tijdens mijn afwezigheid.
Inmiddels laat ik hem gewoon los lopen bij de meiden als ik korte tijd weg ben voor een boodschap of korte afspraak van maximaal een uur of 2 afwezigheid. Ik heb dat opgebouwd van even 5 minuten weg tot die 2 uur uiteraard. Ik ruim alle spullen waarvan ik niet wil dat ze kapotgemaakt worden, zoals schoenen, post en dergelijke, op voor ik wegga.
Afgelopen donderdag was ik blijkbaar iets te lang weggeweest, het werk wat ik op donderdagochtend doe liep iets uit en hoewel ik in de pauze thuis geweest was om hem even te laten plassen had hij de tweede keer dat ik weg was een kussentje wat hij voor die tijd altijd netjes heel liet opengeritst (het was dus nog steeds heel!) en de inhoud verspreid in honderden plukjes door de hele huiskamer.
Hij had het dus geweldig naar zijn zin gehad blijkbaar, en ik was net langer dan slim was weg geweest.
Kan gebeuren en dat houdt me niet tegen om hem gewoon weer voor korte tijd los te laten op de benedenverdieping als ik weg ben. Die tijd bouw ik gewoon wat langzamer weer op.
Bij mijn vorige honden heb ik de bench ongeveer tot een maand of 10 nog in de kamer gehad, bij Mojo denk ik dat hij al sneller weer ingevouwen opgeborgen kan worden, maar dat zien we wel tegen die tijd.
Ik heb hier een pup van ruim 4 maanden, die 's nachts in de bench slaapt en tot voor kort ook overdag als ik weg was in de bench gaat. Veiliger omdat ik nog 2 honden heb die de hele benedenverdieping hebben qua ruimte en die ik daar met een pup erbij niet in wil beknotten. Als ik er geen zicht op heb vond ik de pup toen hij nog kleiner was te kwetsbaar voor eventuele opstootjes tijdens mijn afwezigheid.
Inmiddels laat ik hem gewoon los lopen bij de meiden als ik korte tijd weg ben voor een boodschap of korte afspraak van maximaal een uur of 2 afwezigheid. Ik heb dat opgebouwd van even 5 minuten weg tot die 2 uur uiteraard. Ik ruim alle spullen waarvan ik niet wil dat ze kapotgemaakt worden, zoals schoenen, post en dergelijke, op voor ik wegga.
Afgelopen donderdag was ik blijkbaar iets te lang weggeweest, het werk wat ik op donderdagochtend doe liep iets uit en hoewel ik in de pauze thuis geweest was om hem even te laten plassen had hij de tweede keer dat ik weg was een kussentje wat hij voor die tijd altijd netjes heel liet opengeritst (het was dus nog steeds heel!) en de inhoud verspreid in honderden plukjes door de hele huiskamer.
Hij had het dus geweldig naar zijn zin gehad blijkbaar, en ik was net langer dan slim was weg geweest.
Kan gebeuren en dat houdt me niet tegen om hem gewoon weer voor korte tijd los te laten op de benedenverdieping als ik weg ben. Die tijd bouw ik gewoon wat langzamer weer op.
Bij mijn vorige honden heb ik de bench ongeveer tot een maand of 10 nog in de kamer gehad, bij Mojo denk ik dat hij al sneller weer ingevouwen opgeborgen kan worden, maar dat zien we wel tegen die tijd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Een jaar of 2? Waarom zo lang?Heavy schreef:Ik zou nog even wachten tot ze een jaar of 2 is.
Ze is nu al duidelijk onrustiger als ze los in huis is.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik lees hier even mee. Skye laten we meestal in de bijkeuken als we weg gaan, soms zelfs in de bijkeuken en de serre en ook de woonkamer gaat steeds beter. Maar de bench gebruiken we toch nog regelmatig om eten in te geven of soms om in te slapen. Ook omdat we graag willen dat als we op vakantie gaan hij het accepteert om in de bench te gaan als we weg gaan of gaan slapen. Ik denk dus dat hij prima zonder bench kan, maar wilt hij dan nog wel in de bench als we op vakantie gaan...
- Hylos
- Zeer actief
Je kunt eens kijken of ze een mandje net zo fijn vind om in te slapen. Ik zou de bench niet weg doen maar nog even bewaren.
Ik heb nog steeds een bench (mijn hond is bijna 2) maar thuis gebruiken we al lang geen bench meer. Bij mijn ouders echter wel, daar gebruiken we de bench elke keer. Hij kan daar geen rust vinden zonder de bench. Als hij zo moe van de slaap is hangt hij letter op mij om en vallen al staand zijn oogjes dicht. De bench is dan toch even zijn vertrouwde plekje, waar hij dan ook meteen in slaap valt.
En de puberteit.. Tsja er was hier een periode dat mijn hond ook niks sloopte, tot ongeveer 5/6 maanden. Toen moesten alle kussens kapot, schoenen en kleedjes ook (maar dan alleen als wij thuis zijn). Als je daar overin zit moet je dat weghalen of het gebied van je hond kleiner maken.
Ik heb nog steeds een bench (mijn hond is bijna 2) maar thuis gebruiken we al lang geen bench meer. Bij mijn ouders echter wel, daar gebruiken we de bench elke keer. Hij kan daar geen rust vinden zonder de bench. Als hij zo moe van de slaap is hangt hij letter op mij om en vallen al staand zijn oogjes dicht. De bench is dan toch even zijn vertrouwde plekje, waar hij dan ook meteen in slaap valt.
En de puberteit.. Tsja er was hier een periode dat mijn hond ook niks sloopte, tot ongeveer 5/6 maanden. Toen moesten alle kussens kapot, schoenen en kleedjes ook (maar dan alleen als wij thuis zijn). Als je daar overin zit moet je dat weghalen of het gebied van je hond kleiner maken.

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij ons staat de bench er nog. Niet dat het echt nodig is, maar ze liggen er heel graag in en ik vind het soms wel prettig om Yazoo even op te kunnen sluiten (bv als er bange kinderen zijn of een vreemde hond).
Ook als we op vakantie gaan is het wel prettig dat ze de bench gewend zijn, Yazoo gaat namelijk makkelijk op de bank liggen en dat mag niet in die huisjes en stacaravans die we dan huren. Noa hoeft nooit in de bench (kan ze wel en heeft ze ook geen problemen mee), die gaat netjes liggen waar het mag.
Onze honden hebben overigens nooit gesloopt en een duidelijke pubertijd gehad.
Ik denk dat de bench bij ons als het moest met ongeveer een jaar leeftijd er wel uit kon voor Yazoo. Voor Noa op een halfjaar al wel. Verschilt idd heel erg per hond
Ook als we op vakantie gaan is het wel prettig dat ze de bench gewend zijn, Yazoo gaat namelijk makkelijk op de bank liggen en dat mag niet in die huisjes en stacaravans die we dan huren. Noa hoeft nooit in de bench (kan ze wel en heeft ze ook geen problemen mee), die gaat netjes liggen waar het mag.
Onze honden hebben overigens nooit gesloopt en een duidelijke pubertijd gehad.
Ik denk dat de bench bij ons als het moest met ongeveer een jaar leeftijd er wel uit kon voor Yazoo. Voor Noa op een halfjaar al wel. Verschilt idd heel erg per hond

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tot de hond ook muren en plinten sloopt.Hylos schreef:Als je daar overin zit moet je dat weghalen of het gebied van je hond kleiner maken.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
ik heb al tijden geen bench meer thuis en de hond is los in de woonkamer, maar ik heb nog wel een stoffen bench voor als het nodig is. zoals laatst toen we een weekendje met de tent op pad gingen en het toch makkelijker was om haar 's nachts in een afgesloten ruimte te laten slapen. of als ik haar meeneem naar het werk. ze vind het geen probleem hoor.*Skye* schreef:Ik lees hier even mee. Skye laten we meestal in de bijkeuken als we weg gaan, soms zelfs in de bijkeuken en de serre en ook de woonkamer gaat steeds beter. Maar de bench gebruiken we toch nog regelmatig om eten in te geven of soms om in te slapen. Ook omdat we graag willen dat als we op vakantie gaan hij het accepteert om in de bench te gaan als we weg gaan of gaan slapen. Ik denk dus dat hij prima zonder bench kan, maar wilt hij dan nog wel in de bench als we op vakantie gaan...
denk dat je er gevoelsmatig een probleem van maakt
- dagmar88
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Tot de hond ook muren en plinten sloopt.Hylos schreef:Als je daar overin zit moet je dat weghalen of het gebied van je hond kleiner maken.![]()
Hier blijft de bench gewoon staan. Was eigenlijk helemaal niet de bedoeling; hij was met tegenzin aangeschaft om Charlie tijdens haar pms periodes in te stoppen.
Maar Pjotr is er helemaal waus van. Het is echt zijn plek, waar hij zich van de rest af kan zonderen en rustig slapen. Hij ligt dan ook liever in z'n hol dan in de keuken als ik weg ga.
Wanneer het deurtje dicht is gevallen is het paniek, dus ga er wel één knutselen met saloon deurtjes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar dat is vergelijkbaar met de humane fase, dus die benaming is zo raar niet. Het is hormoongestuurd en de hond gaat grenzen verkennen tenslotte.Cleva schreef:Puberteit bij honden is een vermenselijking. Er is natuurlijk wel een fase waarin de hormonen hun rol gaan spelen (dat blijft trouwens ook opkomen en weer zakken met de seizoenen, stress en andere omstandigheden) maar er is geen enkele reden waarom een hond op die leeftijd ongehoorzaam zou moeten zijn, voor zover die gehoorzaamheid er al is.
Ze maken zich niet los van de ouders maar gaan wel hun plaats in de groep zoeken en kijken wat ze kunnen doen en wat niet.
Of je hem daarvoor in een bench moet stoppen is een andere vraag.
Inderdaad is verlangen dat een hond iets nalaat als jij er niet bent veel te veel. Het is een hond.
Dus als je niet wilt dat hij op de bank gaat moet je zorgen dat hij daar niet bij kan, en anders moet je niet te moeilijk doen.
Ik heb geen bench, nooit gehad ook. Ik vind het ondingen en lelijk bovendien. Ik zorg gewoon dat er niks te slopen valt en als ze toch iets te pakken krijgen had ik op moeten ruimen.
Ze mogen hier niet overal komen trouwens, niet boven als we er niet zijn en ook niet in de gang (of hooguit een die daar graag alleen ligt).
De woonkamer vind ik meer dan genoeg. Daar hebben ze hun slaapplekken en hun water en speeltjes en gedoe. Meer dan genoeg.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Heavy schreef:Gebaseerd op eigen ervaringLongFields schreef:Een jaar of 2? Waarom zo lang?Heavy schreef:Ik zou nog even wachten tot ze een jaar of 2 is.
Ze is nu al duidelijk onrustiger als ze los in huis is.![]()
Ik vond het na 10 maanden ook wel tijd om hem buiten de bench te laten voor een uurtje
Links
En rechts
En ik had toch echt goed opgeruimd![]()
Maar het zal per hond wel verschillen hoor
Ik weet zeker dat het per hond verschilt, onze Mechelaar heeft het tot een jaar of 2 gedaan maar die kregen we pas met 14 maanden en die had daarvoor altijd in een buitenhok gezeten dus was niet gewend aan leven in de woonkamer. Die hebben we nooit in een bench gehad trouwens, weet niet eens of die toen al bestonden...
De Laekense waren met een maand of 10 wel helemáal uitgesloopt, alle 4 die ik tot nu toe vanaf pup gehad heb. Bij Mojo moeten we het nog afwachten maar die lijkt minder sloperig te zijn dan de krullenbollen op dezelfde leeftijd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
WaarCleva schreef:Toch is het anders. Overigens is het bij mensen in culturen waar kadaverdiscipline aan de ouders de norm blijft ook anders.Marjoleine schreef:Maar dat is vergelijkbaar met de humane fase, dus die benaming is zo raar niet. Het is hormoongestuurd en de hond gaat grenzen verkennen tenslotte.
Ze maken zich niet los van de ouders maar gaan wel hun plaats in de groep zoeken en kijken wat ze kunnen doen en wat niet.
Keniaanse geitenherderinnetjes schijnen toch minder vaak met vriendinnetjes tongend op facebook te verschijnen.![]()
Ik snap alleen de behoefte wel het te vergelijken. Dan komt het in een kader dat mensen beter kunnen plaatsen. Zo werkt de menselijke geest, ze willen zich kunnen inleven.
En het blijft vreselijk lastig voor mensen om te snappen dat honden geen wrok of wraak kennen en niet opzettelijk ergeren.
Gek genoeg vinden bazen het wel weer heel logisch dat een hond niet op ze uitgekeken raakt
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou zelf in ieder geval wachten tot na het tandenwisselen.
Maar zoals al gezegd, elke hond is anders, dus een bepaalde leeftijd geldt nooit als vast gegeven.
Maar zoals al gezegd, elke hond is anders, dus een bepaalde leeftijd geldt nooit als vast gegeven.
- ursula66
- Actief
Dat zal niet lang meer duren. We struikelen hier over de tandjes.ranetje schreef:Ik zou zelf in ieder geval wachten tot na het tanden wisselen.

- ranetje
- Zeer actief
De kiezen moeten ook nogursula66 schreef:Dat zal niet lang meer duren. We struikelen hier over de tandjes.ranetje schreef:Ik zou zelf in ieder geval wachten tot na het tanden wisselen.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Wij hebben Sam de eerste maand in de bench gehad. Toen we daarmee stopten was ze 4 maand oud. Het ging allemaal prima, en omdat ze overdag ook nogwel eens alleen moest zijn vonden we dat het wel kon in de woonkamer. Nooit wat gebeurt en ze heeft nooit wat gesloopt.
Tot ze ineens besloot toen ze een jaar oud was dat ze niet meer alleen beneden wou slapen. Onze witte deur is inmiddels half bruin van alle krassen die ze in de lak heeft gemaakt. We hebben het alleen beneden slapen inmiddels ook weer onder controle. Het is dus niet echt te voorspellen naar mijn idee...
Tot ze ineens besloot toen ze een jaar oud was dat ze niet meer alleen beneden wou slapen. Onze witte deur is inmiddels half bruin van alle krassen die ze in de lak heeft gemaakt. We hebben het alleen beneden slapen inmiddels ook weer onder controle. Het is dus niet echt te voorspellen naar mijn idee...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
mijn honden lagen graag in de bench en ik heb hem dan ook altijd laten staan.
als rita wat kleiner was geweest had ie er nog gestaan denk ik, want hoewel ze er nauwelijks in paste en zich niet uit kon strekken, ging ook zij er vrijwillig in
als rita wat kleiner was geweest had ie er nog gestaan denk ik, want hoewel ze er nauwelijks in paste en zich niet uit kon strekken, ging ook zij er vrijwillig in

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva is bijna 2 en moet echt nog in de bench anders gaat ze de grote kussens (waar je op zit dus) van de bank open maken (rits blijft keurig heel!) en sneeuw maken in huis. Of ze doet andere dingen die stout zijn.. Wel ga ik proberen of ze binnenkort wel voor de korte perioden los kan, bv als ik even boodschappen ga doen. Tegenwoordig kan ze wel los blijven als ik boven de was ophang oid, gelukkig 
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Sommige mensen gebruiken nooit een bench (waaronder ondergetekende) en anderen gebruiken hem het hele hondenleven. En alles daar tussenin. Ik denk dat je weinig aan onze antwoorden niet. Wij hebben niet jou huis en jou hond.
Ik heb zo'n kleine terrorist Jessie, die pontificaal op het aanrecht gaat staan als ze de kans krijgt, en dan gewoon blijft staan te wachten tot ze ontdekt wordt, waarop ze erop kan rekenen dat ze eerst 30 seconde uitgefoeterd wordt en daarna naar buiten gestuurd wordt. Vind ze leuk, blijkbaar. Misschien geeft ze zo wel aan dat ze naar buiten wil, kan ook. In ieder geval mag die lekker in de stal als er niemand thuis is
Een plek waar de collie's sowieso ook graag zijn, dus een prima oplossing om te voorkomen dat mijn huis totaal afgeleefd wordt door mijn poekies.
Daar heb ik dus geen bench voor nodig.
Ik heb zo'n kleine terrorist Jessie, die pontificaal op het aanrecht gaat staan als ze de kans krijgt, en dan gewoon blijft staan te wachten tot ze ontdekt wordt, waarop ze erop kan rekenen dat ze eerst 30 seconde uitgefoeterd wordt en daarna naar buiten gestuurd wordt. Vind ze leuk, blijkbaar. Misschien geeft ze zo wel aan dat ze naar buiten wil, kan ook. In ieder geval mag die lekker in de stal als er niemand thuis is
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 2 benches staan. smudge (toller 1,5 jaar) zit altijd in de bench als we er niet zijn want die sloopt. de rest loopt los maar de bench is een slaapplaats waar de andere honden en katten graag in liggen. ze zullen dan ook nooit de huiskamer uit gaan.
ellen
ellen
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb nog steeds een bench staan.
Djenna is nu 6 jaar, maar slaapt 's nachts in de bench. Als ik har los laat lopen kan ze haar draai niet vinden en met de bench gaat ze er na de laatste ronde in en snurkt even later heerlijk.
Overdag is ze gewoon los als ik wegga.
Kibo ligt 's nachts gewoon beneden op de bank en is dan rustig; die gaat overdag in de bench als ik wegga want anders gaat hij lopen loeien en gillen voor de deur.
Hij reageert dan op alles en iedereen die hij hoort; in de bench gaat hij rustig liggen.
Djenna is nu 6 jaar, maar slaapt 's nachts in de bench. Als ik har los laat lopen kan ze haar draai niet vinden en met de bench gaat ze er na de laatste ronde in en snurkt even later heerlijk.
Overdag is ze gewoon los als ik wegga.
Kibo ligt 's nachts gewoon beneden op de bank en is dan rustig; die gaat overdag in de bench als ik wegga want anders gaat hij lopen loeien en gillen voor de deur.
Hij reageert dan op alles en iedereen die hij hoort; in de bench gaat hij rustig liggen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Toen Gol nog jong was had ze een kamertje voor zichzelf waar een bench met open deur in stond. Ze had daar ook wat speeltjes en de kong. Rond een maand of 6 had ze besloten de vloerbedekking en de plinten te slopen, ik denk dat ze toen haar kiezen wisselde. Met een maand of 9 ben ik een keer de deur naar de woonkamer vergeten dicht te doen en lag ze heerlijk met 4 pootjes in de lucht op de bank te slapen toen we thuiskwamen, niks gesloopt. Daarna heb ik wat vaker de deur opengelaten om uit te proberen en dat ging steeds goed. Vanaf toen had ze eigenlijk het hele huis ter beschikking.
- ranetje
- Zeer actief
Daarom is het toch juist handig om de verschillende antwoorden te lezen?Sanchis schreef:Sommige mensen gebruiken nooit een bench (waaronder ondergetekende) en anderen gebruiken hem het hele hondenleven. En alles daar tussenin. Ik denk dat je weinig aan onze antwoorden niet. Wij hebben niet jou huis en jou hond.
Ik heb zo'n kleine terrorist Jessie, die pontificaal op het aanrecht gaat staan als ze de kans krijgt, en dan gewoon blijft staan te wachten tot ze ontdekt wordt, waarop ze erop kan rekenen dat ze eerst 30 seconde uitgefoeterd wordt en daarna naar buiten gestuurd wordt. Vind ze leuk, blijkbaar. Misschien geeft ze zo wel aan dat ze naar buiten wil, kan ook. In ieder geval mag die lekker in de stal als er niemand thuis isEen plek waar de collie's sowieso ook graag zijn, dus een prima oplossing om te voorkomen dat mijn huis totaal afgeleefd wordt door mijn poekies.
Dan kan TS er uit pakken wat bij haar, met haar huis en haar hond het beste van toepassing is.
Ik heb geen stal bijvoorbeeld en ook geen buitenkennel
En in feite geef je aan wat veel anderen ook zeggen.
Geef je hond de kans niet om in jouw afwezigheid het huis te verbouwen.
Bij de een is dat door een hondenkamer te maken, bij de ander zijn de honden in de gang of in een stal en bij weer anderen zijn de honden in een bench.
Ik was en ben veel thuis.
Pups gingen bij mij het eerste jaar in de bench als ik weg was.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Tot een maand of 6 sliep Noah in de bench. Ik had natuurlijk toen nog Nanni van 12,5 jaar oud. Daarna langzaam aan laten wennen aan het los slapen, Nanni op de gang en Noah in de woonkamer. Noah heeft nooit gesloopt gelukkig.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Bij ons heeft de bench er een jaar gestaan. Is toen een paar maanden weggeweest en doordat Lizzie eten ging jatten en prullenbakken om ging gooien weer even terug geweest. Nu jat ze nog steeds heel af en toe (mijn kinderen eten s ochtends aan tafel en moeten eigenlijk hun bord in de keuken zetten. Dit wordt nog wel eens vergeten en dan zijn de korstjes van het brood weg als ik thuis kom van hen naar school brengen. maar goed dat vind ik niet echt heel raar), maar niet meer erg. De bench is denk ik weg gegaan nadat ze gecastreerd was (toen werd het jat gedrag ook minder), dus toen ze 2,5 was.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gentle mag sinds een paar maand af en toe los in de kamer blijven ze sloopt nu niks meer. Gimmick daarintegen haalt nog teveel kattekwaad uit als ze alleen thuis is en los loopt.
Nu wil ik ze sowieso niet tesamen los hebben in de kamer. Bij een opstootje verliest Gentle het altijd.
Het is de planning dat Gentle straks (en nu al regelmatig) los in de keuken loopt en Gimmick straka de bijkeuken tot haar beschikking krijgt.
De kamer wil ik ze niet in hebben omdat daar ook vaak.speelgoed van de kinderen op de grond.ligt.
Nu wil ik ze sowieso niet tesamen los hebben in de kamer. Bij een opstootje verliest Gentle het altijd.
Het is de planning dat Gentle straks (en nu al regelmatig) los in de keuken loopt en Gimmick straka de bijkeuken tot haar beschikking krijgt.
De kamer wil ik ze niet in hebben omdat daar ook vaak.speelgoed van de kinderen op de grond.ligt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onze nieuwe pup hebben we met 12 weken gekregen, haar gedrag in de bench was daarvoor wisselend maar 's nachts meestal goed.
Bij ons is ze vanaf dag 1 gelukkig de hele nacht stil in de bench en als ik haar nu overdag even opsluit dan accepteert ze dat ook (leuk vindt ze het niet). Als ik ga werken dan blijft ze los in de keuken met Noa, Yazoo aan de andere kant.
Omdat ze graag in de bench liggen en omdat ik het wel makkelijk vind om een hond even op te sluiten als dat nodig is denk ik eigenlijk niet dat we de bench wegdoen, het is eigenlijk gewoon een ligplaats.
Bij ons is ze vanaf dag 1 gelukkig de hele nacht stil in de bench en als ik haar nu overdag even opsluit dan accepteert ze dat ook (leuk vindt ze het niet). Als ik ga werken dan blijft ze los in de keuken met Noa, Yazoo aan de andere kant.
Omdat ze graag in de bench liggen en omdat ik het wel makkelijk vind om een hond even op te sluiten als dat nodig is denk ik eigenlijk niet dat we de bench wegdoen, het is eigenlijk gewoon een ligplaats.

-
lets have fun
Gisteren moesten de honden een aantal uur met zijn 2en zijn. Niet eens alleen, met zijn 2en. En toch heeft Rufus iets van de kast getrokken om dat te slopen en half op te eten. Die flauwekul kan ik echt niet elke keer hebben dus hij gaat mooi weer in de bench