Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poging tot aanvallen kat van adoptiehond hier pas in huis?
Moderator: moderatorteam
-
Miran1971
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruizing uit Griekenland.
Vroeger 2 super labrador reuen gehad. - Aantal honden: 1
Poging tot aanvallen kat van adoptiehond hier pas in huis?
Sinds ruim 3 weken hebben wij een hondje van 8 a 9 maanden uit het buitenland waar het vanaf dag 1 perfect gaat tussen haar en de kat.
In het opvanggezin hadden ze ook al een kat.
Tulay is best waaks, tenminste ze blaft en grommelt als er iemand komt of thuiskomt en soms ook als mijn zoon beneden komt een grom of wat we negeren.
Vandaag zat mijn kat zoals vaker gezellig wat te mauwen wat ze vaker doet niks bijzonders maar ineens uit het niets in een fractie van een secconde sprong Tulay op, sprinte fel grommend op de kat af waarop ze ineens even voor de kat weer rechtsomkeerd maakte even snel ondertussen kijkend naar mij in een 'lage houding' niet kruipend maar ze keek me wat verward aan.
Het ging zo snel dat ik reageerde op het moment dat ik dacht dat ze de kat aanviel en ik haar wilde tegenhouden door haar met mijn hand te stoppen maar ik had ongemerkt nog een harde zonnebril houder in mijn hand die tegen haar kopje kwam, en bovendien ging het dus zo snel dat ze al rechtsomkeert was.
Ze schrok en ik ook en ging gelijk onderdanig naar haar mandje.
Keek me aan van wat doe je nou..
Heb haar even genegeerd en laten kluiven op een huidkluifje en nu is ze aan het slapen in mijn buurt.
Is ze jaloers op de kat denken jullie?
Soms als ik de kat aai, dan wil tulay ook maar geef de kat ook 1 op 1 aandacht of samen. Voel me dus erg rottig over de zonnebrilhouder en wat er in dat koppie omgaat.
Het lijkt alsof ze bezig is haar plek in de roedel vast te stellen oid?
Begreep dat dit bij buitenlandse honden daar een vaak constante bezigheid, noodzaak is geweest in het land van herkomst.
Of probeert ze mij te beschermen (ondanks haar omvang? is niet zo groot en nogal angstig).
In het opvanggezin hadden ze ook al een kat.
Tulay is best waaks, tenminste ze blaft en grommelt als er iemand komt of thuiskomt en soms ook als mijn zoon beneden komt een grom of wat we negeren.
Vandaag zat mijn kat zoals vaker gezellig wat te mauwen wat ze vaker doet niks bijzonders maar ineens uit het niets in een fractie van een secconde sprong Tulay op, sprinte fel grommend op de kat af waarop ze ineens even voor de kat weer rechtsomkeerd maakte even snel ondertussen kijkend naar mij in een 'lage houding' niet kruipend maar ze keek me wat verward aan.
Het ging zo snel dat ik reageerde op het moment dat ik dacht dat ze de kat aanviel en ik haar wilde tegenhouden door haar met mijn hand te stoppen maar ik had ongemerkt nog een harde zonnebril houder in mijn hand die tegen haar kopje kwam, en bovendien ging het dus zo snel dat ze al rechtsomkeert was.
Ze schrok en ik ook en ging gelijk onderdanig naar haar mandje.
Keek me aan van wat doe je nou..
Heb haar even genegeerd en laten kluiven op een huidkluifje en nu is ze aan het slapen in mijn buurt.
Is ze jaloers op de kat denken jullie?
Soms als ik de kat aai, dan wil tulay ook maar geef de kat ook 1 op 1 aandacht of samen. Voel me dus erg rottig over de zonnebrilhouder en wat er in dat koppie omgaat.
Het lijkt alsof ze bezig is haar plek in de roedel vast te stellen oid?
Begreep dat dit bij buitenlandse honden daar een vaak constante bezigheid, noodzaak is geweest in het land van herkomst.
Of probeert ze mij te beschermen (ondanks haar omvang? is niet zo groot en nogal angstig).
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Re: Poging tot aanvallen kat van adoptiehond hier pas in hui
Ik denk dat je timing onbedoeld perfect is geweest 
Groetjes, Marjan
-
blondie
- Zeer actief
Dat denk ik ook.Cleva schreef:Volgens mij ook.Nawosh schreef:Ik denk dat je timing onbedoeld perfect is geweest
-
blondie
- Zeer actief
Nu heb jij gecorrigeerd, anders had de kat het gedaan. Ik heb hier twee katten waarvan de 1 direct zijn punt maakte richting de pup. Hij heeft er respect voor maar de laatste dagen begint hij ook uit te dagen en te keffen. Die ene kat blijft stoicijns kijken en als hij te dichtbij komt krijgt hij een mep van de kat. De andere kat durft nu ook wat meer binnen te komen, maar als hij daar op af stormt doet die kat nog niets. Ik weet wel dat als hij het zat is hij ook flink van zich doet gelden. Maar dat duurt even, dus probeer ik de drukte van de pup voor te zijn op deze momenten.
Zie het maar zo, de kat had flink uit kunnen halen en dan had de hond ook jankend weggerend om de wonden te likken, en nu kreeg hij de correctie van jou op dat moment. Hopelijk zijn les geleerd dat hij niet op die manier op een andere huisgenoot afspringt.
Zie het maar zo, de kat had flink uit kunnen halen en dan had de hond ook jankend weggerend om de wonden te likken, en nu kreeg hij de correctie van jou op dat moment. Hopelijk zijn les geleerd dat hij niet op die manier op een andere huisgenoot afspringt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet elke kat haalt helaas uit. Sommige katten hebben dat niet zo in zich en die zijn dus ook niet zo heel geschikt voor bij een hond. Wij hadden vroeger een kat bij onze pointer en die pointer speelde heel veel en wild met die kat. Die kat vond het leuk en kon het hebben. Wel moest de kat echt op de kast springen op een bepaald moment als hij het zat was want zich weren deed hij nooit.
De pointer pakte hem bij zijn kop (zat dan helemaal in haar bek) en sleurde die kat over de vloer. Ze duwde haar gezicht helemaal op die kat op de bank en hij maar slaan met de poten en duwen (met de nagels in en met veel lol dus want het was spel). Super leuk om te zien maar die kat heeft de hond nooit gekrabt of gebeten. De grens werd aangegeven met een sprong op een hoge kast of de trap op rennen.
De pointer pakte hem bij zijn kop (zat dan helemaal in haar bek) en sleurde die kat over de vloer. Ze duwde haar gezicht helemaal op die kat op de bank en hij maar slaan met de poten en duwen (met de nagels in en met veel lol dus want het was spel). Super leuk om te zien maar die kat heeft de hond nooit gekrabt of gebeten. De grens werd aangegeven met een sprong op een hoge kast of de trap op rennen.
-
Miran1971
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de antwoorden!
Eerder dagen haalde de kat wel lichtelijk uit als tulay wilde spelen, met een tikkie.
Gister ging zo snel en was dat was ook geen spelen.
Kat slaapt en vertoeft inmiddels ook al een paar dagen niet veel meer beneden, slaapt veel.
Weet dus niet of tulay de poes eerder zo heeft laten schrikken maar ze sliepen samen beneden en de kat poes kan naar boven als ze wil, zo trof ik ze ook samen slapen op de bank aan s ochtens (niet tegen elkaar maar vlakbij).
Kan ik ze nog samen alleen laten denken jullie of voorlopig even apart al er niemand bij is langere tijd?
Eerder dagen haalde de kat wel lichtelijk uit als tulay wilde spelen, met een tikkie.
Kat slaapt en vertoeft inmiddels ook al een paar dagen niet veel meer beneden, slaapt veel.
Weet dus niet of tulay de poes eerder zo heeft laten schrikken maar ze sliepen samen beneden en de kat poes kan naar boven als ze wil, zo trof ik ze ook samen slapen op de bank aan s ochtens (niet tegen elkaar maar vlakbij).
Kan ik ze nog samen alleen laten denken jullie of voorlopig even apart al er niemand bij is langere tijd?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Dat wil zeggen: het ligt nogal aan de hond natuurlijk en wat de kat dan wél doet in plaats van uithalenlaeken schreef:Niet elke kat haalt helaas uit. Sommige katten hebben dat niet zo in zich en die zijn dus ook niet zo heel geschikt voor bij een hond.
Katten die vluchten of wegrennen zijn lastig ja. Dat triggert de meeste honden.
Ik heb hier nu twee eigen katten en twee opvangkatten en alleen één van mijn eigen katten geeft honden wel eens een tikje. De andere katten zijn gewoon vriendelijk tegen honden en als ze iets niet leuk vinden, lopen ze rustig weg. Dat gaat hier prima hoor, zowel met Mila die van pups af aan katten is gewend, als met opvang- en logeerhonden. De honden snappen prima wat de kat bedoelt als die wegloopt.
Verder ben je er natuurlijk zelf bij om eventueel lomp of opdringerig gedrag richting de katten te verbieden. Ook dat snappen alle honden hier heel snel. Opvangers doe ik wel altijd in de bench als ik wegga tot ik er zeker van ben dat ze geen vervelend gedrag naar de katten vertonen. Maar tot nu toe ging het altijd zo dat het interessante er na een dag of twee wel vanaf was en dan konden ze de katten prima met rust laten of er rustig mee omgaan.
In het geval van TS denk ik ook dat de correctie juist goed was. Misschien is de hond geschrokken van de kat en reageerde ze daarom zo? Ik zou me niet direct heel veel zorgen maken als het eerder gewoon prima ging, maar het wel even in de gaten houden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik bedoel meer niet geschikt voor een hond die correcties nodig heeft. Lieve zachte honden bij lieve zachte katten is natuurlijk ideaal. Onze pointer was superlief. De kat ook dus dat was perfect. Sommige honden moeten de kat leren met rust te laten. Dan is een correctie van een kat natuurlijk ideaal. Je bent er immers heel vaak niet bij en dan moeten ze het toch zelf uitzoeken. Of je moet ze scheiden.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ik zou ze zeker een poos niet samen alleen laten voor langere tijd. Eerst zien hoe dit zich ontwikkelt.Miran1971 schreef:Bedankt voor de antwoorden!
Hoe klein is dat hondje precies?
-
Miran1971
- Vaste gebruiker
Ze is qua hoogte zoiets als een king charles ms iets kleiner maar veel fijner en ranker.