Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond op terras.
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hond op terras.
Tot een aantal maanden geleden ging het prima. Ze ging naast me liggen en stoorde zich aan niets en niemand. Helaas kan het niet meer. Lut kreeg altijd wat van mijn ijs of het glaasje slagroom dat bij de koffie geserveerd werd. Nu mag er niemand meer in de buurt van het tafeltje komen. De serveerster mag de consumpties neerzetten maar moet dan ook gelijk oprotten.
Veertien dagen geleden, na een lange wandeling, toch maar weer eens proberen op een verlaten terras bij McDonalds. Ging prima maar ze blafte iedereen aan die naar buiten ging of naar binnen liep. Een man draait zich om en komt naar me toe lopen. Hij vroeg of hij mocht aaien. Op uw eigen verantwoording was mijn antwoord. Hij liep er, ondanks gevaarlijk aanblaffen, naar toe met uitgestoken hand en de hond deed niets meer. Ze keek mij aan met een blik van: " he baas hoe kan dat nou, die vent is niet bang voor me, wat moet ik nou doen?"
Naderhand bleek dat hij zelf twee waakhonden had. Hij zei dat Lut nog erg jong was en nog niet goed wist wanneer hij wel of niet moet waken.
Is dat zo en wie herkent dat?
Veertien dagen geleden, na een lange wandeling, toch maar weer eens proberen op een verlaten terras bij McDonalds. Ging prima maar ze blafte iedereen aan die naar buiten ging of naar binnen liep. Een man draait zich om en komt naar me toe lopen. Hij vroeg of hij mocht aaien. Op uw eigen verantwoording was mijn antwoord. Hij liep er, ondanks gevaarlijk aanblaffen, naar toe met uitgestoken hand en de hond deed niets meer. Ze keek mij aan met een blik van: " he baas hoe kan dat nou, die vent is niet bang voor me, wat moet ik nou doen?"
Naderhand bleek dat hij zelf twee waakhonden had. Hij zei dat Lut nog erg jong was en nog niet goed wist wanneer hij wel of niet moet waken.
Is dat zo en wie herkent dat?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Hond op terras.
Hier hebben ze alle 3 gewoon hun smoelwerk te houden op een terras
Ik ga altijd in een 'hoek' zitten, Csiva leg ik zo ver mogelijk weg van alles en iedereen en dan gaat het heel prima 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki heeft zich op een terras ook maar te gedragen dus ze ligt naast me of zo.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik herken het wel van mijn hond. Die waakt niet op een terras, maar als ik ergens in het bos ga zitten, vind ze het nodig om aan te slaan als er iemand langs komt lopen. Ze doet het pas als ik ergens ga zitten; als ik gewoon wandelend iemand tegen kom, doet ze het niet.
Ze blijft daarin gelukkig wel altijd vriendelijk. Dat zit in haar aard. Inmiddels heb ik het er bijna uit, maar soms heeft ze het ineens weer op haar heupen. Het is dan moeilijk om haar te corrigeren, omdat ze los van de lijn is en na een stemcorrectie altijd nog even na murmelt. Ze is ruim 1,5.
Ze blijft daarin gelukkig wel altijd vriendelijk. Dat zit in haar aard. Inmiddels heb ik het er bijna uit, maar soms heeft ze het ineens weer op haar heupen. Het is dan moeilijk om haar te corrigeren, omdat ze los van de lijn is en na een stemcorrectie altijd nog even na murmelt. Ze is ruim 1,5.
Laatst gewijzigd door Paisley op 02 sep 2014 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Precies hetzelfde heb ik er ook nog bij. Vanaf ca 50 meter vanaf mij zeer alert. Vanaf ca 10 meter vliegt ze er blaffend op af tot vlak voor de mensen. Bijten doet ze niet. Dat houdt voor haar in dat ze nu tijdens mijn pauzes aan de riem zit. Foei of blijf helpt niet in dit soort situaties. Lut is 15 maanden. Ze heeft een aantal dingen in korte tijd zich eigen gemaakt die ik als onaanvaardbaar zie. Als iemand tips heeft hoor ik dat graag, want ze hangt tegenwoordig meer aan de riem dan dat ze los loopt.Paisley schreef:Ik herken het wel van mijn hond. Die waakt niet op een terras, maar als ik ergens in het bos ga zitten, vind ze het nodig om aan te slaan als er iemand langs komt lopen. Ze doet het pas als ik ergens ga zitten; als ik gewoon wandelend iemand tegen kom, doet ze het niet.
Achter fietsers aan rennen had ik haar afgeleerd. Ging prima totdat een of andere malloot ons van achteren stil naderde en met zijn fiets langs mijn hond schampte. Hond was aangelijnd.
Een week erna, ik zat alleen aan een tafeltje voor een frituur en Lut lag rustig op de grond terwijl ik de riem losjes in mijn hand had. Ze weet dat ik altijd een frikandel voor haar laat afkoelen die ze samen met wat overgebleven frieten krijgt als ik klaar ben. Regelmatig passeerde fietsers waarbij ze gewoon bleef liggen zonder er aandacht aan te schenken. In een keer, nog voordat ik in de gaten had wat er gebeurde, had ze zich losgetrokken en rende wild blaffend erachter aan. Ze luisterde van geen kant meer. Na zo'n honderd meter stapte de fietser af en ging ze blaffend voor hem staan. Toen ze uiteindelijk mij in de gaten kreeg sleurde ze de fiets nog een tiental meters over de straat.
Bijten gelukkig niet, maar wel zeer ongewenst gedrag. Dat moet ik niet. Dus nogmaals, tips zijn welkom.
Wat Cleva al aangaf ga ik zeker doen, niets meer geven als ik ergens zit.
Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat vindt ze heel erg leuk. Een uitnodiging tot spelen dus.Kells schreef:Waterpistooltje in de aanslag houden en zodra hij zijn bek opentrekt even spuiten. Werkt bij mijn jongste prima!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat zal ze vast en zeker niet blijven als je haar opvoeding niet ter hand neemt.Wolfsblut schreef: Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
je hond doet wat ze zelf wil en jij hebt niks anders in te brengen dan lege briefjes en dat zal alleen maar erger worden in plaats van minder naar mate ze ouder wordt.
een heleboel stappen terug lijkt me de aangewezen weg.
heel wat beter op je hond letten dan je nu doet, haar voor zijn, op tijd ingrijpen en haar nu dan toch maar eens op gaan voeden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat klinkt allemaal leuk en aardig. Maar daar kom ik geen stap verder mee.renee-uk schreef:dat zal ze vast en zeker niet blijven als je haar opvoeding niet ter hand neemt.Wolfsblut schreef: Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
je hond doet wat ze zelf wil en jij hebt niks anders in te brengen dan lege briefjes en dat zal alleen maar erger worden in plaats van minder naar mate ze ouder wordt.
heel wat beter op je hond letten dan je nu doet, haar voor zijn, op tijd ingrijpen en haar nu dan toch maar eens op gaan voeden
Ze zit nog steeds in de opvoedingsfase en dit zijn een paar nieuwe situaties die ik haar moet afleren. De basis commando's kent ze. Maar zoals ik al aangaf, bij situaties als bovengenoemd hoort en ziet ze me niet meer. En kom nou niet aan met volgooien met brokken. Die interesseren haar voor geen meter. Daar is het de hond niet voor.
- renee-uk
- Zeer actief
nee frikandellen en patat interesseren haar meer blijkbaarWolfsblut schreef:Dat klinkt allemaal leuk en aardig. Maar daar kom ik geen stap verder mee.renee-uk schreef:dat zal ze vast en zeker niet blijven als je haar opvoeding niet ter hand neemt.Wolfsblut schreef: Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
Ze zit nog steeds in de opvoedingsfase en dit zijn een paar nieuwe situaties die ik haar moet afleren. De basis commando's kent ze. Maar zoals ik al aangaf, bij situaties als bovengenoemd hoort en ziet ze me niet meer. En kom nou niet aan met volgooien met brokken. Die interesseren haar voor geen meter. Daar is het de hond niet voor.
jouw hond wordt niet opgevoed, jij staat je hond toe zich te gedragen zoals zij wil met geen enkele inbreng van jou.
je hebt, om het plat te zeggen, met al je bombarie en opschepperij geen moer te vertellen over je hond.
je hebt haar vanaf pup, dan is het toch te gek om los te lopen dat ze volkomen lak aan je heeft en dat jij niet in de gaten hebt wanneer je aandacht aan bepaalde dingen moet schenken en ze zelfs niet ziet aankomen?
die fietser achterna gaan en die fiets meeslepen is echt niet out of the blue gebeurd, daar is al een heleboel aan vooraf gegaan dat jij vrolijk gemist hebt.
misschien moet je een cursus gaan volgen, kun je leren hoe je je hond leest, hoe je bepaalde dingen in de hand houdt en vooral hoe je ze aan kunt zien komen.
je kunt er ook weer een tt opzetten natuurlijk alleen zal dat niet helpen voor het totaalgebeuren, zoals uit je bovenstaande verhaal heel duidelijk blijkt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Af is af, blijf is blijf en zwijg is zwijg. Sjon is best vocaal (en aanwezig) als hij de ruimte krijgt, die krijgt hij op een terras dus niet. Wat al gezegd is, oefenen op passief zijn, jij bepaalt wanneer er weer actie komt.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Lastig. Zeker omdat onder appèl zetten dus niet werkt. Misschien kan je hieraan gaan werken op rustigere momenten? Als je daar niet al mee bezig bent.
Ik herken het blaffen naar mensen op terras niet. Vita vind aandacht op het terras juist heerlijk. Ook bedienend personeel wordt vrolijk begroet. De interesse is ook weer snel weg als de persoon er geen zin in heeft.
Wat ze wel doet is blaffen als er andere honden voorbij komen. Het enige wat helpt is om haar dan heel strak onder appèl te zetten.
Ik moet het uiteraard op tijd zien en dan zit, blijf. Als honden op het terras zitten is het trouwens al snel niet meer interessant. Het gaat alleen om voorbij gaande honden.
Misschien is een snellere oplossing, behalve oefenen op appèl, om een rust plekje voor haar te maken. Ga in een rustige hoek zitten en neem een kleedje of kussen van haar mee. Vertel haar dat ze daar moet liggen en zorg ook dat er niemand bij haar in de buurt komt. Zorg dat die plek niet in de looproute ligt van voorbijgangers en dat het aan de andere kant is waar de serveerder/serveerster komt.
Oh over de riem uit de hand rukken op terras. Ik kan me dat goed voorstellen, want je bent soms bezig met andere dingen (eten, praten).
Ik maak de riem altijd vast aan de stoelpoot waarop ik zit. Ik heb een verstelbare riem dus afhankelijk van de drukte en of Vita zich gedraagt kan ik de riemlengte aanpassen. Dan kan de riem in ieder geval niet meer uit je handen gerukt worden. Ik vind het ook gewoon irritant om de riem de hele tijd vast te moeten houden.
Edit: Vita weegt 13 kilo, er zal vast een maximum gewicht zijn waarbij de stoelpoot een ruk niet meer zou houden.
Ik herken het blaffen naar mensen op terras niet. Vita vind aandacht op het terras juist heerlijk. Ook bedienend personeel wordt vrolijk begroet. De interesse is ook weer snel weg als de persoon er geen zin in heeft.
Wat ze wel doet is blaffen als er andere honden voorbij komen. Het enige wat helpt is om haar dan heel strak onder appèl te zetten.
Ik moet het uiteraard op tijd zien en dan zit, blijf. Als honden op het terras zitten is het trouwens al snel niet meer interessant. Het gaat alleen om voorbij gaande honden.
Misschien is een snellere oplossing, behalve oefenen op appèl, om een rust plekje voor haar te maken. Ga in een rustige hoek zitten en neem een kleedje of kussen van haar mee. Vertel haar dat ze daar moet liggen en zorg ook dat er niemand bij haar in de buurt komt. Zorg dat die plek niet in de looproute ligt van voorbijgangers en dat het aan de andere kant is waar de serveerder/serveerster komt.
Oh over de riem uit de hand rukken op terras. Ik kan me dat goed voorstellen, want je bent soms bezig met andere dingen (eten, praten).
Ik maak de riem altijd vast aan de stoelpoot waarop ik zit. Ik heb een verstelbare riem dus afhankelijk van de drukte en of Vita zich gedraagt kan ik de riemlengte aanpassen. Dan kan de riem in ieder geval niet meer uit je handen gerukt worden. Ik vind het ook gewoon irritant om de riem de hele tijd vast te moeten houden.
Edit: Vita weegt 13 kilo, er zal vast een maximum gewicht zijn waarbij de stoelpoot een ruk niet meer zou houden.
Laatst gewijzigd door Kirra op 02 sep 2014 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Kijk, hier heb ik wat aan. De basis commando's kent ze maar met deze nieuwe situaties luistert ze van geen kant. Voorlopig maar een tijdje niet los van de riem en de basis wat strakker en uitgebreider maken.Inge O schreef:dit zijn geen afgelijnde situaties die met een 'kunstje' of een paar tips op te lossen zijn - haar reactie (of liever haar gebrek aan reactie op jou op zo'n moment) geeft aan dat het haar ontbreekt aan basisappèl en daar zal je dus behoorlijk moeten aan werken en niet in eerste instantie in dit soort moeilijke situaties.Wolfsblut schreef:Dat klinkt allemaal leuk en aardig. Maar daar kom ik geen stap verder mee.renee-uk schreef:dat zal ze vast en zeker niet blijven als je haar opvoeding niet ter hand neemt.Wolfsblut schreef: Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
- Paisley
- Zeer actief
Die agressieve en belerende reactie van renee slaat natuurlijk weer nergens op. Ook mij heeft ze in de opvoedingsfase een draai om me oren gegeven als ik met vragen kwam. Denk je nou echt dat mensen daarvan leren? Wolfsblut is gewoon nog zoekende hoe met deze situaties om te gaan. Dat zegt niet dat hij er niets aan doet.
In de opvoedingsfase doen honden nou eenmaal uit baldadigheid of overmoed onhebbelijke dingen.
In de opvoedingsfase doen honden nou eenmaal uit baldadigheid of overmoed onhebbelijke dingen.
Jij mag dan helderziend zijn, maar ik lees in het geval van de fietser nergens wat wolfsblut wel of niet heeft gedaan. Hij vraagt om tips, dat is wat anders dan concluderen dat er geen sprake is van opvoeding.jouw hond wordt niet opgevoed, jij staat je hond toe zich te gedragen zoals zij wil met geen enkele inbreng van jou.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Jij kan beter je mond houden als je niets zinnigs te zeggen hebt. Ik vraag om tips om een aantal problemen op te lossen en niet om een mening ten aanzien van mij.renee-uk schreef:nee frikandellen en patat interesseren haar meer blijkbaarWolfsblut schreef:Dat klinkt allemaal leuk en aardig. Maar daar kom ik geen stap verder mee.renee-uk schreef:dat zal ze vast en zeker niet blijven als je haar opvoeding niet ter hand neemt.Wolfsblut schreef: Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
jouw hond wordt niet opgevoed, jij staat je hond toe zich te gedragen zoals zij wil met geen enkele inbreng van jou.
je hebt, om het plat te zeggen, met al je bombarie en opschepperij geen moer te vertellen over je hond.
je hebt haar vanaf pup, dan is het toch te gek om los te lopen dat ze volkomen lak aan je heeft en dat jij niet in de gaten hebt wanneer je aandacht aan bepaalde dingen moet schenken en ze zelfs niet ziet aankomen?
die fietser achterna gaan en die fiets meeslepen is echt niet out of the blue gebeurd, daar is al een heleboel aan vooraf gegaan dat jij vrolijk gemist hebt.
misschien moet je een cursus gaan volgen, kun je leren hoe je je hond leest, hoe je bepaalde dingen in de hand houdt en vooral hoe je ze aan kunt zien komen.
je kunt er ook weer een tt opzetten natuurlijk alleen zal dat niet helpen voor het totaalgebeuren, zoals uit je bovenstaande verhaal heel duidelijk blijkt.
Misschien moet jij eens een cursus gaan volgen hoe je met mensen dient te communiceren.
- Paisley
- Zeer actief
Ik zit me levendig in te beelden hoe dat eruit kan zien bij een hond van 80kgKirra schreef: Edit: Vita weegt 13 kilo, er zal vast een maximum gewicht zijn waarbij de stoelpoot een ruk niet meer zou houden.

- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ja dat bedacht ik me ook toen ik neerzette dat je de hond aan de stoelpoot kan vastmaken.Paisley schreef:Ik zit me levendig in te beelden hoe dat eruit kan zien bij een hond van 80kgKirra schreef: Edit: Vita weegt 13 kilo, er zal vast een maximum gewicht zijn waarbij de stoelpoot een ruk niet meer zou houden.
Dat zal niet gaan met een Duitse Dog.
- renee-uk
- Zeer actief
potten, ketels en zwart komt bij me op.Wolfsblut schreef: Jij kan beter je mond houden als je niets zinnigs te zeggen hebt. Ik vraag om tips om een aantal problemen op te lossen en niet om een mening ten aanzien van mij.
Misschien moet jij eens een cursus gaan volgen hoe je met mensen dient te communiceren.
er staat heel wat zinnigs in mijn posts, alleen zul je dat wel moeten willen zien.
mijn reactie is niks meer dan een open deurtje, logisch gevolg als je zelf pareltjes zoals dit neerzet maar niet begrijpt dat je eerst je hond zult moeten opvoeden wil je er wat mee kunnen bereiken
maar geen angst, mij zul je hier niet meer zien, succes met de opvoeding van lut!Wolfsblut schreef:En dat zou jammer zijn want heel af en toe lees ik ook wel eens iets over honden wat ik nog niet wist. En dat wil ik dan weer niet missen. .

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Renee, maak je niet druk. Als mensen geen tips in al jouw posts lezen, dan zijn ze voor mij toch echt ziende blind.renee-uk schreef:potten, ketels en zwart komt bij me op.Wolfsblut schreef: Jij kan beter je mond houden als je niets zinnigs te zeggen hebt. Ik vraag om tips om een aantal problemen op te lossen en niet om een mening ten aanzien van mij.
er staat heel wat zinnigs in mijn posts, alleen zul je dat wel moeten willen zien.
mijn reactie is niks meer dan een open deurtje, logisch gevolg als je zelf pareltjes zoals dit neerzet maar niet begrijpt dat je eerst je hond zult moeten opvoeden wil je er wat mee kunnen bereiken
maar geen angst, mij zul je hier niet meer zien, succes met de opvoeding van lut!Wolfsblut schreef:En dat zou jammer zijn want heel af en toe lees ik ook wel eens iets over honden wat ik nog niet wist. En dat wil ik dan weer niet missen. .

-
Wolfsblut
- Zeer actief
De toon maakt de muziek. En dat is hetgene wat er bij jou aan ontbreekt. Daardoor valt al het overige wat je schrijft in het niet.renee-uk schreef:potten, ketels en zwart komt bij me op.Wolfsblut schreef: Jij kan beter je mond houden als je niets zinnigs te zeggen hebt. Ik vraag om tips om een aantal problemen op te lossen en niet om een mening ten aanzien van mij.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Thom, niet zeuren. KKsssttt, terug naar je hok want je waait weer met ieder windje mee.thom schreef:Renee, maak je niet druk. Als mensen geen tips in al jouw posts lezen, dan zijn ze voor mij toch echt ziende blind.renee-uk schreef:potten, ketels en zwart komt bij me op.Wolfsblut schreef: Jij kan beter je mond houden als je niets zinnigs te zeggen hebt. Ik vraag om tips om een aantal problemen op te lossen en niet om een mening ten aanzien van mij.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hier heb ik zeker wat aan en ga er zeker mee aan de gang. Al zie ik me dan wel weer niet op een terras zitten om "Van de koekoekoek en de balbalbal in het bohohos, gaan we fein naar buuuuiiiteeenn! Hoeraaaa!" liedje te zingen. Hahaha.Cleva schreef:Probeer het te zien als aanleren wat je wél van haar wil. Dat gaat honderd keer makkelijker en het beklijft ook veel beter.Wolfsblut schreef:Dat klinkt allemaal leuk en aardig. Maar daar kom ik geen stap verder mee.renee-uk schreef:dat zal ze vast en zeker niet blijven als je haar opvoeding niet ter hand neemt.Wolfsblut schreef: Voor de rest is het, althans voor mij, de perfecte hond.
Ze zit nog steeds in de opvoedingsfase en dit zijn een paar nieuwe situaties die ik haar moet afleren.
Op het terras wil ik dat je stil bent. Als er een fiets langs komt wil ik dat je gaat zitten. Als je het niet weet wil ik dat je het komt vragen. Enzovoort. Honden kunnen maar heel beperkt in het negatieve redeneren.
Het begint natuurlijk bij een duidelijke "nee" in de zin van "stop daarmee" maar zodra ze stopt is er dus een alternatief gedrag en dat beloon je dan met aandacht/contact.
Als ze geen koek hoeft dan ga je tegen haar praten of geef je haar de kieteldood. Net wat werkt. Dat moet je echt aan de hond over laten en niet zoveel van je eigen smaak af laten hangen. De hond bepaalt wat de moeite waard is en voor wat hoort wat. Hein vind het leuk als ik het "Van de koekoekoek en de balbalbal in het bohohos, gaan we fein naar buuuuiiiteeenn! Hoeraaaa!"liedje zing. Totaal belachelijk maar je krijgt er de hypergeïnteresseerde kop van die je wil hebben.
Ik zing misschien gekke liedjes maar ik heb ook altijd mensen die zich af staan te vragen hoe ik die hond zo gek krijg om zo idioot goed te luisteren. Al moet je de vogeltjesdans doen, dat maakt niet uit. Het gaat er om dat haar aandacht bij jou is.
Je moet je daarbij niet druk maken over wat anderen of zelfs over wat je zelf vindt. Je moet je hond motiveren. Daar gaat het om. Dat je altijd dat ene oor naar jou toe gericht houdt. Daarna gaat de rest bijna vanzelf.
De situatiegebonden onderwerpjes komen vanzelf wel aan bod. Die kunnen handig gebracht worden en dan gaat het snel of minder handig en dan iets minder snel maar je moet eerst zorgen dat je hond gespitst blijft op wat je van haar wil. Wél wil, niet niet wil. Dingen die je niet wilt zijn taboe. Die voorkom je. Tegelijkertijd leer je wat je wel wil.
Blaffen is tot daar aan toe maar als je niets doet blijft het daar niet bij. Je hond wil het zo goed mogelijk doen dus die gaat bekijken of een keertje bijten misschien nog beter is. Leuk dat die meneer zo onverschrokken zijn hand uitstak maar aangezien je het zelf al aangaf had het net zo goed wel bijten kunnen zijn. Honden hebben geen taboe over bijten. Mensen wel. Als je wil dat je hond niet op die manier met mensen omgaat moet je haar een andere manier bijbrengen.
Je moet de groei van je hond begeleiden. Geloof me maar gewoon. Dat is echt veel beter. Groeien doet ze toch, zorg dat je in de hand houdt waar ze heen groeit. Dat ze naar jou toe groeit.
Je zegt dat ze je niet hoort en ziet. Dat is niet zo. Ze negeert je. Omdat ze denkt dat dat zo hoort en dat komt omdat je haar hebt laten denken dat jij geen interesse in Het Initiatief hebt dus neemt zij het.
Ik lees uit je berichten dat je echt dol op haar bent, gun haar dan een baas. Dat heeft ze nodig.
Ik ben het echt met Renee eens. Je mist dingen terwijl zij zich wel ontwikkelt. Dat is eigenlijk altijd zo, hoor. Ik mis ongetwijfeld ook momenten die voor mijn honden van kritiek belang zijn. Zo gaat dat gewoon. Dat is ook helemaal niet erg maar je haalt wel veel meer uit je hond als je haar probeert mentaal bij (je) te houden.
Probeer je te verdiepen in technieken en hoe honden eigenlijk leren, dan haal je veel meer uit je hond want het klinkt alsof ze in potentie een bijzondere hond is. Het is jammer om het maximale er niet uit te halen, toch?
Iedereen die weet hoe je een hond tot zijn volle potentieel ontwikkelt zal zeggen dat het begint met het cultiveren van contact. De baas "niet horen en zien" is een teken aan de wand. Daar moet je iets mee. Honden kunnen zich niet redden zonder instructie.
Daarnaast is het ook voor jezelf ontzettend leuk. Het is een menselijk geschenk om een band te hebben met een andere diersoort. Probeer dat de aandacht te geven die het verdient want het kan zo mooi zijn.
Bedankt.
Ik ga de basis strakker aanpakken. Dan moet ik Lut maar alleen meenemen want sinds een week heb ik een dwergteckeltje erbij die ook 15 maanden is en haar behoorlijk afleid.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Zoals ik elders al aangaf zal ik zeker terug moeten naar een wat strakkere basis. Lijkt wel of ze opeens maling heeft aan een aantal commando's. En dan met name blijf en hier.Tara schreef:Opvoeden van honden bestaat niet uit kleine stukjes waarin je dingen die je belangrijk vindt aanpakt en andere dingen laat versloffen.
Er moet een goede basisgehoorzaamheid in zitten, als die er niet in zit, dan ga je tegen dit soort dingen aanlopen.
Je moet kaderen, want juist die basisomgang is bepalend voor alles. Controle over je hond zit hem in de kleine dagelijkse dingen, niet alleen maar op bepaalde plekken en momenten.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hahaha, prachtig hoe je dat omschrijft.Cleva schreef:Misschien levert het niet genoeg op.Wolfsblut schreef:Zoals ik elders al aangaf zal ik zeker terug moeten naar een wat strakkere basis. Lijkt wel of ze opeens maling heeft aan een aantal commando's. En dan met name blijf en hier.Tara schreef:Opvoeden van honden bestaat niet uit kleine stukjes waarin je dingen die je belangrijk vindt aanpakt en andere dingen laat versloffen.
Er moet een goede basisgehoorzaamheid in zitten, als die er niet in zit, dan ga je tegen dit soort dingen aanlopen.
Je moet kaderen, want juist die basisomgang is bepalend voor alles. Controle over je hond zit hem in de kleine dagelijkse dingen, niet alleen maar op bepaalde plekken en momenten.
Durf eens groot uit te pakken.
"Blijf" zeggen op een rustige plek waar ze het wel doet en dan ook niet te lang en dan terug lopen en haar dan echt helemaal een orgasme prijzen. Alle remmen los. Stukken pens uit je rugzak halen! Een massage terwijl ze het opvreet. Kieteldood.
Drie keer in 1 week doen en dan ook durven op te schrijven wat een wereld van verschil het maakt.![]()
We vergeten zo vaak onze verwachtingen te hechten aan momenten die voor de hond van onvergetelijk belang zijn.
Maak het net zo groot als die keer dat je een boete van 90 euro in je brievenbus vond. Je moet emotie losmaken en dat doe je niet half.
Denk SBS6.
Neem gerust eerst een neut als je het nodig hebt maar durf eens mal te doen.
Weet je wat trouwens ook ontzettend goed voor contact creëren is? Zomaar ineens in feestvreugde losbarsten.
Je loopt ergens en je hond loopt langs de andere kant van de boom. "Jaaaaaaaa! Goed zo! Goed zo! Grote Lut!!!" Koek! Koek overal! Koekconfetti!
En dan heel scherp opletten wat ze daarna doet. Bij de volgende boom doe je het weer.
Dezelfde wandeling heb jij een hond die elke boom rondloopt. Moet je opletten.
Blijf en hier lukt op de meeste momenten ook wel. Als het rustig is zelfs altijd. Ziet ze echter een bekende hond dan kan ik doen wat ik wil. Blijf, gevolgd door hier heeft op dat moment geen enkele zin meer.
Uiteindelijk, als ze de hond en baasje begroet heeft komt ze wel terug. IK verwacht dat wel er uit te krijgen.
Voorlopig houd ik haar maar veel aangelijnd m.u.v. van bos en veld en zal zeker een tijdje geen terrassen bezoeken.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Zeg,.....................had je nog iets nieuws ???Wolfsblut schreef:Thom, niet zeuren. KKsssttt, terug naar je hok want je waait weer met ieder windje mee.thom schreef:Renee, maak je niet druk. Als mensen geen tips in al jouw posts lezen, dan zijn ze voor mij toch echt ziende blind.renee-uk schreef:potten, ketels en zwart komt bij me op.Wolfsblut schreef: Jij kan beter je mond houden als je niets zinnigs te zeggen hebt. Ik vraag om tips om een aantal problemen op te lossen en niet om een mening ten aanzien van mij.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Jij zou een boek moeten schrijven, echtCleva schreef:Misschien levert het niet genoeg op.Wolfsblut schreef:Zoals ik elders al aangaf zal ik zeker terug moeten naar een wat strakkere basis. Lijkt wel of ze opeens maling heeft aan een aantal commando's. En dan met name blijf en hier.Tara schreef:Opvoeden van honden bestaat niet uit kleine stukjes waarin je dingen die je belangrijk vindt aanpakt en andere dingen laat versloffen.
Durf eens groot uit te pakken.
"Blijf" zeggen op een rustige plek waar ze het wel doet en dan ook niet te lang en dan terug lopen en haar dan echt helemaal een orgasme prijzen. Alle remmen los. Stukken pens uit je rugzak halen! Een massage terwijl ze het opvreet. Kieteldood.
Drie keer in 1 week doen en dan ook durven op te schrijven wat een wereld van verschil het maakt.![]()
We vergeten zo vaak onze verwachtingen te hechten aan momenten die voor de hond van onvergetelijk belang zijn.
Maak het net zo groot als die keer dat je een boete van 90 euro in je brievenbus vond. Je moet emotie losmaken en dat doe je niet half.
Denk SBS6.
Neem gerust eerst een neut als je het nodig hebt maar durf eens mal te doen.
Weet je wat trouwens ook ontzettend goed voor contact creëren is? Zomaar ineens in feestvreugde losbarsten.
Je loopt ergens en je hond loopt langs de andere kant van de boom. "Jaaaaaaaa! Goed zo! Goed zo! Grote Lut!!!" Koek! Koek overal! Koekconfetti!
En dan heel scherp opletten wat ze daarna doet. Bij de volgende boom doe je het weer.
Dezelfde wandeling heb jij een hond die elke boom rondloopt. Moet je opletten.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ja Thom, sinds een week een dwergteckeltje. Ze heet Fleurtje.
Echt een schattig hondje. Lief en vrolijk.
Ben er erg blij mee.
Echt een schattig hondje. Lief en vrolijk.
Ben er erg blij mee.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hmmm, volgens mij begrijp ik het wel hoor.Cleva schreef:Ik voel me onbegrepen.Wolfsblut schreef: Voorlopig houd ik haar maar veel aangelijnd m.u.v. van bos en veld en zal zeker een tijdje geen terrassen bezoeken.
Ik moet meer de nadruk op de basis gaan leggen, de basis commando's dus.
Die vervelende situaties met terras en fietsers wil ik voorlopig dan ook even uit de weg gaan.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
En er vooral een feestje van maken bij aandacht, hoe klein de aandacht ook is. Het feest mag groots.Wolfsblut schreef:Hmmm, volgens mij begrijp ik het wel hoor.Cleva schreef:Ik voel me onbegrepen.Wolfsblut schreef: Voorlopig houd ik haar maar veel aangelijnd m.u.v. van bos en veld en zal zeker een tijdje geen terrassen bezoeken.
Die vervelende situaties met terras en fietsers wil ik voorlopig dan ook even uit de weg gaan.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hahaha, ik ga het zeker doen.Dee schreef:En er vooral een feestje van maken bij aandacht, hoe klein de aandacht ook is. Het feest mag groots.Wolfsblut schreef:Hmmm, volgens mij begrijp ik het wel hoor.Cleva schreef:Ik voel me onbegrepen.Wolfsblut schreef: Voorlopig houd ik haar maar veel aangelijnd m.u.v. van bos en veld en zal zeker een tijdje geen terrassen bezoeken.
Moeten er wel niet teveel mensen bij aanwezig zijn.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Zoals Dee ook al zei, ga een boek schrijven.Cleva schreef:Ja, misschien is dat ook wel goed maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt maakt het niet zoveel meer uit wat je doet maar gaat het meer om hoe je het doet,
Ken je de hondse slappe lach? Dat ze naar je zitten te hijgen zonder dat ze moe zijn? Met zo'n debiel liefdeshoofd?
Driemaal daags 5 minuten.
Haaaatoetepetoet! Haaaa! Toetepoetetepetoet! Heb jij wel een buik? Heeeeb jij dan een buikje?
Lut? Lutje? Luuutje. Jaaaaaa! Waar is de bal? De ballll! En KOEK!
Talent heb je, kennis van zaken ook.
Dit gelardeerd met een portie gigantische humor moet een bestseller worden.