Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op terras.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Hond op terras.

Ongelezen bericht door Dee »

Wolfsblut schreef: En er vooral een feestje van maken bij aandacht, hoe klein de aandacht ook is. Het feest mag groots. :wink:
Hahaha, ik ga het zeker doen.
Moeten er wel niet teveel mensen bij aanwezig zijn.[/quote]

Daar kan je gewoon thuis mee beginnen. Het is even wennen, en je moet het wel menen. Maar het is zo leuk.
En omdat het thuis zo leuk is, doe je het buiten ook wel eens. Je moet toch werken aan de basis in prikkelarme omgevingen. Dus ook buiten als het rustig is. Eerst binnen en als dat goed gaat uitbouwen buiten wanneer het rustig is. Als je die reactie hebt gezien binnen, dan ga je die ook wel buiten doen ( eerst als er niemand kijkt ). En als je doorhebt dat het werkt,en je ziet dat kwartje vallen, krijg je er wat meer schijt aan.
De liedjes van Cleva doe ik ook niet openbaar, maa vind ze wel geweldig. Ik heb zo weer mijn eigen, wat bescheidener manier, thuis doen we gekke dansjes en ben ik ondertussen een kei in kunstjes met de bal, want Figo en ik doen aan voetbal ( ik haat voetbal ) en zo werkt het voor een ieder weer anders.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:Opvoeden van honden bestaat niet uit kleine stukjes waarin je dingen die je belangrijk vindt aanpakt en andere dingen laat versloffen.
Er moet een goede basisgehoorzaamheid in zitten, als die er niet in zit, dan ga je tegen dit soort dingen aanlopen.
Je moet kaderen, want juist die basisomgang is bepalend voor alles. Controle over je hond zit hem in de kleine dagelijkse dingen, niet alleen maar op bepaalde plekken en momenten.
Dit. TS vroeg of iemand dit herkende. Ja. En dan met een volwassen herder die voor mij ineens uit het niets dit gedrag ging vertonen op een terras en in een hotel. Bij mensen die me de weg wilden vragen.
Ergens was er iets scheef gegaan tussen mijn leiding geven en zijn contact met mij. Toen ik de touwtjes weer in handen nam ging het weer "normaal". En die touwtjes waren zijn aandacht verleggen door hem een simpele zit of af te geven voor we benaderd werden. Vergt weer even inspelen op je omgeving dat wel, maar door afleiden en dingen te laten doen die de hond kent leer je de controle bij jezelf te houden. En leert de hond wat je van hem verwacht.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Heel consequent zijn vooral in en om huis, de basis is dat jij het oplost, tetteren op een terras is onzekerheid of gewoon vervelend gedrag wat jij als baas toelaat :wink:
Ik heb een hond met 0 aandacht, hij let wel op me maar op zijn manier maar wil niets doen voor me, maar ik doe het gewoon voor hem :mrgreen: Ik regel alles dus hij hoeft zich nergens druk om te maken en dat gaat uitstekend, vergt wel wat oefening en dan bedoel ik weer akelig consequent zijn thuis en heel veel situaties opzoeken, ik ben niet zo van de commando's omdat het bij Baco niet zoveel zin heeft, maar hij gedraagt zich omdat de basis goed is :wink:
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Bedankt Blondie voor de reminder. Zo kan ik ook nog misschien een tip geven.

Figo heeft er een handje van serieus te waken als ik alleen thuis ben met hen. Dan moest alles aangeblaft worden. Bezoek bij de buren, mensen die langsliepen, de postbode. Alles was gevaar.
Ik ben in het begin eerst gaan kijken wat er gaande was. Dan bedankte ik hem voor de waarschuwing, maar als ik dan zeg dat het ok is, moet hij ook wel kappen met geblaf. Dus heb ik bedankt, en vervolgens ging ik zitten en zei ik dat het ok was. En Hier! Met vingerknip, want dat werkt voor ons.
Dan kwam hij bij me zitten, kroelde ik hem op zijn borst en werd hij kalm en zat netjes bij me. Dagen later was vriend wel thuis, Figo hoort een auto, begint te blaffen, ik zeg dat het ok is en knip met m'n vingers en Figo draaft naar mij toe en doet een brave zit naast mij.
Ik stond ook even zo :80: toen ik alleen die vingerknip deed, vriend had ook zoiets van wat doet ie nou? Ja dat heb ik hem geleerd :pffff:
Nu alleen vingerknip en het woordje hier en hij zit braaf naast me, bij stoppende auto's, postbodes, en dat soort dingen. Het was zo simpel, maar je moet het even weten.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Hond op terras.

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben wel benieuwde hoe diegenen die schrijven 'ze hebben maar te luisteren' en 'wordt niet geaccepteerd' dit bedoelen. Of krijgen ze allemaal een klap, net zoals Nanna schrijft? Of is het bij jullie een kwestie van een strenge toon opzetten?

Ik vind dit in elk geval een hele goede tip, ben daar zelf nooit op gekomen en ga het zeker gebruiken:
Cleva schreef: En geen beloning naderhand want dat maakt het spannend. Rustig zijn is een "omdat ik het zeg" kwestie. Uitzicht op een beloning maakt dat een hond actief iets gaat doen terwijl je op dat moment passief gedrag wil vormen.
Misschien werkt dat voor mijn hondje dat oneindig ongeduldig en vervelend is in het OV. Bedankt dus!
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik heb er gelukkig nooit moeite mee om hond rustig op terras te liggen, misschien komt dit omdat er vaak eerst flink gewandeld wordt en hij dan dus flink moe is. En nu als ik terras pak zonder fikse wandeling denkt hij misschien terras is om rustig te liggen.
Hond moet natuurlijk wel commando af en blijf kennen, maar ik begrijp dat hij dat weet, dus komt vast goed en gewoon weer even opnieuw oefenen in rustige omgeving en daarna uitbreiden.
Dee
Zeer actief

Leonie. schreef:Ik ben wel benieuwde hoe diegenen die schrijven 'ze hebben maar te luisteren' en 'wordt niet geaccepteerd' dit bedoelen. Of krijgen ze allemaal een klap, net zoals Nanna schrijft? Of is het bij jullie een kwestie van een strenge toon opzetten?

Ik vind dit in elk geval een hele goede tip, ben daar zelf nooit op gekomen en ga het zeker gebruiken:
Cleva schreef: En geen beloning naderhand want dat maakt het spannend. Rustig zijn is een "omdat ik het zeg" kwestie. Uitzicht op een beloning maakt dat een hond actief iets gaat doen terwijl je op dat moment passief gedrag wil vormen.
Misschien werkt dat voor mijn hondje dat oneindig ongeduldig en vervelend is in het OV. Bedankt dus!
Ik vind dat ook vaak bijzonder om te lezen. Ze hebben maar te luisteren. Ja ok t is een hond. Ja, ze moeten luisteren. Maar dat moet je ze toch leren.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik doe hetzelfde als Cleva. Zit= zit en geen geduvel en als ze zit is ze een brave meid die een aai over haar bol krijgt. Geen hard maar wel erg duidelijk gedoe.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Leren luisteren begint toch zodra een hond bij jou binnenstapt?
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

marian* schreef:Ik doe hetzelfde als Cleva. Zit= zit en geen geduvel en als ze zit is ze een brave meid die een aai over haar bol krijgt. Geen hard maar wel erg duidelijk gedoe.
En wat doe je precies als ze niet braaf zit?

(Gewoon interesse hoor, ik mis dat in veel antwoorden)
blondie
Zeer actief

marian* schreef:Leren luisteren begint toch zodra een hond bij jou binnenstapt?
Maar dan moet je ze ook leren te leren luisteren :wink:
Hier kan hij nu zit, poot, high five, en vandaag een eerste af. gut wat stonden we blij te zijn. Op het terras met hem nu is no go. Hij kent de basis nog niet eens en iedereen vind hem schattig. Dus als ik ga proberen hem rustig te houden dan komt er altijd wel weer iemand die ineens alle aandacht doet verslappen. Langzaam aan steeds meer doen en beleven. We hebben er zelf nog onze handen vol aan om te leren wat hier nee is en een ja goed zo. Terras is om even snel kennis mee te maken. En als hij wat vermoeider is neem ik hem wel mee. Laatst mee op verjaardags visite. Vreemde omgeving en vreemde mensen. Hij was wat moe dus heeft lekker binnen bij de stoel gelegen. Daarna werd hij wakkerder en dan eh.. goed in de gaten houden en ook weer begrenzen in wat wel en niet mag. Heb nogal een vrije pup die zelf op onderzoek uit gaat en niet echt denkt van oei zonder baasjes erbij in een vreemde omgeving doe ik niets..
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Cleva schreef:
blondie schreef: Dus als ik ga proberen hem rustig te houden dan komt er altijd wel weer iemand die ineens alle aandacht doet verslappen.
"Mevrouw, draai u om....en ga weg."
"Ja maar hondjes.."
"Ik wil niet met een bloedbad in de krant komen maar als het nodig is dan is het nodig. Bloedbad. Ga. Weg. NU!"
Wat voor ras is Hein, Martijn?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
blondie schreef: Dus als ik ga proberen hem rustig te houden dan komt er altijd wel weer iemand die ineens alle aandacht doet verslappen.
"Mevrouw, draai u om....en ga weg."
"Ja maar hondjes.."
"Ik wil niet met een bloedbad in de krant komen maar als het nodig is dan is het nodig. Bloedbad. Ga. Weg. NU!"
Inderdaad heel duidelijk zijn. Afblijven, wil ik niet. Pups zijn geen gemeengoed.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat schrijf je het weer fantastisch, Cleva! En heel herkenbaar!

En dat belachelijke overdreven blij doen? Daar wen je aan, ik schaamde me dood in het begin en nu heb ik niet eens meer door dat ik het ook midden op de markt doe. Tay had ook de neiging om ineens mensen en honden aan te gaan blaffen, dus ergens had ik wat signalen gemist. Gelukkig wist ik hoe ik zijn aandacht kreeg en vast kon houden en was dat ook heel snel weer over. Maar ik zorg er wel voor dat er geen mensen op hem af komen om het te aaien. Het maakt mij niet uit dat ze het niet eng vinden, maar hij heeft geen behoefte aan aandacht van vreemden.
marian*
Erelid
Contacteer:

Leonie. schreef:
marian* schreef:Ik doe hetzelfde als Cleva. Zit= zit en geen geduvel en als ze zit is ze een brave meid die een aai over haar bol krijgt. Geen hard maar wel erg duidelijk gedoe.
En wat doe je precies als ze niet braaf zit?

(Gewoon interesse hoor, ik mis dat in veel antwoorden)
Dan wordt haar vriendelijk maar zeer duidelijk verteld dat ze moet gaan zitten. Een derde bevel komt er bijna nooit omdat ze dan keurig zit maar mocht het nodig zijn dan geef ik een ruk aan de riem of zo ( hoeft ook echt niet hard) en vertel haar dat dat niet de afspraak was. Als je nog druk bezig bent de basisbeginselen bij te brengen is dat soms best lastig omdat alles even interessant is maar voor Kiki en mij werkt het.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dee schreef:De liedjes van Cleva doe ik ook niet openbaar, maa vind ze wel geweldig. Ik heb zo weer mijn eigen, wat bescheidener manier, thuis doen we gekke dansjes en ben ik ondertussen een kei in kunstjes met de bal, want Figo en ik doen aan voetbal ( ik haat voetbal ) en zo werkt het voor een ieder weer anders.
Gekke dansjes zijn hier ook een schot in de roos. :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wolfsblut schreef:Tot een aantal maanden geleden ging het prima. Ze ging naast me liggen en stoorde zich aan niets en niemand. Helaas kan het niet meer. Lut kreeg altijd wat van mijn ijs of het glaasje slagroom dat bij de koffie geserveerd werd. Nu mag er niemand meer in de buurt van het tafeltje komen. De serveerster mag de consumpties neerzetten maar moet dan ook gelijk oprotten.

Veertien dagen geleden, na een lange wandeling, toch maar weer eens proberen op een verlaten terras bij McDonalds. Ging prima maar ze blafte iedereen aan die naar buiten ging of naar binnen liep. Een man draait zich om en komt naar me toe lopen. Hij vroeg of hij mocht aaien. Op uw eigen verantwoording was mijn antwoord. Hij liep er, ondanks gevaarlijk aanblaffen, naar toe met uitgestoken hand en de hond deed niets meer. Ze keek mij aan met een blik van: " he baas hoe kan dat nou, die vent is niet bang voor me, wat moet ik nou doen?"

Naderhand bleek dat hij zelf twee waakhonden had. Hij zei dat Lut nog erg jong was en nog niet goed wist wanneer hij wel of niet moet waken.

Is dat zo en wie herkent dat?
Ging dus niet zo prima :tongue:

Ik heb niet alles gelezen, wel een paar goeie tips al gezien.
Wel nog een vraag.

Het was een verlaten terras.
Waarom ga je met een hond die het niet gewend is vlak bij de ingang/uitgang van zo'n restaurant zitten?
Begin dan wat verder weg.

Het aantrekken van een paar touwtjes kan waarschijnlijk ook geen kwaad, maar breng je hond gewoon in een iets beter te overziene situatie waardoor je zelf meer in beeld blijft.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:nog even hierop terugkomen :
Cleva schreef:Zomerbries en winterkou.
is een prima titel voor een opvoedingsboek, zó prima dat er verder niks meer in moet, mag gewoon een lege kaft zijn verder :ok: .

als mensen zo vaak vragen wat 'duidelijk zijn' is : wel, dat is het : het verschil tussen boze baas en blije baas moet groot zijn, niet in decibel of schoenmaat maar in hoe de hond het ervaart.
Nou er mag best wat in dat boek hoor.
Cleva is op dreef :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Hoi ik heb hier even meegelezen en ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Als ik naar een terras ga met mijn hond geef ik commando zit/lig en hierna een botje om op te knagen om hem bezig te houden.
Hij is nog maar 8 maanden maar kan ik van hem dan al verlangen dat hij een uurtje stil bij me zit of ligt?

Las ook dat je hem niet mag belonen vandaar mijn vraag.
marian*
Erelid
Contacteer:

carina58 schreef:Hoi ik heb hier even meegelezen en ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Als ik naar een terras ga met mijn hond geef ik commando zit/lig en hierna een botje om op te knagen om hem bezig te houden.
Hij is nog maar 8 maanden maar kan ik van hem dan al verlangen dat hij een uurtje stil bij me zit of ligt?

Ik zou dat kluifje weglaten om eventuele toestanden met andere honden te voorkomen. Wat Nanna zegt: hij hoeft geen betonblok te zijn.
Afbeelding
Dinos

carina58 schreef:Hoi ik heb hier even meegelezen en ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

8 maanden is jong en ligt er aan wat hij weet en kan, maar ook al ligt hij 20 min lief bij tafel is hij/zij braaf en mag je ze/hij n.m.i best belonen.
blondie
Zeer actief

Cleva schreef:
Dinos schreef:

8 maanden is jong en ligt er aan wat hij weet en kan, maar ook al ligt hij 20 min lief bij tafel is hij/zij braaf en mag je ze/hij n.m.i best belonen.
Nee. Niet.
Het is niet altijd voor wat hoort wat. Je kunt een hond niet laten rusten als je daar een actieve beloning tegenover stelt.

8 maanden is jong maar een kind van 13 kan ook zijn mond houden. En daarvoor is het oefenen en dan laat je het desbetreffende kind niet met gekruisde armen en de vinger voor de mond afwachten tot het zijn beurt is. Gewoon even niets is een heel redelijk verzoek. Thuis doe je 14 uur per dag niet anders dus hier kan het ook.
Gewoon negeren. 4 maanden later is de hond een jaar en dan verwacht je het ineens wel.
Als hij nu hier de bench in gaat krijgt hij ook wat te kauwen. En met mijn volwassen hond ging ik ook naar een terras en dan had ik ook altijd wel wat bij me. Die lag netjes naast me of onder de tafel en wij hadden te drinken en te eten, hij ook wat. Ik zie niet zo'n probleem daarin. Hij viel geen andere honden lastig of andere mensen en dat vind ik dan fijn. Daar mag hij best zijn beloning voor krijgen. Maar zo ziet iedereen het weer anders. Ik zit dan ook weer niet te wachten op andere honden als ik gezellig ergens zit met mijn eigen honden, net zoals ik ze niet zomaar op andere honden af zou laten gaan op een terras.
Dinos

Cleva schreef:
Dinos schreef:

Nee. Niet.
Het is niet altijd voor wat hoort wat. Je kunt een hond niet laten rusten als je daar een actieve beloning tegenover stelt.

8 maanden is jong maar een kind van 13 kan ook zijn mond houden. En daarvoor is het oefenen en dan laat je het desbetreffende kind niet met gekruisde armen en de vinger voor de mond afwachten tot het zijn beurt is. Gewoon even niets is een heel redelijk verzoek. Thuis doe je 14 uur per dag niet anders dus hier kan het ook.
Gewoon negeren. 4 maanden later is de hond een jaar en dan verwacht je het ineens wel.
Snap je wel maar zeg ook weet niet wat je hond weet en kan ,en pup / puber die 20 min braaf is is voor mij een grote hond en braaf, misschien verschillen we daarin van mening.
Belonen is al aandacht en aai over kop goed zo braaf. Gaat hij /zij dan staan van oh aandacht nee af en blijf. Maar net als bij de mens heeft hond ook positieve bevestiging nodig om optimaal te functioneren .
Dinos

Jammer
Leonie.
Zeer actief

Misschien opnieuw proberen, maar dan met complete zinnen en goedgeplaatste leestekens? ;)
carina58
Actief

We/ik ga dan alleen maar even wat drinken. Na bijv. 1 a 1,5 uur dat hij lekker los kan rennen en zwemmen blijkt hij dan nog niet echt moe te zijn.
Misschien is dat terras wel te druk voor hem zit meestal helemaal vol en krijgt hij teveel indrukken.
Begint dan iedere keer te blaffen wat ik niet wil hebben. Maar wil het wel blijven proberen. Dit moet hij tenslotte ook leren.

Ik dacht als ik hem iets te knabbelen geef heeft hij ook wat te doen ipv. Blaffen om aandacht lijkt het wel.
Er lopen daar geen honden los op het terras.
Mijn (dacht ik) duidelijke NEE/FOEI helpt niet echt.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb ook wat kleine 'issues' gehad met aandachtsblaffen, en ik kwam er achter dat ik zelf de oorzaak ervan ben.
Mijn hond blaft bij de deur als ze uit moet, ze blaft bij de waterbak als die leeg is, etc. Daar ging ik altijd op in, dus mijn hond is gewend dat er naar haar geluisterd wordt als ze met geblaf wat te zeggen heeft.
Nu geef ik pas water en ga ik pas uit als ze weer stil is. De eerste keer dat ze blaft, geef ik aan dat ik haar gehoord heb, maar ik kom pas in actie als ze weer stil is. Daarbij ga ik wel direct in op subtielere signalen. Die subtiele signalen geeft ze nu veel meer, en het geblaf laat ze meer achterwege. Wordt toch niet naar geluisterd.

Dit heeft ervoor gezorgd dat ze ook minder blaft wanneer ze iets van me wil waar ik niet op in wil gaan.
Afbeelding
carina58
Actief

Inge O schreef:
carina58 schreef:We/ik ga dan alleen maar even wat drinken. Na bijv. 1 a 1,5 uur dat hij lekker los kan rennen en zwemmen blijkt hij dan nog niet echt moe te zijn.
Misschien is dat terras wel te druk voor hem zit meestal helemaal vol en krijgt hij teveel indrukken.
Begint dan iedere keer te blaffen wat ik niet wil hebben. Maar wil het wel blijven proberen. Dit moet hij tenslotte ook leren.

Ik dacht als ik hem iets te knabbelen geef heeft hij ook wat te doen ipv. Blaffen om aandacht lijkt het wel.
kan je hem in andere (makkelijker) omstandigheden wel laten zwijgen?

zo nee, eerst dat oefenen,

zo ja : het kan zijn dat hij het feilloos aanvoelt dat je niet zeker bent van je stuk omdat je je misschien wat opgelaten voelt over zijn geblaf daar.

Nee hij blaft bijna nooit.

Alleen als er iemand (vooral) met een hond voorbij ons huis komt.
Probeer dit ook af te leren. Is nergens voor nodig toch.

Paar maanden terug blafte hij wel voor water om naar buiten te mogen enz. Doet hij niet meer.

En ja, ik voelde me wel enigszins opgelaten omdat hij bezig bleef. Een ferme/luide nee en ik denk dan dat iedereen kijkt. Maar probeer me hier niets van aan te trekken.

Als er iets is mag hij van mij wel een blaf geven maar hij moet niet bezig blijven.
carina58
Actief

Cleva schreef:
carina58 schreef:We/ik ga dan alleen maar even wat drinken. Na bijv. 1 a 1,5 uur dat hij lekker los kan rennen en zwemmen blijkt hij dan nog niet echt moe te zijn.

Nee en foei moeten wel ergens naar verwijzen. Het is pas als de betekenis duidelijk is kan hij er gevolg aan geven.
Dat moet je aangeleerd hebben.

Na anderhalf uur rennen en zwemmen is een hond altijd moe (genoeg) maar moe zijn is niet altijd hetzelfde als rustig worden.
Het verwijst naar ophouden met dat geblaf. Weet hij heus wel hoor. Alleen als dit thuis gebeurt kun je hem makkelijker negeren en weglopen je ding gaan doen.

Op het terras negeren helpt niet blijft hij bezig.

Vanmiddag een nieuwe poging ben benieuwd ga ik wel met een kennis die een labradorteefje heeft en die is erg stabiel. Eerst lekker rennen op de hei.
Dan oefening ik gelijk het commando hier. Zo leuk hij komt op me afgerend en ploft voor me zittend neer, krijgt hij wat lekkers natuurlijk.
We hebben de puppycursus, hierna gevorderden gedaan en zitten nu op EGH 1.

Wil het nu beter doen dan met onze vorige hond.dat die niet zo goed luisterde lag meer aan ons dan aan hem.
ranetje
Zeer actief

carina58 schreef: Het verwijst naar ophouden met dat geblaf. Weet hij heus wel hoor. Alleen als dit thuis gebeurt kun je hem makkelijker negeren en weglopen je ding gaan doen.

Op het terras negeren helpt niet blijft hij bezig.

Vanmiddag een nieuwe poging ben benieuwd ga ik wel met een kennis die een labradorteefje heeft en die is erg stabiel. Eerst lekker rennen op de hei.
Dan oefening ik gelijk het commando hier. Zo leuk hij komt op me afgerend en ploft voor me zittend neer, krijgt hij wat lekkers natuurlijk.
We hebben de puppycursus, hierna gevorderden gedaan en zitten nu op EGH 1.

Wil het nu beter doen dan met onze vorige hond.dat die niet zo goed luisterde lag meer aan ons dan aan hem.
Nee Foei verwijst naar ophouden met dat geblaf, schrijf je.

En je schrijft dat hij dat "heus wel weet".
Hoe weet hij dat?

Als hij thuis blaft, stopt hij dan als je Nee Foei zegt?
Zo nee, dan kan je dat beter thuis eerst leren.
En geef hem daar dan een alternatief voor.
Iets wat hij kan doen in plaats van dat blaffen.

Nee Foei is zo zinloos als hij niet weet wat hij dan anders moet

En zo ja, waarom zou hij het in een totaal andere setting ook begrijpen?
Heeft hij het daar ook al geleerd?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”