Enige mate van vergelijking is er wel, het zijn alle twee vormen van liefhebben en dus zijn er raakvlakken. Maar het is niet inwisselbaar. Toen ik nog geen kinderen had en wel katten werd me weleens gezegd dat mijn katten vervangende kinderen waren, zelfs weleens op een verwijtend toontje. Ik vond het nergens op slaan.
Als een dier overlijdt kan ik daar flink verdriet van hebben. Dat gaat relatief snel over en er komt meestal weer een nieuw dier. En daar loopt iedere vergelijking verder mank. Overlijden van een kind slaat volgens mij een wond die nooit meer helemaal geneest.
Mijn eerste berner was er zo eentje die als een kind was voor haar eigenaren, tot ze echt kinderen kregen en honden gingen fokken vanwege de opbrengst. Met haar begonnen en ze heeft vele nesten voor hen geleverd. Maar direct na het laatste nest moest ze opdonderen.
Beste beslissing in het leven van die mensen geweest.
De tepels waren nog helemaal uitgerekt, maar op mijn voorstel om nog twee weken te wachten tot na mijn verhuizing, zodat ze niet dubbel hoefde te stressen, was het: Dan moet ik jouw hond nog twee weken te vreten geven.
Maar ooit was ze als een kind voor hen, mocht op de bank, sliep bij hun in bed...
Maar ja er zijn ook wel degelijk mensen die een kind wegdoen hoor, als het toch niet in het plaatje blijkt te passen.
Hier is het zo dat ik twee kinderen heb en die houden alletwee ook van dieren.
Helaas heeft mijn dochter een gruwelijke hekel aan honden gekregen, dat dan weer wel.