Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teef te logeren voor een dekking of niet? er zijn puppy`s !!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: teef te logeren voor een dekking of niet?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou t is KI geworden, Ik weet nu in ieder geval dat zijn zwemmertjes zwemmen, en t was eigenlijk zo gedaan, - jammer maar t is niet anders - Ik ben niet de enige die hier iets over te zeggen heeft, Gil werd er niet minder van zeg maar. nu maar afwachten of t tot een dracht leidt. :wink:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Jammer Sandra dat het niet op de natuurlijke manier wilde lukken. Ik ga duimen voor babygillebilletjes :ok:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

S@ndr@ schreef:er is geen grote vraag( bij mijn wete), er is een groot aanbod, dat desnoods op de marktplaats wordt gesodemieterd, voor een lage prijs.
als ik een CC zou willen hebben op dit moment, dat weet ik donders goed waar ik m niet moet zoeken. heel veel mensen niet en heel veel mensen weten ook niet wat ze precies in huis halen
snel ( niet heel duur) en voorradig is belangrijker
De afgelopen 2 jaar zijn er 3 CC's bijgekomen in onze straat en die er naast. Allemaal verschillende bazen. En allemaal honden waar je zo aan kan zien dat ze inderdaad niet van goede fokkers komen. Eéntje blijkt zware HD te hebben, de ander lijkt qua formaat meer op een bulldog, en de derde ziet er eigenlijk wel mooi uit (wel vreemd hoog en slank voor een reu) maar zit bij een baas die overduidelijk junkie is... :ugh:

Ik hoop dat jullie prachtige pups krijgen! Mijn schoonouders hebben ook twee CC's, een teef en een reu (herplaatser) die ik al 9 jaar ken. Het kunnen prachtige leuke honden zijn. Wat is er nou leuker dan een schoothond van 60+ kilo die alles doet voor een koekje. :mann:
S@ndr@
Zeer actief

Dank je wel, een CC is net als de meeste honden een hond waar je uit krijgt wat je erin stopt :mrgreen: hopelijk worden er in november prachtige pupjes geboren.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou ja niks te zeggen... hier wist de eigenaar van de teef dat ki uitgesloten was voor een dekking. Natuurlijke dekking anders niet. ;)

Succes hoop niet dat t te vroeg was...
Jammer dat t geduld altijd zo ver te zoeken is
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

het is niet een zozeer t geduld niet hebben, maar de zekerheid willen hebben denk ik- in deze maatschappij is t gewoon om alles maakbaar te vinden, maar ze ging heel blij naar huis en nu is er dan ook rust- ook niet onbelangrijk , en ik heb er wel vrede mee hoor, weer iets geleerd en dan kan hier de rust ook weder keren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja zo zeker zou ik er absoluut niet van zijn gezien haar reactie...;) te vroeg is te vroeg. De natuur laat zich niet dwingen...
Maar goed t is jouw hond natuurlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cindymaes »

S@ndr@ schreef:het is niet een zozeer t geduld niet hebben, maar de zekerheid willen hebben denk ik- in deze maatschappij is t gewoon om alles maakbaar te vinden, maar ze ging heel blij naar huis en nu is er dan ook rust- ook niet onbelangrijk , en ik heb er wel vrede mee hoor, weer iets geleerd en dan kan hier de rust ook weder keren.
Sorry, ik vind het een beetje een domme redenering. Ze gaat blij naar huis..... Als het te vroeg was, zullen er geen pupsels uit voort komen.
Ik was zeker nog een paar dagen blijven hangen en ze nog een aantal keren de kans te geven om samen te "spelen"
Maar goed, ik hoop voor je dat het gelukt is....
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nee t is mijn reu, ( in deze zin meer sperma donor) maar de teef is van iemand anders, ik sta hier niet alleen in......!
ik heb meer t idee dat t haar project is,..( misschien zie ik dat verkeerd hoor, maar zo voelt t wel)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Nee t is mijn reu, ( in deze zin meer sperma donor) maar de teef is van iemand anders, ik sta hier niet alleen in......!
ik heb meer t idee dat t haar project is,..( misschien zie ik dat verkeerd hoor, maar zo voelt t wel)
Zij vraagt jou om een dienst... dan mag jij ook voorwaarden stellen lijkt me.
Hier is dat bijv een natuurlijke dekking, (veel) geduld, geen verkrachtingen of niet noodzakelijke hulp etc. Dat zeg ik al bij 1e info uitvraag. Dan kunnen ze zelf kiezen of ze er mee akkoord gaan of niet. Het is mijn reu.. mijn voorwaarden.
Het staat iedereen vrij om als je dat niet wil naar een andere reu te gaan.
Maar goed zo denk ik erover... dus mijn mening. Kan dat anderen t allemaal best vinden. Begrijpen doe ik t niet maar t kan maar zo...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

cindymaes schreef:
S@ndr@ schreef:het is niet een zozeer t geduld niet hebben, maar de zekerheid willen hebben denk ik- in deze maatschappij is t gewoon om alles maakbaar te vinden, maar ze ging heel blij naar huis en nu is er dan ook rust- ook niet onbelangrijk , en ik heb er wel vrede mee hoor, weer iets geleerd en dan kan hier de rust ook weder keren.
Sorry, ik vind het een beetje een domme redenering. Ze gaat blij naar huis..... Als het te vroeg was, zullen er geen pupsels uit voort komen.
Ik was zeker nog een paar dagen blijven hangen en ze nog een aantal keren de kans te geven om samen te "spelen"
Maar goed, ik hoop voor je dat het gelukt is....
Hoezo voor mij, , en dank je wel :blont:
Ik kan mijn poot stijf houden natuurlijk, maar ik vind het niet eerlijk om wat ik wil, zwaarder te laten wegen.....! misschien doe ik t een evt volgende keer ook helemaal anders, maar voor nu voelde dit niet verkeerd.

we gaan t zien, in t minst positieve geval blijft ze leeg - afwachten maar." het is gedaan. en dat keer je niet meer om,...
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Misschien een domme vraag maar zou je na KI nog een natuurlijke dekking kunnen proberen? Puur om het feit om te zien of die plaats zou vinden? En voor de teefeigenaar om te zien dat je soms wat langer moet wachten ondanks dat de waardes iets anders zeggen. Bij een eventueel volgend nest voor de teef zou de eigenaar dan wat meer ervaring hebben.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik begrijp het wel, eerste nest me ook laten overhalen om KI te doen (reu eigenaar drong aan).
Te stom toen nog om anders te denken, maar goed, wel leuke pups die exact vandaag 6 jaar geleden ter wereld kwamen.

Echter ondertussen van volledig gedacht veranderd en geen KI meer dus. Meer/betere/nuchtere/... kijk op honden (en fokken) gekregen door de jaren heen en tot dit besluit gekomen.
Onlangs ook vraag om sperma op te sturen. Afstand was prima te doen om het natuurlijk te doen, dus geweigerd. Eigenaar was daarmee akkoorden begreep het.

Ik hou wel van het natuurlijke dat nog mogelijk is, in het fokbeleid. En dat is dus oa het recht van zowel reu als teef om te weigeren om een dekking te laten plaatsvinden.

Maar goed, het is ieder zijn keus en ik ga wel uit van het beste bedoelingen van de teef eigenares. Het is een beetje jammer, maar het is ook het einde van de wereld niet. En tenslotte kun je alleen maar een duidelijk beeld en mening voor jezelf scheppen, als je diverse mogelijkheden eens toepast natuurlijk :wink:

Hopelijk een gezond nestje, als het zo uniek is, zou het zonde zijn als die niet tot stand zou komen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:Nee t is mijn reu, ( in deze zin meer sperma donor) maar de teef is van iemand anders, ik sta hier niet alleen in......!
Natuurlijk sta je wel in je recht om te weigeren.
Hier ook enkel natuurlijk. Zelfs diverse aanvragen uit het buitenland niet doorgegaan omdat ik vind dat ze maar gewoon langs moeten komen ipv KI.
S@ndr@
Zeer actief

ou ja dat dus inderdaad, er was ook best wel druk en weinig ervaring, van weerskanten :wink: Ik kan gewoon niets garanderen, en ja dan ga je best wel gauw akkoord en Gils is ook echt wel onervaren nog( en hopelijk blijft ie dat) ga dit niet herhalen denk ik- wel fijn dat er nog ergens begrip is
maart schreef:ik begrijp het wel, eerste nest me ook laten overhalen om KI te doen (reu eigenaar drong aan).
Te stom toen nog om anders te denken, maar goed, wel leuke pups die exact vandaag 6 jaar geleden ter wereld kwamen.

Echter ondertussen van volledig gedacht veranderd en geen KI meer dus. Meer/betere/nuchtere/... kijk op honden (en fokken) gekregen door de jaren heen en tot dit besluit gekomen.
Onlangs ook vraag om sperma op te sturen. Afstand was prima te doen om het natuurlijk te doen, dus geweigerd. Eigenaar was daarmee akkoorden begreep het.

Ik hou wel van het natuurlijke dat nog mogelijk is, in het fokbeleid. En dat is dus oa het recht van zowel reu als teef om te weigeren om een dekking te laten plaatsvinden.

Maar goed, het is ieder zijn keus en ik ga wel uit van het beste bedoelingen van de teef eigenares. Het is een beetje jammer, maar het is ook het einde van de wereld niet. En tenslotte kun je alleen maar een duidelijk beeld en mening voor jezelf scheppen, als je diverse mogelijkheden eens toepast natuurlijk :wink:

Hopelijk een gezond nestje, als het zo uniek is, zou het zonde zijn als die niet tot stand zou komen.
@ Rebble
ja, dat zou zeker een optie zijn, maar de teef mag blijkbaar na een KI 2,5 uur niet plassen of zo _ was voor mij ook nieuw wat mij betreft zeker, t is een eenmalig nest, en daarna waarschijnlijk nooit meer omdat de teef nu 4 jaar is en meer 1 maal per 9 a 12 maanden loops is ( woont bij 2 andere teven dus wordt wel onderdrukt denk ik).
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 03 sep 2014 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Jammer dat ze al naar huis is. Anders had je het alsnog op de natuurlijke manier kunnen proberen. Zoals je zei, de zwemmers zitten er al in, dus de druk is eraf. Dat vond ik ook zo fijn aan het logeren van de reu hier in huis. Je merkt vaak dat na een of twee keer uitgebreid spelen de teef in de juiste "stemming" komt en het ineens wel toelaat. Maar dat kost wel tijd! Zeker voor de reu is dat voor de eerste keer toch wel prettig.

Maar ik snap de druk die erbij komt kijken. Ik ben ook wel eens naar een dekmeester gereden, gewoon omdat je toch echt heel graag dat nest wilt. Ik ken ook een reueneigenaar die eigenlijk altijd naar de dekmeester wil. Niet omdat de reu niet wil dekken, integendeel. Die is zo heftig dat hij zijn "kwakkie" (term van de eigenaar :wink: ) op de grond kwijtraakt. Ik ben dan heel makkelijk, ga op tijd en dan doen we het gewoon na een paar uur nog een keer. Het was ook niet nodig, de teef was al zover en was één dekking met als resultaat 7 pups. Maar ik begrijp dan wel de druk die op een reueneigenaar wordt uitgeoefend.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
S@ndr@
Zeer actief

Dartel schreef:Jammer dat ze al naar huis is. Anders had je het alsnog op de natuurlijke manier kunnen proberen. Zoals je zei, de zwemmers zitten er al in, dus de druk is eraf. Dat vond ik ook zo fijn aan het logeren van de reu hier in huis. Je merkt vaak dat na een of twee keer uitgebreid spelen de teef in de juiste "stemming" komt en het ineens wel toelaat. Maar dat kost wel tijd! Zeker voor de reu is dat voor de eerste keer toch wel prettig.

Maar ik snap de druk die erbij komt kijken. Ik ben ook wel eens naar een dekmeester gereden, gewoon omdat je toch echt heel graag dat nest wilt. Ik ken ook een reueneigenaar die eigenlijk altijd naar de dekmeester wil. Niet omdat de reu niet wil dekken, integendeel. Die is zo heftig dat hij zijn "kwakkie" (term van de eigenaar :wink: ) op de grond kwijtraakt. Ik ben dan heel makkelijk, ga op tijd en dan doen we het gewoon na een paar uur nog een keer. Het was ook niet nodig, de teef was al zover en was één dekking met als resultaat 7 pups. Maar ik begrijp dan wel de druk die op een reueneigenaar wordt uitgeoefend.
Ja toch wel,( niet op een vervelende manier overigens hoor) en ook t er verder nog niet over na gedacht hebben en een mening gevormd hebben over " KI" wel of niet, dat vergt ook tijd, onderzoek en inzichten krijgen denk ik .
t wordt geopperd, en dan ben je nog blanco , en de andere kant is heel enthousiast, en krijgt ook KI advies van een ervaren fokker..... ( in de telefonische back up ) dan zit je zo in de auto.
t is nu wel iets waar ik over na ga denken en mocht t ooit nog eens voorkomen dan zal ik in ieder geval niet meer zo blanco zijn- zeg maar.
maar t kan wel een mooie tijd duren- voor ik weer toestem en als t zover komt dan denk dat ik er de volgende keer een ervaren fokker bij wil hebben, alleen al voor t inzicht :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Klopt ook wel hoor, maar dat is niet iets waar ik op zo`n moment even bij stilsta :19:
Als ik niet overtuigd was geweest van de kwaliteit van zowel reu als teef zou ik er niet aan begonnen zijn, dus verder denken in het proces op die manier, is gewoon niet bij me opgekomen. was even ergens anders mee bezig,( met name de onervarenheid van ons alle 4 - wat zie ik en hoe interpreteer ik dat -maar gelukkig leren we van alles wat we meemaken, vandaag weer een ervaring rijker
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

S@ndr@ schreef:Klopt ook wel hoor, maar dat is niet iets waar ik op zo`n moment even bij stilsta :19:
Als ik niet overtuigd was geweest van de kwaliteit van zowel reu als teef zou ik er niet aan begonnen zijn, dus verder denken in het proces op die manier, is gewoon niet bij me opgekomen. was even ergens anders mee bezig,( met name de onervarenheid van ons alle 4 - wat zie ik en hoe interpreteer ik dat -maar gelukkig leren we van alles wat we meemaken, vandaag weer een ervaring rijker

Als het van allebei de eerste keer was, vind ik niet dat je van kwaliteit kan spreken. De reu en teef kunnen er leuk uitzien en op onderzoeken gezond zijn, maar van kwaliteit? Nee.

Plus dat je nu ook niet weet of Gil wel echt echt dekt (doorzet dus)... Nee, mijn voorkeur heeft het niet. Laten ze zich eerst maar eens bewijzen door een keer te dekken met resultaat of een keer pups te hebben gehad op natuurlijke wijze. Dan pas zou KI bij mij een optie worden.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
S@ndr@
Zeer actief

als ik het heb over kwaliteit dan bedoel ik niet de dekkwaliteit, en ja hij had waarschijnlijk heus wel doorgezet, maar er is een anderen keuze gemaakt. ( zonder precies alles uit de doeken te doen)
Kwaliteit in gezondheid en karakter laat zich niet meten in hoe een dekking verloopt :19: dus dat is weer een hele rare
conclusie. ( als dat de honden waardeloos en slecht maakt qua kwaliteit in jou ogen,) dan zal dat wel.
ze zijn zelf allebei op de natuurlijke manier verwekt volgens mij, dus dan zou t super kwaliteit moeten zijn als dat zo werkt.
t is niet de bedoeling dat hij heel vaak gaat dekken, misschien is dit wel zijn enige , ever.
maar het is genoteerd.
:lees:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Je begrijpt me verkeerd.

Jij hebt het over een combinatie van kwaliteit. Dat heeft niks met dekken te maken. Maar ik vind dat je pas over een "kwalitatief" goede combi kan praten, als ze nakomelingen hebben.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
S@ndr@
Zeer actief

Nee ik heb t over de kwaliteit van de honden ieder op zich en dan heb je dus een hele andere discussie.
Ik weet in ieder geval wat ik moet doen en afspreken als t ooit nog eens zover komt en er blond instappen - was eens maar...........
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik duim voor kleine gillebillies :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dank je wel :J: t zou voor haar echt heel fijn zijn, de werpkist is klaar en de halsbandjes ook al :LOL:
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

En Sandra, weet je al of het gelukt is?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Yep, hartstikke drachtig, zijn er in ieder geval 6 gezien op de echo, kan nog wat achter zitten, dus er komen pups :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat gaaf, gefeliciteerd!
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Gefeliciteerd :D
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gefeliciteerd :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”