Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouders, kinderen en honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Ouders, kinderen en honden

Ongelezen bericht door iones »

Roxywoezel schreef:
Ja natuurlijk ken ik mn eigen hond....
Maar de situatie heeft zich nog nooit voorgedaan, dus hoe kan ik in hemelsnaam weten hoe ze zal reageren :U:
Ik heb hele lieve stabiele hondjes, dus ik verwacht een lik maximaal.
Maar ik kan het ook mis hebben, en dan?
Jouw honden zullen signalen geven als ze niet gelukkig zijn met de situatie. Ik schat jou zo in dat jij die signalen ziet en dan direct ingrijpt door honden en kind te scheiden. Niet waar?

In principe is het zo dat als een hond een situatie niet aan kan, dat hij daar zelf niets aan kan doen. Iemand is zoals hij is, dat geldt ook voor honden. Dat kun je een hond niet kwalijk nemen.
Wat je dan kunt doen is de hond niet meer blootstellen aan die situatie.
Maar als je gewoon doorgaat alsof er niets aan de hand is, en de hond hapt een keer, dan kun je de hond dat toch niet kwalijk nemen en hem straffen? Je zou jezelf dan voor de kop moeten slaan, dat je niet goed opgelet hebt.

Maar zie jezelf niet als regel.
Je hebt te veel onbenullen en daar gaat dit topic over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

iones schreef:
Roxywoezel schreef:
Maar de situatie heeft zich nog nooit voorgedaan, dus hoe kan ik in hemelsnaam weten hoe ze zal reageren :U:
Jouw honden zullen signalen geven als ze niet gelukkig zijn met de situatie. Ik schat jou zo in dat jij die signalen ziet en dan direct ingrijpt door honden en kind te scheiden. Niet waar?

In principe is het zo dat als een hond een situatie niet aan kan, dat hij daar zelf niets aan kan doen. Iemand is zoals hij is, dat geldt ook voor honden. Dat kun je een hond niet kwalijk nemen.
Maar als je gewoon doorgaat alsof er niets aan de hand is, en de hond hapt een keer, dan kun je de hond dat toch niet kwalijk nemen en hem straffen? Je zou jezelf dan voor de kop moeten slaan, dat je niet goed opgelet hebt.

Juistem. Maar de honden zijn wel altijd de dupe. En dat vind ik vreselijk.
Als iemand, zoals in het filmpje, zo bij mij zou doen. En hij gaat niet weg na de eerste waarschuwing, dan krijgt ie een mep. Ik krijg dan geen dwangbuis maar een hond wel een muilkorf minimaal :U:
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Roxywoezel schreef:
iones schreef:
Roxywoezel schreef:

Juistem. Maar de honden zijn wel altijd de dupe. En dat vind ik vreselijk.
Als iemand, zoals in het filmpje, zo bij mij zou doen. En hij gaat niet weg na de eerste waarschuwing, dan krijgt ie een mep. Ik krijg dan geen dwangbuis maar een hond wel een muilkorf minimaal :U:
Precies! Mensen zijn niet eerlijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”