Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijten? Dringend!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

malinois schreef:
sypke schreef:
malinois schreef: of je moet echt straffen of je doet niets...
zo'n jong poedeltje hoef je toch niet te straffen? die moet je gewoon met veel geduld en een beetje inzicht opvoeden.
ik bedoelde ermee dat je niet moet dreigen... je doet iets of niets....
alles wat er tussenin zit snapt een hond niet, die heeft alleen iets aan duidelijkheid...
ik ben het met je eens. ik ben alleen bang dat luca onnodig bestraft en bedreigd wordt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sypke schreef:
malinois schreef:
sypke schreef:
malinois schreef: of je moet echt straffen of je doet niets...
zo'n jong poedeltje hoef je toch niet te straffen? die moet je gewoon met veel geduld en een beetje inzicht opvoeden.
ik bedoelde ermee dat je niet moet dreigen... je doet iets of niets....
alles wat er tussenin zit snapt een hond niet, die heeft alleen iets aan duidelijkheid...
ik ben het met je eens. ik ben alleen bang dat luca onnodig bestraft en bedreigd wordt.
ja dat idee heb ik ook, maar sorry hoor het is een pup... om bang te zijn voor je eigen pup...dan vraag ik me af of je wel een hond had moeten nemen...
al mijn honden zijn ook pups geweest... en ja, ze proberen je uit en dat doen ze nog steeds... vind ik ook niet erg, maar ben wel duidelijk tegen ze...
nee is nee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

duidelijkheid, veel geduld en wat relativeringsvermogen zijn voldoende om de meeste pups en jonge honden op te voeden. pups worden soms moeilijk zindelijk, ze pikken dingen van je, ze slopen soms, je moet het eerste jaar wat vroeger je bed uit. so what. je krijgt er zoveel voor terug.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:duidelijkheid,
nou hier gaat ze dus al de fout in... want die is er niet....voor de rest ben ik het met je eens...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:
:mrgreen: sorry maar ik moet hier ook erg om lachen hoor dat mensen iets niet van hun hond af durven te pakken want misschien zal hij wel bijten....mogen ze hier 1x proberen.....misschien 2x.....maar daarna laten ze het wel uit hun hoofd hoor! ik kan vele hebben van ze maar bijten naar mij wordt hier wel afgestraft.....

De vorige eigenaren waren bang voor Sam, hij zou bijten e.d.
Gisteren zat ik op de bank en hij lag naast me op zijn bot te knagen. Op een gegeven moment wil ik hem een aai over de zijkant van zijn kop geven en meneer haalt uit en bijt in m'n arm....heb hem even heel duidelijk verteld dat hij dat niet meer hoeft te proberen.

Sam heeft duidelijk in zijn vorige gezinnen het heft in handen gehad, hij mocht bepalen of hij wel of niet geaaid wilde worden. Na 5 dagen is dat gedrag al zo goed als eruit....
Ik moet zeggen dat ik dat ook wel wat vreemd vind, bang zijn voor de eigen hond. Moos heeft hier met een maand of 5 ook een keer geprobeerd of hij misschien wel eens even kon grommen en bijten, tijdens het afdrogen. Ik heb meneer toen ook even heel duidelijk gemaakt dat ik daar absoluut niet van gediend ben, en sindsdien staat hij als een lammetje te wachten tot ik klaar ben met afdrogen :mrgreen:

Nou is Moos natuurlijk maar een klein opdondertje, maar Luka is ook geen Duitse herder......
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Bijten is inderdaad iets heel serieus, wat direct bestraft moet worden. Ookal lijkt zo'n klein pupje zo mooi en lief, voor hem geldt: als hij mag bijten als pup, mag hij het ook als volwassene.

En ja, met de krant een tik op de neus geven (deed mijn tante), werkt misschien wel eens, maar dit is echt geen goede oplossing! En dreigen helpt ook niets, de hond heeft toch al snel door dat je hem toch niet durft 'slaan'.

Groetjes van Joni
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:[Nou is Moos natuurlijk maar een klein opdondertje, maar Luka is ook geen Duitse herder......
Nou al is het wel een duitseherder of een rottweiler.....
Bijten sta ik gewoon niet toe.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:
Moos schreef:[Nou is Moos natuurlijk maar een klein opdondertje, maar Luka is ook geen Duitse herder......
Nee, maar jij bent een ervaren hondenbezitster. Ik kan me voorstellen dat je als je voor het eerst een hond hebt niet zo goed weet hoe je moet reageren als je hond van het formaat Duitse Herder naar je bijt. Maar een poedel vind ik toch een iets ander verhaal.....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
estelle schreef:
Nee, maar jij bent een ervaren hondenbezitster. Ik kan me voorstellen dat je als je voor het eerst een hond hebt niet zo goed weet hoe je moet reageren als je hond van het formaat Duitse Herder naar je bijt. Maar een poedel vind ik toch een iets ander verhaal.....
dan nog... ik vind dat je daar dan maar bij voorbaat aan moet denken voordat je een hond neemt....
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

malinois schreef:
Moos schreef:
estelle schreef:
dan nog... ik vind dat je daar dan maar bij voorbaat aan moet denken voordat je een hond neemt....
Helemaal mee eens. Hier was nog voordat we een hond kregen al duidelijk dat grommen en bijten absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij bang bent voor je eigen hond en hem niet durft aan te pakken als dat nodig is maakt hij er misbruik van. Ik heb toch echt niet zo'n zin in een beet van mijn lieve, maar oersterke schatje Bayko, en dat weet ie dus probeert ie het ook niet. Bij Cyntha precies hetzelfde.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:
Mama Sanneke schreef:Maar hij moet toch niet beloond worden, of zie ik dat nu verkeerd.
Leg uit, leg uit.
Hij moet het toch leren laten vallen, wat hij vast heeft.
En bij Luka werkt het wel.
Sanneke
Wat werkt bij Luca? Dat je dreigt met een klap met de krant? Lees eens wat boeken over hondengedrag en leerprincipe's....zal je goed doen!
Ik heb hier al veel bijgeleerd op dit forum.
En ik heb al heel wat fout gedaan, dus ik beloof plechtig de volgende keer als Luka het weer doet met het commando "los" te proberen, ik heb dat al vaak gedaan, maar hij laat niet los en begint te grommen.
Maar nu zal ik het inderdaad wel proberen met een beloning.
Ik zou wel beter moeten weten want mijn dochter werkt ook met beloningsystemen.
Sorry hoor.
Maar moet je dan altijd eerst effe uitgescholden worden.
Alsof jullie zelf nooit geen fouten hebben gemaakt, denk daar maar es over na.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mama Sanneke schreef:Ik heb hier al veel bijgeleerd op dit forum.
En ik heb al heel wat fout gedaan, dus ik beloof plechtig de volgende keer als Luka het weer doet met het commando "los" te proberen, ik heb dat al vaak gedaan, maar hij laat niet los en begint te grommen.
Sorry hoor.
Sanneke
Ik heb je nergens uitgescholden, dus ik neem aan dat je het niet tegen mij hebt. Het forum is leuk als informatiebron, maar je loopt dus door te kort aan kennis altijd overal achteraan.Je gaat pas vragen als dingen je overkomen en je dus al even aanmoddert met problemen.
Het verbaast me iedere keer weer dat mensen aan een eerste hond beginnen zonder zich daadwerkelijk verdiept te hebben in een stuk hondengedrag en een stuk kennis hebben opgedaan over opvoeding.
Een verprutst hondje is lastiger weer op de rails te krijgen dan een hond waarbij je de zaken vanaf het begin gewoon goed aanp[akt. En natuurlijk maakt iedereen fouten..ik vind alleen wel dat er een verschil is tussen fouten maken door een te kort aan ervaring, of fouten uit desinteresse in je dier door een te kort aan basiskennis.Dat laatste vind ik verwijtbaar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
MoniqueR
nieuw lid

bijten

Ongelezen bericht door MoniqueR »

sorry maar ik moet hier ook erg om lachen hoor dat mensen niet van hun hond af durven te pakken want misschien zal hij wel bijten....mogen ze hier 1x proberen.....misschien 2x.....maar daarna laten ze het wel uit hun hoofd hoor! ik kan vele hebben van ze maar bijten naar mij wordt hier wel afgestraft.....

hoe straf je dat af??

De vorige eigenaren waren bang voor Sam, hij zou bijten e.d.
Gisteren zat ik op de bank en hij lag naast me op zijn bot te knagen. Op een gegeven moment wil ik hem een aai over de zijkant van zijn kop geven en meneer haalt uit en bijt in m'n arm....heb hem even heel duidelijk verteld dat hij dat niet meer hoeft te proberen.

Hoe heb je hem dat duidelijk laten weten??

gr.
Mo
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
Eline* schreef:
Mama Sanneke schreef:Maar hij moet toch niet beloond worden, of zie ik dat nu verkeerd.
Leg uit, leg uit.
Hij moet het toch leren laten vallen, wat hij vast heeft.
En bij Luka werkt het wel.
Sanneke
Wat werkt bij Luca? Dat je dreigt met een klap met de krant? Lees eens wat boeken over hondengedrag en leerprincipe's....zal je goed doen!
Ik heb hier al veel bijgeleerd op dit forum.
Sorry hoor.
Sanneke
ik heb je ook niet uitgescholden dus... zal je het ook wel niet tegen mij hebben...
tuurlijk heeft iedereen fouten gemaakt, en dat doe je nog steeds, elke dag... een mens blijft een mens, en fouten maken is menselijk...
maar wat betreft bijten etc. en wat je wel en niet wil tolereren van je hond, moet je al voordat je een hond neemt bedenken... niet als het probleem zich al aangedient heeft...

Hier zullen ze waarschijnlijk meer mogen dan de gemiddelde huishond omdat ze in de sport gewoon bepaalde dingen moeten houden die je liever bij een huishond niet ziet... Dat weet je vooraf, daar kun je rekening mee houden...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Re: bijten

Ongelezen bericht door Eline* »

MoniqueR schreef:Hoe heb je hem dat duidelijk laten weten??

gr.
Mo
Als een hond je bijt en het is niet vanuit angst maakt het niet zoveel uit hoe je straft, als je het maar zo doet dat de hond onder de indruk is en zich bedenkt dat ie dat maar niet nog een keer moet doen.
Ik mag aannemen dat men wel zo snugger is te weten dat ik dan gewoon bedoel straffen zoals je een hond straf, dus met je stem en eventueel een greep in de nek of een tik (vooruit dan maar :mrgreen: ) en dat ik niet bedoel dat er met kranten, tuinslangen of andersoortig gereedschap gemept hoeft te worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueR schreef:hoe straf je dat af??

gr.
Mo
tik over de snuit zouden ze hier zeker krijgen als er maar zo gehapt zou worden....
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:

gr.
Mo
tik over de snuit zouden ze hier zeker krijgen als er maar zo gehapt zou worden....
Een tik over de snuit werkt helaas niet bij alle hondjes.
Hera en Sam lachen zich dood om een tik over hun snuit...die zetten echt de aanval in.
Ik ben dan ook niet zo erg vriendelijk tegen vooral Hera. Ik sla d'r niet maar 'gooi' haar wel op de grond en pak d'r even bij d'r kop vast en vraag dan of ze dat aub niet nog ee keer wil doen.....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:

gr.
Mo
Een tik over de snuit werkt helaas niet bij alle hondjes.
Hera en Sam lachen zich dood om een tik over hun snuit...die zetten echt de aanval in.
Ik ben dan ook niet zo erg vriendelijk tegen vooral Hera. Ik sla d'r niet maar 'gooi' haar wel op de grond en pak d'r even bij d'r kop vast en vraag dan of ze dat aub niet nog ee keer wil doen.....
maar dat maakt ook niet uit... je weet zelf hoe je hond is dus wat je moet doen... maar bang zijn voor mijn eigen honden... nooit...
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

maar wat betreft bijten etc. en wat je wel en niet wil tolereren van je hond, moet je al voordat je een hond neemt bedenken... niet als het probleem zich al aangedient heeft...
Hier zullen ze waarschijnlijk meer mogen dan de gemiddelde huishond omdat ze in de sport gewoon bepaalde dingen moeten houden die je liever bij een huishond niet ziet... Dat weet je vooraf, daar kun je rekening mee houden...[/quote]

Oja, ik dacht meteen toen ik van plan was een hond te kopen, en wat ga ik doen als hij bijt.
Alsof je bij je eerste aanschaf daar aan denkt.
Ja, dan zal ik wel een dom mens zijn.
Ik dacht in de eerste plaats aan kunnen we dit wel aan, waar gaan we hem laten slapen etc...
In de eerste plaats dacht ik aan de verzorging van mijn pup en inderdaad ook aan de opvoeding, maar ik heb me mea culpa niet verdiept in bijten of dreigen met bijten.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich al op voorhand gaan zitten afvragen welke problemen ze allemaal gaan krijgen.
Als je kinderen hebt dan weet je ook niet wat je te wachten staat, je pakt het probleem toch aan als je ermee geconfronteerd word.
Het voornaamste is dat je er wat aan doet.
En dat ik hier mijn hulp kom zoeken, daar schaam ik me niet voor.
En ik heb heus wel boeken gelezen, maar dan blijkbaar de goede niet.
En gisteren en vandaag heb ik het al geprobeerd,met jullie raad.
Hij was ervandoor met de kerstman, commando "los" en hij liet het los.
Koekje gegeven.
Gisteravond was hij in een zotte bui en liep constant met alles wat hij vond rond.
Heb het toch geprobeerd met belonen.
Deze ochtend was hij er weer vandoor met de kerstman.
Weer gedaan met belonen.
Laat jullie weten of het werkt.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Eline* schreef:

gr.
Mo
Als een hond je bijt en het is niet vanuit angst maakt het niet zoveel uit hoe je straft, als je het maar zo doet dat de hond onder de indruk is en zich bedenkt dat ie dat maar niet nog een keer moet doen.
Ik mag aannemen dat men wel zo snugger is te weten dat ik dan gewoon bedoel straffen zoals je een hond straf, dus met je stem en eventueel een greep in de nek of een tik (vooruit dan maar :mrgreen: ) en dat ik niet bedoel dat er met kranten, tuinslangen of andersoortig gereedschap gemept hoeft te worden.

Begrijp me niet verkeerd, de krant word (werd) niet op Luka gemept hoor enkel een klap in mijn hand.
Sommige maken gebruik heb ik al gehoord van zo'n "clicker".
Dat is toch ook een vervelend geluid ?
Ik heb de krant ondertussen al ver weg gelegd, probeer nu zoals jullie voorstelden met belonen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mama Sanneke schreef:
Eline* schreef:

gr.
Mo

Begrijp me niet verkeerd, de krant word (werd) niet op Luka gemept hoor enkel een klap in mijn hand.
Ik heb de krant ondertussen al ver weg gelegd, probeer nu zoals jullie voorstelden met belonen.
Sanneke
De clicker is geen vervelend geluid, het is een geluid waarbij de hond juist de link legt: "Hé dit was wat het baasje wilde, nu krijg ik een beloning". Juist daardoor zal de hond het gedrag vaker laten zien, want hij doet er alles voor om dat geluid opnieuw te horen. ;) Dat betekent namelijk dat hij iets lekkers heeft verdiend. Je kunt het een beetje vergelijken met de sticker die je vroeger kreeg op school als je iets goed gedaan had. ;) Je deed vanalles om nogmaals een sticker te krijgen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Mama Sanneke schreef:
Eline* schreef:

gr.
Mo

Sanneke
de clicker wordt niet gebruikt om te straffen of te corrigeren.
de clicker is een manier van trainen.
zodra ene hond die zo wordt getraind de clicker hoort, weet hij dat hij een beloning krijgt!
sommige honden vinden het idd een vervelend geluid en reageren er niet goed op, waardoor ze er niet mee getraind kunnen worden. maar niet zoals jij de krant gebruikt dus
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Inge schreef:
Mama Sanneke schreef:
Eline* schreef:

gr.
Mo

Sanneke
De clicker is geen vervelend geluid, het is een geluid waarbij de hond juist de link legt: "Hé dit was wat het baasje wilde, nu krijg ik een beloning". Juist daardoor zal de hond het gedrag vaker laten zien, want hij doet er alles voor om dat geluid opnieuw te horen. ;) Dat betekent namelijk dat hij iets lekkers heeft verdiend. Je kunt het een beetje vergelijken met de sticker die je vroeger kreeg op school als je iets goed gedaan had. ;) Je deed vanalles om nogmaals een sticker te krijgen.
je was me voor :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:Oja, ik dacht meteen toen ik van plan was een hond te kopen, en wat ga ik doen als hij bijt.
Ik dacht in de eerste plaats aan kunnen we dit wel aan, waar gaan we hem laten slapen etc...
In de eerste plaats dacht ik aan de verzorging van mijn pup en inderdaad ook aan de opvoeding, maar ik heb me mea culpa niet verdiept in bijten of dreigen met bijten.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich al op voorhand gaan zitten afvragen welke problemen ze allemaal gaan krijgen.
zal ik wel helemaal verkeerd bezig zijn maar ik heb dat dus wel gedaan... ik kocht een mechelaar en wist hoe het karakter ongeveer zou zijn, zeker omdat hij uit een werklijn kwam... en ja.. ik heb me wel bedacht wat ik zou doen als hij zou grommen/happen wanneer ik er niet van gediend was.
Wat ik al eerder zei, bij mij mogen ze waarschijnlijk meer dan de gemiddelde huishond omdat ik ze niet alles af wil leren ivm de training.. maar grommen en bijten is en blijft absoluut uit den boze...
en dat weten ze ook meteen...
Ik ga niet als 1e denken over mandje hier, mandje daar... ik heb al honden dus hij kan er gewoon bij gaan liggen...misschien is dat het verchil dat ik al meerdere honden heb.. maar bij alle honden heb ik dit nog gehad en geen een heeft mij ooit gebeten....tuurlijk blijven ze je uitproberen en dat doen ze nog steeds, vind ik ook niet erg, maar ze weten wel dondersgoed tot hoever ze kunnen gaan... en ja ik vind dat je ook over bijten etc. moet nadenken VOOR je een hond neemt... Wat tolereer je en wat niet...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee bijten wordt hier dus totaal niet getolereerd!!! Ik heb er ook niet over nagedacht omdat ik simpel weet dat ik het niet pik ;)

O, Kaya heeft het weleens geprobeerd hoor, maar die werd dus zodanig afgestraft dat ze het voortaan wel uit d'r koppie laat. Een lel om d'r kop en dan pak ik haar bij d'r bek en kijk haar recht in d'r ogen en met een zeer dreigende stem heb ik gezegd "wat jij?! kom maar op als je durft!!!'. Ze wist niet meer wat ze moest doen, draaide haar ogen weg, ging onderdanig liggen en kwam een tijdje later heel onderdanig weer naar me toe.

Ik ben redelijk zacht en rustig met m'n honden totdat er gebeten wordt!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Nee bijten wordt hier dus totaal niet getolereerd!!! Ik heb er ook niet over nagedacht omdat ik simpel weet dat ik het niet pik ;)

O, Kaya heeft het weleens geprobeerd hoor, maar die werd dus zodanig afgestraft dat ze het voortaan wel uit d'r koppie laat. Een lel om d'r kop en dan pak ik haar bij d'r bek en kijk haar recht in d'r ogen en met een zeer dreigende stem heb ik gezegd "wat jij?! kom maar op als je durft!!!'. Ze wist niet meer wat ze moest doen, draaide haar ogen weg, ging onderdanig liggen en kwam een tijdje later heel onderdanig weer naar me toe.

Ik ben redelijk zacht en rustig met m'n honden totdat er gebeten wordt!
:ok: bang zijn voor je eigen hond is het domste wat je kan doen... het is hetzelfde als doodsbang zijn voor een paard en dan wel gaan paardrijden...
Ze voelen het meteen aan en maken er dankbaar misbruik van!
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

malinois schreef:
Mama Sanneke schreef:Oja, ik dacht meteen toen ik van plan was een hond te kopen, en wat ga ik doen als hij bijt.
zal ik wel helemaal verkeerd bezig zijn maar ik heb dat dus wel gedaan... ik kocht een mechelaar en wist hoe het karakter ongeveer zou zijn, zeker omdat hij uit een werklijn kwam... en ja.. ik heb me wel bedacht wat ik zou doen als hij zou grommen/happen wanneer ik er niet van gediend was.
Wat ik al eerder zei, bij mij mogen ze waarschijnlijk meer dan de gemiddelde huishond omdat ik ze niet alles af wil leren ivm de training.. maar grommen en bijten is en blijft absoluut uit den boze...
en dat weten ze ook meteen...
Ik ga niet als 1e denken over mandje hier, mandje daar... ik heb al honden dus hij kan er gewoon bij gaan liggen...misschien is dat het verchil dat ik al meerdere honden heb.. maar bij alle honden heb ik dit nog gehad en geen een heeft mij ooit gebeten....tuurlijk blijven ze je uitproberen en dat doen ze nog steeds, vind ik ook niet erg, maar ze weten wel dondersgoed tot hoever ze kunnen gaan... en ja ik vind dat je ook over bijten etc. moet nadenken VOOR je een hond neemt... Wat tolereer je en wat niet...
Dan zijn wij kennelijk ook verkeerd bezig :? . Niet dat we ervan uitgingen dat de hond ons zou bijten maar het behoort wel tot de dingen waar we over hebben nagedacht voordat we een hond namen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”