Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chihuhuwa altijd samen geweest met andere hondjes nu alleen
Moderator: moderatorteam
-
klaasanne
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): cavalier
- Aantal honden: 1
chihuhuwa altijd samen geweest met andere hondjes nu alleen
Even een vraagje van een vriendin van mij.
Een kennis van haar heeft 4 chi"s.
Nu moet ze door omstandigheden er twwe weg doen.Eentje kan en mag mijn vriendin.
De honden zijn wel eens alleen en dat gaat goed.
Maar bij mijn vriendin komt het hondje alleen te zitten zonder ander hondje.
Hoe kan ze het alleen zijn aan pakken
Nu moet ze door omstandigheden er twwe weg doen.Eentje kan en mag mijn vriendin.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: chihuhuwa altijd samen geweest met andere hondjes nu all
Misschien vindt dat hondje alleen wonen wel helemaal niet zo leuk. Waarom wordt een roedelhondje alleen geplaatst en waarom wil je vriendin dat?
-
klaasanne
- nieuw lid
vanwege omstandigheden moet ze twee honden weg doen.
Het andere hondje heeft al een bassje gevonden
Het andere hondje heeft al een bassje gevonden
-
Dinos
Misschien vind dat hondje het wel heerlijk zonder roedel?
Ik hoop dat je vriendin veel tijd heeft voor hondje om er samen op uit te gaan, binnen kan ze mind spelletjes met hem/haar doen.
Elke hond zal in vreemde omgeving moeten wennen en zal vertrouwen ,consequentie ,liefde ,en geduld vragen.
Niet elke hond is gelukkig in een door mens bepaalde roedel.
Ik hoop dat je vriendin veel tijd heeft voor hondje om er samen op uit te gaan, binnen kan ze mind spelletjes met hem/haar doen.
Elke hond zal in vreemde omgeving moeten wennen en zal vertrouwen ,consequentie ,liefde ,en geduld vragen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Is het dan niet veel fijner om dat hondje te herplaatsen op een plek waar iig meer hondjes zijn?
Chihuahua's zijn wat dat betreft wel lastig sowieso hechten ze vaak aan een persoon heel sterk. Maar ook kan het zo zijn dat ze gewoon echt niet alleen of zonder hondenmaatje willen en dan kunnen ze ook echt zielig zijn..
Idd lekker veel naar buiten andere hondjes ontmoeten en lekker samen met hem spelen.
Chihuahua's zijn wat dat betreft wel lastig sowieso hechten ze vaak aan een persoon heel sterk. Maar ook kan het zo zijn dat ze gewoon echt niet alleen of zonder hondenmaatje willen en dan kunnen ze ook echt zielig zijn..
Idd lekker veel naar buiten andere hondjes ontmoeten en lekker samen met hem spelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Waarom zou een hond uit een roedel niet alleen kunnen zijn? Als je het opbouwt zoals je dat bij een pup ook doet. Voor sommige honden kan dat prima. Of dat voor dit hondje ook geldt weet je pas als je het probeert. Dus misschien kan je vriendin een proefperiode afspreken?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Een hond uit een roedel kan echt wel alleen zijn, ik denk dat Nikkie van ons gelukkiger zou zijn als ze enige hond was.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Soms wel en soms niet. Dat gaf ik in het vorige bericht ook al aan. Ze maken zich er zorgen om. Denk dat daar een reden voor is. Ik heb honden gehad die helemaal niet alleen zouden willen zijn zonder andere hond. Eva bv. Cleo vond het wel best. Ook alleen. Dapper wilde ook niet echt alleen alleen zijn. Bas vind het weer prima. Het zal dus moeten blijken.....gonnie schreef:Een hond uit een roedel kan echt wel alleen zijn, ik denk dat Nikkie van ons gelukkiger zou zijn als ze enige hond was.
-
Marion.
Precies. Miep deed het helemaal prima onder Saar's rokken. Ik had dan ook verwacht dat ik - na Saar's dood binnen no time Miep ook moest laten inslapen, vanwege wegkwijnen (ik kende mijn hond dik 11 jaar).luna2906 schreef:Waarom zou een hond uit een roedel niet alleen kunnen zijn? Als je het opbouwt zoals je dat bij een pup ook doet. Voor sommige honden kan dat prima. Of dat voor dit hondje ook geldt weet je pas als je het probeert. Dus misschien kan je vriendin een proefperiode afspreken?
En niets is minder waar. Ze doet het helemaal geweldig in haar eentje. Je weet het gewoon niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb ook een opvangertje gehad die haar hele leventje in een roedel had geleefd in het asiel die kort na het transport gewoon alleen thuis konden zijn bij mij, terwijl ik met mijn eigen hond weg moest.
Als je hondje het wel lastig vindt om alleen thuis te zijn, zou ik het aanpakken zoals je bij een pup zou doen.
Als je hondje het wel lastig vindt om alleen thuis te zijn, zou ik het aanpakken zoals je bij een pup zou doen.

-
klaasanne
- nieuw lid
ze maakt zich nu nog geen zorgen maar ze wilt gewoon weten hoe ze het het beste kan aanpakken.
Het is trouwens een reutje van twee en half jaar.hij woonde met zijn vader en moeder en broertje.
Vader en moeder blijven bij die vrouw
Het is trouwens een reutje van twee en half jaar.hij woonde met zijn vader en moeder en broertje.
Vader en moeder blijven bij die vrouw
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Iza vind het ook wel gezellig in haar 1tje. Alleen vind ze alleen zijn niet echt leuk. We zijn er mee bezig maar nog weinig succes. Ze zal alleen wel even moeten want voorlopig blijft ze alleen
Het niet meer delen van aandacht en vreten, veel meer mee mogen/kunnen en bij ons slapen vind ze volgens mij heerlijk
Het niet meer delen van aandacht en vreten, veel meer mee mogen/kunnen en bij ons slapen vind ze volgens mij heerlijk

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Is de hond elke dag alleen?klaasanne schreef:Even een vraagje van een vriendin van mij.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
blondie
- Zeer actief
Dat is mijn idee ook. Maar de eigenaresse kan dat wellicht het best inschatten als ze ziet hoe de hond zich in de roedel opstelde?Dinos schreef:Misschien vind dat hondje het wel heerlijk zonder roedel?
Hier een hond die graag liever alleen had gebleven. Mijn andere hond hoefde ook niet persé een andere hond erbij merkte ik, ook al had ik nog zo een leuke teef voor hem uitgezocht
Mijn teefje had graag andere honden om haar heen, en vond het alleen zijn even leuk maar na een aantal weken merkte ik echt wel dat ze een andere hond in huis miste.
- Hanneke2
- Zeer actief
Hier idem dito, Lilo doet het prima zonder Jack, dat had ik echt nooit verwacht. Maar, ik ben wel vier weken vrij geweest en de nieuwe, aangepaste routine er duidelijk ingebracht.Marion. schreef:Precies. Miep deed het helemaal prima onder Saar's rokken. Ik had dan ook verwacht dat ik - na Saar's dood binnen no time Miep ook moest laten inslapen, vanwege wegkwijnen (ik kende mijn hond dik 11 jaar).luna2906 schreef:Waarom zou een hond uit een roedel niet alleen kunnen zijn? Als je het opbouwt zoals je dat bij een pup ook doet. Voor sommige honden kan dat prima. Of dat voor dit hondje ook geldt weet je pas als je het probeert. Dus misschien kan je vriendin een proefperiode afspreken?
En niets is minder waar. Ze doet het helemaal geweldig in haar eentje. Je weet het gewoon niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pasha lijkt af en toe geen waarde te hechten aan andere honden. Ze kan wel alleen thuis blijveb, maar enigshond zijn was een drama na Bowie...

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je weet het niet eerder voordat je het probeerd.
Maar je weet toch wel van het oude baasje hoe het hondje in elkaar steekt.?
Hier kan van de 5 honden alleen Pien niet alleen thuis blijven.
Als er maar 1 andere hond bij haar blijft is het goed en anders grote paniek met janken ,krijsen en uit willen breken om mij te zoeken.
Daarna is ze ook 2 dagen over de zeik ,dus dat gaan we niet proberen.
Maar je weet toch wel van het oude baasje hoe het hondje in elkaar steekt.?
Hier kan van de 5 honden alleen Pien niet alleen thuis blijven.
Als er maar 1 andere hond bij haar blijft is het goed en anders grote paniek met janken ,krijsen en uit willen breken om mij te zoeken.
Daarna is ze ook 2 dagen over de zeik ,dus dat gaan we niet proberen.
Wat je zegt ben je zelfffff