Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsers

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Herplaatsers

Ongelezen bericht door M@scha »

ok. gevoelig onderwerp waarschijnlijk maar ik zit mijzelf hier op te vreten en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

zoals jullie weten is lola er niet meer en sam wordt oud.

er komt geen hond bij zolang sam er is en van mij mag dat nog 5 jaar duren, maar dat gaat niet gebeuren denk ik.

ik kijk dus rond. ik kijk o.a. rond bij de herplaatsers. na wat inlezen etc heb ik voor mij persoonlijk besloten dat hier geen herplaatser uit zuid europa komt. oost europa is geen probleem. dit ivm de "warme landen ziektes" waar, zo laat mijn onderzoek zien, weinig kans op is, maar de testen zeggen ook niks omdat het later toch ineens kan opkomen.
alle jaren met sam zorgen ervoor dat ik al buikpijn krijg van het idéé zo'n "bewust" risico te nemen op een sukkelhondje.

eigenlijk wil ik gewoon een vuilnisbak zonder heftige raskenmerken of issues van maximaal 2 jaar oud.

en nu komt ie:

ik kón op dierenasiels.com en op verschillende asielsites nog redelijk hondjes kijken zonder spanjaarden en grieken, nou ja, eigenlijk zonder hondjes van buiten NL en BE tegen te komen en keek voor de oost-europa honden dan vooral op dutchy adoptions.

nu heb ik al een tijdje niet gekeken en ik kom op dierenasiels.com dus ineens een overmacht aan spanjaarden en grieken tegen.

stelling: het lijkt wel steeds moeilijker te worden om gewoon een herplaatser te vinden op de "voorwaarden" die je zelf hebt.

dit is dus géén buitenlandertjes of niet discussie!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Herplaatsers

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik denk dat het ook komt door wat je zoekt ,zou je een hussel zoeken of stafford achtige of herder dan zou je het weer wel kunnen vinden gok ik maar zo.
Maar buiten asiels.com zijn er natuurlijk wel meer sites ,baasje gezocht bijv. en zulke sites zijn er nog wel meer.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief

metav schreef:Tja dat is heel lastig want hoe weet je dat de vorige eigenaren nooit op vakantie is geweest naar het buitenland
Dit vind ik dus het lastige van een asielhond nemen je weet het nooit zeker
Hier in het asiel werden honden ter adoptie aangeboden waarvan later bleek dat ze dus uit Spanje kwamen
Ik zou als ik jou dus kijken naar een herplaatser waarvan je weet wie de eigenaar is geweest als je op zeker wilt spelen met betrekking tot buitenlandse ziekte

dat zie ik ook veel ja.

ik wil het liefst zo'n totaal onherleidbaar "er heeft vast ooit een boerenfox aan geroken" straatschoffie van een boerderij. die honden die vroeger naast de gratis kittens bij de supermarkt op het bord aangeboden werken. en die zie ik zelf alleen nog bij bijvoorbeeld dutchy adoptions. in NL zijn die er ook niet meer of ik zie ze niet.

je kent ze wel. 40/50 cm, kortharig, geen extremen. gewoon een hond :engel:

ik heb het gevoel wat nanna ook aangeeft dat je gewoon bijna niet meer kúnt schiften omdat alles door elkaar loopt.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Neem de tijd. Er zijn genoeg particulieren die hun hondje door omstandigheden gewoon weg doen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

M@scha schreef:ok. gevoelig onderwerp waarschijnlijk maar ik zit mijzelf hier op te vreten en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

zoals jullie weten is lola er niet meer en sam wordt oud.

er komt geen hond bij zolang sam er is en van mij mag dat nog 5 jaar duren, maar dat gaat niet gebeuren denk ik.

ik kijk dus rond. ik kijk o.a. rond bij de herplaatsers. na wat inlezen etc heb ik voor mij persoonlijk besloten dat hier geen herplaatser uit zuid europa komt. oost europa is geen probleem. dit ivm de "warme landen ziektes" waar, zo laat mijn onderzoek zien, weinig kans op is, maar de testen zeggen ook niks omdat het later toch ineens kan opkomen.
alle jaren met sam zorgen ervoor dat ik al buikpijn krijg van het idéé zo'n "bewust" risico te nemen op een sukkelhondje.

eigenlijk wil ik gewoon een vuilnisbak zonder heftige raskenmerken of issues van maximaal 2 jaar oud.

en nu komt ie:

ik kón op dierenasiels.com en op verschillende asielsites nog redelijk hondjes kijken zonder spanjaarden en grieken, nou ja, eigenlijk zonder hondjes van buiten NL en BE tegen te komen en keek voor de oost-europa honden dan vooral op dutchy adoptions.

nu heb ik al een tijdje niet gekeken en ik kom op dierenasiels.com dus ineens een overmacht aan spanjaarden en grieken tegen.

stelling: het lijkt wel steeds moeilijker te worden om gewoon een herplaatser te vinden op de "voorwaarden" die je zelf hebt.

dit is dus géén buitenlandertjes of niet discussie!
Tja een leuke huis tuin en keuken hond die makkelijk met mens en dier is, Moet je soms wat inleveren kwa critiria van waar ze vandaan komen, is maar net wat je pad kruist.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Marco88 schreef:
Tja een leuke huis tuin en keuken hond die makkelijk met mens en dier is, Moet je soms wat inleveren kwa critiria van waar ze vandaan komen, is maar net wat je pad kruist.
eens.

maar ik wil geen hond uit zuid europa. en dat is een harde voorwaarde.

belachelijk?overdreven? misschien. maar misschien begrijpelijk voor degene die het verhaal van Sam kennen en dus begrijpen dat ik geen bewust risico wil nemen. het is sowieso altijd geluk hebben/afwachten. maar deze kan ik dan alvast afschermen/ontlopen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Jij wilt een Izzy. Die vind je zat op mp. Maar bij herplaatsers zul je altijd moeten schiften.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kan het me goed voorstellen hoor.

Maar moeilijker? Moeilijker tegenover wat?
Misschien dat nu net dat type hond makkelijker te vinden was op het prikbord van de AH, maar er zijn tegenwoordig juist enorm veel mogelijkheden.
Wat ik wel héél vervelend vind is dat een aantal stichtingen marktplaats compleet gekaapt hebben.
M@scha
Zeer actief

nou dan bewaar izzy maar voor mij :pffff: :engel:

maar het gaat nu niet over: vind de perfecte hond voor Mas :mrgreen:

maar over dat schiften, iets zoeken op jouw criteria gewoon niet meer kan en ik vind dat stom en ben benieuwd wat jullie ervan vinden

als het zover is krijgen jullie nog genoeg gedoe met mij over de nieuwe hond... :schrik:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dagmar88 schreef:Kan het me goed voorstellen hoor.

Misschien dat nu net dat type hond makkelijker te vinden was op het prikbord van de AH, maar er zijn tegenwoordig juist enorm veel mogelijkheden.
Wat ik wel héél vervelend vind is dat een aantal stichtingen marktplaats compleet gekaapt hebben.
ja maar precies dat kapen ervaar ik nu bij dierenasiels.com

marktplaats gebruik ik al niet meer want ook zoeken op "van particulieren" werkt niet omdat de stichtingen daar ook vrolijk adverteren
Afbeelding
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Ik vind het ook jammer. Ik zit regelmatig gewoon voor de fun te kijken naar wat voor hond hier misschien na Flame zou kunnen komen en ook ik wil geen zuid europeaan.. Maar worstel je daar maar eens doorheen. Het zijn allemaal grieken en spanjaarden, wat de katten betreft alleen maar griekse en egyptische schones en dat. wil. ik. niet.!

Vooralsnog lijkt mij de beste remedie inderdaad dutchy adoptions en per asiel de site bekijken wat er zit op dat moment..
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik denk dat die perfecte hond gewoon op je pad komt als het zover is.
Layla is ook op mijn pad gekomen en is precies wat ik zocht. Ik denk nu ook geregeld over wat ik tzt wil, als Bo er ooit niet meer is. Ik ben er wel uit dat het formaat lay moet zijn en ouder dan een jaar. Herder is leuk, wetter en hovawart ook. Kruising is ook goed. Aangezien het allemaal leuk is en dus niet per se via een fokker, zie ik het dan wel... Ik kan nu rondkijken, maar welke ik nu zie, zijn er dan niet meer.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

flaneloba schreef:Ik vind het ook jammer. Ik zit regelmatig gewoon voor de fun te kijken naar wat voor hond hier misschien na Flame zou kunnen komen en ook ik wil geen zuid europeaan.. Maar worstel je daar maar eens doorheen. Het zijn allemaal grieken en spanjaarden, wat de katten betreft alleen maar griekse en egyptische schones en dat. wil. ik. niet.!

Vooralsnog lijkt mij de beste remedie inderdaad dutchy adoptions en per asiel de site bekijken wat er zit op dat moment..
jouw laatste zin is ook hoe ik het vooral doe.

erg jammer want juist dat samenvoegen en kunnen selecteren zou super kunnen werken. maar er wordt misbruik van gemaakt. op zo'n site baasje gezocht of zoiets kun je veel criteria ingeven waaronder asiel, particulier, nederland, buitenland.

en dan staan er gerust 10 spaanse hondjes van een stichting onder particulier/nederland
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

M@scha schreef:
dagmar88 schreef:Kan het me goed voorstellen hoor.

ja maar precies dat kapen ervaar ik nu bij dierenasiels.com

marktplaats gebruik ik al niet meer want ook zoeken op "van particulieren" werkt niet omdat de stichtingen daar ook vrolijk adverteren

Ja, echt zonde is dat. Als ik daar kijk is dat voor een "Niko". Een gezellig tweedehandsje dat niet op de schopstoel zit en waar de baas wat over kan vertellen.

dierenasiels.com kijk ik nooit op. Volgens mij is dat op ikzoekbaas niet zo?
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ik geloof dat ik de stelling niet helemaal snap.
Op dierenasiels.com kom je heel veel buitenlandse hondjes tegen of is de stelling dat je op dierenasiels alleen de leuke hondjes buitenlanders zijn (maar dat wil je niet).

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik me aardig geïriteerd heb aan dierenasiels.com toen ik op zoek was naar een herplaatser. Ik vind ook de onherleidbare bastaardjes leuk, dus die optie werd (onder andere) ingevuld bij rassen. Dan wordt je overspoeld door buitenlanders waardoor de honden in NL in de zoekresultaten een beetje ondergesneeuwd wordt.
Dat vind ik nog niet eens het ergste, het meest irritante vond ik dat het NIET duidelijk was dat de honden uit het buitenland kwamen (of ze nu al in Nederland waren of niet is niet van belang). Ik vind dat het al duidelijk moest zijn voordat je op de hond klikte. Dat was niet het geval. Maar vaak was het zelfs niet eens duidelijk wanneer het verhaal gelezen werd. Ik herkende het op een gegeven moment al snel aan de foto's en de manier van schrijven (op de één of andere manier veel positiever dan voor Nederlandse hondjes...) Maar dan moest ik dus wel eerst op de hond klikken. Kostte me enorm veel tijd en de Nederlandse hondjes verdwenen een beetje.

Ikzoekbaas vind ik veel prettiger (om meerdere redenen) en er zijn geen buitenlanders op te vinden. Buitenlandse hondjes op dat soort websites vind ik niet erg, maar geef het duidelijk aan! Met zoekfuncties of gelijk bij de naam o.i.d.

Ik heb onze hond op dierenasiels.com gevonden, want het asiel maakte geen gebruik van ikzoekbaas. Heeft me écht heel veel tijd gekost om te zoeken tussen de onherleidbare rassen.
M@scha
Zeer actief

ikzoekbaas is dat idd minder, maar daar kom je weer snel in de stafford, herder, jack russel afdeling terecht
Afbeelding
Kirra
Zeer actief

Vind ik wel meevallen. Ik selecteerde op ikzoekbaas niet op ras, maar op andere dingen die ik belangrijk vond.
Ikzoekbaas is daar veel accurater en uitgebreider in.
Wat ook irritant is aan dierenasiels.com is dat wanneer je aangeeft dat iets "Ja" moet zijn (bijvoorbeeld alleen thuis blijven, of zindelijk of whatever), de website ook de honden weergeeft met onbekend.
M@scha
Zeer actief

Kirra schreef:Ik geloof dat ik de stelling niet helemaal snap.
Op dierenasiels.com kom je heel veel buitenlandse hondjes tegen of is de stelling dat je op dierenasiels alleen de leuke hondjes buitenlanders zijn (maar dat wil je niet).

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik me aardig geïriteerd heb aan dierenasiels.com toen ik op zoek was naar een herplaatser. Ik vind ook de onherleidbare bastaardjes leuk, dus die optie werd (onder andere) ingevuld bij rassen. Dan wordt je overspoeld door buitenlanders waardoor de honden in NL in de zoekresultaten een beetje ondergesneeuwd wordt.
Dat vind ik nog niet eens het ergste, het meest irritante vond ik dat het NIET duidelijk was dat de honden uit het buitenland kwamen (of ze nu al in Nederland waren of niet is niet van belang). Ik vind dat het al duidelijk moest zijn voordat je op de hond klikte. Dat was niet het geval. Maar vaak was het zelfs niet eens duidelijk wanneer het verhaal gelezen werd. Ik herkende het op een gegeven moment al snel aan de foto's en de manier van schrijven (op de één of andere manier veel positiever dan voor Nederlandse hondjes...) Maar dan moest ik dus wel eerst op de hond klikken. Kostte me enorm veel tijd en de Nederlandse hondjes verdwenen een beetje.

Ikzoekbaas vind ik veel prettiger (om meerdere redenen) en er zijn geen buitenlanders op te vinden. Buitenlandse hondjes op dat soort websites vind ik niet erg, maar geef het duidelijk aan! Met zoekfuncties of gelijk bij de naam o.i.d.

Ik heb onze hond op dierenasiels.com gevonden, want het asiel maakte geen gebruik van ikzoekbaas. Heeft me écht heel veel tijd gekost om te zoeken tussen de onherleidbare rassen.

ik kom veel buitenlandse hondjes tegen bedoel ik :-)

en wat jij zegt onderschrijf ik volledig. ik vind ook dat dat duidelijk moet zijn. én ook ben ik het met je eens dat ik al menig wenkbrauw heb opgetrokken bij de omschrijvingen want zo gauw ze een spaans paspoort hebben zijn alle gedragsproblemen verleden tijd lijkt het wel. zelfs de meest karakteristieke jachthond heeft "een goede neus, maar jaagt niet! :cheer: "
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Kirra schreef:Vind ik wel meevallen. Ik selecteerde op ikzoekbaas niet op ras, maar op andere dingen die ik belangrijk vond.
Ikzoekbaas is daar veel accurater en uitgebreider in.
Wat ook irritant is aan dierenasiels.com is dat wanneer je aangeeft dat iets "Ja" moet zijn (bijvoorbeeld alleen thuis blijven, of zindelijk of whatever), de website ook de honden weergeeft met onbekend.
ik zoek ook niet naar een ras. ik weet dat ik geen wawa wil en geen sint bernard, maar qua maar kan alles daartussen wel zolang het niet kwijlt of zoveel haar heeft dat ik de hond niet meer kan vinden :mrgreen:

ik selecteer dus ook op eigenschappen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

M@scha schreef:ikzoekbaas is dat idd minder, maar daar kom je weer snel in de stafford, herder, jack russel afdeling terecht
Maar dan snap ik niet wat je verwacht. Dat (+ dogachtigen/berghonden) is nu eenmaal een groot deel van het aanbod hier.
Of wat langere tijd zit.
Paar jaar terug viste ik en op asielsites en marktplaats al steeds achter het net omdat alles wat aan mijn (ruime) criteria voldeed al weg of besproken was eer ik reageerde. Vandaar de bulgaar.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kan er niet over meepraten want ik zoek gericht naar dh's en ik heb ook geen voorwaarden waaraan voldaan moet worden, behalve de klik die ik al vanaf het plaatje met de hond moet hebben, dus dat maakt het nogal makkelijk.

wat ik wel heb is het idee dat er honden rondlopen die voor bepaalde mensen bestemd zijn en ik denk dat als de tijd voor jou daar is, je tegen een hond aan zult lopen waarvan je meteen weet 'die is het'.
ik zie het een beetje als in de liefde, als je op zoek bent vind je het niet en als je vrolijk en wel in je uppie in het rond stapt loop je tegen de liefde van je leven aan ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mocht je echt een hond erbij willen, kan je beter langs het asiel gaan dan op de website kijken. Toen ik in het asiel in Amsterdam werkte, waren alle simpele leuke honden al herplaatst voor ze op de site kwamen. Op de site had je vooral de honden die niet snel geplaatst werden. Daardoor lijkt het alsof er in het asiel alleen maar moeilijke honden zitten, wat dus helemaal niet zo is.

Ik snap overigens wel je voorkeur om geen buitenlander te nemen uit zuiden. Ik deel dezelfde angst, al die ziektes waar in NL nog niet veel over bekend is. Honden uit het Oosten zijn vaak wel angstiger is mijn ervaring, wel iets om rekening mee te houden. En qua ziektes heb je alsnog parvo en rabiës natuurlijk.
Perry en Noah

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dagmar88 schreef:
M@scha schreef:ikzoekbaas is dat idd minder, maar daar kom je weer snel in de stafford, herder, jack russel afdeling terecht
Maar dan snap ik niet wat je verwacht. Dat (+ dogachtigen/berghonden) is nu eenmaal een groot deel van het aanbod hier.
Of wat langere tijd zit.
Paar jaar terug viste ik en op asielsites en marktplaats al steeds achter het net omdat alles wat aan mijn (ruime) criteria voldeed al weg of besproken was eer ik reageerde. Vandaar de bulgaar.
ik verwacht dat ik kan zien waar een hond vandaan komt zodat ik de mogelijkheid heb te kiezen zonder alle omschrijvingen door te moeten nemen. als er dan niks is voor mij dan is het jammer maar helaas. nu weet ik dat pas nadat ik 100 advertenties gelezen heb. daarom ben ik bij marktplaats weggegaan.

het voordeel op marktplaats was nog dat je aan de korte advertentie al veel af kon leiden (naam verkoper, manier van foto maken)

bij dierenasiels is die voorselectie helemaal niet mogelijk omdat je niks ziet tot je de advertentie opent. dat zorgt ervoor dat je zaken selecteert en ipv de zeg 50 hondjes die ik dan eerst te zien krijg ik er vandaag 247 te zien kreeg en erachter kwam dat o.a. stichting AAI dus zijn aanbod erbij heeft staan.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

duitse herder schreef:Mocht je echt een hond erbij willen, kan je beter langs het asiel gaan dan op de website kijken. Toen ik in het asiel in Amsterdam werkte, waren alle simpele leuke honden al herplaatst voor ze op de site kwamen. Op de site had je vooral de honden die niet snel geplaatst werden. Daardoor lijkt het alsof er in het asiel alleen maar moeilijke honden zitten, wat dus helemaal niet zo is.

Ik snap overigens wel je voorkeur om geen buitenlander te nemen uit zuiden. Ik deel dezelfde angst, al die ziektes waar in NL nog niet veel over bekend is. Honden uit het Oosten zijn vaak wel angstiger is mijn ervaring, wel iets om rekening mee te houden. En qua ziektes heb je alsnog parvo en rabiës natuurlijk.
dat is wel een idee, al moet ik dan even een asiel gaan zoeken want degene die dichtbij zit zet "al" zijn honden op de site. het huidige aanbod:

Ali

Ras: Turkse Herder
Geslacht: Reu
Leeftijd: 2 jaar

Dusty

Ras: Jack Russel / Fox
Geslacht: gecastreerde Reu
Leeftijd: 7 jaar

Mello

Ras: Mechelse Herder
Geslacht: Teef
Leeftijd: 4 jaar
Afbeelding
Kirra
Zeer actief

duitse herder schreef:Mocht je echt een hond erbij willen, kan je beter langs het asiel gaan dan op de website kijken. Toen ik in het asiel in Amsterdam werkte, waren alle simpele leuke honden al herplaatst voor ze op de site kwamen. Op de site had je vooral de honden die niet snel geplaatst werden. Daardoor lijkt het alsof er in het asiel alleen maar moeilijke honden zitten, wat dus helemaal niet zo is.
Dat klopt, maar is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. De makkelijke honden die niet op de website komen zijn zelfs al snel weg zonder dat ze op de website komen. Bij het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe, gebeurt het vaak dat makkelijke honden al gereserveerd zijn voor ze plaatsbaar zijn...

Onze hond heeft 3 maanden in het asiel gezeten terwijl ze een heel makkelijk beestje is.
Volgens mij is dat om twee redenen: 1) het asiel gebruikt dierenasiels.com en niet ikzoekbaas. Dat maakt het lastiger zoeken en bovendien is (volgens mij) ikzoekbaas veel populairder geworden. 2) Ze was een onherleidbare bastaard tussen al die buitenlanders. Beetje ondergesneeuwd dus.
Aan de andere kant wel weer geluk voor ons, want als ze geen onherleidbare bastaard was geweest of op ikzoekbaas had gestaan was ze al lang weggeweest. :lol1:

Edit: M@scha wat grappig, die honden zijn uit het asiel waar onze hond vandaan komt. :D
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb niet veel eisen denk ik want ik kan hordes honden vinden die me aanspreken. Daarom kijk ik ook niet meer, het gaat me teveel aan m'n hart.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Op marktplaats kun je ook woorden ingeven die niet in de advertentie voor mogen komen (door en een '-') voor te zetten. Dan kun je al heel erg veel advertenties van buitenlandse honden en pups filteren.
Bijvoorbeeld als zoekgegeven: -pup -pups -puppies -puppy -Nederland -NL -turkije -dogs -spanje -spaans

Als je dan tijdens het zoeken weer veel ads van buitenlandse hondjes tegenkomt kijk je of je weer een gemeenschappelijk woord kunt vinden en voeg je die toe. Ik vind dat in ieder geval een fijne manier :ok: .
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier hebben we gelukkig Pets.be, daar krijg je de keuze tussen binnenlandse en buitenlandse honden. Ik ben ook huiverig voor buitenlandertjes, ik ken er teveel die schijtbang zijn en met drie halsbanden en een tuig uitgelaten moeten worden of je ziet ze nooit meer terug. Vriendin van me heeft een reu geadopteerd van bij een stichting die goed bekend staat. Hij zou wat onzeker zijn. Na een week durft dat beest nog altijd niet onder de tafel vandaan.
Omschrijving na omschrijving van schijnbaar perfecte hondjes maar ik zie ze niet.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik liep tegen precies het zelfde aan ;-)
alleen Ik wil liever helemaal geen buitenlandse hond.

Ergens wist ik niet eens zeker of ik nog een gbgv wilde of Nog een ruwharige kruising.
Uiteindelijk kwam via fb groepen d'artagnan op mijn pad, en wat ben ik blij met m :I:

Is een leuke staande jachthond niet wat voor je? daar is ook een fb groep van met herplaatsers.
Staan geen buitenlandse honden tussen ;-)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij zetten ook alles meteen op de site; zodra het binnen is gaat het erop.
Maar inderdaad op de makkelijke hondjes heb je vaak de volgende dag al 10 reacties.
Zelf vind ikzoekbaas.nl prettig omdat de foto al zichtbaar is voordat je klikt; iets wat bij dierenasiels.com niet zo is.
Stichting dogsadoptions heeft ook altijd leuke hondjes erop staan vind ik zelf.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”