Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatsers
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Herplaatsers
Je kunt ook kijken naar rassen die je eventueel wel interessant vind en dan de herplaatsing van de rasverenigingen benaderen. Of zelfs fokkers benaderen, die weten ook vaak hier of daar een leuke herplaatser te vinden.
Zo ben ik aan een superlief cockerteefje voor mijn moeder gekomen. Gewoon bij de fokker vandaan, die willen nog wel eens oudere herplaatsen als er niet meer mee gefokt wordt. Of je het daar nu wel of niet mee eens bent, je hebt er vaak wel hele fijne honden aan!
Zo ben ik aan een superlief cockerteefje voor mijn moeder gekomen. Gewoon bij de fokker vandaan, die willen nog wel eens oudere herplaatsen als er niet meer mee gefokt wordt. Of je het daar nu wel of niet mee eens bent, je hebt er vaak wel hele fijne honden aan!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Kijk dan bij meer stichtingen die honden uit Oost-Europa halen. Effe googlen en je vindt er genoeg met Roemeense en Poolse honden.M@scha schreef:ok. gevoelig onderwerp waarschijnlijk maar ik zit mijzelf hier op te vreten en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
zoals jullie weten is lola er niet meer en sam wordt oud.
er komt geen hond bij zolang sam er is en van mij mag dat nog 5 jaar duren, maar dat gaat niet gebeuren denk ik.
ik kijk dus rond. ik kijk o.a. rond bij de herplaatsers. na wat inlezen etc heb ik voor mij persoonlijk besloten dat hier geen herplaatser uit zuid europa komt. oost europa is geen probleem. dit ivm de "warme landen ziektes" waar, zo laat mijn onderzoek zien, weinig kans op is, maar de testen zeggen ook niks omdat het later toch ineens kan opkomen.
alle jaren met sam zorgen ervoor dat ik al buikpijn krijg van het idéé zo'n "bewust" risico te nemen op een sukkelhondje.
eigenlijk wil ik gewoon een vuilnisbak zonder heftige raskenmerken of issues van maximaal 2 jaar oud.
en nu komt ie:
ik kón op dierenasiels.com en op verschillende asielsites nog redelijk hondjes kijken zonder spanjaarden en grieken, nou ja, eigenlijk zonder hondjes van buiten NL en BE tegen te komen en keek voor de oost-europa honden dan vooral op dutchy adoptions.
nu heb ik al een tijdje niet gekeken en ik kom op dierenasiels.com dus ineens een overmacht aan spanjaarden en grieken tegen.
stelling: het lijkt wel steeds moeilijker te worden om gewoon een herplaatser te vinden op de "voorwaarden" die je zelf hebt.
dit is dus géén buitenlandertjes of niet discussie!

Ik begrijp je vrees voor zuideuropese hondenziektes wel. Jack was mijn eerste Spanjaard en ik was ook een tikje panisch voor LM. Hij is dan ook drie keer (negatief) getest.
Maar het hangt er ook een beetje vanaf waar zo'n Spanjaard of Griek precies vandaan komt. Jack had gezworven in een kustgebied, dus hoog risico. Lilo zat in Madrid in een schuurtje. Uiteraard is ze ook (negatief) getest voor ze hierheen kwam, maar het risico was wel lager. Een huishond uit Barcelona die in een asiel is gepleurd geeft ook weer veel minder risico dan een hond die van straat is geplukt aan de costa's.
Je kan ook nog verder weg gaan kijken. In de aziatische landen bijvoorbeeld betekent een hondje adopteren voor 250 euri werkelijk een cash boost voor een dierenbeschermingsorganisatie, en daar heb je enorme keus uit allerlei leuke kerngezonde hondjes.
Veel succes met je zoektocht t.z.t.!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik kan er werkelijk zo boos om worden hoe dom sommige organisaties zijn bij het plaatsen van buitenlandse honden. Het is echt een hoop kaf en weinig koren momenteel.-Saskia- schreef:Hier hebben we gelukkig Pets.be, daar krijg je de keuze tussen binnenlandse en buitenlandse honden. Ik ben ook huiverig voor buitenlandertjes, ik ken er teveel die schijtbang zijn en met drie halsbanden en een tuig uitgelaten moeten worden of je ziet ze nooit meer terug. Vriendin van me heeft een reu geadopteerd van bij een stichting die goed bekend staat. Hij zou wat onzeker zijn. Na een week durft dat beest nog altijd niet onder de tafel vandaan.
Omschrijving na omschrijving van schijnbaar perfecte hondjes maar ik zie ze niet.
Is dat hondje van je vriendin geplaatst als enige hond? Want dat vind ik echt bijna misdadig, onzekere buitenlanders plaatsen zonder stabiele vriendelijke andere hond in huis.
Ik heb gelukkig alleen maar goeie ervaringen. Jack was gewoon de beste hond van de hele wereld, en Lilo is een heerlijke vrolijke vrije hond geworden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Maar M@sha, het heeft toch sowieso geen zin om nu al te zoeken op iets dat je nu nog niet in huis wil halen?
Verder snap ik je wel. Het is heel lastig zoeken op karakter. Maar dat is de keerzijde van internet. Je word overspoeld met stichtingen en er staat haast geen info bij.
Ik geloof ook wel dat je het hondje treft dan, desnoods met wat hulp van Nanna. Ik zocht voor erbij een middelmaat teefje, wat ouder. Zeg vanaf 5 jaar.
Ik vond Nani, leeftijd..? We denken 7 of 8. Ze vond alles eng, dus helemaal niet wat ik eigenlijk zocht voor maatje als Figo. Ze was ook zo'n twintig cm kleiner dan eigenlijk de bedoeling was. En ik wou al helemaal niet via een stichting een hond. Uit het buitenland vond ik ook wel wat 'eng', maar ze was al in Nederland. Eigenlijk wil ik zeggen dat ze heel niet was wat ik zocht. En voor Figo zou een fitter speelmaatje waarschijnlijk leuker zijn. Maar ze doen het best leuk samen. En madammeke zit diep bij me, op haar heel eigenwijze manier.
Maar ja, ik zag haar foto en filmpje en was verliefd.
Verder snap ik je wel. Het is heel lastig zoeken op karakter. Maar dat is de keerzijde van internet. Je word overspoeld met stichtingen en er staat haast geen info bij.
Ik geloof ook wel dat je het hondje treft dan, desnoods met wat hulp van Nanna. Ik zocht voor erbij een middelmaat teefje, wat ouder. Zeg vanaf 5 jaar.
Ik vond Nani, leeftijd..? We denken 7 of 8. Ze vond alles eng, dus helemaal niet wat ik eigenlijk zocht voor maatje als Figo. Ze was ook zo'n twintig cm kleiner dan eigenlijk de bedoeling was. En ik wou al helemaal niet via een stichting een hond. Uit het buitenland vond ik ook wel wat 'eng', maar ze was al in Nederland. Eigenlijk wil ik zeggen dat ze heel niet was wat ik zocht. En voor Figo zou een fitter speelmaatje waarschijnlijk leuker zijn. Maar ze doen het best leuk samen. En madammeke zit diep bij me, op haar heel eigenwijze manier.
Maar ja, ik zag haar foto en filmpje en was verliefd.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik vond het ook knap lastig om een nederlands hondje te vinden op het net. mp is overspoeld met ace en andere stichtingen.
dan ga je naar een nl asiel en dan zit dat alsnog voor het grootste gedeelte vol met buitenlandertjes.
ik ben gaan kijken en de eerste die ze haalden was een beagle achtig hondje dat veel en veel te dik was en bijna omviel van de artrose. nee, dit hondje hield er veel van wandelen
. na 10 minuten meezeulen was t beest kapot! ook van de pijn denk ik hoor. toen ik daar iets van zei toen ik terugkwam werd er gezegd dat dat kwam omdat hij te dik was en dat dat wel over zou gaan als hij af zou vallen. hij was ook veeeeel dikker geweest.
ik had duidelijk aangegeven dat ik geen hond wilde hebben met een groot jachtinstinct en dat ik een hond wilde die los kon lopen en die sociaal was.
de volgende die tevoorschijn gehaald werd was ook een buitenlander, die al meteen op lijfje klapte toen ze bij me kwam buurten omdat hij mij voor zich alleen wilde.
als laatste had ze echt wel een hondje dat heel goed zou passen. dit was een kruising greyhoud van 7 maanden. ze had wel wat jachtinstinkt maar dit was met de juiste training er wel uit te krijgen.
nou, toen ben ik maar vertrokken.
diezelfde middag belde reny of zij ms de fokker van bob en billy zou vragen of zij nog een hondje wist, en de volgende dag kwam peer uit de lucht gevallen
.
dan ga je naar een nl asiel en dan zit dat alsnog voor het grootste gedeelte vol met buitenlandertjes.
ik ben gaan kijken en de eerste die ze haalden was een beagle achtig hondje dat veel en veel te dik was en bijna omviel van de artrose. nee, dit hondje hield er veel van wandelen

ik had duidelijk aangegeven dat ik geen hond wilde hebben met een groot jachtinstinct en dat ik een hond wilde die los kon lopen en die sociaal was.
de volgende die tevoorschijn gehaald werd was ook een buitenlander, die al meteen op lijfje klapte toen ze bij me kwam buurten omdat hij mij voor zich alleen wilde.
als laatste had ze echt wel een hondje dat heel goed zou passen. dit was een kruising greyhoud van 7 maanden. ze had wel wat jachtinstinkt maar dit was met de juiste training er wel uit te krijgen.
nou, toen ben ik maar vertrokken.
diezelfde middag belde reny of zij ms de fokker van bob en billy zou vragen of zij nog een hondje wist, en de volgende dag kwam peer uit de lucht gevallen

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Goede tip van de -woorden zamunda! Bedankt!
ik heb in ieder geval al wat tips Voor mijzelf gekregen.
maar het blijkt dus wel dat het als erg hinderlijk ervaren wordt hoe de vooral Spaanse honden veel lijken te overheersen. Gelukkig ben in daar niet alleen in.
Azië? Nog nooit van gehoord. Dat weet ik ook niet hoor...
ik heb in ieder geval al wat tips Voor mijzelf gekregen.
maar het blijkt dus wel dat het als erg hinderlijk ervaren wordt hoe de vooral Spaanse honden veel lijken te overheersen. Gelukkig ben in daar niet alleen in.
Azië? Nog nooit van gehoord. Dat weet ik ook niet hoor...

- M@scha
- Zeer actief
Lekker verhaal hutsje.. Dan luisteren ze dus totaal niet naar jou én hebben ze geen idee van de hondjes..

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hanneke2 schreef:Kijk dan bij meer stichtingen die honden uit Oost-Europa halen. Effe googlen en je vindt er genoeg met Roemeense en Poolse honden.M@scha schreef:ok. gevoelig onderwerp waarschijnlijk maar ik zit mijzelf hier op te vreten en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
zoals jullie weten is lola er niet meer en sam wordt oud.
er komt geen hond bij zolang sam er is en van mij mag dat nog 5 jaar duren, maar dat gaat niet gebeuren denk ik.
ik kijk dus rond. ik kijk o.a. rond bij de herplaatsers. na wat inlezen etc heb ik voor mij persoonlijk besloten dat hier geen herplaatser uit zuid europa komt. oost europa is geen probleem. dit ivm de "warme landen ziektes" waar, zo laat mijn onderzoek zien, weinig kans op is, maar de testen zeggen ook niks omdat het later toch ineens kan opkomen.
alle jaren met sam zorgen ervoor dat ik al buikpijn krijg van het idéé zo'n "bewust" risico te nemen op een sukkelhondje.
eigenlijk wil ik gewoon een vuilnisbak zonder heftige raskenmerken of issues van maximaal 2 jaar oud.
en nu komt ie:
ik kón op dierenasiels.com en op verschillende asielsites nog redelijk hondjes kijken zonder spanjaarden en grieken, nou ja, eigenlijk zonder hondjes van buiten NL en BE tegen te komen en keek voor de oost-europa honden dan vooral op dutchy adoptions.
nu heb ik al een tijdje niet gekeken en ik kom op dierenasiels.com dus ineens een overmacht aan spanjaarden en grieken tegen.
stelling: het lijkt wel steeds moeilijker te worden om gewoon een herplaatser te vinden op de "voorwaarden" die je zelf hebt.
dit is dus géén buitenlandertjes of niet discussie!![]()
Ik begrijp je vrees voor zuideuropese hondenziektes wel. Jack was mijn eerste Spanjaard en ik was ook een tikje panisch voor LM. Hij is dan ook drie keer (negatief) getest.
Maar het hangt er ook een beetje vanaf waar zo'n Spanjaard of Griek precies vandaan komt. Jack had gezworven in een kustgebied, dus hoog risico. Lilo zat in Madrid in een schuurtje. Uiteraard is ze ook (negatief) getest voor ze hierheen kwam, maar het risico was wel lager. Een huishond uit Barcelona die in een asiel is gepleurd geeft ook weer veel minder risico dan een hond die van straat is geplukt aan de costa's.
Je kan ook nog verder weg gaan kijken. In de aziatische landen bijvoorbeeld betekent een hondje adopteren voor 250 euri werkelijk een cash boost voor een dierenbeschermingsorganisatie, en daar heb je enorme keus uit allerlei leuke kerngezonde hondjes.
Veel succes met je zoektocht t.z.t.!
Voor Hongarije moet je ook tegen zandvliegen behandelen en 1 van mijn pups die in Polen woonde is overleden aan Leish zonder ooit in zuid Europese landen geweest te zijn.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
nee, en dan vraag je je af of de honden die ze plaatsen wel op hun plek komen op deze manier. en dat mensen er niet mee met de handen in hun haar zitten.
natuurlijk gaat het vaak wel goed, ook al valt het tegen. maar ik zag daar ook pups van 5/6 maanden met mensen meegaan dat ik dacht van nou, daweeknie. dan is het moeilijk om je mond te houden hoor.
en correct is het zeker niet.
natuurlijk gaat het vaak wel goed, ook al valt het tegen. maar ik zag daar ook pups van 5/6 maanden met mensen meegaan dat ik dacht van nou, daweeknie. dan is het moeilijk om je mond te houden hoor.
en correct is het zeker niet.

- M@scha
- Zeer actief
Pascal en ik hadden het er nog over dat al onze kennis soms wel juist een beperking is. De grootste nitwit lijkt het voor elkaar te krijgen om een scherpe rottweiler van 100 kilo geruisloos door zijn leven te laten lopen en wij zijn al jaren verder voordat we überhaupt besloten hebben welke hond er komt

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik kom zat Nederlandse honden tegen op internet. Wel bijna allemaal broodfok-toestanden. Want wie niet voor Spanje of een ander buitenland wil gaan komt uit op dieren uit broodfok.
De honden die van de betere fokkers komen zijn rashonden die via de rasverenigingen herplaatst worden. De honden die van de huis tuin en keuken-nestjes komen worden ook wel eens herplaatst en dat is een fractie van de herplaatsers die hun oorsprong in de broodfok hebben. Immers, er komen meer honden via import uit de broodfok ons land binnen dan er gefokt worden.
Dus hoe je het ook wenst, zelfs je niet uit Spanje of Oost Europa gehaalde volwassen hond is waarschijnlijk wel als pup door de hel gegaan via Oost Europa uit de broodfok. Alleen rashonden met stambomen en een sporadische bastaard van de boerderij zijn eerlijke Hollandse producten.
Het feit dat je niet door de Spanjaarden heen komt zit hem in het feit dat er gewoon heel weinig leuke normale Nederlandse herplaatsers zijn terwijl de vraag wel enorm groot is. Zouden die Spanjaarden niet op MP staan dan zou elke te herplaatsen hond zo weg zijn als het een leuk hondje is. En omdat er veel meer herplaatsers gevraagd worden dan het aanbod wordt die markt nu overspoeld met importhonden.
Ik snap je weerstand tegen Spaanse ziektes. Toch is een Spaanse ziekte niet te vergelijken met de problemen die jij met Sam had. Immers, je weet direct wat je hond heeft en je kent je opties. Spaanse ziektes zijn zoals HD of een andere afwijking. Je hoeft er geen scala aan onderzoeken op te laten doen en een massa aan medicijnen op te proberen. Ze hebben die ziektes of ze hebben ze niet. En de medicijnen zijn bekend, beschikbaar en betaalbaar. Dat is echt wat anders dan de mallemolen van allergie en huidproblemen.
Ik heb het risico genomen met Bas en zelfs al heeft ze straks zo'n ziekte, het is nu al goed.
Want die ziekte zou ze ook hebben zonder dat ze hier gekomen was. Dan was ze alleen en zonder hulp ziek in een Spaanse opvang. Dan maar lekker bij ons 
De honden die van de betere fokkers komen zijn rashonden die via de rasverenigingen herplaatst worden. De honden die van de huis tuin en keuken-nestjes komen worden ook wel eens herplaatst en dat is een fractie van de herplaatsers die hun oorsprong in de broodfok hebben. Immers, er komen meer honden via import uit de broodfok ons land binnen dan er gefokt worden.
Dus hoe je het ook wenst, zelfs je niet uit Spanje of Oost Europa gehaalde volwassen hond is waarschijnlijk wel als pup door de hel gegaan via Oost Europa uit de broodfok. Alleen rashonden met stambomen en een sporadische bastaard van de boerderij zijn eerlijke Hollandse producten.

Het feit dat je niet door de Spanjaarden heen komt zit hem in het feit dat er gewoon heel weinig leuke normale Nederlandse herplaatsers zijn terwijl de vraag wel enorm groot is. Zouden die Spanjaarden niet op MP staan dan zou elke te herplaatsen hond zo weg zijn als het een leuk hondje is. En omdat er veel meer herplaatsers gevraagd worden dan het aanbod wordt die markt nu overspoeld met importhonden.
Ik snap je weerstand tegen Spaanse ziektes. Toch is een Spaanse ziekte niet te vergelijken met de problemen die jij met Sam had. Immers, je weet direct wat je hond heeft en je kent je opties. Spaanse ziektes zijn zoals HD of een andere afwijking. Je hoeft er geen scala aan onderzoeken op te laten doen en een massa aan medicijnen op te proberen. Ze hebben die ziektes of ze hebben ze niet. En de medicijnen zijn bekend, beschikbaar en betaalbaar. Dat is echt wat anders dan de mallemolen van allergie en huidproblemen.

Ik heb het risico genomen met Bas en zelfs al heeft ze straks zo'n ziekte, het is nu al goed.

- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Ook dit gaat helaas niet opM@scha schreef:metav schreef:Tja dat is heel lastig want hoe weet je dat de vorige eigenaren nooit op vakantie is geweest naar het buitenland
Dit vind ik dus het lastige van een asielhond nemen je weet het nooit zeker
Hier in het asiel werden honden ter adoptie aangeboden waarvan later bleek dat ze dus uit Spanje kwamen
Ik zou als ik jou dus kijken naar een herplaatser waarvan je weet wie de eigenaar is geweest als je op zeker wilt spelen met betrekking tot buitenlandse ziekte
dat zie ik ook veel ja.
ik wil het liefst zo'n totaal onherleidbaar "er heeft vast ooit een boerenfox aan geroken" straatschoffie van een boerderij. die honden die vroeger naast de gratis kittens bij de supermarkt op het bord aangeboden werken. en die zie ik zelf alleen nog bij bijvoorbeeld dutchy adoptions. in NL zijn die er ook niet meer of ik zie ze niet.
je kent ze wel. 40/50 cm, kortharig, geen extremen. gewoon een hond![]()
ik heb het gevoel wat nanna ook aangeeft dat je gewoon bijna niet meer kúnt schiften omdat alles door elkaar loopt.

Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben bij het vinden van een nieuwe hond en vooral veel geduld. Ik heb ook wekenlang op mp en asielsites alle categorieën elke dag afgezocht voordat ik ook maar enigszins een 'leuk' hondje vond waar ik dan weer de beschrijving niet van vertrouwde of iets anders. Maar uiteindelijk komt er toch iets op je pad

Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Eens, en zo wordt het voor de goede stichtingen die goed selecteren wat betreft de hondjes die ze hier plaatsen ook verpest.Hanneke2 schreef:Ik kan er werkelijk zo boos om worden hoe dom sommige organisaties zijn bij het plaatsen van buitenlandse honden. Het is echt een hoop kaf en weinig koren momenteel.-Saskia- schreef:Hier hebben we gelukkig Pets.be, daar krijg je de keuze tussen binnenlandse en buitenlandse honden. Ik ben ook huiverig voor buitenlandertjes, ik ken er teveel die schijtbang zijn en met drie halsbanden en een tuig uitgelaten moeten worden of je ziet ze nooit meer terug. Vriendin van me heeft een reu geadopteerd van bij een stichting die goed bekend staat. Hij zou wat onzeker zijn. Na een week durft dat beest nog altijd niet onder de tafel vandaan.
Omschrijving na omschrijving van schijnbaar perfecte hondjes maar ik zie ze niet.
Als iemand wel raad weet met een nauwelijks gesocialiseerde, angstige hond: prima. Maar zet dat dan gewoon zonder poespas in de beschrijving. Want je haalt dan wel heel iets anders in huis dan een ongecompliceerde kruising.
Ik heb nu een aantal honden van Dutchy Adoptions opgevangen en ben dus ook bij een aantal aankomsten geweest, en daar heb ik geen enkele angstige hond gezien. Ze selecteren daar ook goed op; de honden komen uit twee grote asiels en alleen de honden die zich hier makkelijk kunnen aanpassen, komen op de site (het topje van de ijsberg dus). Het zal best eens gebeuren dat dat verkeerd wordt ingeschat en dat een hond door de reis en de andere omgeving toch angstig reageert, maar dat heb ik bij deze stichting dus nog niet meegemaakt.
Ik snap dat de buitenlandse honden voorzien in de vraag die er hier nu eenmaal blijkt te zijn als het gaat om een leuke, ongecompliceerde kruising. Maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je die er niet uit kunt filteren als je daar niet naar op zoek bent - en dat verhalen over honden die toch angstig blijken te zijn terwijl dat in de advertentie niet als zodanig wordt benoemd, mensen wat wantrouwend maken ten opzichte van het adopteren van een buitenlandse hond.
Vandaar ook dat ik mensen die een buitenlandse hond willen adopteren altijd aanraad een hond te kiezen die hier in NL al in een gastgezin zit, zodat ze in ieder geval zelf het gedrag van de hond kunnen bekijken en ook duidelijk is hoe de hond op alledaagse situaties hier reageert.
- M@scha
- Zeer actief
DeDiana schreef:Eens, en zo wordt het voor de goede stichtingen die goed selecteren wat betreft de hondjes die ze hier plaatsen ook verpest.Hanneke2 schreef:Ik kan er werkelijk zo boos om worden hoe dom sommige organisaties zijn bij het plaatsen van buitenlandse honden. Het is echt een hoop kaf en weinig koren momenteel.-Saskia- schreef:Hier hebben we gelukkig Pets.be, daar krijg je de keuze tussen binnenlandse en buitenlandse honden. Ik ben ook huiverig voor buitenlandertjes, ik ken er teveel die schijtbang zijn en met drie halsbanden en een tuig uitgelaten moeten worden of je ziet ze nooit meer terug. Vriendin van me heeft een reu geadopteerd van bij een stichting die goed bekend staat. Hij zou wat onzeker zijn. Na een week durft dat beest nog altijd niet onder de tafel vandaan.
Als iemand wel raad weet met een nauwelijks gesocialiseerde, angstige hond: prima. Maar zet dat dan gewoon zonder poespas in de beschrijving. Want je haalt dan wel heel iets anders in huis dan een ongecompliceerde kruising.
Ik heb nu een aantal honden van Dutchy Adoptions opgevangen en ben dus ook bij een aantal aankomsten geweest, en daar heb ik geen enkele angstige hond gezien. Ze selecteren daar ook goed op; de honden komen uit twee grote asiels en alleen de honden die zich hier makkelijk kunnen aanpassen, komen op de site (het topje van de ijsberg dus). Het zal best eens gebeuren dat dat verkeerd wordt ingeschat en dat een hond door de reis en de andere omgeving toch angstig reageert, maar dat heb ik bij deze stichting dus nog niet meegemaakt.
Ik snap dat de buitenlandse honden voorzien in de vraag die er hier nu eenmaal blijkt te zijn als het gaat om een leuke, ongecompliceerde kruising. Maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je die er niet uit kunt filteren als je daar niet naar op zoek bent - en dat verhalen over honden die toch angstig blijken te zijn terwijl dat in de advertentie niet als zodanig wordt benoemd, mensen wat wantrouwend maken ten opzichte van het adopteren van een buitenlandse hond.
Vandaar ook dat ik mensen die een buitenlandse hond willen adopteren altijd aanraad een hond te kiezen die hier in NL al in een gastgezin zit, zodat ze in ieder geval zelf het gedrag van de hond kunnen bekijken en ook duidelijk is hoe de hond op alledaagse situaties hier reageert.
kunnen we koffie niet terughalen bij zijn nieuwe baasjes tegen die tijd diana?

ik zou sowieso niet voor een hond nog in het buitenland durven gaan zonder optie tot overslaan na de ontmoeting inderdaad.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik snap ook het probleem heel goed. Ik vind het ook erg irritant dat het aanbod van honden uit Zuid-Europa ook verschrikkelijk overheerst. Ik kijk ook wel eens rond omdat Kyra zowat op omvallen staat en ik toch wel een hond erbij wil hebben.
Ik wil ook geen Zuid-Europeaan. Niet zozeer om de ziektes maar omdat ik niet van podenco-achtige honden hou. Lieve beestjes, maar ik kan helemaal niks met jachtinstinct.
Overigens, ook met honden uit het Oostblok kan je zieke honden in huis krijgen. Mijn Roemeense Bonnie had hartworm en mijn da vertelde me dat hartworm grofweg onder de lijn Parijs-Berlijn heel veel voorkomt.
Ik heb Bonnie trouwens van een foto'tje op internet 'besteld'. Groot risico, maar ik werd verliefd en ik heb er een wéreldhond aan en geen seconde spijt gehad van die beslissing. Ondanks de hartworm en de dagelijkse hartpilletjes
.
Ik heb, op één na, al mijn dieren (honden en kitten) impulsief aangeschaft omdat ik er straalverliefd op was. Nooit problemen gehad. De enige hond met wie ik wél een probleem had, was degene die ik op basis van de juiste lijnen, juiste stamboom, juiste ouders heb uitgezocht. Een half jaar op de wachtlijst gestaan, diverse bezoekjes aan de Fokker (helemaal boven in Groningen
), nestbezoeken afgelegd... kortom, de koninklijke weg bewandeld. En ik heb nog nooit zo'n nare relatie met een dier gehad als juist met hém.
Dus zorgvuldig uitzoeken en kiezen zegt heus niet alles.
Ik wil ook geen Zuid-Europeaan. Niet zozeer om de ziektes maar omdat ik niet van podenco-achtige honden hou. Lieve beestjes, maar ik kan helemaal niks met jachtinstinct.
Overigens, ook met honden uit het Oostblok kan je zieke honden in huis krijgen. Mijn Roemeense Bonnie had hartworm en mijn da vertelde me dat hartworm grofweg onder de lijn Parijs-Berlijn heel veel voorkomt.
Ik heb Bonnie trouwens van een foto'tje op internet 'besteld'. Groot risico, maar ik werd verliefd en ik heb er een wéreldhond aan en geen seconde spijt gehad van die beslissing. Ondanks de hartworm en de dagelijkse hartpilletjes

Ik heb, op één na, al mijn dieren (honden en kitten) impulsief aangeschaft omdat ik er straalverliefd op was. Nooit problemen gehad. De enige hond met wie ik wél een probleem had, was degene die ik op basis van de juiste lijnen, juiste stamboom, juiste ouders heb uitgezocht. Een half jaar op de wachtlijst gestaan, diverse bezoekjes aan de Fokker (helemaal boven in Groningen

Dus zorgvuldig uitzoeken en kiezen zegt heus niet alles.

- M@scha
- Zeer actief
ik wil ook helemaal niet zoeken en kiezen hahaha ik wil er gewoon tegenaan lopen zoals toen met koffie. dat was ook liefde op het eerste gezicht. als ik toen geen hond had gehad dan had diana hem niet eens meer mee naar huis gekregen!

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik ken helaas het probleem. Ga maar eens, zoals wij dat een paar maanden geleden hebben gedaan, zoeken naar een wat oudere redelijk stabiele herderreu (maakte niet uit wat mocht ook een kruising zijn). Veel buitenlandse herder(kruisingen) waarvan onbekend hoe of wat en wat in nederland in asiels zit of particulier werd aangeboden waren óf probleemhonden of de verhalen klonken te mooi om waar te zijn en zijn dat dan meestal ook. Uiteindelijk kwam Biko op ons pad en hij is een perfecte match met Reina. Er komt wel wat op je pad, zo zijn wij aan al onze honden gekomen.

-
- Zeer actief
Bij het asiel in Balgoij heb ik nog nooit een leuk ongecompliceerd hondje op de site zien staan eigenlijk. Maar zelf heb ik stage gelopen in Den Bosch bij het asiel en daar waren de leuke, makkelijke hondjes ook altijd al gelijk besproken.
Nou ja, misschien kom je tegen die tijd wel weer zo'n leuk opvanghondje tegen. Ik ga ook hondjes opvangen voor dogsadoptions, dus wie weet!
Nou ja, misschien kom je tegen die tijd wel weer zo'n leuk opvanghondje tegen. Ik ga ook hondjes opvangen voor dogsadoptions, dus wie weet!

- Rebble
- Zeer actief
M@scha schreef:nou dan bewaar izzy maar voor mij![]()
![]()
maar het gaat nu niet over: vind de perfecte hond voor Mas![]()
maar over dat schiften, iets zoeken op jouw criteria gewoon niet meer kan en ik vind dat stom en ben benieuwd wat jullie ervan vinden
als het zover is krijgen jullie nog genoeg gedoe met mij over de nieuwe hond...
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Toen wij een hond zochten 4 jaar geleden zochten we hetzelfde als jij in de toekomst wil. En ACE en broodfok overheersten mp en de andere stichtingen de andere sites waar we keken. Soms scrollde ik hele pagina's door omdat het allemaal stichtingen en broodfok (afgaande op de standaard foto's) was.
Je wordt wel bedankt trouwens, zit gelijk weer alle sites af te struinen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Toen Mortiz overleed, wilde wij na een paar maanden ook weer een hond erbij hebben met ongeveer dezelfde
criteria als jij hebt: gewoon een leuke hond (reu in ons geval), een geinige kruising, niet uit de zuidelijke landen want ik kon dat
echt niet meer aan na Moritz, en dan moest het ook nog een hond zijn die met pittige Kaya kon én met katten.
Nou dat was een ramp
Wij zijn ook naar diverse asiels gegaan, maar daar zaten vnl de bekende rassen en dat wilde
ik niet naast Kaya zetten omdat dit voor mij te moeilijk zou worden.
Gewoon een makkelijke hond wilde ik en maatje middenmaat.
Uiteindelijk kwamen we uit in het asiel in Den Haag en daar zat een leuke reu. Met Kaya daar losgelaten op de speelweide en
dat ging prima en we hebben hem mee naar huis genomen... Na 3 dagen hing ik boven de plee omdat ik geen seconde rust kreeg
omdat de hond een ware kattenkiller bleek.
Het ging niet, hij had één van onze katten al bijna te pakken gehad en hij zat geen minuut rustig omdat hij constant loerde op de katten
en bijna door de ruiten ging.
Hond teruggebracht naar het asiel, wat een drama was dat
en toen wist ik het niet meer, de hond die wij zochten bestond gewoon niet.
Totdat bij Sonja (Sirene) dus een nestje Peruaanse naakthonden geboren werd en daar één schattig behaard reutje tussen zat.
Hij leek/lijkt op een kruising tussen van alles en nog wat en we waren op slag verliefd.
Dus dat is het uiteindelijk bij ons geworden en ik snap je probleem dus zeker wel.
criteria als jij hebt: gewoon een leuke hond (reu in ons geval), een geinige kruising, niet uit de zuidelijke landen want ik kon dat
echt niet meer aan na Moritz, en dan moest het ook nog een hond zijn die met pittige Kaya kon én met katten.
Nou dat was een ramp

ik niet naast Kaya zetten omdat dit voor mij te moeilijk zou worden.
Gewoon een makkelijke hond wilde ik en maatje middenmaat.
Uiteindelijk kwamen we uit in het asiel in Den Haag en daar zat een leuke reu. Met Kaya daar losgelaten op de speelweide en
dat ging prima en we hebben hem mee naar huis genomen... Na 3 dagen hing ik boven de plee omdat ik geen seconde rust kreeg
omdat de hond een ware kattenkiller bleek.
Het ging niet, hij had één van onze katten al bijna te pakken gehad en hij zat geen minuut rustig omdat hij constant loerde op de katten
en bijna door de ruiten ging.
Hond teruggebracht naar het asiel, wat een drama was dat

en toen wist ik het niet meer, de hond die wij zochten bestond gewoon niet.
Totdat bij Sonja (Sirene) dus een nestje Peruaanse naakthonden geboren werd en daar één schattig behaard reutje tussen zat.
Hij leek/lijkt op een kruising tussen van alles en nog wat en we waren op slag verliefd.
Dus dat is het uiteindelijk bij ons geworden en ik snap je probleem dus zeker wel.
- M@scha
- Zeer actief
Rebble schreef: Je wordt wel bedankt trouwens, zit gelijk weer alle sites af te struinen![]()
niks te danken. ik help graag

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
O, ik bedenk me net... was jij ook niet verliefd geworden op Lyndie?M@scha schreef:ik wil ook helemaal niet zoeken en kiezen hahaha ik wil er gewoon tegenaan lopen zoals toen met koffie. dat was ook liefde op het eerste gezicht. als ik toen geen hond had gehad dan had diana hem niet eens meer mee naar huis gekregen!![]()
Kyra loopt nl. op haar laatste benen en als jij Lyndie nou overneemt (tegen een schappelijk prijsje

Geintje!

- M@scha
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Die heb ik wel! mag ik danM@scha schreef:krijg ik er een tondeuse bij?

- M@scha
- Zeer actief
samantha! schreef:Die heb ik wel! mag ik danM@scha schreef:krijg ik er een tondeuse bij?

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
We hebben een dealM@scha schreef:samantha! schreef:Die heb ik wel! mag ik danM@scha schreef:krijg ik er een tondeuse bij?![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik welSanner schreef:Bij het asiel in Balgoij heb ik nog nooit een leuk ongecompliceerd hondje op de site zien staan eigenlijk.

Ze zit hier op de bank.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mij maakt het ook boos. Via de zoekfunctie hier kwam ik geen slechte ervaringen tegen over de stichting dus ik dacht dat zit wel goed. Ze werden op voorhand gewaarschuwd dat hij "verlegen" was maar het is pure angst. Hij is gelukkig geplaatst bij vier andere honden en de baasjes zijn bereid aan zijn gedrag te werken maar dit was niet meteen wat ze voor ogen hadden.Hanneke2 schreef:Ik kan er werkelijk zo boos om worden hoe dom sommige organisaties zijn bij het plaatsen van buitenlandse honden. Het is echt een hoop kaf en weinig koren momenteel.-Saskia- schreef:Hier hebben we gelukkig Pets.be, daar krijg je de keuze tussen binnenlandse en buitenlandse honden. Ik ben ook huiverig voor buitenlandertjes, ik ken er teveel die schijtbang zijn en met drie halsbanden en een tuig uitgelaten moeten worden of je ziet ze nooit meer terug. Vriendin van me heeft een reu geadopteerd van bij een stichting die goed bekend staat. Hij zou wat onzeker zijn. Na een week durft dat beest nog altijd niet onder de tafel vandaan.
Is dat hondje van je vriendin geplaatst als enige hond? Want dat vind ik echt bijna misdadig, onzekere buitenlanders plaatsen zonder stabiele vriendelijke andere hond in huis.