Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voerbal action
Moderator: moderatorteam
Voerbal action
De laatste weken eet Gijs een beetje moeilijk,
eerder als we zijn bak met voer neeezetten racede hij er zowat op af
(Dat dus een beetje afgeleerd)
maar nu als ik het neerzet zit hij er echt naar te kijken van wat moet ik daarmee?!
Al geprobeerd
- andere bak
-iets hoger zetten
- voer op een bord/grond strooien
- nat maken
Dat hielp allemaal niet dus toen deed ik het voer in zn voerbal van de action,
hij gaat ermee rollen en eet de brokjes van de vloer. Best bestede twee euro tot nu toe!
Lijkt me dus een prima oplossing alleen wou graag weten of iemand misschien de oorzaak weet of nog een andere tip heeft dat hij wel uit zn bak eet?
Hij krijgt trouwens acana gemengd met prins
eerst deden we alleen prins, langzaam overgestapt naar helemaal acana maar nu toch weer prins erdoor omdat hij het dan toch makkelijker lijkt te eten
Groetjes
eerder als we zijn bak met voer neeezetten racede hij er zowat op af
(Dat dus een beetje afgeleerd)
maar nu als ik het neerzet zit hij er echt naar te kijken van wat moet ik daarmee?!
Al geprobeerd
- andere bak
-iets hoger zetten
- voer op een bord/grond strooien
- nat maken
Dat hielp allemaal niet dus toen deed ik het voer in zn voerbal van de action,
hij gaat ermee rollen en eet de brokjes van de vloer. Best bestede twee euro tot nu toe!
Lijkt me dus een prima oplossing alleen wou graag weten of iemand misschien de oorzaak weet of nog een andere tip heeft dat hij wel uit zn bak eet?
Hij krijgt trouwens acana gemengd met prins
eerst deden we alleen prins, langzaam overgestapt naar helemaal acana maar nu toch weer prins erdoor omdat hij het dan toch makkelijker lijkt te eten
Groetjes
Re: Voerbal action
Wat leuk dat Gijs zo'n lol heeft met zijn voerbal! Ik heb er ook 1 voor mijn Floor en ze vindt het geweldig. Beetje hetzelfde idee als wanneer kinderen met hun eten mogen spelen, dan gaat er ongemerkt ook heel wat naar binnen.
Misschien voer je wel gewoon teveel waardoor hij geen trek heeft?
Misschien voer je wel gewoon teveel waardoor hij geen trek heeft?
- dagmar88
- Zeer actief
Gijsstabij schreef: Hij krijgt trouwens acana gemengd met prins
Deed hij het goed op prins? Als dat zo is zou ik hem gewoon de brokken geven die hij graag lust.
En zorgen voor een beetje afwisseling.
Stukje kip, yoghurt, ei, groente, aardappel etc. er bij.
We geven precies de hoeveelheid van de verpakking dus teveel denk ik niet,
veel tussendoortjes krijgt hij niet..
maar als hij echt honger zou hebben zou hij het wwl opeten inderdaad
Zal straks alleen prins in zn bak doen, kijken hoe dat gaat
Hij word wel kieskeuriger.... onderweg heb ik altijd een zakje met brokjes en snoepjes mee
maar als ik hem wil belonen met een brokje dan haalt hij zijn neus op
zal qel denken, daaaag die brokken krijg ik al in mn bak je moet maar met wat beters komen
veel tussendoortjes krijgt hij niet..
maar als hij echt honger zou hebben zou hij het wwl opeten inderdaad
Zal straks alleen prins in zn bak doen, kijken hoe dat gaat
Hij word wel kieskeuriger.... onderweg heb ik altijd een zakje met brokjes en snoepjes mee
maar als ik hem wil belonen met een brokje dan haalt hij zijn neus op
zal qel denken, daaaag die brokken krijg ik al in mn bak je moet maar met wat beters komen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je moet niet naar de hoeveelheid op de zak kijken maar naar je hond. Ik zou hem maar eens wat minder gaan geven idd.
Als ik Xena toen ze nog op brok zat (nu alleen kvv/barf) gegeven had wat op de zak stond had ik haar kunnen rollen...
Als ik Xena toen ze nog op brok zat (nu alleen kvv/barf) gegeven had wat op de zak stond had ik haar kunnen rollen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief

Wil dat wat ik ze voorzet ook echt op gaat. De bakken gaan na max een kwartier weer weg. Niet gegeten is pech gehad.
Maar eten moet wel leuk zijn.
Hier staan ze als ik het eten klaarmaak al vol verwachting wat er vandaag weer voor lekkers komt.
En voor onderweg mag je best op zoek naar iets wat hij heel erg lekker vindt.
Des te makkelijker is het hem betrouwbaar terug te laten komen en te belonen voor aandacht.
Je zei in het andere topic dat hij aan het wisselen is. Kan goed zijn dat hij daardoor wat minder goed eet.
Zijn de acana brokjes misschien moeilijker te kauwen?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Laat hem es werken voor zn eten. Dus niet in een bak maar meenemen onderweg. Loop bijv een spoortje voor hem uit en laat h speuren. Aan t eind (en in t begin ook op t spoor) ligt zn eten komt ie er niet aan t eind= geen eten.
Of vraag Jaap eens naar t gebruik van een voerdummie.
Of vraag Jaap eens naar t gebruik van een voerdummie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dre
- Zeer actief
Nou dat valt te betwistenGijsstabij schreef:We geven precies de hoeveelheid van de verpakking dus teveel denk ik niet,

Fabrikanten houden een ruime marge aan en geen enkele hond zal hetzelfde reageren op dezelfde hoeveelheid voer.
Ik denk dat je het dus best iets kan minderen als hij ineens minder graag eet. Als jij eigenlijk geen honger hebt is het toch ook verleidelijker om wel je patat op te eten maar je groenten te laten staan (bij wijze van dan he

Ter illustratie: mijn vorige hond die op brokken stond kreeg de helft van wat er volgens de zak in moest en nog moest ik opletten dat hij niet te dik werd

Ander voorbeeld: mijn huidige hond is in gewicht zo'n 5 kilo lichter dan mijn vorige, maar als ik de voerbakken vulde ging er in de bak van de lichtste hond het meeste voer.
Voeren is verdomde moeilijk, maar eigenlijk ook heel simpel. Wordt hij dik moet hij minder, wordt hij mager moet hij meer.
Daarentegen moet ik zeggen dat ik hou van schrale hondjes en als ik roep dat er nog wel een half kilootje bij mijn hond af mag ik regelmatig raar wordt aangekeken, want ze is al zo dun. De norm wat betreft dik, normaal en dun is behoorlijk aan het schuiven naar mijn idee

Twee keer geplaatst
Laatst gewijzigd door Gijsstabij op 12 sep 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij zit wat betreft zijn gewicht precies goed op de groeicurve
maar net heb ik heb alleen prins gegeven en dat ging er zo goed als in een keer in
denk dat hij die toch lekkerder vind en ze zijn denk ik ook ietsje zachter
vanavond weer alleen prins proberen, kijken of het zo blijft gaan dan houden we hem hierop
Ik heb liever ook iets slankere hond.. dus heeft hij tussendoor veel gehad dan gaat er minder in de voerbak
ga nu denk ik ook wat meer afwisselen met wat we gebruiken als beloning,
als het voor hem inderdaad leuker en interessanter blijft dan gaat hij nóg beter luisteren
Wat betreft het gedrag of lopen aan de lijn gaat alles eigenlijk fantastisch!
Trots op hem. Als we bijvoorbeeld een andere hond tegenkomen onderweg gaat hij rustig zitten kijken ipv in de riem hangen en erop af willen wat hij in eerste instantie deed
maar net heb ik heb alleen prins gegeven en dat ging er zo goed als in een keer in
denk dat hij die toch lekkerder vind en ze zijn denk ik ook ietsje zachter
vanavond weer alleen prins proberen, kijken of het zo blijft gaan dan houden we hem hierop
Ik heb liever ook iets slankere hond.. dus heeft hij tussendoor veel gehad dan gaat er minder in de voerbak
ga nu denk ik ook wat meer afwisselen met wat we gebruiken als beloning,
als het voor hem inderdaad leuker en interessanter blijft dan gaat hij nóg beter luisteren
Wat betreft het gedrag of lopen aan de lijn gaat alles eigenlijk fantastisch!
Trots op hem. Als we bijvoorbeeld een andere hond tegenkomen onderweg gaat hij rustig zitten kijken ipv in de riem hangen en erop af willen wat hij in eerste instantie deed
We geven Gijs nu weer Prins voer en de bak gaat telkens makkelijk en redelijk snel leeg
waarom, geen idee.
Hij doet het er goed op dus voorlopig geven we hem dit
We hadden ook gratis puppycheck bij de dierenartsassistente,
ze zei dat hij nog aardig wat puppyvet had maar toch ook wel ietsje minder voer mocht hebben
misschien dat hij het daarom ook liet staan
In ieder geval gaat het goed en voel ik me gerust! haha
Op het oog voeren is inderdaad erg lastig dus dat moeten we nog een beetje leren
waarom, geen idee.
Hij doet het er goed op dus voorlopig geven we hem dit
We hadden ook gratis puppycheck bij de dierenartsassistente,
ze zei dat hij nog aardig wat puppyvet had maar toch ook wel ietsje minder voer mocht hebben
misschien dat hij het daarom ook liet staan
In ieder geval gaat het goed en voel ik me gerust! haha
Op het oog voeren is inderdaad erg lastig dus dat moeten we nog een beetje leren