gebouwen waar mensen en dieren zich in bevinden in de fik steken mag ook niet, zelfs niet als je 14 of 15 bent.Miezemuis schreef:Nee het is een kind van 15. Waar je wel al heel wat van kan en mag verwachten,maar die nou eenmaal niet altijd even slimme dingen doet. Daarom mogen kinderen van die leeftijd ook geen brommer rijden, autorijden, stemmen, trouwen etc.renee-uk schreef:nee die denkt vast dat brandende honden en mensen een dansje gaan doen omdat ze het zo leuk vinden om levend te verbranden.Miezemuis schreef:Vreselijk dit. Arme honden en arme mensen. Ja ik vind dat zo'n jongen verantwoordelijk gehouden mag worden voor zijn daden. en nee ik vind niet dat je daar dezelfde consequenties aan moet verbinden als dat je zou doen bij een volwassene. Want een kind van 15 is gewoon nog niet zo goed in het overzien van gevolgen. Wat niet wegneemt dat hij dan geen straf zou moeten krijgen.
het is geen kleuter van 4.
ik begrijp best dat een 14/15 jarige niet overziet wat zoiets met de rest van zijn leven doet, maar er is niemand die mij wijsmaakt dat ie niet wist wat er zou gebeuren toen ie de zaak daar in de hens stak.
dat was nou niet zo vreselijk moeilijk te begrijpen lijkt me, zelfs niet voor iemand van die leeftijd.
zoals ik al zei, het was geen kleuter van 4 die niet weet wat het effect van vuur is.
edit: maar ik hoop dat hij het niet gedaan heeft hoor en dat de dader een volwassene is, dan kan die tenminste zonder problemen de hoogste straf krijgen die staat op het in levensgevaar brengen van vier mensen en het veroorzaken van de dood van 53 honden, waarvan een deel levend verbrand is.
dat karma maar fijn raak schiet met haar bazooka