Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenkussens

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Devel

hondenkussens

Ongelezen bericht door Devel »

Ik heb afgelopen week 2 prachtige hondenkussens opgehaald. Eentje voor in de bench en eentje voor in de kamer waarhij op zou kunnen liggen als hij wil. De kussens zijn mooi groot en lekker zacht uitwasbaar en best wel stevig.

nu zit ik met het volgende probleem de kussen in de kamer laat hij niet met rust. Liefst sjeest hij hem door de kamer heen van voor naar achter, links rechts op de kop enz, maar rustig erop liggen doet hij niet of hij moet iets te kauwen hebben zoals een kauwbot maar om die de heledag te ggeven lijkt me niet gezond.. zijn namelijk binnen een uur op. Correctie reageert hij niet op, lijkt wel in een trans te zitten ofzo ????????

de kussen in de bench gebeurd niks mee en slaapt hij heerlijk op.

nu heb ik al e.a tips gehadcdat ik naast hem moet zitten maar dat werkt niet. Uit de kamer halen en later terug halen ook niet. Iemand andere tips misschien?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: hondenkussens

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Kussen weghalen. ;) Hier werd alles door de hele kamer heen getrokken en het liefst aan flarden gescheurd, dat was zelfs leuker als een kauwbotje. Een tijd weggehaald(enkele weken), daarna nog eens geprobeerd en als hij na 1 'nee' niet stopte, ruimde ik alles gewoon weer op. Nu slaapt hij er rustig op en als hij toch eens wat wil slepen (een beetje mag) hoef ik alleen zijn naam te roepen en hij gaat rustig liggen.

Heb je de hond weggehaald uit de kamer of het kussen?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hij ziet het als speelgoed. Als je het niet hebben wil kussen wegleggen en nog eens proberen als hij wat ouder is.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

TessaThomas schreef:Kussen weghalen. ;) Hier werd alles door de hele kamer heen getrokken en het liefst aan flarden gescheurd, dat was zelfs leuker als een kauwbotje. Een tijd weggehaald(enkele weken), daarna nog eens geprobeerd en als hij na 1 'nee' niet stopte, ruimde ik alles gewoon weer op. Nu slaapt hij er rustig op en als hij toch eens wat wil slepen (een beetje mag) hoef ik alleen zijn naam te roepen en hij gaat rustig liggen.

Heb je de hond weggehaald uit de kamer of het kussen?
het kussen.
Is het niet vreemd dat die in de bench wel rustig ligt en de kamer niet?
nouja ff de kast in dan en latercweer proberen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Misschien is hertengewei wat voor hem. Of een nylabone.
Laatste kun je regelmatig koken in bouillon, zit er weer meer smaak aan.

En verder eerst maar eens verder met de opvoeding, in de tussentijd kussens weg.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

lets have fun schreef:Hij ziet het als speelgoed. Als je het niet hebben wil kussen wegleggen en nog eens proberen als hij wat ouder is.
Deze tip gaf ik je ook al op FB.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Als mijn hond dit doet, is ze vaak een beetje over haar toeren en komt niet aan rust toe en blijft even hyperen (in haar geval vaak vlak na een lange wandeling). Het helpt dan om haar gewoon naar haar plaatst te sturen en laten weten dat ik wil dat ze er blijft. Dan gaat ze eerst nog even wild in dr kussen graven, ploft neer en slaapt in notime.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kan je dat kussen niet ergens aan vastbinden?
Kan het niet door de kamer gesjouwd worden.

En anders de oplossing van TessaThomas :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Of het kussen in zo'n plastic mand doen?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”