Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op de grond slapen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gijsstabij

Op de grond slapen

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Zijn er hier meer honden/pups die liever op de harde grond slapen ipv in hun mand?

Wij hebben een woonkeuken en een gescheiden woonkamer
in de woonkamer staat zijn bench maar we zitten altijd in de keuken eigenlijk
We hadden een zachte mand van iemand gekrege voor in de keuken, daar ging hij sporadisch inliggen
maar nadat hij er een paar keer mee gevochten had zaten er gaten in en de vullng kwam eruit, weg ermee dus

Plastic kuipmand gekocht met een oude badjas erin als kussen maar hij heeft er nog NOOIT in gelegen
hij gaat gewoonop de vloer liggen slapen, onder de tafel, langs het aanrecht, voor de deur....
mij maakt het niet uit, stap gewoon over hem heen (als je dat te vaak doet zoekt hij zelf wel een ander plekje) of als ik naar de wc wil sleep ik hem even opzij

We doen hem alleen in de bench als hij te dol doet, wat eigenlijk nooit meer is tegenwoordig,
of als we zelf even wegmoeten of niet kunnen opletten. En s nachts natuurlijk

Maakt het voor hem uit dat hij of de vloer ligt?
Het lijkt me namelijk zo hard, maar natuurlijk wel lekker koel
misschien dat hij in de winter wel uit zichzelf in de mand gaat

Zijn er mensen van mening dat hij in de mand moet gaan liggen en zo ja waarom?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Op de grond slapen

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier wisselen ze het af. De oudste ligt heel zelden op de grond, maar de jongste begint op zijn kussen, maar gaat er altijd na 5 minuten af om op de grond te gaan liggen. 's Nachts slaapt hij in een kennel, ligt nu een deken in zijn nachthok, een kussen buiten het nachthok, maar hij gaat of op de tegels, of op het nachthok liggen. ;)

En waar ze liggen maakt mij echt niet uit, het enige jammere zijn de eeltplekjes op zijn ellebogen. Dus van mij moeten ze niks.
AnthonySandraLady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei x Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnthonySandraLady »

Onze pup slaapt ook liever op de grond dan in haar mand of op de bank. Ik denk dat dit niet zo veel uitmaakt, als het te hard zou zijn zouden ze zelf wel in de mand gaan liggen in plaats van op de grond lijkt me!
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ja Nelle ligt meestal op de koude stenen vloer, terwijl er een lekker kussen in haar bench ligt en ze kan ook op de bank slapen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila ligt ook graag op de vloer. Ze ligt ook wel in haar mand, maar net zo vaak gewoon op de harde, koele vloer.
Als het heel warm is, gaat ze graag in de badkamer op de koude tegelvloer liggen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb tere zieltjes :P alleen Dumas slaapt eigenlijk altijd op de grond, maar hij draagt zn eigen matrasje ;)
Csiva slaapt nooit op de grond. Op de bank, haar kussen of op het kleed. Luca ligt eigenlijk altijd op een dekbed :)
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

De heren schuiven hier heen en weer tussen de mand, de bank, de deurmat en de vloer. Buiten wenst Zorro graag een deken, omdat de grindtegels wel erg hard zijn.

Kortom, ik denk dat Gijs de vloer gewoon lekker koel vindt. Dit zal de komende winter wel wat veranderen, maar hoeveel hangt van zijn vacht af.
ankieXsteven
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door ankieXsteven »

Morgan begint hier meestal op de zetel of haar kussen maar eindigt meestal languit op de grond aan mijn voeten of in de gang
Baldrick
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door Baldrick »

Ook hier maakt het ze weinig uit. Soms op de vloer, soms in de mand. De pup vaak de helft in, en de helft buiten de mand :D
's nachts beginnen ze braaf op hun zachte slaapplaats, en 's morgens liggen ze soms languit in op de stenen vloer.
Afbeelding
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Leuk om de verschillende slaapmogelijkheden te lezen
in ieder geval zijn er meer honden zoals Gijs die graag op de grond liggen!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nee. Izzy ligt alleen op de grond (in de woonkamer) als ik in de keuken bezig ben. Daar mag ze niet komen als ik daar bezig ben. Voor de rest ligt ze op het vloerkleed, op de bank of in haar (met dekbedden gevulde :roll:) bench. Koude planken/steen zijn beneden haar waardigheid.
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

TessaThomas schreef:
En waar ze liggen maakt mij echt niet uit, het enige jammere zijn de eeltplekjes op zijn ellebogen. Dus van mij moeten ze niks.
Same here, zelden liggen ze op iets zachts.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier wisselt het ook. Ze begint vaak op de grond, en eindigt in haar mand met kleedje (die ze soms ook helemaal aan de kant schuift). Heb wel het idee dat Ayleen het al snel te warm vindt.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb voor buiten twee oude tuinstoelkussens. Die leg ik elke ochtend voor ze neer, maar vaak gaan ze ernaast liggen :piew:

Binnen liggen ze meestal op de bank.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Freddy (kees) ligt graag op de grond. Ik denk dat de mand wel eens te warm is voor haar met haar vacht. Sidney ligt nooit op de grond, behalve als we eten, dan ligt ze aan onze voeten :wink: Boyke wisselt het af. Hij gaat als het warm is regelmatig op de houten vloer liggen, maar ligt ook heerlijk op de bank en in een mand.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik had eerst 2 mooie ruime manden voor de honden maar ze lagen er nooit in. Wél probeerden ze zich in een bananendoos te wurmen die in de keuken stond. Toen dacht ik misschien willen ze liever een kleinere slaappek. Dus heb ik 2 andere manden gehaald die voor mijn gevoel net te klein zijn en daar liggen ze heel graag in. Helemaal opgekruld met de neus bij de staart en ze vinden het prachtig. De manden staan in de keuken, in de kamer wisselen ze de bank af met de vloer. Ze doen maar, ik denk dat ze zelf het beste weten waar het lekker ligt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In de bench had ik een mooi dik kussen, die is inmiddels gesloopt. In de woonkamer ligt zo een zelfde daar ligt de pup dan af en toe wel op en mag niet worden gesloopt :hmmm: :zweep: Ik heb nog een kattenkussentje liggen en nog een klein hondenkussen. Daar liggen katten en honden afwisselend op. De honden en katten liggen vaak daar waar het hun uitkomt. Soms zacht en soms liggen ze op de harde vloer of op de stenen keukenvloer. Die kleine heeft nu een vetdeken en fleecedekens in de bench, ik had het netjes neergelegd maar hij heeft alles opzij geschoven en ligt nu op de metalen bodem :19:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom ligt overdag wel regelmatig op de vloer, of op het balkon op de tegels, maar snachts altijd op de bank of op bed..
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier wisselen ze, bank, mand, vloer, andere mand, kennel (dus vloer). Jade ligt het liefst zacht, maar dat wordt erg snel warm met die dikke vacht.
Bleza wisselt het trouwens ook af, die gaat ook op de grond liggen zodra ze het warm heeft. Of als de zon schijnt, want dan moet je natuurlijk wel in de zon gaan liggen, ook al is het maar een streepje van een paar cm. Beest is gek. :Q:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Nee mijn honden liggen nooit op de grond. Ze willen een zacht bedje.
Heel soms in de winter als het echt koud is gaat Mica voor de trapkast liggen omdat alle leidingen van de vloerverwarming daaruit komen en dat het het warmste plekje is in het huis. Maar dan kijkt ze me wel aan met zo'n blik van.. leg hier eens een dekentje neer :hmmm: .. En dat doe ik dan braaf :LOL:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Kan dat, op de kale grond liggen? Ik zal het haar eens vertellen :wink:
Áls ze al op de grond ligt, is het op het dikke wollen kleed bij de bank. Verder alleen in mandjes, op kussens, op een stoel of op de bank. En in bed natuurlijk :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ZippyTara
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door ZippyTara »

Tara mocht eerst snachts alleen in de gang en dan ging ze ook in haar heerlijke warme mand liggen, maar ze mag nu beneden overal komen en dan ligt ze alsnog op de gang (mand staat in de woonkamer). Of ze ligt op de deurmat of op de koude stenen vloer. Overdag ligt ze ook bijna alleen maar op de vloer, of op het vloerkleed of op de houten vloer. Rare beesten blijven het. :19:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Alleen Spok slaapt graag op de grond , de rest verkiest bank ,bed of mand.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”