Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voerbak schoonmaken (KVV)
Moderator: moderatorteam
- AnthonySandraLady
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei x Golden retriever
- Aantal honden: 1
Voerbak schoonmaken (KVV)
Hallo iedereen,
Onze pup likt haar bak meestal helemaal "schoon", maar toch gaat de voerbak na elke maaltijd mee met de afwas omdat ik bang ben dat eventuele (slechte) bacteriën zoals Salmonella e.d. achter blijven in de voerbak. Is dit overdreven? Ik vroeg me af hoe vaak de andere KVV voerders op dit forum de voerbak van de honden schoonmaken/afwassen?
Groetjes Anthony
Onze pup likt haar bak meestal helemaal "schoon", maar toch gaat de voerbak na elke maaltijd mee met de afwas omdat ik bang ben dat eventuele (slechte) bacteriën zoals Salmonella e.d. achter blijven in de voerbak. Is dit overdreven? Ik vroeg me af hoe vaak de andere KVV voerders op dit forum de voerbak van de honden schoonmaken/afwassen?
Groetjes Anthony
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Voerbak schoonmaken (KVV)
De bordjes gaan hier 1 keer per dag in de vaatwasser, 's morgens spoel ik ze alleen even af.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Hier gaan de bakken bijna iederdag in de vaatwasser mee.AnthonySandraLady schreef:Hallo iedereen,
Groetjes Anthony
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zijn viezere dingen waar je hond met zijn bek tijdens de wandeling in zit lijkt mij.
En salmonella kunnen ze niet krijgen.
Hier liggen ze vaak met een bevroren vleesijsje gewoon op de stoep of in het zand te knagen/eten ,of flikker wat brokken door de tuin.
.
En salmonella kunnen ze niet krijgen.
Hier liggen ze vaak met een bevroren vleesijsje gewoon op de stoep of in het zand te knagen/eten ,of flikker wat brokken door de tuin.

Wat je zegt ben je zelfffff 

1x per week, soms zelfs 2 weken vind ik genoeg al jareeeeeeen en ze leven nog steeds 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als er plek over is in de vaatwasser gaat de bak erin. Dat kan 1x in de week zijn of nog langer. Noah likt hem netjes uit en daarbij als ik zie wat ze normaal allemaal naar binnen werkt, zal dat van etensbak wel snor zitten 

-
- Zeer actief
Onverantwoordelijk en onhygies.Angelique. schreef:1x per week, soms zelfs 2 weken vind ik genoeg al jareeeeeeen en ze leven nog steeds

- AnthonySandraLady
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei x Golden retriever
Bedankt voor de snelle reacties! Aangezien wij geen vaatwasser hebben is het nogal een grote moeite (voor mij als man
) om elke keer die bak af te wassen. Ik denk dat wij het dan ook op 1x per week gaan houden
.

-
- Zeer actief
Gewoon de hele mikmak op de grond aan borden en pannen en je hond doet de afwas wel, kun je het daarna gewoon in de kast zettenAnthonySandraLady schreef:Bedankt voor de snelle reacties! Aangezien wij geen vaatwasser hebben is het nogal een grote moeite (voor mij als man) om elke keer die bak af te wassen. Ik denk dat wij het dan ook op 1x per week gaan houden
.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb geen vaatwasser dus gewoon onder de warme kraam en met de hand afwassen. Gewoon direct na t eten (als ze t in de bak krijgen.)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
- Zeer actief
Tegenwoordig geef ik het eten (barf) gewoon in de tuin, dus geen bak om af te wassen meer. 
Maar eerder met kvv lette ik er niet echt op, maar ik denk 1 keer per week ofzo.

Maar eerder met kvv lette ik er niet echt op, maar ik denk 1 keer per week ofzo.
- Baldrick
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Herder
Ze eten hier (nog) 3x per dag. Na gebruik met heet water en afwasborstel schoonmaken. Daarna goed laten drogen.
Als er ruimte is, gaan ze af en toe mee in de vaatwasser.
Dat doe ik niet alleen met de voerbakjes, maar alles wat ik voor de kvv gebruik (ontdooi en bewaarbakken).
Als er ruimte is, gaan ze af en toe mee in de vaatwasser.
Dat doe ik niet alleen met de voerbakjes, maar alles wat ik voor de kvv gebruik (ontdooi en bewaarbakken).

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik geef ze hun KVV in een kong en die gaat meteen na het eten in een bak met heet sop.
Een aantal keren per week haal ik er een flessenborstel door omdat het toch wel wat aankoekt anders.
Als ze hun voer in een bak krijgen, was ik die na gebruik af.
Honden zijn misschien minder gevoelig voor salmonella maar dat wil niet zeggen dat ze het helemaal niet kunnen krijgen.
Een aantal keren per week haal ik er een flessenborstel door omdat het toch wel wat aankoekt anders.
Als ze hun voer in een bak krijgen, was ik die na gebruik af.
Honden zijn misschien minder gevoelig voor salmonella maar dat wil niet zeggen dat ze het helemaal niet kunnen krijgen.
Groetjes, Marjan
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb er nooit zo op gelet hoe vaak of weinig ik de bakken afwas. Ik gok op één keer per week gemiddeld.
In de roestvrij stalen bakken van onze honden koekt niks aan. Luuk en Tessa laten echt geen kruimel achter
.
In de roestvrij stalen bakken van onze honden koekt niks aan. Luuk en Tessa laten echt geen kruimel achter

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Het nadeel van schoonborstelen vind ik dat ik dan een speciale afwasborstel voor de bak wil hebben. Maar ja, ik heb geen afwasmachine, dus doe het toch maar zo. Ik was hem wel elke dag trouwens.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb van die kwastjes die je kunt vullen met afwasmiddel.
Een groene voor de dieren en een rode voor de mensen

Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ookNawosh schreef:Ik heb van die kwastjes die je kunt vullen met afwasmiddel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miepmiept
- Zeer actief
Zodra ik een nieuwe afwasborstel koop voor mezelf wordt de oude automatisch de 'dierenafwasborstel'.Leonie. schreef:Het nadeel van schoonborstelen vind ik dat ik dan een speciale afwasborstel voor de bak wil hebben. Maar ja, ik heb geen afwasmachine, dus doe het toch maar zo. Ik was hem wel elke dag trouwens.
Hoe vaak, geen idee. Ik denk een keer in de week.
- Leonie.
- Zeer actief
Kwastjes die je kunt vullen met afwasmiddel? Er gaat een wereld voor me open 

- Miepmiept
- Zeer actief
Deze ja, heb ik ook staan maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Toch eens proberen of ze handig zijn.
http://mooihandig.nl/media/catalog/prod ... el_oxo.jpg
http://mooihandig.nl/media/catalog/prod ... el_oxo.jpg
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier was ik de bakken alleen af als ik daar zin in heb. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik was ze even met de hand af als ik het nodig vind, ze likt de bak brandschoon elke dag dus dat is niet vaker dan 1 of 2 keer per week.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Hier ookmalinois schreef:Ik heb geen vaatwasser dus gewoon onder de warme kraam en met de hand afwassen. Gewoon direct na t eten (als ze t in de bak krijgen.)

- Rebble
- Zeer actief
Als ik er erg in heb en dat is niet zo vaak
Die bak is (om te zien) brandschoon.
En aparte afwasborstels voor mensen en dieren
Waarom? Hier gaat-ie mee in de vaatwasser als er ruimte is als ik vind dat-ie schoon moet en anders even met de hand, met de gewone afwasborstel, da's goed voor de weerstand 

En aparte afwasborstels voor mensen en dieren

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Af en toe.
Zo eentje zit er in ons 'camping-kratje'. En toen we vorige week in de Ardennen waren, zat er nog genoeg 3 jaar oud afwasmiddel in voor de hele week.Leonie. schreef:Kwastjes die je kunt vullen met afwasmiddel? Er gaat een wereld voor me open
En de bak maken we misschien eens in de week schoon. Ben niet zo bang voor bacterien, ook niet voor onszelf (ik doe dus al helemaal niet aan verschillende afwasborstels voor hndenspul of ons spul)
- Leonie.
- Zeer actief
Tja, niet iedereen heeft een vaatwasser en mijn hondje likt de bak nooit schoon. Mag blij zijn als hij de bak leeg heeft. Ik hoef geen rauwe vleesresten (hoe klein ook) op mijn schone vaatRebble schreef: En aparte afwasborstels voor mensen en dierenWaarom? Hier gaat-ie mee in de vaatwasser als er ruimte is als ik vind dat-ie schoon moet en anders even met de hand, met de gewone afwasborstel, da's goed voor de weerstand

Doe je de voerbak dus toch als laatst? Ik heb heus best veel dillemma's in mijn leven, maar hoe ik de voerbak van mijn hond schoonmaak hoort daar niet bij.Leonie. schreef:Tja, niet iedereen heeft een vaatwasser en mijn hondje likt de bak nooit schoon. Mag blij zijn als hij de bak leeg heeft. Ik hoef geen rauwe vleesresten (hoe klein ook) op mijn schone vaatRebble schreef: En aparte afwasborstels voor mensen en dierenWaarom? Hier gaat-ie mee in de vaatwasser als er ruimte is als ik vind dat-ie schoon moet en anders even met de hand, met de gewone afwasborstel, da's goed voor de weerstand
Doe je de voerbak dus toch als laatst? Ik heb heus best veel dillemma's in mijn leven, maar hoe ik de voerbak van mijn hond schoonmaak hoort daar niet bij.Leonie. schreef:Tja, niet iedereen heeft een vaatwasser en mijn hondje likt de bak nooit schoon. Mag blij zijn als hij de bak leeg heeft. Ik hoef geen rauwe vleesresten (hoe klein ook) op mijn schone vaatRebble schreef: En aparte afwasborstels voor mensen en dierenWaarom? Hier gaat-ie mee in de vaatwasser als er ruimte is als ik vind dat-ie schoon moet en anders even met de hand, met de gewone afwasborstel, da's goed voor de weerstand
- Miepmiept
- Zeer actief
Ook geen vaatwasser en de aparte afwasborstels, oftwel de oude voor de dieren is ook gekomen in de tijd dat ik nog vogels had. Vond het niet zo fijn om mijn afwasborstel eerst door de vogelstront te gaan en daarna lekker mijn eigen afwas te doen. En eigenlijk is dat gebleven.