Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.html
Moderator: moderatorteam
toots schreef:Ja triest popcorn lijkt me niet nodig.
want?korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Grote onzin.korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Waarom niet? Hoeveel Staffordshire ken jij waardoor je zoiets kunt concluderen?korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Honden horen niet op een flat, honden horen niet in een huis zonder tuin gehouden te worden etc. etc. gelul eerlijk gezegd als je daarnaast genoeg doet met je honden hebben ze het gewoon goed.Valerie schreef:Waarom niet? Hoeveel Staffordshire ken jij waardoor je zoiets kunt concluderen?korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Omdat ik met een hond of een kind liever wat meer ruimte laat bij dit type hond, dan een gallerij breed is.sbientje schreef:want?korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Niet alle flats zijn galerijflats.korthaar schreef:Omdat ik met een hond of een kind liever wat meer ruimte laat bij dit type hond, dan een gallerij breed is.sbientje schreef:want?korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Ik vind hem eigenlijk wel een lief hoofd hebben, ondanks die oren...lunaquinty schreef:zolang je een hond genoeg beweging en aandacht geeft, kan hij prima op een flat, niets mis mee.
ik vind het wel storend dat ze een foto hebben geplaatst van een hond met gecoupeerde oren, om het er maar zo agressief mogelijk uit te laten zien.
Bij die bron-link krijg ik error 404
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.htmlBiet schreef:Bij die bron-link krijg ik error 404
Google ik "peuter zwaargewond maassluis" helemaal niets.
"dit type hond"??korthaar schreef:Omdat ik met een hond of een kind liever wat meer ruimte laat bij dit type hond, dan een gallerij breed is.sbientje schreef:want?korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
Niet? Geef het een uurtje, dan zitten we op 2 pagina's. Minstenstoots schreef:Ja triest popcorn lijkt me niet nodig.
nou ja, als het 2 labradors waren geweest mag dat van mij ook gerust gepost hoor, graag zelfs. Als het husky's waren las je het denk ik ook wel hier.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een ander ras het uit het nieuws gehouden zou zijn? Volgens mij zijn het gewoon onevenredig vaak staffs en staff-achtigen..Lemuria schreef:Waar zie je staan dat hij dit niet mag posten?Serieus. Wáár lees je dit?
Tuurlijk is het erg, maar dit soort topics worden naar mijn gevoel puur en alleen geplaatst om vooroordelen te bevestigen. "Zie je wel. Wéér een Stafford. Kunnen we weer een heksenjacht openen."
Deze werkt wel, bedankt.Kirra schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.htmlBiet schreef:Bij die bron-link krijg ik error 404
Google ik "peuter zwaargewond maassluis" helemaal niets.
Dat gebeurt ook wel, maar die topics lopen niet zo uit de hand. Topics over bijtende staffords (of andere klapkaken, bij gebrek aan een betere omschrijving) lopen uit de hand omdat er altijd minimaal 1 iemand iets roept over verbieden van het ras en er altijd wel minimaal 1 iemand is die roept dat juist Staffords zo vreselijk lief zijn en het allemaal aan opvoeding ligt. Dat het uit de hand loopt ligt evenveel aan de voorstanders als aan de tegenstanders. Ik ken geen enkel ander type hond dat zo'n sterke emotie oproept.sbientje schreef: nou ja, als het 2 labradors waren geweest mag dat van mij ook gerust gepost hoor, graag zelfs. Als het husky's waren las je het denk ik ook wel hier.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een ander ras het uit het nieuws gehouden zou zijn? Volgens mij zijn het gewoon onevenredig vaak staffs en staff-achtigen..
Maar je kunt ook niet ontkennen dat het aardig wat sensatiezoekers zoekt, dit soort topics, waarvan jij toch wel de koningin bent. Serieus, is er ooit een anti-Staffordtopic geweest waar jij níet met een "HA, zie je wel!!"-achtig bericht gereageerd hebt? Je kickt erop ofzo. Ieder z'n meug.Nanna schreef:Nou ja, je kunt het moeilijk ontkennenLemuria schreef: "Zie je wel. Wéér een Stafford.."![]()
Het is nu eenmaal zo dat dit soort akkefietjes het meest veroorzaakt wordt door dit type hond (zware verwondingen, dus).
Niet de schuld aan de boodschapper geven hoor.
Duitse Herders zijn Commissaris Rex'en, Collie's zijn Lassie's...bij de meeste rassen worden dat soort incidenten vergeten na een tijdje, maar bij Staffords blijft altijd de lading "agressieve hond" hangen. Ik heb pas een kleine 1,5 maand een Stafford en ik snap nu al ál te goed hoe frustrerend het is als je hond constant afgezeken wordt. Ik denk dat we daarom zo snel in de verdediging schieten.kipo schreef: Als er een topic komt over een Duitse herder doe een kind heeft doodgebeten, voel ik me niet aangesproken en dat lijkt bij Stafford-eigenaren regelmatig wel het geval.
Niemand, behalve dat kind en zijn of haar ouders. En dan nog, een Jack russel richt nu eenmaal nooit dezelfde schade aan als waar een stafford toe in staat is. "Jack russel bijt peuter dood" zul je niet in de media aantreffen omdat dat niet gebeurt.Lemuria schreef:
Maar je kunt ook niet ontkennen dat het aardig wat sensatiezoekers zoekt, dit soort topics, waarvan jij toch wel de koningin bent. Serieus, is er ooit een anti-Staffordtopic geweest waar jij níet met een "HA, zie je wel!!"-achtig bericht gereageerd hebt? Je kickt erop ofzo. Ieder z'n meug.
Ik heb ook vaag het gevoel dat het merendeel geen flauw idee heeft hoe de media werken. Dat is namelijk dit forum x 10.000. Er worden per dag tig mensen gebeten door tig rassen, maar als je alleen de Staffords eruit vist lijkt het inderdaad onevenredig veel. Wie kan het immers verdommen dat een Jack Russell een kind heeft gebeten? Of dat een windhond een konijn heeft aangevallen dat geen vlieg kwaad zat te doen.
Maar goed. Nou ben ik zeker weer de Stafford-eigenaar met een roze bril op, die geen idee heeft van het risico van het ras