Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voerbak schoonmaken (KVV)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Voerbak schoonmaken (KVV)

Ongelezen bericht door lieke »

lets have fun schreef:
bouvierpoedel schreef:Verbazing alom :80: , waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af . :jank:
:lees: :lees:
Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Woensdag strijken.
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.
Zaterdag boodschappen.
Zondag mag ik dan eindelijk uitrusten en dan zou ik de bakken nog gaan afwassen? Dacht het niet :pffff:
Mijn moeder had een iets andere weekindeling:
- Maandag: wasdag (ze had pas laat een wasmachine dus stond om 4.00 uur 's maandags op om het water voor de witte was op te zetten)
- Dinsdag: strijken en verstellen (ik heb ongeveer anderhalf miljoen stuks goed gestreken en 80.000 sokken gemaasd :ugh: ).
- Woensdag: keuken, toilet en badkamer doen. En werden de kranen en de bel gepoetst. Plus natuurlijk de gaspitten van het fornuis geschuurd.
- Donderdag: bedden verschonen en slaapkamers goede beurt geven (matrassen werden dan geschud en gekeerd)
- Vrijdag: woonkamer en gang, tevens buiten ramen zemen
- Zaterdag: buiten harken, stoepje voor het huis schrobben en boodschappen doen. Plus het eten voorbereiden voor zondag zoals alvast bouillon trekken en de (griesmeel) pudding klaarmaken en in de bijkeuken zetten om af te koelen.

En als wij als kinderen vrijdags thuiskwamen uit school, stonden de stoelen buiten omdat ze in de boenwas werden gezet. En de kleden en traploper werden buiten met de mattenklopper bewerkt (meestal moesten wij kinderen dat doen :mrgreen: ).

Als ik het trouwens zo bekijk, ben ik echt een fluthuisvrouw vergeleken met mijn moeder vroeger. :schrik:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik kan me niet herinneren dat mijn moeder vroeger een vast week werkschema had. Maar bij mijn grootouders thuis kon je aan de hand van het menu zien wat voor dag het was. Op zondag altijd soep, vlees, pudding. Op zaterdag altijd bruine bonen. En dan was er ook nog een vaste dag in de week voor stamppot enz. Precies weet ik het niet meer maar elke dag had zijn vaste groente. Net als op vrijdag altijd vis werd gegeten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:
lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?
Ik maak dus de bakken van de dieren (honden én kat) schoon na elke maaltijd. Met de hand (nou ja, borstel) en afwasmiddel. Een vaatwasser heb ik niet. Of je moet mijn zoon als zodanig beschouwen. :mrgreen:
Waarom zou een hond van een schoon bord willen eten? Het is een hond hoor, die ook wel eens uit de sloot drinkt :19:
Ik geloof dat mijn honden allesbehalve schoon willen zijn :F:

Inderdaad, zolang ze rotte zeemeeuw naar binnen slurpen, aan hun kruimelige aars liggen te likken en een verse warme kattendrol een ware traktatie is zal die behoefte wel meevallen.
Die van mij laten ook echt geen flintertje vlees over.
haha nee die van mij ook echt niet! Gol moet altijd tien keer opnieuw de bak uitlikken :lol1:
Meestal was ik de bakken dan ook wanneer ze glibberig van het kwijl zijn :F:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:
lets have fun schreef:
bouvierpoedel schreef:Verbazing alom :80: , waar is het schone nette ordelijke nederland gebleven.? Voor alles een dag en tijd. Wij glijden af . :jank:
:lees: :lees:
Maandag wasdag.
Dinsdag verstellen.
Woensdag strijken.
Donderdag boter karnen.
Vrijdag poetsen.
Zaterdag boodschappen.
Zondag mag ik dan eindelijk uitrusten en dan zou ik de bakken nog gaan afwassen? Dacht het niet :pffff:
- Maandag: wasdag (ze had pas laat een wasmachine dus stond om 4.00 uur 's maandags op om het water voor de witte was op te zetten)
- Dinsdag: strijken en verstellen (ik heb ongeveer anderhalf miljoen stuks goed gestreken en 80.000 sokken gemaasd :ugh: ).
- Woensdag: keuken, toilet en badkamer doen. En werden de kranen en de bel gepoetst. Plus natuurlijk de gaspitten van het fornuis geschuurd.
- Donderdag: bedden verschonen en slaapkamers goede beurt geven (matrassen werden dan geschud en gekeerd)
- Zaterdag: buiten harken, stoepje voor het huis schrobben en boodschappen doen. Plus het eten voorbereiden voor zondag zoals alvast bouillon trekken en de (griesmeel) pudding klaarmaken en in de bijkeuken zetten om af te koelen.

En als wij als kinderen vrijdags thuiskwamen uit school, stonden de stoelen buiten omdat ze in de boenwas werden gezet. En de kleden en traploper werden buiten met de mattenklopper bewerkt (meestal moesten wij kinderen dat doen :mrgreen: ).

Als ik het trouwens zo bekijk, ben ik echt een fluthuisvrouw vergeleken met mijn moeder vroeger. :schrik:
Eeerlijk joh je moeder nog erger dan jou. :80: Vond jou al zo'n ultra extremistiesch typje. :engel: :LOL: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
lieke schreef: Mijn moeder had een iets andere weekindeling:

Eeerlijk joh je moeder nog erger dan jou. :80: Vond jou al zo'n ultra extremistiesch typje. :engel: :LOL: .
Welnee, voor zover ik wist, deed iedere huisvrouw het zo. Als je je stoepje niet schrobde, sprak de straat er schande van. :mrgreen:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

duitse herder schreef:Als er plek over is in de vaatwasser gaat de bak erin. Dat kan 1x in de week zijn of nog langer. Noah likt hem netjes uit en daarbij als ik zie wat ze normaal allemaal naar binnen werkt, zal dat van etensbak wel snor zitten :engel:
Hier precies zo. Haar bak ziet er na de maaltijd schoner uit dan na een vaatwasbeurt :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

lieke schreef:Goh, gekke vraag eigenlijk. Zelf wil je toch ook van schone borden eten?
Ik wel, maar in tegenstelling tot Noah eet ik ook niet van de vloer, eet ik geen dode dieren en eet ik ook geen (katten/mensen) poep :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

tekkel schreef:
duitse herder schreef:Als er plek over is in de vaatwasser gaat de bak erin. Dat kan 1x in de week zijn of nog langer. Noah likt hem netjes uit en daarbij als ik zie wat ze normaal allemaal naar binnen werkt, zal dat van etensbak wel snor zitten :engel:
Hier precies zo. Haar bak ziet er na de maaltijd schoner uit dan na een vaatwasbeurt :LOL:
Op mijn werk laat ik Noah ook altijd de bakken schoonlikken :tongue: Scheelt mij weer met afwassen, hoef ik geen aangekoekt versvlees eruit bikkelen. Noah likt hem met alle liefde schoon :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef:

En dan jong doodgaan omdat je je lichaam kapotgewerkt had, maar hé, wel met een schoon huis waarin je opgebaard kon worden. :cool2:
Volgens mij was dat stoepje schrobben vroeger niet zozeer voor jezelf als wel voor de buren. Want wat de BUREN er allemaal niet van dachten, dát was pas belangrijk.
Ik ben blij dat mijn buren me gescheten zitten ;-)
Nou, mijn moeder is, ondanks 10 kinderen en veel schrobben, toch 80 geworden, hoor. :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:
lieke schreef:
Nanna schreef:

En dan jong doodgaan omdat je je lichaam kapotgewerkt had, maar hé, wel met een schoon huis waarin je opgebaard kon worden. :cool2:
Volgens mij was dat stoepje schrobben vroeger niet zozeer voor jezelf als wel voor de buren. Want wat de BUREN er allemaal niet van dachten, dát was pas belangrijk.
Nou, mijn moeder is, ondanks 10 kinderen en veel schrobben, toch 80 geworden, hoor. :mrgreen:
Voorwaar een prestatie ;-) Ik zou met zo'n werktempo en de pas er in qua baren de vijftig niet gehaald hebben, vrees ik ;-)
Mijn moeder is nog steeds zo hoor, Marionnnn wat moeten de buren wel niet denken van die stapel houtstronken naast je garagedeur?

Nou en, ze denken maar een eind weg. Ben blij dat ik hun leven niet heb met dat eeuwige gepoets. En toen oma haar 14e kind eruit gepoept had kreeg ze een hersenbloeding. Neuh, ik ben niet heel jaloers op haar schone, zorgzame leventje.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

bouvierpoedel schreef:
AnthonySandraLady schreef:Bedankt voor de snelle reacties! Aangezien wij geen vaatwasser hebben is het nogal een grote moeite (voor mij als man :P) om elke keer die bak af te wassen. Ik denk dat wij het dan ook op 1x per week gaan houden :D.
Gewoon de hele mikmak op de grond aan borden en pannen en je hond doet de afwas wel, kun je het daarna gewoon in de kast zetten :pffff: .En jij een compliment van je vrouw dat het zo mooi schoon is en blinkt. :engel:
Zo doe ik het ook, alles de grond op. Hoef ik nooit meer voor te spoelen. Als alles schoon gelikt is, nog even met heet water naspoelen en de kast in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
Nanna schreef:
lieke schreef:

Dat ze nog de energie had om ze te maken. :ugh:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Dat ze nog de energie had om ze te maken. :ugh:
Mijn moeder was een buitengewoon intimiderende en felle vrouw die heel haar omgeving, man en kinderen incluis, liet sidderen. Ze hoefde maar een wenkbrauw op te trekken en iedereen vlóóg.
Heel knap eigenlijk, gezien het feit dat ze amper 1,50 was en nog geen 57kg woog.
Als ze niet was getrouwd en een horde kinderen op deez' aardbol had neergezet, was ze waarschijnlijk sergeant-majoor bij de mariniers geweest.
:mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:Dat ze nog de energie had om ze te maken. :ugh:
Mijn moeder was een buitengewoon intimiderende en felle vrouw die heel haar omgeving, man en kinderen incluis, liet sidderen. Ze hoefde maar een wenkbrauw op te trekken en iedereen vlóóg.
Heel knap eigenlijk, gezien het feit dat ze amper 1,50 was en nog geen 57kg woog.
Als ze niet was getrouwd en een horde kinderen op deez' aardbol had neergezet, was ze waarschijnlijk sergeant-majoor bij de mariniers geweest.
:mrgreen:
Als je maar 1.50 en geen 57 kg met 10 kinderen dan mot je wel. :zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”