Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragsproblemen en voeding - enquete voor ons PWS

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annestacha

Gedragsproblemen en voeding - enquete voor ons PWS

Ongelezen bericht door annestacha »

Hoi allemaal! :)

Omdat wij zo'n hondenliefhebbers zijn doen we ons profielwerkstuk over het gedrag van honden.
Hiervoor hebben we een enquete gemaakt om een beter inzicht in de praktijk te krijgen.
Met onze eerste vraag (over gedragsproblemen) willen we bijvoorbeeld de meest voorkomende problemen eruitpikken en bespreken in ons werkstuk, ook gaan we dan proberen de beste oplossingen ervoor te vinden.
Verder willen we graag uw mening horen over de voeding van uw hond, zodat we dit kunnen verwerken in ons werkstuk.
Het is een korte vragenlijst en we hopen natuurlijk op zo veel mogelijk medewerking :D
Dit is de link:
https://nl.surveymonkey.com/s/7H63JQ7

Alvast bedankt!

Groetjes,
Anne en Stacha
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Gedragsproblemen en voeding - enquete voor ons PWS

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Is dit een werkstukje van de laatste klas van het basisonderwijs of een toelatingsexamen voor het VMBO?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Wat denk je met deze enquête te bereiken?

Voor een PWS lijkt het me nogal veel om én gedragsproblemen te doen én voeding, aangezien over beide enorm veel te schrijven is. Daarnaast is gedragsproblemen een heel breed onderwerp, en met zo'n open vraag als jullie stellen ga je tientallen verschillende antwoorden krijgen. Dan kan je veel beter een lijst maken met veelvoorkomende problemen (trekken aan de lijn, agressief gedrag, niet luisteren, jagen, weglopen, etc.) en vragen of mensen aan willen vinken waar ze tegenaan lopen met hun hond. Dan is het al meer afgebakend. En je schrijft dat jullie de "beste" oplossing willen gaan vinden - geef dat maar gelijk op. Ten eerste is dat veel te ambitieus voor een PWS, ten tweede is die oplossing afhankelijk van de hond in kwestie. Waar de ene hond een harde aanpak nodig heeft moet je bij een ander juist heel geduldig zijn. En een link tussen voeding en gedragsproblemen kan je echt niet leggen op basis van deze enquête, dat is onmogelijk. Als ik jullie was zou ik dus nog even goed nadenken over je onderwerp. :wink:
Afbeelding
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Ik heb hem ingevuld maar ben het wel met bovenstaande reacties eens
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb hem ook ingevuld. Naast bovenstaande nog een opmerking over de vragenlijst: er zijn mensen (veel, denk ik) die meerdere soorten voeding geven. Ik geef bijvoorbeeld met name kvv, maar ook wel eens brok als het zo uitkomt. In de enquette is maar 1 antwoord mogelijk.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Met zo'n enquête kun je niet zoveel denk ik...
Heb hem wel ingevuld.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vul het niet in. Voor zover er hier sprake is van een gedragsprobleem in relatie tot de voeding, denk ik dat ik hem over mijn poedel Jet wel kan invullen, omdat zij af en toe haar eten weigert en we nu zo ver zijn dat ze 's morgens blik krijgt en 's avonds pens gemengd met kvv. Dat eet ze goed.

Met Otto zijn er wel een paar dingen qua gedrag, maar die relateer ik helemaal niet aan voeding. Voer weigeren komt niet in hem op, behalve als ik hem groente aanbied.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ingevuld, ik hoop dat uit dit summiere gedoe conclusies te trekken zijn
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik kon hem niet invullen,mijn honden hebben geen gedragsproblemen. :scratch:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[Sandra] schreef:Ik vul het niet in. Voor zover er hier sprake is van een gedragsprobleem in relatie tot de voeding, denk ik dat ik hem over mijn poedel Jet wel kan invullen, omdat zij af en toe haar eten weigert en we nu zo ver zijn dat ze 's morgens blik krijgt en 's avonds pens gemengd met kvv. Dat eet ze goed.

Met Otto zijn er wel een paar dingen qua gedrag, maar die relateer ik helemaal niet aan voeding. Voer weigeren komt niet in hem op, behalve als ik hem groente aanbied.
Het zijn ook net mensen ook hé , mannen vreten alles wat los en vast zit en vrouwen zijn nogal van het doseren en slank blijven. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ingevuld, maar ik ben bang dat je met dit soort vragen geen voldoende gaat scoren met je pws. Heeft je mentor jullie nog niet bijgestuurd?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”