Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waaks gedrag?
Moderator: moderatorteam
-
Gijsstabij
Waaks gedrag?
Vanmiddag was mn vader de heg aan het knippen,
Gijs lag te slapen en ineens zat hij rechtop en begon te grommen
Ik ging kijken en zat hij te grommen naar mn vader die hij door het raam met zijn hoofd boven de heg zag uitkomen
Is dat normaal gedrag en valt dit onder waaksheid?
Of vertrouwde hij het gewoon niet en leek dat hem de meest logische reactie?
Omdat ik het niet wou hebben riep ik hem bij me, ik hurkte en riep gijs hierrr
toen kroop hij helemaal onder me, wat hij onderweg ook wel eens doet als hij ergens van schrikt
Aai over de bol, even afgeleid met een speeltje en het gordijn dicht gedaan
Ging daarna rustig verder slapen
Wie weet waarom hij zo deed en heb ik op dejuiste manier gehandeld?
Groetjes
Gijs lag te slapen en ineens zat hij rechtop en begon te grommen
Ik ging kijken en zat hij te grommen naar mn vader die hij door het raam met zijn hoofd boven de heg zag uitkomen
Is dat normaal gedrag en valt dit onder waaksheid?
Omdat ik het niet wou hebben riep ik hem bij me, ik hurkte en riep gijs hierrr
toen kroop hij helemaal onder me, wat hij onderweg ook wel eens doet als hij ergens van schrikt
Aai over de bol, even afgeleid met een speeltje en het gordijn dicht gedaan
Ging daarna rustig verder slapen
Wie weet waarom hij zo deed en heb ik op dejuiste manier gehandeld?
Groetjes
-
Sterre
Re: Waaks gedrag?
Sterre is totaal niet waaks. Blaft niet bij de bel of binnenkomen van mensen. Maar als de glazenwasser van de achterburen op hun schuurtje staat gaat ze heel diep grommen en daarna blaffen. Kennelijk is dat zo vreemd en misschien bedreigend dat ze daar wel op reageert.
-
Dinos
Ik had even gaan kijken bij vader, en zo kan je hond zien dat er niets aan de hand was.
En had jij gelijk je vader kunnen helpen hahaha
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Hahaha zo blafte charly laatst naar me dat ze mijn hoofd boven de bank zag uitkomen door het raam. Zij buiten ik binnen.
Ik riep haar bij me zodat ze doorhad dat ik het was en sindsdien snapt ze het.
Ik riep haar bij me zodat ze doorhad dat ik het was en sindsdien snapt ze het.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
PreciesInge O schreef:alledrieGijsstabij schreef:Is dat normaal gedrag en valt dit onder waaksheid?
En je hebt op een juiste manier gehandeld.
-
Dinos
Denk ik niet, je bent mee gegaan in zijn angst door lage houding en Hierrr te roepen.ranetje schreef:PreciesInge O schreef:alledrieGijsstabij schreef:Is dat normaal gedrag en valt dit onder waaksheid?
En je hebt op een juiste manier gehandeld.
Tweede gedeelte is goed afleiding en aai over kop.
Maar nogmaals had liever de hond er mee geconfronteerd zodat hij kan ervaren dat er niets raars is.
-
Lemuria
Dinos schreef:Ik had even gaan kijken bij vader, en zo kan je hond zien dat er niets aan de hand was.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mijn hond gromt of blaft ook wanneer ze iets ziet wat ze niet verwacht. Ze zit veel op een boot en ze ging een keer helemaal uit haar plaat toen we langs een boom in de waddenzee vaarden. Je hebt boeien en boten in de zee, geen boom
Maar ik denk dat je in de toekomst sowieso wel waaks gedrag kan verwachten. Alle stabij's die ik ken zijn waaks.
Maar ik denk dat je in de toekomst sowieso wel waaks gedrag kan verwachten. Alle stabij's die ik ken zijn waaks.

-
Gijsstabij
Ja een boom in de zee hoort natuurlijk ook niet
ze slaan inderdaad aan bij onraad
Wat betreft dat waaks gedrag moeten we nog even kijken wat we wel en niet oke vinden
als er "onraad" is vind ik het prima dat hij laat zien dat hij het opgemerkt heeft en een paar keer blaffen
maar als ik dan laat zien dat ik het gehoord heb dan moet het ook klaar zijn,
dat moeten we tegen die tijd hard oefenen!
Over omgaan met angst hoor je veeeel verschillende dingen,
de een zegt negeren en meesleuren de ander zegt steun bieden
Op de puppycursus word ons dat laatste geleerd en merk dat dat voor hem ook prettig is,
als hij onderweg ergens van schrikt (bv ee hard geluid) en ik zie dat hij wil vluchten
dan hurk ik en soms springt hij dannzo ongeveer in mn nek, na een paar seconde denkt hij
waar was ik eigenlijk zo bang voor?! En gaat weer op onderzoek uit waar het vandaan kwam
Hij heeft dus wel die steun nodig maar heel kort eigenlijk
maar dar is weer een heel ander onderwerp he
Maar in dit geval hurkte ik eigenlijk omdat ik dat altijd doe hij het hier roepen, staand komt hij dan nog niet
dat hij ook steun kwam zoeken was in principe niet mijn doel
Groetjes
ze slaan inderdaad aan bij onraad
Wat betreft dat waaks gedrag moeten we nog even kijken wat we wel en niet oke vinden
als er "onraad" is vind ik het prima dat hij laat zien dat hij het opgemerkt heeft en een paar keer blaffen
maar als ik dan laat zien dat ik het gehoord heb dan moet het ook klaar zijn,
dat moeten we tegen die tijd hard oefenen!
Over omgaan met angst hoor je veeeel verschillende dingen,
de een zegt negeren en meesleuren de ander zegt steun bieden
Op de puppycursus word ons dat laatste geleerd en merk dat dat voor hem ook prettig is,
als hij onderweg ergens van schrikt (bv ee hard geluid) en ik zie dat hij wil vluchten
dan hurk ik en soms springt hij dannzo ongeveer in mn nek, na een paar seconde denkt hij
waar was ik eigenlijk zo bang voor?! En gaat weer op onderzoek uit waar het vandaan kwam
Hij heeft dus wel die steun nodig maar heel kort eigenlijk
maar dar is weer een heel ander onderwerp he
Maar in dit geval hurkte ik eigenlijk omdat ik dat altijd doe hij het hier roepen, staand komt hij dan nog niet
dat hij ook steun kwam zoeken was in principe niet mijn doel
Groetjes
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Steun zoeken is geen enkel probleem, zolang je (door aaien) het gevoel maar niet beloont.
Op je hurken zodat ie bij je kan schuilen en meer niet.
Prima!
Daarna samen gaan kijken, weigert ie, weer op je hurken en zo steeds een beetje verder.
Succes!
Ik tolereer het blaffen helemaal niet. Des te duidelijker hihi.
Die van mij maken toch geen indruk..... Hahaha
Op je hurken zodat ie bij je kan schuilen en meer niet.
Prima!
Daarna samen gaan kijken, weigert ie, weer op je hurken en zo steeds een beetje verder.
Succes!
Ik tolereer het blaffen helemaal niet. Des te duidelijker hihi.
Die van mij maken toch geen indruk..... Hahaha
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als hij onzeker is moet je steun bieden hoor, anders wordt dat erger en krijg je een hond die blaft om alles.
En stabijs hebben die neiging toch al, dus daar moet je goed op letten.
En stabijs hebben die neiging toch al, dus daar moet je goed op letten.
-
Gijsstabij
Hij is wel snel argwanend ja, als er vandaag bv een container staat waar die gisteren niet stond
dan moet hij eerst weer even ontdekken
Rustig toespreken met toe maar enzo, als hij het dan nog te spannend vind even hurken
Of als we ergens zijn langsgelopen waar een hond ging blaffen vanuit de tuin/huis
dan let hij de volgende keer daar extra op en kijkt hij de hele tijd om zich heen
Heb net even gebeld met de mevr van de puppycursus over het commando stil aanleren
want meneer begint tegenwoordig te blaffen als hij moe is en moet gaan slapen ipv als een dolle door het huis rennen
Maar dat moet dan maar even weer in een ander topic,anders word het ook zo'n zooitje
Hij ligt nu lekker in de bench te slapen, want ik wou graag iets gaan bakken, veeeels te lang alweer niet gedaan
dan moet hij eerst weer even ontdekken
Rustig toespreken met toe maar enzo, als hij het dan nog te spannend vind even hurken
Of als we ergens zijn langsgelopen waar een hond ging blaffen vanuit de tuin/huis
dan let hij de volgende keer daar extra op en kijkt hij de hele tijd om zich heen
Heb net even gebeld met de mevr van de puppycursus over het commando stil aanleren
want meneer begint tegenwoordig te blaffen als hij moe is en moet gaan slapen ipv als een dolle door het huis rennen
Maar dat moet dan maar even weer in een ander topic,anders word het ook zo'n zooitje
Hij ligt nu lekker in de bench te slapen, want ik wou graag iets gaan bakken, veeeels te lang alweer niet gedaan