Hij heeft een Duitse chip. We hebben de Duitse VDH gemaild en daarvan kregen we een mail terug dat we het beste contact op konden nemen met een aantal spanielverenigingen maar van deze verenigingen hebben we nooit een antwoord gekregen. Ligt nog in de planning om te bellen maar dat is er nog niet van gekomen.ranetje schreef:Als je het chipnummer kunt vinden kan je informatie vragen bij de Raad van Beheer.
Als hij een stamboom heeft, is hij n.l. door een chipper van de Raad gechipt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inschrijvingen KNJV/MAP enz.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Re: Inschrijvingen KNJV/MAP enz.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Mail eens met Mirjam Hanselaar van de SUN. Mischien zie je meer beren op de weg dan nodig is.krissie20 schreef:Hij heeft een Duitse chip. We hebben de Duitse VDH gemaild en daarvan kregen we een mail terug dat we het beste contact op konden nemen met een aantal spanielverenigingen maar van deze verenigingen hebben we nooit een antwoord gekregen. Ligt nog in de planning om te bellen maar dat is er nog niet van gekomen.ranetje schreef:Als je het chipnummer kunt vinden kan je informatie vragen bij de Raad van Beheer.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Heidewachtel!!!!
loony schreef:Je hoeft geen lid te zijn, tenzij het echt aangegeven staat.
Ik ben ook geen lid vind het onzin 150€ per jaar te betalen voor die paar proeven en 10tje korting om te trainen.
Probleem op heel veel proeven is dat je als niet lid er gewoon niet tussen komt omdat leden van de KNJV voorrang hebben en die massaal inschrijven. Er is conform het reglement nl een plaatsingsvolgorde
1. leden van het gewest dat de proef organiseert (voorrang tot 1 juli 0.00 uur)
2. overige KNJV-leden (dus van andere gewesten)
3. leden van een erkende rasvereniging
4. geen lid van de KNJV of erkende rasvereniging.
Overigens hanteren heel veel KNJV trainingsgroepen voor niet KNJV leden een veel hoger tarief voor de trainingen wat soms wel op kan lopen tot 100-150 euro meer dan voor leden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Zo gister 2 working testen voor spaniels ingeschreven,volgende week de certificaatdagen inschrijven, 1/8 gaan de inschrijvingen open voor veldwerk en ga ik alle jeugdveldwerkwedstrijden inschrijven. Momenteel nog enkel sinner, maar heb een tijdje storm in men eentje getraind dat ik hem volgende week weer op vreemde terreinen wil gaan proberen. Gaat dit goed gaat hij ook wedstrijden doen.
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
A.s. vrijdag heb ik onze eerste KNJV proef van het jaar. Monty mag weer op voor de B. Vorig jaar al 1x B gehaald en hopelijk haalt hij er dit jaar nog 1 met de minimale 68 punten voor de MAP. Dan is dat ons doel voor volgend jaar.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
SuccesHutch schreef:A.s. vrijdag heb ik onze eerste KNJV proef van het jaar. Monty mag weer op voor de B. Vorig jaar al 1x B gehaald en hopelijk haalt hij er dit jaar nog 1 met de minimale 68 punten voor de MAP. Dan is dat ons doel voor volgend jaar.

Ik zal voor je duimen dat die B met 68 of meer binnen komt

- Hutch
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je welranetje schreef:SuccesHutch schreef:A.s. vrijdag heb ik onze eerste KNJV proef van het jaar. Monty mag weer op voor de B. Vorig jaar al 1x B gehaald en hopelijk haalt hij er dit jaar nog 1 met de minimale 68 punten voor de MAP. Dan is dat ons doel voor volgend jaar.
Ik zal voor je duimen dat die B met 68 of meer binnen komt

- Hutch
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben weer terug van de KNJV proef in Beesd. Mooie dag gehad, het weer was beter dan de laatste dagen met 22 graden en ook nog de hele dag droog gehad.
Monty heeft een hele mooie proef gelopen en zijn B-diploma gehaald met 70 punten!
Op naar de MAP's volgend jaar en de rest van dit seizoen lekker relaxed aan de gang op de komende B-proeven.
Monty heeft op de appèloefeningen de meeste punten laten liggen, waar dit niet nodig is. Dus dat wordt nog even extra trainen.
Monty heeft een hele mooie proef gelopen en zijn B-diploma gehaald met 70 punten!
Op naar de MAP's volgend jaar en de rest van dit seizoen lekker relaxed aan de gang op de komende B-proeven.
Monty heeft op de appèloefeningen de meeste punten laten liggen, waar dit niet nodig is. Dus dat wordt nog even extra trainen.
- ranetje
- Zeer actief
Hartstikke goed
Gefeliciteerd

Gefeliciteerd

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
welke clubs heb je aangeschreven, voor cockers zijn er nl 3.krissie20 schreef:Hij heeft een Duitse chip. We hebben de Duitse VDH gemaild en daarvan kregen we een mail terug dat we het beste contact op konden nemen met een aantal spanielverenigingen maar van deze verenigingen hebben we nooit een antwoord gekregen. Ligt nog in de planning om te bellen maar dat is er nog niet van gekomen.ranetje schreef:Als je het chipnummer kunt vinden kan je informatie vragen bij de Raad van Beheer.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Zo vanmorgen 4 veldwerkwedstrijden ingeschreven.
Dit komt op 2 workintesten
Certificaatdag
4 jeugdwedstrijden voor mijn springdingen
Dit komt op 2 workintesten
Certificaatdag
4 jeugdwedstrijden voor mijn springdingen
- Hutch
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe is het bij jullie allemaal gegaan tot nu toe?
Met Monty had ik zaterdag onze laatste KNJV proef van dit jaar. En hij heeft weer een B gehaald. Wel met wat minder punten, 64, helaas is hij wat slordig aan het worden tijdens de proeven. Volgens mij vindt hij de proeven ook niet echt leuk meer, hij staat me elke keer aan te kijken "moet ik nu alweer hetzelfde doen"
We hebben het in ieder geval mooi af kunnen sluiten en hebben 3 KNJV B diploma's binnen. In het najaar nog 2 onderlinge workingtesten en dan is het wel goed.
Monty mocht zaterdag na de proef nog meteen mee op een eendenjacht en daar heeft hij weer heerlijk gewerkt. Tableau van 8 eenden en mooi hondenwerk.
Met Monty had ik zaterdag onze laatste KNJV proef van dit jaar. En hij heeft weer een B gehaald. Wel met wat minder punten, 64, helaas is hij wat slordig aan het worden tijdens de proeven. Volgens mij vindt hij de proeven ook niet echt leuk meer, hij staat me elke keer aan te kijken "moet ik nu alweer hetzelfde doen"

We hebben het in ieder geval mooi af kunnen sluiten en hebben 3 KNJV B diploma's binnen. In het najaar nog 2 onderlinge workingtesten en dan is het wel goed.
Monty mocht zaterdag na de proef nog meteen mee op een eendenjacht en daar heeft hij weer heerlijk gewerkt. Tableau van 8 eenden en mooi hondenwerk.
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
De allereerste working test voor mij en sinner op de 2de plaats geeindigd van de engelse springer.
Vorige week op de certificaatdag een africhtingscertificaat voor sinner, maar gaan herkansen einde van de maand en storm heeft zijn jachtgeschiktheidscertificaat behaald.
Vorige week op de certificaatdag een africhtingscertificaat voor sinner, maar gaan herkansen einde van de maand en storm heeft zijn jachtgeschiktheidscertificaat behaald.
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer:
Ik heb aan 2 proeven meegedaan en heb 1 C diploma gehaald, nu gaan we veer verder met veldwerk, en ons doel voor volgend jaar is natuurlijk een B diploma.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tristan heeft 1 KNJV gedaan met een C, helaas op het markeer gestrand voor het B. Nu hebben we nog Horst
groetjes Annemie
-
- Zeer actief
Voor de map van de flatcoats sta ik als reserve. Hopelijk kan ik nog mee doen en anders alleen de map van de goldens dit jaar qua KNJV. Toch maar eens lid worden van die tent, dit gaat niet echt opschieten zo. En volgend jaar willen we toch echt die A gaan halen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Hutch
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat jammer dat je er zo weinig mee kunt doen. Volgens mij was het dit seizoen echt racen om op tijd ingeschreven te zijn.Sita schreef:Voor de map van de flatcoats sta ik als reserve. Hopelijk kan ik nog mee doen en anders alleen de map van de goldens dit jaar qua KNJV. Toch maar eens lid worden van die tent, dit gaat niet echt opschieten zo. En volgend jaar willen we toch echt die A gaan halen.
Ik werd altijd in mei lid van de knjv, zo hoefde je de eerste vier maanden niet te betalen. In december opzeggen en in mei volgend jaar weer lid worden.
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
zaterdag KNJV proef van de GRCN. Voor zowel Rilland als Heerle uitgeloot. Verder nog een clubdiploma dag ingeschreven in november.

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik uiteindelijk helemaal geen proeve gedaan.
Kon geen vrij krijgen van het werk, en dat vond ik uiteindelijk niet eens zo erg, aangezien ik eerst nog een heleboel moet trainen met Oz...
Kon geen vrij krijgen van het werk, en dat vond ik uiteindelijk niet eens zo erg, aangezien ik eerst nog een heleboel moet trainen met Oz...
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik had ook ook moeite vrij te krijgen op werk dus maar 1 KNJV proef in kunnen schrijven, daar haalde Jack een mooi B diploma.
Verder ga ik volgende maand naar de clubdiplomadag met Jones en daar gaan we voor de C, hij is te jong om voor de B te mogen inschrijven.
Verder ga ik volgende maand naar de clubdiplomadag met Jones en daar gaan we voor de C, hij is te jong om voor de B te mogen inschrijven.
- ranetje
- Zeer actief
samantha! schreef:Ik had ook ook moeite vrij te krijgen op werk dus maar 1 KNJV proef in kunnen schrijven, daar haalde Jack een mooi B diploma.

Veel te jong

Ga daar maar eens met je diploma zwaaien

- samantha!
- Zeer actief
ranetje schreef:samantha! schreef:Ik had ook ook moeite vrij te krijgen op werk dus maar 1 KNJV proef in kunnen schrijven, daar haalde Jack een mooi B diploma.
Verder ga ik volgende maand naar de clubdiplomadag met Jones en daar gaan we voor de C, hij is te jong om voor de B te mogen inschrijven.![]()
Veel te jong![]()
Ga daar maar eens met je diploma zwaaien

Ik ben benieuwd, hij is al erg stabiel en doet het goed dus we gaan het zien.
Voor mij wel even switchen, van Jack naar Jones, dat is behoorlijk anders voorjagen.
- samantha!
- Zeer actief
Nou ehm die clubdiplomadag is nog even afwachten.
Ik kwam erachter dat ik dat inderdaad van plan was maar het inschrijfformulier lag nog (wel ingevuld) op de kast
Nouja gisteren alsnog op de post gedaan dus even afwachten of er nog wel plek is.
En anders wachten we op de KNJV proeven volgend seizoen.
Ik kwam erachter dat ik dat inderdaad van plan was maar het inschrijfformulier lag nog (wel ingevuld) op de kast

Nouja gisteren alsnog op de post gedaan dus even afwachten of er nog wel plek is.
En anders wachten we op de KNJV proeven volgend seizoen.
- ranetje
- Zeer actief
Oeps.
Hopen dat er nog plek is
Hopen dat er nog plek is

- samantha!
- Zeer actief
Ik hoop het inderdaad ook, kan hij alvast wat wennen aan het proevengedoe.
Vorig jaar was het niet zo snel vol dus hopelijk is er gewoon nog een plekje voor ons.
Vorig jaar was het niet zo snel vol dus hopelijk is er gewoon nog een plekje voor ons.
- samantha!
- Zeer actief
Nou clubdiplomadag met Jones gaat niet door, ik sprak de mensen die het organiseren laatst en die zeiden dat er voor de C geen minimum leeftijd was dus daarom ingeschreven.
Maar nu dus een mail dat hij een paar dagen te jong is
Nouja geeft niet, ik snap ook wel dat ze ergens een grens moeten trekken, hij mag volgend jaar aan de bak.
Maar nu dus een mail dat hij een paar dagen te jong is

Nouja geeft niet, ik snap ook wel dat ze ergens een grens moeten trekken, hij mag volgend jaar aan de bak.
- ranetje
- Zeer actief
Haha, hij is te jong voor een minimum leeftijd
Volgend jaar dan maar
Je kan er wel met hem gaan kijken.
Dan kan hij ervaren hoe het is om met een hoop honden samen te zijn aangelijnd en wel.
En je hebt zelf ook een beetje beeld.
Of had je dat al

Volgend jaar dan maar

Je kan er wel met hem gaan kijken.
Dan kan hij ervaren hoe het is om met een hoop honden samen te zijn aangelijnd en wel.
En je hebt zelf ook een beetje beeld.
Of had je dat al
- samantha!
- Zeer actief
Haha ja, die minimumleeftijd schijnt toch 9 maanden te zijn en dat wordt hij de week erna.
Achja, volgend jaar inderdaad maar.
Zelf ben ik destijds met jonge Jack al naar de clubdiplomadag geweest waar hij zijn C heeft gehaald maar misschien dat ik met Jones inderdaad wel even langs ga.
Hoewel ik denk dat Jones niet zo hoeft te "wennen" als Jack, hij is veel meer relaxed van zichzelf.
Achja, volgend jaar inderdaad maar.
Zelf ben ik destijds met jonge Jack al naar de clubdiplomadag geweest waar hij zijn C heeft gehaald maar misschien dat ik met Jones inderdaad wel even langs ga.
Hoewel ik denk dat Jones niet zo hoeft te "wennen" als Jack, hij is veel meer relaxed van zichzelf.
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Zaterdag het jachtgeschiktheidscertificaat gehaald met sinner. Van de 16 honden bleven er na de zware dekking nog 3 over en 2 slaagden op de verloren apport. Dus ben heel erg trots. Beiden springers hebben het nu.
-
- Zeer actief
Net de bevestiging binnen voor de MAP van 11 oktober. En de clubdiplomadag van 18 oktober. Als we door de B-onderdelen komen gaan we een poging doen voor de A!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan