Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fay doet raar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Fay doet raar

Ongelezen bericht door Ήυs »

Sinds haar castratie doet ze maar vreemd, en het wordt steeds erger.

Ze is sowieso aangekomen en heeft alleen maar honger. Ik heb haar nu een maandje op lightbrokken.. Maar heel veel honger. Geef ook wel sperziebonen maar lijkt niet te helpen.

Toen ze bij een kennis zat tijdens onze vakantie was ze ook heel anders. Heel aanhankelijk en heel mieperig. Niet alleen willen zijn. Zo ken ik haar helemaal niet! Maar ze kan het wel eno goed vinden met Kaz, dus misschien miste ze hem ook wel? Echt alleen is ze natuurlijk nooit.

Gisteren spuugde ze gal, 's middags. En aan het einde van de dag/begin avond spuugde ze stukken uit van haar wollen kleed :o

Ze was ook al heel de dag gras aan het eten, en erg misselijk. Vanochtend weer gespuugd, alleen haar brokken kwamen mee.

Wat moet ik hier nou mee? Ze beweegt genoeg, krijgt nooit iets extra's, en zit nu op een light brok. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze een vol gevoel heeft en niet aankomt? En hoe krijg ik het er in godsnaam af?

Ik heb nog nooit een dikkere hond gehad :80:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Fay doet raar

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Van vers kun je wat meer volume voeren
Daarnaast aanvullen met rauwe appel, wortel en andere 'knaagbare' groente.
Maar goed, het is bekend van castraten dat die slecht op gewicht te houden zijn anders dan met gierende honger. Straks met een kleine meid met lekkers in haar knuistje extra lastig, want die gaat ze niet negeren.

Lightbrokken bevatten vaak sojaschroot en pindaschillen, ik weet niet of je daarvoor betalen wilt?

Ik geloof trouwens niet dat al je punten met elkaar te maken hebben. Het alleen zijn staat op zich en het misselijk zijn ook.
Ήυs
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Van vers kun je wat meer volume voeren
Daarnaast aanvullen met rauwe appel, wortel en andere 'knaagbare' groente.
Maar goed, het is bekend van castraten dat die slecht op gewicht te houden zijn anders dan met gierende honger. Straks met een kleine meid met lekkers in haar knuistje extra lastig, want die gaat ze niet negeren.

Lightbrokken bevatten vaak sojaschroot en pindaschillen, ik weet niet of je daarvoor betalen wilt?

Ik geloof trouwens niet dat al je punten met elkaar te maken hebben. Het alleen zijn staat op zich en het misselijk zijn ook.
Ja misschien toch echt over naar vers voor haar dan. Gut baal er zo van, ze was echt prachtig slank, at nooit veel en liet zelfs vaak haar brokken staan.

Ze heeft gisteren gewoon stukken kleed opgegeten.. Dat is toch debiel?

Als appel verder geen kwaad kan dan kan ik ook dat geven. Zo af en toe. Vindt ze heerlijk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat als je de kans hebt je die light brokken moet laten voor wat ze zijn. Mager vlees aangevuld met heel veel wortelprak, zo nu en dan bonen en andere groentes. Bas eet inmiddels gewoon 50% groentes. Ze kakt ze ook allemaal weer uit en de drollen zijn dus dan weer knal oranje, dan donker, dan glazig met bonen etc. Bas zet ook supersnel vet aan. Elk hapje teveel lijkt in haar vet te gaan zitten.... :ugh:

Nu is het dus een krap onsje goede kvv en verder alleen groentes. En ze is weer op gewicht. Voor zover dat op gewicht is. Ik vind haar nu prima. Dunner kan blijkbaar niet.

Erg lastig probleem. Bas eet ook elke dag veel gras als ze de kans krijgt. :wink:
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Kijk wel uit met het eten van het wollen kleed. Sterre heeft eens een darmafsluiting gehad. Na operatie bleek er een soort wollen pompoen in haar darm te zitten die helemaal versteend was als een bal. Volgens de dierenarts kon het al heel lang in de maag gezeten hebben en is toen uiteindelijk doorgegaan naar haar darm waar hij vast bleef zitten. Sterre heeft voordat dit allemaal ontdekt was ook maanden af en en toe gal gespuugd. Na die operatie dus nooit meer.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kan het niet te maken hebben met de komst van jullie kindje? En dat dat een grotere rol kan spelen in de gedrag's verandering dan de castratie?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

tsja, het is wel een risico van castratie, die constante honger. De reden dat ik hoop dat Pom niet gecastreerd hoeft te worden want die zet intact al supersnel aan, en als ze gecastreerd wordt ben ik er helemaal bang voor.. Maar goed, als het moet dan moet het.. Maupie heeft een tijd sperziebonen bij haar eten gehad omdat ze moest afvallen, als maagvulling. Gewoon uit een blik en dan goed afgespoeld.. geloof dat ze een half blik per dag bijkreeg..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kook zelf wortels en sperciebonen omdat die uit blik zout bevatten. Die zijn behandeld tegen bederf en gepekeld. Dat zou ik zelf niet doen. Verse bonen uit de vriezer of de versafdeling en die koken. Maar bonen zijn familie van de nachtschade en licht giftig. Geen probleem maar niet elke dag. Wortels kan echt geen kwaad en vult prima. Zit wel wat suiker in dus niet teveel.

Bas is echt heel erg afgevallen sinds ik dit doe. En ze heeft geen honger, meer dan normaal. :E: En ze poept beter op die groentes. Geen plakpoep meer in de vacht. :F:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Sterre schreef:Kijk wel uit met het eten van het wollen kleed. Sterre heeft eens een darmafsluiting gehad. Na operatie bleek er een soort wollen pompoen in haar darm te zitten die helemaal versteend was als een bal. Volgens de dierenarts kon het al heel lang in de maag gezeten hebben en is toen uiteindelijk doorgegaan naar haar darm waar hij vast bleef zitten. Sterre heeft voordat dit allemaal ontdekt was ook maanden af en en toe gal gespuugd. Na die operatie dus nooit meer.
Nou nu zeg je me wat. Ik ben me net ongelofelijk de *** geschrokken.. We komen nu net thuis en ik zie me toch een parij wollen stukken uitgekotst liggen.. Echt niet normaal.

Vanochtend heeft ze wel nog gepoept, en het wollen deken hadden we weggehaald, maar dit zat dus allemaal nog in mijn maag.. Bizar.

Morgen bel ik meteen de dierenarts. Wilde net al bellen maar ze was heel happy en actief, terwijl ze vanmiddag alleen maar misselijk (ja duhh :schrik: ) leek.

Waarom eet een hond in godsnaam opeens een deken? Snap er echt niets van.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik ken een hond en die kotste na 3! dagen nog een hele theedoek uit......
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:Ik ken een hond en die kotste na 3! dagen nog een hele theedoek uit......
pom laatst ook, een sok.. in 1 stuk was ie ook, echt ongelofelijk :S
Ήυs
Zeer actief

sbientje schreef:
Sanne!! schreef:Ik ken een hond en die kotste na 3! dagen nog een hele theedoek uit......
Ik vind het maar eng allemaal.. :ugh:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Fafo schreef:
sbientje schreef:
Ik vind het maar eng allemaal.. :ugh:
ja ik ook.. ik ruim altijd alles op.. pom doet het overigens alleen met sokken die ik aan heb gehad, die jat ze.. Nu was er dus 1tje aan mijn aandacht ontsnapt..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke had een keer een kunstleren schouderband van een tas van mij opgevreten, omdat ze misselijk was. Die is er in stukjes uitgekomen, het laatste stukje pas 5 weken naderhand.
Ήυs
Zeer actief

LongFields schreef:Sjefke had een keer een kunstleren schouderband van een tas van mij opgevreten, omdat ze misselijk was. Die is er in stukjes uitgekomen, het laatste stukje pas 5 weken naderhand.
Jeemig..

Ik denk ook dat ze dit heeft gedaan omdat ze misselijk was. Het begon met alleen gal spugen namelijk..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke vrat ook alles wat los en vast zat op als ze misselijk was. Dat begon meestal met likken aan de vloer en als het kon gras eten. Was er geen gras dan vrat ze deurposten, kokosmatten, dingen van (kunst)leer die voorhanden waren en dergelijke op.
Ήυs
Zeer actief

LongFields schreef:Sjefke vrat ook alles wat los en vast zat op als ze misselijk was. Dat begon meestal met likken aan de vloer en als het kon gras eten. Was er geen gras dan vrat ze deurposten, kokosmatten, dingen van (kunst)leer die voorhanden waren en dergelijke op.
Ik heb haar gisteren ook nog een heleboel gras laten eten.. Ze was al een poosje ook steeds opzoek. Had het denk ik eerder moeten zien.

Maar waarom ze dan zo misselijk is? De eerste keer overgeven was alleen gal, terwijl ze die ochtend gewoon gegeten had. En ze spuugde rond half 6.. Dus toen was het eten wel al een poos verteerd denk ik. Ik moet misschien iets van groenten in de middag geven.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Arrow heeft als pup van een week of 10 een keer 8 dagen lang met een wokkel (zo'n dik elastiek voor in je haar) in zijn maag gelopen, ik heb gezien dat hij hem jatte, het was hap, slik, weg...van de da moest ik het aankijken, niet ziek dan niets doen.....ik was heel dat ding alweer vergeten :oeps: toen die hem ineens voor mijn voeten uitkotste ....helemaal intact :ugh:

Ik zou haar goed in de gaten houden en wat betreft honger hebben idd meer met groentes gaan doen, hier zijn ze bv helemaal bezeten van komkommer, zit niets in :ok:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ko heeft met een paar nepleren paardrijhandschoenen in haar maag gelopen. At gewoon, deed alles, niet ziek. Na 2 weken weer uitgekotst.

Het hoeft dus niet fout af te lopen, maar zou haar wel goed in de gaten houden idd.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Fafo schreef:
LongFields schreef:Sjefke vrat ook alles wat los en vast zat op als ze misselijk was. Dat begon meestal met likken aan de vloer en als het kon gras eten. Was er geen gras dan vrat ze deurposten, kokosmatten, dingen van (kunst)leer die voorhanden waren en dergelijke op.
Ik heb haar gisteren ook nog een heleboel gras laten eten.. Ze was al een poosje ook steeds opzoek. Had het denk ik eerder moeten zien.

Maar waarom ze dan zo misselijk is? De eerste keer overgeven was alleen gal, terwijl ze die ochtend gewoon gegeten had. En ze spuugde rond half 6.. Dus toen was het eten wel al een poos verteerd denk ik. Ik moet misschien iets van groenten in de middag geven.
Kan ook andersom zijn. Dat er nog iets in haar maag zit wat ze kwijt wil maar niet helemaal lukt. En daarom gal gaat spugen. Sterre heeft ook met het gal spugen gewoon gegeten. Het eten bleef erin en er kwam alleen gal.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”