Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup heeft lak aan teefje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Pup heeft lak aan teefje

Ongelezen bericht door blondie »

Ik kan er niets anders van maken. De teef van 8 laat vaak behoorlijk duidelijk merken niet van bepaalde gedragingen gediend te zijn. Ze is 1x echt bovenop hem gedoken, buiten, toen hij hier net was. Vervolgens hield zij zich wat afzijdig.
Nu zijn we wat weken verder en met een vreetje heeft ze toen ook eens behoorlijk uitgehaald naar hem. Maar hij lijkt lak aan haar te hebben. Als zij wat heeft loopt hij erop af, zij gromt, gromt ontbloot tanden, valt ook uit naar hem en vervolgens zie ik hem toch met dat wat zij had weglopen :denken:.
Tak in haar bek, wat nou grommen. Ik pak gewoon de tak uit je bek en loop ermee weg alsof het de normaalste zaak van de wereld is :19:.
Het valt me met name op omdat vorige keer de buurhonden achter het redelijk open hek een kluif kregen. De oudste buurhond lag dicht bij het hek en die kleine loopt vrolijk op het hek af en wil zijn neus erdoorheen steken. Ik hoor de buurhond laag grommen en met 1 oog :hmmm: de kleine zo aankijken. En hoppa, weg bij het hek en hij ging op gepaste afstand even wachten tot iedereen weer wel geinteresseerd was in hem.

Het is overigens niet zo dat wij mensen Jol niet laten corrigeren, ik laat het nu echt gaan, maar hij negeert haar waarschuwingen gewoon lijkt wel. :denken:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Re: Pup heeft lak aan teefje

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Doet Sjon ook en vaak laat Suus hem begaan maarrrrrr, als ze het niet wil afstaan, gromt ze met een andere intonatie. Gaat hij dán toch door/probeert het te pakken, dan geeft ze een correctie en blijft hij er mooi vanaf. Ze kan dan met de rug naar het voorwerp gaan liggen, hij blijft er nog steeds vanaf.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik moet het maar bekijken hoe dat zich ontwikkeld hier. We kunnen niet telkens hem bij haar vandaan houden dus zal hij toch een keer flink op zijn duvel moeten krijgen van haar. Bij de katten weet hij zijn grens, die daagt hij ook wel eens uit. Maar als die hem een mep geven heeft hij weer een tijdje diep respect voor ze.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Zou het even aankijken. Ik dacht in het begin dat Sjon overal mee wegkwam, maar later bleek dat dus niet zo te zijn. Als Suus iets écht niet kwijt wil en ze geeft het duidelijk aan, druipt Sjon gewoon af.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ja dat is het puppy pardon, ik vraag mij ook af hoe lang dit duurt.
Sommige honden hebben ondank hun signalen engelen geduld met pup.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”