Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Training 'politie'hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Re: Training 'politie'hond

Ongelezen bericht door Canto »

Tsja, dat er meer gekken buiten lopen dan dat ze vastzitten is bekend :wink:
En dat ze er geen verstand van heeft, dat blijkt inderdaad uit het feit waar ze om vroeg.

Maar ik kan slecht tegen dat soort mensen en dat is misschien wel een tekortkoming van mijn kant, maar de pup is er weer de dupe van.
En ze dacht alles zo goed te weten, want ze had ook echt overal een weerwoord op, welke ik weer meteen van tafel heb geveegd. Maar is toch erg lastig met zulke klanten :piew:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Canto schreef:Tsja, dat er meer gekken buiten lopen dan dat ze vastzitten is bekend :wink:
En dat ze er geen verstand van heeft, dat blijkt inderdaad uit het feit waar ze om vroeg.

Maar ik kan slecht tegen dat soort mensen en dat is misschien wel een tekortkoming van mijn kant, maar de pup is er weer de dupe van.
En ze dacht alles zo goed te weten, want ze had ook echt overal een weerwoord op, welke ik weer meteen van tafel heb geveegd. Maar is toch erg lastig met zulke klanten :piew:
Oh ja dat ben ik met je eens... meestal als ze zogenaamd doen alsof ze het zo goed weten zeg ik wel iets sarcastisch waar ze dus geen antwoord op hebben (zoals in dit geval bijv. met die geslepen prikker)... dan is het gelijk stil. Maar goed je hebt natuurlijk ook nog met klanten te maken dus je moet ook nog een beetje netjes blijven :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Ik ken dat, normaal ben ik ook zo.
Maar idd erg lastig wanneer het een klant is en er nog andere klanten bijstaan.
Ik heb m'n eigen ook maar even verontschuldigd bij de andere klanten, maar die begrepen mij gelukkig wel :mrgreen:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

crutz schreef: Maar oke, een prikker krijgt een pup hier rond de 6mnd ook om, niet geslepen (ook niet te koop, nergens, geslepen, dat zal je zelf moeten doen ;)) en ze hebben hem om, maar gebruik hem amper dan.
Dat is de leeftijd waar het spelen moet zijn afgelopen en het werken gaat beginnen?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

korthaar schreef:
crutz schreef: Maar oke, een prikker krijgt een pup hier rond de 6mnd ook om, niet geslepen (ook niet te koop, nergens, geslepen, dat zal je zelf moeten doen ;)) en ze hebben hem om, maar gebruik hem amper dan.
Dat is de leeftijd waar het spelen moet zijn afgelopen en het werken gaat beginnen?
Bij ons op de club absoluut niet. Op die leeftijd zijn het nog heerlijk jonge honden die nog lekker vrij moeten/kunnen zijn. Wel bezig zijn met wat oefeningen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Daisy@ schreef:
korthaar schreef:
Bij ons op de club absoluut niet. Op die leeftijd zijn het nog heerlijk jonge honden die nog lekker vrij moeten/kunnen zijn. Wel bezig zijn met wat oefeningen.

Ik start pas serieus met 18 mnd of zo (Ace nu wrs ook pas volgend jaar september of zo) maar naar de training hangt er idd gewoon een prikker om, Ace zat er pas toen hij voor t eerst om was flink aan te krabbelen, dat gekke ding dat rammelde
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Mag ik vragen waarom er prikkers gebruikt worden voor deze honden?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Training 'politie'hond

Yara schreef:Mag ik vragen waarom er prikkers gebruikt worden voor deze honden?
Ik gebruik een prikker omdat ik het een directere correctie vind (edit, stond typo) dan met platte band of slip. Ik vind het prettiger werken persoonlijk.
Laatst gewijzigd door crutz op 19 sep 2014 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Yara
Zeer actief

Bedankt voor je uitleg, klinkt wel logisch. Bij juist gebruik zal het fijner werken dan een flinke ruk aan een gewoon ketting.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Yara schreef:Bedankt voor je uitleg, klinkt wel logisch. Bij juist gebruik zal het fijner werken dan een flinke ruk aan een gewoon ketting.
Maar dan vergelijk je juist gebruik met onjuist gebruik. ;) Voor de rest is het hond en eigenaar afhankelijk wat fijner werkt.
Yara
Zeer actief

Precies ik had dat er ook nog bij willen vermelden, bij juist gebruik. Zullen vast genoeg zijn die niet met zulke banden weten om te gaan. Dan is het best sneu voor de hond in kwestie. Zag nog eens in mijn dorp een labrador in de tuin vastgebonden aan een ketting met zo'n band. Dat vind ik dan weer sneu.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:
Yara schreef:Bedankt voor je uitleg, klinkt wel logisch. Bij juist gebruik zal het fijner werken dan een flinke ruk aan een gewoon ketting.
Maar dan vergelijk je juist gebruik met onjuist gebruik. ;) Voor de rest is het hond en eigenaar afhankelijk wat fijner werkt.
Ook dat laatste is zeker waar. Mijn huidige hond reageert erg met verzet op werk aan de lijn (of die lijn nu aan de platte band zit of aan de prikker) en reageert super op (lichte) stroom correcties (zonder verzet dus leert in dat geval terwijl hij met de lijn enkel met het gevecht met de lijn bezig is)
korthaar
Zeer actief

Met zulk grof geschut hoef ik bij m'n duitse staander niet aan te komen.
Dan is het verder aan de bach bloesem en naar een holistisch gedragstherapeut.
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Laniboekje schreef:Merk wel dat ik mijn frustratie aan het wegtypen ben. Samenvatting: zijn slechte mensen.

Zouden jullie ze aanspreken op gedrag? (Zijn geen prettige mensen in omgang maar hey, ik werk in de GGZ, kan wel wat hebben) of 144 bellen de volgende keer?
Ik kan heel erg slecht tegen onrecht en als ik zoiets zie gebeuren kan ik mijn mond niet houden. Ben overigens ook niet snel onder de indruk van anderen aangezien ik aan (thai)boksen doe. Begrijp me goed, ik ben absoluut geen agressief figuur en heb ook nooit fysiek geweld op straat gebruikt tot nu toe (alleen iemand weggesleept). Maar ik zal nooit en te nimmer lijdzaam toezien als iemand een hond (of welk leven wezen dan ook) mishandelt.

Daarnaast zijn de meeste herders ook nog eens enorm gevoelig, dus een harde aanpak is sowieso heel verkeerd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vond ook dat er grof en onredelijk getraind werd bij ipo. Dat is dan nog hobby. Maar dat kan aan de vereniging liggen. Pinnenbanden, stroom, slaan en schudden aan het nekvel was elke training schering en inslag.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik vond ook dat er grof en onredelijk getraind werd bij ipo. Dat is dan nog hobby. Maar dat kan aan de vereniging liggen. Pinnenbanden, stroom, slaan en schudden aan het nekvel was elke training schering en inslag.
Wat ik je al eerder zei dat lag idd aan de vereniging ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Ongelezen bericht door maart »

laeken schreef:Ik vond ook dat er grof en onredelijk getraind werd bij ipo. Dat is dan nog hobby. Maar dat kan aan de vereniging liggen. Pinnenbanden, stroom, slaan en schudden aan het nekvel was elke training schering en inslag.
En dat is nog niets veranderd hoor. Dat beperkt zich ook heus niet tot 1 club :ugh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
En dat is nog niets veranderd hoor. Dat beperkt zich ook heus niet tot 1 club :ugh:
Ik ken ze niet dan heb ik bij toeval alleen bij goede getraind zeker denk ik
En ja wel met stroom maar alleen door iemand met kennis gebruikt indien nodig (en zeker niet bij elke hond) en niet door de geleider zelf. Ik zou niet eens ergens willen trainen waar elke training honden geschopt en geslagen werden....
Afbeelding
maart
Zeer actief

malinois schreef:
maart schreef:
En ja wel met stroom maar alleen door iemand met kennis gebruikt indien nodig (en zeker niet bij elke hond) en niet door de geleider zelf. Ik zou niet eens ergens willen trainen waar elke training honden geschopt en geslagen werden....
Dan zal het inderdaad toeval.
Ook als er trouwens correct met stroom getraind wordt, blijven het electrische stoten die de hond krijgt. Maakt niet uit of het dan een bekwame of onbekwame persoon is die het uitdeelt. De schok blijft hetzelfde :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
malinois schreef:
maart schreef:
Dan zal het inderdaad toeval.
Ook als er trouwens correct met stroom getraind wordt, blijven het electrische stoten die de hond krijgt. Maakt niet uit of het dan een bekwame of onbekwame persoon is die het uitdeelt. De schok blijft hetzelfde :19:
Nou stoten het ligt er maar aan hoe gebruikt. Maar ja t blijft stroom en pennenbanden maar dat valt niet standaard onder grof en onredelijk in mijn ogen. Daar zijn veel meer factoren voor nodig... daarnaast is er nog de intrepetatie van de manieren van trainen. Ik heb hier stukjes van jou weleens gelezen bijv en zo zou ik nooit willen trainen tenminste hoe ik dat dus intrepeteer ...dat zou ik oneerlijk naar de hond vinden maar jij zal dat misschien weer bij mijn manieren hebben... ik zie in ieder geval geen onredelijke en grove handelingen want dan ben ik ook weg...
En ik ben bij geen enkele club om die reden weg gegaan.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Nou stoten het ligt er maar aan hoe gebruikt. Maar ja t blijft stroom en pennenbanden maar dat valt niet standaard onder grof en onredelijk in mijn ogen. Daar zijn veel meer factoren voor nodig... daarnaast is er nog de intrepetatie van de manieren van trainen. Ik heb hier stukjes van jou weleens gelezen bijv en zo zou ik nooit willen trainen tenminste hoe ik dat dus intrepeteer ...dat zou ik oneerlijk naar de hond vinden maar jij zal dat misschien weer bij mijn manieren hebben... ik zie in ieder geval geen onredelijke en grove handelingen want dan ben ik ook weg...
En ik ben bij geen enkele club om die reden weg gegaan.

Ehmmmm Dagmar oneerlijk trainen??? Ooit wel eens training van haar gezien of de omgang met de hond???
maart
Zeer actief

malinois schreef: Maar ja t blijft stroom en pennenbanden maar dat valt niet standaard onder grof en onredelijk in mijn ogen. Daar zijn veel meer factoren voor nodig...

maar dat is dus wat Laeken zegt en jij dan weerlegt...
malinois schreef:
Wat ik je al eerder zei dat lag idd aan de vereniging ;)
Prikband en stroom is bij vele gewoon standaardmateriaal op de club. Daarom niet bij alle leden, maar overal waar ik kom, zie ik er in elk geval 1 (en ik doe behoorlijk wat clubs).

Dus toeval dat Laeken er 1 zag? Absoluut niet :U:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dit zegt laeken

Daarin staat dat er grof en onredelijk getraind werd. Daarnaast slaan en schudden aan t nekvel was elke training schering en inslag. Daar reageerde ik op en ik weet waar hij geweest is en ook wie daar trainen en ja dat is de vooroorlogse manier een manier waarop geen vereniging waar ik getraind heb iig ooit wil trainen.
Afbeelding
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Dat je 144 belt als er een pup mishandeld word ok gelijk heb je, maar 144 bellen vanwege een prikband vind ik erg overdreven.
shinobi
Zeer actief

Tara schreef:
shinobi schreef:Dat je 144 belt als er een pup mishandeld word ok gelijk heb je, maar 144 bellen vanwege een prikband vind ik erg overdreven.
Ik vind die prikbanden eigenlijk per definitie overdreven.
Nou ben ik heus niet altijd van de zachte aanpak hoor, maar ik heb nog nooit een situatie gehad waarin ik dacht dat een prikband nou eens handig zou zijn. Echt niet. :U:
Dat kan dat jij het overdreven vind, toch zijn er andere mensen die hebben er wel profijt van.
Maar om 144 te gaan bellen voor een prikband dat vind ik belachelijk ik denk dat ze er in de meldkamer alleen maar om hebben moeten lachen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

shinobi schreef:
Tara schreef:
shinobi schreef:Dat je 144 belt als er een pup mishandeld word ok gelijk heb je, maar 144 bellen vanwege een prikband vind ik erg overdreven.
Ik vind die prikbanden eigenlijk per definitie overdreven.
Nou ben ik heus niet altijd van de zachte aanpak hoor, maar ik heb nog nooit een situatie gehad waarin ik dacht dat een prikband nou eens handig zou zijn. Echt niet. :U:
Dat kan dat jij het overdreven vind, toch zijn er andere mensen die hebben er wel profijt van.
Maar om 144 te gaan bellen voor een prikband dat vind ik belachelijk ik denk dat ze er in de meldkamer alleen maar om hebben moeten lachen.
Zolang als dat een prikker ook nog niet verboden is in NL is het IMO zeker erg overdreven en onnodig daar 144 over te bellen.

En als ik zie wat 144 verder doet in onderstaande gevallen heb ik ze niet hoog staan
- uithongeren honden (foto's hebben op het forum gestaan) -> alle mogelijke hulp dat de honden toch kunnen blijven, want ja, ze houden er zo van en ja dat er voor een gezin met 3 honden, 2 katten en een konijn, 2 volwassenen en 2 kinderen een week budget is van 80€ daar moeten de dieren dan maar onder lijden, want ze houden er zo veel van. 144 heeft wel op kosten vd inspecteur een DA laten komen (nadat de afspraak dat ze zelf gingen niet nagekomen was) om die dieren te laten controleren en die conclusie was, mager, ondervoed maar (nog) niet ziek. Dus ze mochten blijven.
- doodzieke honden die ook nog 24/7 opgesloten worden -> ja er zijn DA rekeningen dus hij wordt behandeld en de hond was vrolijk toen hij op verzoek medewerker in de woonkamer mocht dus geestelijk zat t ook wel goed
- uiteindelijk wel zeer verwaarloosde en vermagerde honden in beslag nemen van mensen die er mee werken en de eigenaren mogen geen honden meer hebben, maar dan wel toestaan dat diezelfde eigenaren wel met honden blijven werken en fokken alleen niet meer op hun eigen adres, maar 3 huizen verder. IMO zouden deze mensen ook gewoon geen recht meer mogen hebben op een verklaring van geschiktheid om ooit nog met een hond te mogen werken als je ze ook niet meer mag houden.

Bovenstaande 3 zaken betreffen overigens ook nog vrienden van elkaar, gevalletje "waar je mee omgaat wordt je mee besmet ;)"
shinobi
Zeer actief

Crutz de dierenpolitie is net zoals de gewone politie als ze nodig zijn dan zijn ze er niet en andersom wel.
Ik heb ook een keer zo figuur aan de deur gehad vanwege een loslopende kat.
korthaar
Zeer actief

Heb nooit anders als een leren halsbandje gebruikt.
Als je al een prikker nodig hebt voor aan de lijn, wordt het los al helemaal niks.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”