shinobi schreef:Tara schreef:shinobi schreef:Dat je 144 belt als er een pup mishandeld word ok gelijk heb je, maar 144 bellen vanwege een prikband vind ik erg overdreven.
Ik vind die prikbanden eigenlijk per definitie overdreven.
Nou ben ik heus niet altijd van de zachte aanpak hoor, maar ik heb nog nooit een situatie gehad waarin ik dacht dat een prikband nou eens handig zou zijn. Echt niet.

Dat kan dat jij het overdreven vind, toch zijn er andere mensen die hebben er wel profijt van.
Maar om 144 te gaan bellen voor een prikband dat vind ik belachelijk ik denk dat ze er in de meldkamer alleen maar om hebben moeten lachen.
Zolang als dat een prikker ook nog niet verboden is in NL is het IMO zeker erg overdreven en onnodig daar 144 over te bellen.
En als ik zie wat 144 verder doet in onderstaande gevallen heb ik ze niet hoog staan
- uithongeren honden (foto's hebben op het forum gestaan) -> alle mogelijke hulp dat de honden toch kunnen blijven, want ja, ze houden er zo van en ja dat er voor een gezin met 3 honden, 2 katten en een konijn, 2 volwassenen en 2 kinderen een week budget is van 80€ daar moeten de dieren dan maar onder lijden, want ze houden er zo veel van. 144 heeft wel op kosten vd inspecteur een DA laten komen (nadat de afspraak dat ze zelf gingen niet nagekomen was) om die dieren te laten controleren en die conclusie was, mager, ondervoed maar (nog) niet ziek. Dus ze mochten blijven.
- doodzieke honden die ook nog 24/7 opgesloten worden -> ja er zijn DA rekeningen dus hij wordt behandeld en de hond was vrolijk toen hij op verzoek medewerker in de woonkamer mocht dus geestelijk zat t ook wel goed
- uiteindelijk wel zeer verwaarloosde en vermagerde honden in beslag nemen van mensen die er mee werken en de eigenaren mogen geen honden meer hebben, maar dan wel toestaan dat diezelfde eigenaren wel met honden blijven werken en fokken alleen niet meer op hun eigen adres, maar 3 huizen verder. IMO zouden deze mensen ook gewoon geen recht meer mogen hebben op een verklaring van geschiktheid om ooit nog met een hond te mogen werken als je ze ook niet meer mag houden.
Bovenstaande 3 zaken betreffen overigens ook nog vrienden van elkaar, gevalletje "waar je mee omgaat wordt je mee besmet

"