Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee Centraal-Aziaten en een handje voer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Twee Centraal-Aziaten en een handje voer

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou dit als baas-zijnde toch liever vermijden... :schrik:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mooi ja, ik zag bij weglopen dat de hond die op het eerste oog de baas was een teefje is. Dat verklaard dat het zo lekker afloopt denk ik. Met twee reuen of twee teven zou ik dit soort geintjes bij dit ras niet gaan uithalen. Wat zie ik op de achtergrond? Duizend minikennels of bewaken die honden een opslag van Dixie toiletten oid? Haha!
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Mooi filmpje!
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:Mooi ja, ik zag bij weglopen dat de hond die op het eerste oog de baas was een teefje is. Dat verklaard dat het zo lekker afloopt denk ik. Met twee reuen of twee teven zou ik dit soort geintjes bij dit ras niet gaan uithalen.
Ik schat dat het moeder en zoon zijn. Mooi om te zien hoe bij die reu, nadat die teef is gaan zitten, de ogen heel zacht worden. dat vind ik zelf altijd één van de leukste dingen om te zien.
Prachtig ja, je ziet ook dat de honden elkaar door en door kennen. De "moeder" wijkt zodra de reu een hap neemt. Wetende dat ze het over gedragen heeft. Hij is nu de eigenaar. Zij was dat en hij heeft door zich zo op te stellen toch zijn zin gekregen met haar goedkeuring. :ok:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Je ziet mama nog een lip optrekken zodra zoon gaat liggen maar zodra die een hap heeft genomen druipt ze af. Mooi om te zien.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Interessant staaltje hondentaal, de reu is toch iets zelfverzekerder dan de teef, die uiteindelijk af druipt.

De dixies toiletten op de achtergrond vielen mij ook al op :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Cleva schreef:Prachtig! Het zijn net leeuwen.
Dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot, dat ze op leeuwen lijken. Mooi filmpje om te zien!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Mooi, maar doe dit niet thuis of zoiets :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
duitse herder schreef:Interessant staaltje hondentaal, de reu is toch iets zelfverzekerder dan de teef, die uiteindelijk af druipt.
Ik heb niet de indruk dat ze afdruipt. Ze staat hem uiteindelijk genadig toe wat eten tot zich te nemen ;-) Maar wel na hem eerst goed duidelijk gemaakt te hebben dat hij dat alleen maar mag onder haar koninklijke goedkeuring. :pffff: En dat we daar dus godverdomme geen gewoonte van maken :hmmm:
Ik zie dat ook zo. Ze staat, merkt dat haar gezag geldig is en dan staat ze de reu toe om te eten. Hij mag dat alleen omdat hij zich extreem beleefd op stelt. Denk dat als hij erop gedoken was hij een pak rammel had gehad. En moeders, zo noem ik haar maar even voor het gemak, loopt ook echt weg met een kop van, je weet het, omdat ik het je GUN! haha, leuk hoor.
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

billy schreef:Mooi, maar doe dit niet thuis of zoiets :mrgreen:
Toch zie ik dit hier in huis ook. Zeker als er een pup of jonge hond bij is. Soms heb ik wel eens een pup van het jaar daarvoor te logeren, en dan zie ik dit ook gebeuren :wink: Dan gaat het soms over een hoefje of een pensstaafje. Ik laat dat dan ook gebeuren, het zijn dan de oudere honden, de moeders, tantes en oma's die op deze manier even hun punt maken.

Als hij/zij het beleefd vraagt mag hij best dat botje hebben, maar wel om je manieren denken :roll: In het ergste geval krijgt het jonkie een flinke snauw en weet hij weer even waar hij staat. Maar meestal wordt het zo opgelost. Of oma (die vooral!) blijft strak terugkijken en de jongste druipt dan af. Dan staat oma alsnog op en laat het botje voor de kleine.

Misschien dat dit bij andere roedels niet kan, maar hier gaat dat prima. Ik kijk overigens wel eerst even aan of het logeetje de hondentaal goed vaardig is, en zorg ook dat dit niet gelijk de eerste dag gebeurt.

Ik vind het altijd heel boeiend om te zien hoe ze dat oplossen!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Als het met je roedel kan prima :ok: hier gaat altijd alles apart met eten en kluiven, ik heb er ook de combinatie ook niet voor er zit iets teveel verschil in qua gewicht en grootte en het gaat heel goed en dat wil ik graag zou houden. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bij mijn vorige roedel ging ook alles apart. Een teef had speciaal met de reu echt een probleem om eten. 1 keer ging dat mis omdat een van de honden ineens kvv uitkotste midden in de kamer. De teef was 7 maanden oid en had een flinke kale streep over haar kop. Zij was fel maar de reu was sterker. Daarna gromde ze heel erg als hij bij haar eten kwam. Zij was een fanatieke Belg en hij een kruising met waarschijnlijk staff. Ik vond het geen combinatie om te laten gaan. Met de andere teef konden ze wel gewoon samen alles zelf onderling uitzoeken en regelen. Ook met voer.
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Rond etenstijd neem ik ook geen enkel risico. Dan gaat het logeetje in de bench met het deurtje dicht om te eten, gewoon om te voorkomen dat hij in de fout gaat en onnodig een flinke snauw oploopt. Of andersom, als het een wat tragere eter is kan hij ook op zijn gemak eten zonder dat de anderen komen controleren of de bak al uitgelikt kan worden.

De anderen weten precies bij wie ze wel en niet even kunnen gaan buurten. Ze eten ook allemaal ongeveer even snel, alleen de oudste is wat trager maar daarbij halen ze het niet in hun kop om te jatten. Misschien dat het scheelt dat het een familieroedel is, dus allemaal teven, oma, moeder, 2 dochters en momenteel nog een achterkleinkind. Ze kennen elkaar door en door, zijn opgevoed in de roedel en kennen dus de etiquette. Ook zijn het geen honden die heel erg veel om hun eten geven, hun brokken staan er soms uren voor er eentje aan begint.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mooi hondengedrag!

Hier gebeurt net hetzelfde als Aiko in een mand zit met een speeltje wat Nanuq wil hebben. Nanuq komt langzaam dichterbij, Aiko gromt, heft zijn lip op en blijft liggen. Nanuq komt steeds dichter tot hij in de mand staat en neemt dan langzaam het speeltje waarna Aiko opstaat en ergens anders gaat liggen :ok:
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hahaha moeders kijkt echt zo van: Nou vooruit dan maar, omdat jij het bent.
Maar jeetje wat een etiquette van die reu! WOW!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”