Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mee blaffen met de buurhonden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Mee blaffen met de buurhonden

Ongelezen bericht door duitse herder »

Onder ons woont een hondje die nogal vaak aanslaat. Wat ben ik blij dat Noah nooit mee blaft, als zij 1x op een dag blaft is het al veel.

Wat doen jullie honden, blaffen die gezellig mee of zwijgen ze als het graf?
Perry en Noah

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Mee blaffen met de buurhonden

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ze blaft alleen mee als er echt iets aan de hand is. Meestal niet dus.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Naast mijn buren wonen 2 kleine poedels die de hele dag door blaffen. Gelukkig doen die van mij niet mee!
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gelukkig niet. Ze blaft alleen als we met haar aan het spelen zijn, en dan nog niet vaak.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sneeuw gaat vol mee doen en Van Gils heel soms als er echt iets aan de hand is, dus Sneeuw is meestal degene die een waarschuwing krijgt :hmmm:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als de Boerboel van de buren blaft is er ook wat aan de hand. Dan gaat Lut voor of achter kijken en gaat ook waarschuwend blaffen. Omgedraaid gebeurt dat hetzelfde.
Sinds de dwergteckel in huis is zijn de twee grote honden nog alerter geworden. Ze reageren op de teckel. Schijnbaar hoort ze alles wat eerder.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho blaft bijna nooit.
De buurhond blaft enkel uit verlatingsangst (soms dus uren aaneen) en hoewel Jack en Jones best eens blaffen (ze zijn heel waaks) reageren ze daar nooit op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

M'n directe buren hebben geen honden :) De buren van vrienden hebben 5 irritante kutkeffers die werkelijk om álles aanslaan. Die mensen zijn nooit thuis en ze hebben camera's buiten hangen. De hondjes kunnen binnen die beelden daarvan zien, dus er hoeft maar een fietser langs te gaan of een blaadje langs het beeld te vallen en ze zien het en slaan aan. Izzy blieft zich daar niet mee bezig te houden. Heel soms murmelt ze wat (dat vertaal ik naar "Hou jullie muihuil") en dan legt ze zich weer neer :19: Ben d'r maar wat blij mee.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

De bovenburen hebben 3 Yorkies en die blaffen om alles. Tommy kijkt meestal wel op als ze weer bezig zijn, maar trekt zich er weinig van aan.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay niet, die blaft alleen als er echt iets is en dan zijn de buurhonden stil. Tessa wel, dus dat zorgt ervoor dat wij altijd met de achterdeur dichtzitten, de buurhonden blaffen om alles namelijk.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

het ligt er hier aan welke buur(t)hond blaft. Bij de een vinden ze het de moeite niet waard en bij geblaf van de ander rennen ze al luid blaffend naar het hek om te kijken wat er langs komt.
Groetjes, Marjan
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

riet blaft graag en als het aan haar ligt meteen ook veel, maar meeblaffen met de honden uit de buurt doet ze dan weer niet.
zal wel beneden haar waardigheid zijn ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier ligt het er aan. Op de overbuurhonden reageren ze niet, die blaffen heel vaak. Op de hond van 2 deuren verder blaffen ze wel, maar die hond woont er nog niet zo lang. Mijn honden reageren ook niet altijd op elkaar. Overigens slaan mijn honden ook vaak aan om niets. Dushi blaft als een idioot als de bel gaat. Lizzie is dan stil. Lizzie blaft als er honden voorbij lopen. 1x maar. Ik erger me er dood aan maar krijg beide blafmomenten er niet uit.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Gelukkig niet.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Het hangt ervan af welke buurhonden het zijn en welke intonatie. Als het de chi's van de overburen zijn kijken ze niet eens op, bij de Wetters van de buurvrouw ook meestal niet. Er zitten hier veel honden die aanslaan als er iemand langsloopt en ze kennen alle verschillende blaffen. Gelukkig geldt dat voor de meeste honden in de buurt. Mijn honden kunnen ook nogal eens flink blaffen als er visite komt of als ik thuiskom. Daar reageren de buurhonden dan ook weer niet op.

Maar als er echt een alarm afgaat bij één van de honden doen ze wel mee, en dat geldt dan ook voor de meeste buurhonden. Dan krijg je echt zo'n Walt Disney effect, er begint er eentje en je hoort het zo door de hele buurt verplaatsen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf en Jollie deden het niet. Bij beiden ook in ons andere huis daar wel veel aan gedaan, omdat ze beiden wel de neiging hadden tot snel reageren en blaffen. Hier in het nieuwe huis ging het ook redelijk, binnen sowieso en buiten hebben we er direct weer bovenop gezeten, gelukkig. Er wordt hier om ons heen behoorlijk geblaft door de verschillende buurhonden, ook naar passanten. Als Bluf de neiging kreeg om mee te gaan doen (of Jol) dan was het 1x waarschuwen en niet luisteren was naar binnen.
Die kleine hoort het allemaal met gespitste oortjes aan, en als de andere buurhonden naar het hek vliegen kijkt hij het ook nog even aan. Dat stil bekijken beloon ik nu al met woorden en daden :mrgreen: en als Jol wil aanslaan buiten om mee te doen krijgt ze weer een "stil" te horen. Binnen blaffen ze gelukkig ook niet mee als de buurhonden tekeer gaan, en dat wil ik graag zo houden :roll:
Er wordt namelijk al geklaagd vanuit de buurt, en dat vind ik ook niet zo gek :o
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Mijn hond reageert eigenlijk nooit op andere blaffende honden. Heel soms als hij in de tuin zit en de buurhond komt naast de schutting staan blaffen dan blaft hij wel terug. Maar meestal beseft hij dan al snel dat het helemaal geen nut heeft en loopt dan weg. Als dit 2x per maand gebeurt is het veel.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Vlo wel hoor.Elke gelegenheid om maar te kunnen blaffen pakt hij aan :boos: Gek word je er soms van.. :roll:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa irriteert zich dan rot, want ze maken haar wakker :boos: :boos: :boos: Soms gaat ze heel hard zuchten :tongue:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom blaft zeer zelden, soms als er echt veel geblaft wordt door een hond die hier aan het wandelen is langs het water, en Pom is op het balkon, dan zegt ze wel even Woef.. Dan zeg ik dat ze haar smoel moet houden want ik mot geen hond die vanaf het balkon gaat staan tetteren iedere keer. Ben blij dat ze niet zoveel blaft want ik kan daar erg slecht tegen :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sbientje schreef:pom blaft zeer zelden, soms als er echt veel geblaft wordt door een hond die hier aan het wandelen is langs het water, en Pom is op het balkon, dan zegt ze wel even Woef.. Dan zeg ik dat ze haar smoel moet houden want ik mot geen hond die vanaf het balkon gaat staan tetteren iedere keer. Ben blij dat ze niet zoveel blaft want ik kan daar erg slecht tegen :D
Ik kan er ook slecht tegen als het om niets gaat in ieder geval. Finn blafte eigenlijk alleen als er écht iets aan de hand was. Dat begon met grommen en als ik niet reageerde kwam er écht wel een diepe blaf. Dan moest ik ook echt gaan kijken want dan was er wat.
Ik ga er hier ook niet continue bovenop zitten, want het moet niet zo zijn dat ze niet meer reageren als er iemand ineens het hekje in stapt of via de poort binnen probeert te komen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Rock was de meest vocale hier, sloeg om alles aan en de rest ging vrolijk mee doen dus ik moest het zooitje een fiks aantal malen per dag tot stilte manen. Biko blaft niet. Hij laat alleen bij vermeend onraad wat binnensmonds gemompel horen en ook bij hem doen de anderen mee dus sinds hij er is, is het heerlijk rustig :mrgreen:
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Hier op de buurt zijn nogal wat honden.
Meestal is Beike wel stil als hij een hond hoort blaffen.
Soms reageert hij even met een zacht gebrom en heel enkel eens even met een korte blaf.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nee, ze blaffen alleen als er honden voorbijkomen. In de achtertuin is die kleine van de buurvrouw wel vaak aan het blaffen (katten), maar dat boeit ze niet. Maar afhankelijk van de blaf reageren ze wel door op te springen oid, en een enkele keer blaffen ze mee.
Ander buurhondje zit vaak te blaffen en te janken als z'n baasjes weg zijn. in het begin werden ze daar wat unheimisch van.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Aniway schreef:Hier op de buurt zijn nogal wat honden.
Meestal is Beike wel stil als hij een hond hoort blaffen.
Soms reageert hij even met een zacht gebrom en heel enkel eens even met een korte blaf.
Nog even een aanvulling:

Beike blaft wel als er andere honden voorbij lopen.
Maar dat alleen als hij ze ziet of hoort.
Gebeurd soms ook wel dat hij niet reageert.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Nick blaft niet met andere honden mee, gelukkig! :D
Een kort woefje wanneer de bel gaat, that's it :wink:
Afbeelding
Kimeta
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kimeta »

Het ligt eraan wat voor soort blaf het is, bij een aanslaan-blaf, blijkbaar hoort ze dat, doet ze gerust mee.. anders gelukkig niet..
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Soms, maar ze blaffen dan een keer terug en dan is het goed. Ze blijven niet blaffen. Er reageren ook nooit honden op Teun de keffert eigenlijk.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik stel me voor dat sommige honden gewoon saaie dingen blaffen als "Heeeyyyyy, m'n nagel is gegroeid..." en dat daar buurthonden totaal niet op reageren. Maar sommige honden roepen dingen als "EY! Ik krijg potverdorie een dikke bak vlees man! Suck it, jullie krijgen zeker brokken? Wahahahaha!". Of "Hey! Jullie baas stinkt!" en dat daar de andere honden wél op reageren.

Ofzo. Da's misschien te antropomorfistisch.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Gelukkig niet, het hondje van de buurvrouw blaft om alles. Als ik biven ben en het raam staat open en ik hoest, begint hij al.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”