Echter de dame van de balie liet me weten dat er geen honden binnen mochten. Dat was een beetje nieuw voor mij, want regelmatig zie ik chi's in draagzakken en in winkelwagens meegaan de Digros zelf in.
Dus ik zei nog "echt niet? Is juist zo goed voor de hond om dit mee te maken en de dierenwinkel zit hier ook in de hal, daar mogen normaal gesproken gewoon honden ook heen toch?". Ze snapte me wel, en mijn achterliggende gedachte ook. Bij haar collega moest ik afrekenen, en ik moest pinnen. Dus nog verder de winkel in
Maar onder het mom van, meneer ik mag hier helemaal niet met de hond zijn, kon ik het vrij kort houden.
De mevrouw gaf me nog wel een knipoog toen ik wegliep met de kleine en ik haar gedag zei. Het is de policy van het bedrijf bedacht ik me, en zij is slechts de boodschapper. De knipoog vond ik wel weer fijn eerlijk gezegd. Maar als dit echt de policy is dat op het vrij open gedeelte ook geen honden zijn toegestaan, dan vind ik dat echt jammer. Het is juist zo fijn om daar dingen mee te maken voor een pup. Is mijn visie althans. Je ziet en hoort er echt van alles. De karretjes die mensen meeslepen vind hij nu gelukkig al wat minder interessant, de eerste keer in een overdekt winkelcentrum merkte ik dat hij juist daar sterk op reageerde, en nu is dat al bijna tot nul gereduceerd.
Ik vind het jammer, een ander zal denken waarom hond laten wennen aan winkels en drukte. Ikzelf vind het wel handig als ze met die situaties ook bekend zijn, je gaat immers nog wel eens op vakantie en dan moeten ze soms ook wel eens mee door een winkelstraat of door een passage.