Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wuilus krijgt fobietjes :mrgreen:

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wuilus krijgt fobietjes :mrgreen:

Ongelezen bericht door laeken »

Die ouwe taart doet steeds vreemder. Sinds ze wel eens bij Martijn komt en daar ligt een witte laminaatvloer waar ze regelmatig van op haar bek gaat, heeft ze een vloerenfobie. Overal waar ik kom wordt de vloer met argusogen bekeken en als het geen tapijt is krijgt ze fobische attackjes. Laatst was ik ergens waar een houten vloer was, binnenkomen geen punt, gewoon lekker lopen, niks aan de hand. Toen ik wilde gaan wandelen durfde ze geen poot meer te verzetten.
Kom ik op de boot naar terschelling hetzelfde. Het kleed liep over in een soort rubberen vloer waar ze helemaal ezelig van werd. Poten uit elkaar en stilstaan.

Nu zit ik in dubio, meetrekken en no nonsense werkt niet goed want dan gaat ze dus in de split op haar buik en kan niks meer, helemaal verkrampt. Ik heb thuis gewoon een houten vloer waar ze niks om geeft, terwijl verder overal at random ineens vloerproblemen kunnen ontstaan als er geen tapijt ligt :? . Hoeft helemaal niet glad te zijn om als probleem ervaren te worden.

Koekjes werken ook niet, eigenlijk werkt ondersteunen en oppeppend praten het best, maargoed, dan bevestig ik haar in haar vloerenfobie lijkt me. Het wordt immers met de bezoekjes erger :mrgreen:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

En als je het doet, maar dan als bemoediging en als ze dan komt heel uitgebreid belonen? Zo van: ja, kom op meissie, je kan het, kom maar, goed zoooo!!! :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

En als je een koekje voor haar snufferd houdt waar ze achteraan loopt? Dus je lokt haar achter het koekje aan?
Wat een toestand...gekke oude dame..anti'-slipzooltjes..ook een optie! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Met rukken en trekken los je ook niks op, want je bevestigt haar alleen maar in de gedachte dat het eng is..want dat is het ook als je wordt voorgesleept terwijl je amper grip hebt.
Wat doet ze als je er geen aandacht op vestigt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Met rukken en trekken los je ook niks op, want je bevestigt haar alleen maar in de gedachte dat het eng is..want dat is het ook als je wordt voorgesleept terwijl je amper grip hebt.
Wat doet ze als je er geen aandacht op vestigt?
Ik vestig er geen aandacht op want ikl merk ineens dat de riem strak staat en dan staat er een hond helemaal para met de oren in de nek en de poten helemaal wijd uit elkaar en de nagels uit die niet meer vooruit te krijgen is. Buik bij de grond en stilstaan maar hahaha.

Best wel zielig en nu gooi ik mijn jas en de mat maar om en om als een soort looppad waar ze dan als zijnde een eiland in de wilde zee opstaat. Eigenlijk is het begonnen in de lift bij mijn zus, toen wees ze de mat aan zo van leg die erin NU! Sindsdien eist ze een pad van matjes en jassen om over vloeren te lopen :? :roll:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Hahahahaha, 't is een prinsesje. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ze krijgt sterallure's! :? Hihi, ik moet even grinneken hoor..ik zie je al gaan met de rode loper voor haar uit! :mrgreen:
Ik kan me overigens op een boot nog wel voorstellen dat ze wat angstig is. Maar is het iets waar je verder veel tegenaan loopt met haar dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Roelfien schreef:Hahahahaha, 't is een prinsesje. :mrgreen:
Ja, het ruwharige zwarte stinkende prinsesje met de witte ogen en de bruine tanden, klinkt lief he? :I Je zou er zo een sprookje over schrijven.

"Vandaag bleef er nog een strontje aan haar zwart behaarde kontje hangen, nu komt de prins met de witte schaar en knipt weg dat plukje besmeurde zwarte konthaar hahahaha."

Weltrusten, proest!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Hmm, en daarnaast nog met een rolletje tapijt achter haar aanlopen.
Ja, echt een prinsesje dus. :mrgreen:
En ach, onze juliana is toch ook zo'n prinsesje? ;)
Dus waarom Wuilus niet?

Maar het lijkt me wel lastig hoor, ga dat ouwe dametje nog maar eens aanleren dat ze niet zo raar moet doen.
Aan de andere kant: Beertje heeft een paar jaar terug, jaar of 10 ofzo was ie, ook zo'n raar gedrag gehad. Heel begrijpelijk, maar toch raar.
Hij liep altijd als een dwaas van enthousiasme onze voordeur binnen het huis in. Maar een van mijn katten, sophietje, zit altijd bij de deur als we binnenkomen. Dus Beertje had haar al een paar keer flink ondersteboven gelopen. En dat kleine feeksje pikte het dus niet meer en greep vanaf die tijd Beertje telkens als hij binnen wilde rennen. Met als gevolg: Beertje durfde niet meer naar binnen. Toen heb ik een paar maandjes lang telkens de deur geopend, de kat eerst weggeduwd en daar lieve woordjes tegen lopen praten en daarna Beertje met lieve woordjes naar binnengelokt. Om hem daarna met veel bombarie te prijzen voor het feit dat ie binnen was: zie je wel, ouwe sok, is een lekker meisje,die sophietje. En meteen ook sophietje blijven aaien. En maar praten tegen de hele boel. En ja, hoor, het ging geleidelijk aan steeds beter. En na een paar maanden rent hij gewoon weer naar binnen en de kat springt op tijd opzij. :mrgreen:

Dus mijn gedrag naar Beertje zou je ook kunnen zien als beloning voor het feit dat hij bang was, maar toch was het heel duidelijk dat dat niet zo was. Ik trooste hem niet, maar lokte hem gewoon met lieve woordjes naar binnen en prijsde hem daarna de hemel in.
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Ze krijgt sterallure's! :? Hihi, ik moet even grinneken hoor..ik zie je al gaan met de rode loper voor haar uit! :mrgreen:
Ik kan me overigens op een boot nog wel voorstellen dat ze wat angstig is. Maar is het iets waar je verder veel tegenaan loopt met haar dan?
Ja want ze gaat geen winkel of huis meer binnen. Kerst vieren ergens? Boot? (waar ze verder weinig om gaf hoor, zelfs de speedboot ging prima met de vrije val gevoelens, pfff, ik had er meer moeite mee ) Huisje op Terschelling? Bij Martijn? Bij mijn zus? Duikschool? Ik loop er wekelijks meerdere keren tegenaan nu, het wordt dus wel een lastig probleempje inmiddels :?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bij Martijn ligt de vloer inmiddels bezaaid met opengevouwen verhuisdozen als ze er is, paden door het hele huis waar ze trouw opblijft hahaha. Dat kan toch niet zo?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Ja want ze gaat geen winkel of huis meer binnen. Kerst vieren ergens? Boot? (waar ze verder weinig om gaf hoor, zelfs de speedboot ging prima met de vrije val gevoelens, pfff, ik had er meer moeite mee ) Huisje op Terschelling? Bij Martijn? Bij mijn zus? Duikschool? Ik loop er wekelijks meerdere keren tegenaan nu, het wordt dus wel een lastig probleempje inmiddels :?
Het vervelende is dat het dus redelijk gefundeerde angst is omdat ze inderdaad glibbert begrijp ik?
Is het mogelijk het haar probleem te laten zijn doordat jij gewoon naar binnen gaat en haar dan maar even in dr sopje laat gaar koken door bv een langere lijn te gebruiken? Ik verwacht dan eigenlijk toch dat ze na een aantal minuten eieren voor haar geld zal kiezen. Maar dan moet je er ook geen aandacht op vestigen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:
MARC_S schreef: Ja want ze gaat geen winkel of huis meer binnen. Kerst vieren ergens? Boot? (waar ze verder weinig om gaf hoor, zelfs de speedboot ging prima met de vrije val gevoelens, pfff, ik had er meer moeite mee ) Huisje op Terschelling? Bij Martijn? Bij mijn zus? Duikschool? Ik loop er wekelijks meerdere keren tegenaan nu, het wordt dus wel een lastig probleempje inmiddels :?
Het vervelende is dat het dus redelijk gefundeerde angst is omdat ze inderdaad glibbert begrijp ik?
Is het mogelijk het haar probleem te laten zijn doordat jij gewoon naar binnen gaat en haar dan maar even in dr sopje laat gaar koken door bv een langere lijn te gebruiken? Ik verwacht dan eigenlijk toch dat ze na een aantal minuten eieren voor haar geld zal kiezen. Maar dan moet je er ook geen aandacht op vestigen.
Een lange lijn lijkt me een goed idee, dan kan jij gewoon rustig doorlopen en heeft ze acht meter de tijd om te zien dat *jij* die vloer niet eng vindt. Maar ondertussen is het voor haar dus wel griezelig (en terecht, denk ik, want uitglijden met een slecht lijf is natuurlijk geen lol). Misschien toch enge gladde vloeren wat leuker maken door er terloops wat lekkere hapjes op te laten vallen?

En als het echt uit de klauwen loopt zou ik geloof ik lekker toegeven aan haar angst. Liever nog een paar jaar moeilijk doen met verhuisdozen :p: of haar desnoods effe een stukje tillen, dan haar alsmaar weer de stress injagen.

Maar goed, ik ben een meut in dat soort dingen. Als Jack stokstijf stil blijft staan omdat ze ergens net opnieuw van dat hele scherpe grint hebben gestrooid wat tussen je tenen gaat zitten (in een hondenlosloopgebied :roll: :roll: ), dan lopen we gewoon weer terug. :-D

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Bij Martijn ligt de vloer inmiddels bezaaid met opengevouwen verhuisdozen als ze er is, paden door het hele huis waar ze trouw opblijft hahaha. Dat kan toch niet zo?
Het klinkt misschien bizar, maar dan toch iets van sokken/schoenen voor haar waardoor ze beter grip heeft? :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Ik denk dat je echt een probleem hebt!!!
De angst voor voor gladde vloeren zit erin en zie dat er maar weer uit te krijgen.
Ik heb het met Famke ook gehad maar dan met de mand.
Ze wilde een keer uit de mand springen en de mand gleed weg, paniek!!
Ze wilde met geen mogelijkheid meer in de mand.
De mand opgeborgen en een stuk matras neergelegd.
Na een jaar heb ik de mand van zolder gehaald en toen was het goed.
Maar ja, voor jou is er niks op zolder te leggen.
succes!
Ria
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

ik denk dat haar probleem dieper zit..... ze wil je volle aandacht nu ze die met Martijn moet delen ;)

Hughy heeft ook een tijd gehad dat hij niet op gladde vloeren durfde te lopen. Het was ontstaan toen hij met zo`n 7 maanden bij de dierenarts op de vloer ging liggen en de assistent dacht dat het wel grappig was om hem toen maar vooruit over de gladde vloer te trekken. Met als gevolg dat hij panisch van gladde vloeren werd.
Ik heb weken moeten oefenen, met snoepjes voor hem uit lopen, terwijl ik zelf achteruit liep.... de hemel inprijzen voor elke stap die hij deed.... pfffff maar het is weer overgegaan, kost alleen geduld....
en anders maak je het toch gewoon uit met Martijn...??? :mrgreen:
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef:Bij Martijn ligt de vloer inmiddels bezaaid met opengevouwen verhuisdozen als ze er is, paden door het hele huis waar ze trouw opblijft hahaha. Dat kan toch niet zo?
*proest* ik zie jullie al trutten met die ouwe :mrgreen: ...........

erg veel geduld, er goed voor zorgen dat ze niet in paniek gaat schaatsen, en veel, heel veel, bijzonder veel frolicjes en zoetje woordjes!

anders ga je leuk naar de ikea, kleedjes kopen :mrgreen: .
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:mrgreen: :mrgreen: Solly, moet toch een beetje lachen..... oude dame krijgt kapsies :mrgreen:

Maar ja, wat moet je ermee? :? Ik zou haar misschien maar haar zin geven en goedkope kleedjes van Ikea/Xenos ofzo neerleggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Martijn schreef:Afbeelding

:roll:
Proest....
Gezellig zo! Erg sfeervol....

Het enige dat ik kan adviseren is totaal niet reageren.
De ervaring die ik ermee heb is met Aaron en vuurwerk. Hij verstrakt dan op straat en wil naar huis. Hem meesleuren is helemaal fout, want dan wordt hij steeds banger. Hem zijn zin geven is ook fout, want dan is het de volgende wandeling nog erger. Wat ik dus doe is stil blijven staan. Net zo lang als nodig is. En dan op een zeker moment gewoon weer doorwandelen. Alsof er niets aan de hand is. Dat is voor Aaron de beste manier. Mischien zou het ook bij Wuilus kunnen werken?
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Hahaha, die foto Martijn, zo is het inderdaad niet erg gezellig als ik het zo zie op de foto ;)

Negeren werkt niet want ik kan moeilijk niks doen als ze na een kwartier nog op de deurmat staat :?
Verder is het altijd in een deuropening, kan niemand er meer in of uit. Staat die hond op de mat in een winkel te klooien ;)
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Is het alleen in de gang of in de hele woonkamer??

Bij bv carpet-land kun je vaak heel goedkoop een stuk vloerbedekking kopen (bv restant) wat je uitrolt als ze komt, en weer opruimt als ze weggaat ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik vind het erg lief dat jullie zo je best voor haar doen met die dozen. Maar is het niet zo dat ze nu erg beloond wordt voor haar gedrag en heel veel aandacht krijgt. Niet dat ik het niet zou doen hoor. Ik begrijp het helemaal.

Kan het ook zo zijn dat ze ergens pijn heeft als ze het gevoel heeft dat ze zich schrap moet zetten of als haar poten ietsje uit elkaar gaan. Misschien last van heupen of ellebogen. Zou dat kunnen?
laeken
Zeer actief

Baily schreef:Ik vind het erg lief dat jullie zo je best voor haar doen met die dozen. Maar is het niet zo dat ze nu erg beloond wordt voor haar gedrag en heel veel aandacht krijgt. Niet dat ik het niet zou doen hoor. Ik begrijp het helemaal.

Kan het ook zo zijn dat ze ergens pijn heeft als ze het gevoel heeft dat ze zich schrap moet zetten of als haar poten ietsje uit elkaar gaan. Misschien last van heupen of ellebogen. Zou dat kunnen?
Dat zal de reden wel zijn denk ik ook, pijn aan de schouders ofzo, ze glijd mn voor weg en de poten gaan dan in de split, zeer pijnlijk als je bejaard bent natuurlijk. Daar komt die angst ook vandaan, alleen hoe gaat het nu weer weg hahaha.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik zou dan inderdaad als het lukt anti slip sokken proberen. Maar als ze zo angstig is lukt dat misschien ook niet. Proberen kan altijd. Misschien is het wel de oplossing......gat in de markt...... :mrgreen:

Je hebt voor kleine kinderen van die sokken met die rubberen voetjes eronder.....misschien is dat te proberen. Zijn er in hele kleine maten dus dat zal misschien wel passen. En anders staat het gewoon heel erg leuk....... :mrgreen: ;)

Ik weet alleen niet of dat kwaad kan want ik heb begrepen dat honden ook hun warmte kwijt moeten o.a. door de voetzolen. Dus geen idee of dat dan wel handig is met warme sokjes...... :roll:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Schiet mij ineens te binnen dat Tosca ook zoiets ineens had.
We waren ook met de boot over geweest en waren ff het dek opgegaan. Door het geschommel werd Tosca ineens bang en ging ook zo vreemd staan en kroop ook nog tegen de kant aan.
Daarna had ze het ook een keer op de trap in het winkelcentrum en op het station een keer.
Ik ben toen toch gewoon doorgelopen en ben wat vaker langs die plaatsen geweest en toen ging het ook weer over.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Martijn schreef:
Dingo schreef:Is het alleen in de gang of in de hele woonkamer??

Bij bv carpet-land kun je vaak heel goedkoop een stuk vloerbedekking kopen (bv restant) wat je uitrolt als ze komt, en weer opruimt als ze weggaat ;)
Het is overal behalve in de slaapkamer want daar ligt een andere vloer.
Het gaat ook niet om die dozen hoor. Die zijn snel genoeg weer opgeruimd. Het probleem is dat ze het nu ook op andere plekken eng gaat vinden.
Nee snap ik(van die dozen :mrgreen: ) maar ik dacht dat dat misschien makkelijker was, wij hebben dat ook zo een tijdje hier in de gang gedaan, vandaar. Lastig hoor...zou verder ook niet zo 1,2.3 een oplossing weten...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

Oplossing:

leg een mooie nieuwe vloer :mrgreen: :mrgreen:
Grapje, tis lastig en voor mij zeer herkenbaar. Kesh heeft dit al vanaf pup :roll: niet zozeer de gladde vloeren maar vloeren ergens anders dan thuis :? Is dus altijd een raar gezicht als ie ergens naar binnen moet. Erg laag, eenmaal binnen gaat ie pats liggen om dan eigenlijk verder geen vin meer te veroeren :roll:
Ik doe dus altijd de riem om als ik ergens naar binnenloop en dan loopt ie gedwee ( laag) mee, eenmaal binnen riem af en dan laat ik hem.
Het lijkt, hij is nu 4,5 dat het ietsie minder wordt :?

Succes ;)
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Martijn, kan je niet bij het Juttersdok kijken voor een 2e hands loper of zo?
Ik heb er hier zelf ook eentje opgerolt staan om mijn ongelakte parket uit 1931 te beschermen als er sneeuw ligt.
Zo uitgerold en zo weer opgerold.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Moet ik anders een bachje maken?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”