Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vacht stinkt

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Vacht stinkt

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nog een ding-ding-ding nodig?

KLIK

Wassen en poederen beperkt de symptomen, het doet niets aan de oorzaak. Ik gebruik er niks milds, maar dreft voor
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Dreft?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Natriumbicarbonaat en azijn kun je voor je eigen haar ook goed gebruiken om een vette hoofdhuid te bestrijden.
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan maar ben uit eindelijk toch weer shampoo gaan gebruiken. Het werkte wel goed.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef:Dreft?
heel goed gelezen ;-0) Linkje d'r nog bij? Beautyblog
Paisley
Zeer actief

Met dreft versterk je alleen maar het probleem op langer termijn. De huid zal extra talg aanmaken om de ontvette huid weer soepel te krijgen.
Ik denk dat je er beter aan doet om het bij de bron aan te pakken en voor een product te kiezen wat de huid niet aanzet tot het produceren van extra talg en natriumbicarbonaat en azijn zijn daar erg geschikt voor.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Roompie, ik zou zeker niet luisteren naar een vermaarde trimmer met 30 jaar ervaring, hoor.
Wat weten die er nou van :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Met dreft versterk je alleen maar het probleem op langer termijn. De huid zal extra talg aanmaken om de ontvette huid weer soepel te krijgen.
Ik denk dat je er beter aan doet om het bij de bron aan te pakken en voor een product te kiezen wat de huid niet aanzet tot het produceren van extra talg en natriumbicarbonaat en azijn zijn daar erg geschikt voor.
De bron zit dieper, Paisley. Ook azijn en baking powder pakken de verschijnselen aan. Niet de oorzaak.
Paisley
Zeer actief

Nee dreft natuurlijk wel. Ontvetten die hap en je mag dan na een paar dagen weer, en weer en weer. En na een maandje of wat kunnen we een nieuw topic verwachten over schilfers, uitslag of erger
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Bij Biko was het duidelijk de voerovergang. De K9 shampoo was bij hem afdoende :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Nee dreft natuurlijk wel. Ontvetten die hap en je mag dan na een paar dagen weer, en weer en weer. En na een maandje of wat kunnen we een nieuw topic verwachten over schilfers, uitslag of erger
Nee hoor, dat beweer ik nergens dat Dreft ook maar iets oplost. Ik raak er alleen wel de vettigheid en de lucht mee kwijt. Wat roompie gaat doen aan de weerstand van haar hond, dat is iets waar we van de buitenkant niks aan kunnen doen.
Roompie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Roompie, ik zou zeker niet luisteren naar een vermaarde trimmer met 30 jaar ervaring, hoor.
Wat weten die er nou van :roll:
Mijn zus zei ook gelijk.. oh luister maar naar Rosita dus dat doe ik dan ook. :pffff:
En ik lees al je linkjes hoor Rosita.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Paisley schreef:Nee dreft natuurlijk wel. Ontvetten die hap en je mag dan na een paar dagen weer, en weer en weer. En na een maandje of wat kunnen we een nieuw topic verwachten over schilfers, uitslag of erger
Nee hoor, dat beweer ik nergens dat Dreft ook maar iets oplost. Ik raak er alleen wel de vettigheid en de lucht mee kwijt. Wat roompie gaat doen aan de weerstand van haar hond, dat is iets waar we van de buitenkant niks aan kunnen doen.
Hoe bouw ik haar weerstand op dan? :schrik: Ik wil alles wel doen voor Room.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef: Hoe bouw ik haar weerstand op dan? :schrik: Ik wil alles wel doen voor Room.

Dat is het verhaal over gepast vaccineren, voeren met ingredienten die het makkelijkst te verteren zijn voor haar lijf, wat supplementen die haar goed lijken te doen en daarnaast een stukje erfelijkheid. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, hoor. Zolang je maar bedenkt dat als je symptomen bestrijdt, je ook altijd aan de oorzaak moet denken. Of je nu azijn of dreft inzet ;-)

Plukken of knippen doet er in ieder geval niks aan af, dus daar geen zorgen over. Da's ook weer buitenkant.
Roompie
Zeer actief

Roompie schreef: Hoe bouw ik haar weerstand op dan? :schrik: Ik wil alles wel doen voor Room.

Dat is het verhaal over gepast vaccineren, voeren met ingredienten die het makkelijkst te verteren zijn voor haar lijf, wat supplementen die haar goed lijken te doen en daarnaast een stukje erfelijkheid. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, hoor. Zolang je maar bedenkt dat als je symptomen bestrijdt, je ook altijd aan de oorzaak moet denken. Of je nu azijn of dreft inzet ;-)

Plukken of knippen doet er in ieder geval niks aan af, dus daar geen zorgen over. Da's ook weer buitenkant.
Qua voer zit ze dus nu op Proplan en daar doet ze het goed op (afgaande op haar ontlasting), ze heeft alleen de eerste 5 vaccinaties gehad in haar leven en daarna niet weer gevaccineerd.
Supplementen zou ik me in moeten verdiepen.
Maar vanavond eerst eens wassen met dreft :mrgreen:

Dank je wel!

En ik haal ook die K9 shampoo op.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Roompie schreef:

Qua voer zit ze dus nu op Proplan en daar doet ze het goed op (afgaande op haar ontlasting),
Nouja, zo goed doet ze het dus niet, want haar vacht stinkt en slechte voeding uit zich ook op de vacht.
Ik zou eens rauw vlees gaan proberen voor minimaal een paar weken, en kijken hoe dat uitwerkt.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Dat heb ik al maanden geprobeerd. Toen was het nog erger als dat het nu is. Dus Room komt niet meer op vlees.
Afbeelding
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Ik heb hier hetzelfde met Flame. Ze is nu 12,5 en sinds begin dit jaar ruikt ze echt enorm vies. Hebben haar al 2x gewassen maar steeds na een aantal weken (gelukkig geen dagen) komt die vieze meur weer terug. Ze is helemaal gezond verklaard dus tja. Ik ga ook die K9 shampoo en dreft proberen, wie weet!
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Roompie
Zeer actief

Heeft zij dan ook jeuk? Want dat heeft Room wel, niet zo heel erg maar toch. Dacht eerst dat het vlooien waren maar dat is dus niet het geval.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Flame zou wel eens gebaat kunnen zijn bij een goede ontwolbeurt? Dat is bij Room niet het geval. Ik zou het daar ook eens in de voerhoek zoeken, als het vlees dan niet lukt, misschien een brok met meer vlees?
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Flame eet al graanvrij, alleen vlees wil ze niet maar taste of the wild lijkt me een van de betere brokken? We kammen haar wel regelmatig maar een goede ontwolbeurt zou inderdaad misschien kunnen helpen. Eens kijken of we een trimmer kunnen vinden die bij ons thuis kan/wil komen. Een keer een trimsalon geprobeert maar daar flipt ze compleet. Jeuk heeft ze overigens niet.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Roompie
Zeer actief

Het is nu op de proplan al aardig minder geworden maar nog lang niet over. Ik ben nu al 4x gewisseld (in 2 jaar tijd) van voer en wil haar eigenlijk toch wel voorlopig even op de proplan laten.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef:Het is nu op de proplan al aardig minder geworden maar nog lang niet over. Ik ben nu al 4x gewisseld (in 2 jaar tijd) van voer en wil haar eigenlijk toch wel voorlopig even op de proplan laten.
Dat kan ik me voorstellen. 't Blijft een lastige toestand.
Roompie
Zeer actief

Roompie schreef:Het is nu op de proplan al aardig minder geworden maar nog lang niet over. Ik ben nu al 4x gewisseld (in 2 jaar tijd) van voer en wil haar eigenlijk toch wel voorlopig even op de proplan laten.
Dat kan ik me voorstellen. 't Blijft een lastige toestand.
Ja enorm. In die 2 jaar heb ik ook allerlei lekkers geëlimineerd. Wilde weten of het daaraan lag maar ook niets uit gekomen.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hier was het wel degelijk een voedingsprobleem. Max heeft op verschillende merken voer een vettige vacht met schilfers en zo'n zware hondenlucht dat je hem echt niet meer wilt aaien! Hij deed het op veel merken prima qua ontlasting enzo maar die stank..... Geen idee waar het precies aan ligt hoor maar hier was het een kwestie van uitproberen op welk merk hij niet stonk. Hij krijgt nu een hele simpele brok met een paar keer per week smuldier en dat werkt voor hem.( en ik maar proberen om goede,verantwoorde voeding te vinden maar hij doet het alleen goed op iets supergoedkoops... :oohja: )
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple stonk ook omdat ze op vakantie iedere dag in een sloot lag, en de geur van Ben meenam.
Thuis gewassen met een veel te dure hondenshampoo. Hielp niks. Toen andere shampoo gekocht bij intratuin, gewassen en ze ruikt weer normaal.
Overigens vind ik het ook wel vrij typisch voor wat oudere honden dat ze een vettere en daarmee sterker ruikende vacht hebben
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Hallo die k9 shampoo met aloe Vera waar kun je die kopen?
Hier ook een hond die erg naar hond ruikt. Haha
Zou dit ook goed voor de jeuk zijn?

Sinds een paar dagen krijgt Max rauw rundvlees om te kijken of dat de jeuk vermindert. Zoniet dan gaan we naar de DA.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”