Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herderhark ipv plukken?
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
herderhark ipv plukken?
Schijnbaar kan ik bij onze 4 maanden oude pup (engelse springer) al wat haren op zijn kopje plukken. Echter zag ik in de cursus iemand met een ijzeren herderharkje, kan ik dat gebruiken ipv plukken? Natuurlijk zacht over zijn kopje doen maar mij lijk dat plukken ook niet alleen maar pijnloos.
Heb voor mijn pony wel een furminator maar dat is zo'n groot ding en om dat nu gelijk over zijn hoofd te halen lijkt mee ook wat veel van het goede.
Vooral vanwege de maat en omdat ik zag dat deze mevrouw bij haar stabij pup toch wat losse vacht eruit kreeg ben ik erover gaan nadenken. Of moet ik toch af en toe eens gaan plukken bij hem.
Hij zal zodra zijn gewone vacht plukrijp is zeker de eerste keer naar de fokker gaan om hem daar goed te laten trimmen, maar nu is alleen zijn hoofd plukrijp.
Heb voor mijn pony wel een furminator maar dat is zo'n groot ding en om dat nu gelijk over zijn hoofd te halen lijkt mee ook wat veel van het goede.
Vooral vanwege de maat en omdat ik zag dat deze mevrouw bij haar stabij pup toch wat losse vacht eruit kreeg ben ik erover gaan nadenken. Of moet ik toch af en toe eens gaan plukken bij hem.
Hij zal zodra zijn gewone vacht plukrijp is zeker de eerste keer naar de fokker gaan om hem daar goed te laten trimmen, maar nu is alleen zijn hoofd plukrijp.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: herderhark ipv plukken?
nou ik zou het eerder plukken dan met een herderhark over een puppyhoofd gaan, volgens mij heeft het zacht niet zoveel zin.. wat is er mis met plukken dan, als het plukrijp is doet dat volgens mij echt geen zeer?
- joyce83
- Zeer actief
Dit is onze eerste langharige hond, voor mij nog wennen natuurlijk. Op zich vond hij het gisteren niet zo'n probleem dat ik ermee bezig was. Maar ben zelf meer bang dat ik dan per ongeluk ook de vast zittende haren mee pak of valt dat voor hun wel mee?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb nooit een hond geplukt dus dat weet ik niet, maar je trekt toch niet zomaar vaste haren eruit? Ik haal bij pom weleens met mijn vingers wat losse ondervacht uit (op haar poten blijft dat vaak zitten) en dan komt er volgens mij geen haar mee wat nog vast zat. Ze reageert er ook niet op, maar ik weet niet of dat hetzelfde is
- joyce83
- Zeer actief
Qua echt uittrekken denk ik dat het niet gaat lukken of ik zou echt gemeen hard moeten trekken 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou bij het hoofd eerder een vlooienkammetje gebruiken voor de plukrijpe haren dan een herderhark. Die vind ik daar te grof voor.

-
- Actief
4 maanden lijkt me erg jong om plukrijp te zijn. Verschilt per hond maar meestal is het tussen de 8 maanden en een jaar. Gewoon laten zitten zou mijn advies zijn en over een paar maand naar de trimmer. Met een kam krijg je het er niet uit, het moet geplukt worden. Een stabij heeft een heel ander type vacht dan een spaniel. Heeft de fokker je niet geïnformeerd mbt de vachtverzorging?

- joyce83
- Zeer actief
Fokker gaf het juist aan dat er al wat losse haren zaten, ze plukte ook zo wat weg. Is natuurlijk niet zoveel en zulke plukken als hij over een paar maanden zal krijgen op zijn lijf. Daar is ook echt nog helemaal niks plukrijp.
Vlooienkammetje is een goede tip daar kan al zeker niks fout mee gaan.
Heb gisteren nog wat rustig geprobeerd met de hand wat te plukken, krijg wel wat eruit maar doe het maar gewoon beetje bij beetje. Het is trouwens niet veel, zijn wel wat doffere haren op zijn hoofd maar niet ontzettend veel.
Vlooienkammetje is een goede tip daar kan al zeker niks fout mee gaan.
Heb gisteren nog wat rustig geprobeerd met de hand wat te plukken, krijg wel wat eruit maar doe het maar gewoon beetje bij beetje. Het is trouwens niet veel, zijn wel wat doffere haren op zijn hoofd maar niet ontzettend veel.
-
- Actief
Als onze hond tegen het plukken aanzit dan begint het inderdaad met lichte haren op zn hoofd maar ik laat het meestal zitten tot de rest ook zo ver is (ben ook niet zo handig met plukken). Als het er makkelijk uit te plukken is, kun je het er natuurlijk ook zelf uittrekken. Gewoon de huid straktrekken en met een snelle beweging kleine plukje er uit trekken. Heb je een showtype Springer?

- joyce83
- Zeer actief
ja het is een showtype. Moest wel lachen met de clubdag zondag. De nestgenootjes welke bij fokker zijn gebleven waren al heel netjes getoiletteerd, oren waren bij de aanzet ook al wat bijgeknipt. En ik was al heel blij dat ik de pootjes netjes had geknipt. Maar ja tegenover die twee anderen had die van ons echt ploforen 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Er is vast wel een trimmer te vinden die je bij kan staan. Op www.abhb.nl vindt je gediplomeerde trimmers
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Grappig, bij ons ras is de kop het laatste waarvan de haren loslaten bij een pup. Die van ons is nu 5 maanden en heeft op haar hele lijf nieuwe vacht, maar haar koppie zit nog vol puppypluis.