Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijtende klapkaak

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

bijtende klapkaak

Ongelezen bericht door mum »

Oke dames en heren

tis al even geleden dat jullie van mij gehoord hebben, maar hier ben ik weer..

Onze hond Buddha is inmiddels 4 jaar, alles gaat hem goed, hij is gezond en rond, maaaarrrr hij accepteert geen vreemden meer, hij bijt eerst en waarschuwt daarna.. Wat te doen? Op straat raad ik vreemden af om die te aaien, in huis laat ik alleen bekenden toe, bij feestjes sluit ik hem op. Maar loslopen kan dus niet meer, dit gedrag begon toen baasje en ik uit elkaar gingen, en vervolgens weer bij elkaar kwamen, vanaf dat moment werd hij vreemd.. Iemand serieuze tips? En voor mensen geintreeseerd in mijn andere probleem, ik kan het onder controle houden nu, 1,5 jaar nu
life is good
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Re: bijtende klapkaak

Ongelezen bericht door semmyboy »

Vervelend voor jullie.
Misschien is hij door deze situatie erg onzeker geworden.
Het is niet altijd even leuk, maar voor de veiligheid kan je misschien beter een muilkorf omdoen. En van daaruit langzaam een beetje vertrouwen richting vreemde terug te winnen.
En misschien ook beter om een gedragstherapeut in te schakelen.
Sterkte ik hoop voor je dat het wel weer goed komt!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
mum
Zeer actief

Maar ik zie niet in dat vreemden hem moeten aaien??? Thuis krijgt die al genoeg liefde, en hij wil niet meer door vreemden geaaid worden, maar er zijn altijd mannen/jongens die denken dat ze die grote bullebak kunnen aaien maar hij hoeft het niet meer, de hond word in geen geval opgeruimd of wat dan ook.
life is good
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wil hij ook naar mensen toe dan als je loopt? Misschien denk ik te simpel, maar als je op plaatsen gaat lopen waar je niet veel mensen tegenkomt? Dan kan hij toch lekker los?
Op straat zou ik duidelijk zijn dat je niet wilt dat iemand aan hem zit.
mum
Zeer actief

nee dat vind hij vreselijk
life is good
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als hij mensen niet opzoekt en ontloopt, kan hij toch gewoon los?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Goedzo! :ok:
En ik zou sowieso muilkorven. Gewoon om problemen bij voorbaat te voorkomen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

mum schreef:nee dat vind hij vreselijk
Bedoel je dat hij een korf vreselijk vind?
Ik denk dat het erger is als je hem kwijtraakt door incidenten, om eerlijk te zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hij vind het dus niet leuk om naar vreemde mensen te gaan? Ik zie dan het probleem eigenlijk echt niet zo.

Heb er ook één die je echt niet moet gaan aaien op straat als vreemde, wil ze niet. Ze negeert ook iedereen. Ik heb er geen moeite mee. Alleen wat oppassen dat niemand haar plotsklaps aait, maar daar zorg ik voor.
mum
Zeer actief

nee klopt, hij vind het vreselijk als vreemden aan hem komen, ik wandel als alle andere honden uit al uitgelaten zijn,laat hem alleen los als ik in cde verste omtrek geen anderen zie, maar gaat ie mee uit naar de stad of kindje ophalen tolereert hij geen vreemden, ook geen vreemde kinderen, dankzij zijn lieve gezicht denken mensen dat ie zo lief is is maar dat is dus niet helemaal het geval..
life is good
mum
Zeer actief

Jaap* schreef:Goedzo! :ok:
En ik zou sowieso muilkorven. Gewoon om problemen bij voorbaat te voorkomen.

dankjewel Jaap, het was lastig den moeilijk maar ben zover gekomen..
life is good
mum
Zeer actief

Jaap* schreef:
Bedoel je dat hij een korf vreselijk vind?
Ik denk dat het erger is als je hem kwijtraakt door incidenten, om eerlijk te zijn.
true
life is good
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik zou hem ook muilkorfen.Je kan namelijk nooit helemaal voorkomen dat of iemand heel dicht bij je hond komt of toch streelt.
Mijn duitse herder reu werd ooit eens over zijn kop geaait door een langs rennende jogger.Goed bedoelt waarschijnlijk en ondanks dat de reu een vriendelijke jongen is,bleef mijn hart even stilstaan.Je weet immers nooit wat ze in zo'n situatie doen.
Verder zou ik er een GT bij laten komen want blijkbaar voelt je hond zich niet meer lekker in zijn vel.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Lastig hoor, maar als een GT niet kan helpen en dit gewoon aard van het beestje is, zul je hem maar toch leren om te gaan met muilkorf
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Goed zo :ok:

Ik zou de hond in ieder geval niet meer meenemen naar de stad of school, daar zijn veel te veel mensen en maak je het wel erg spannend voor hem.
Als je geen muilkorf wilt misschien een dekje met daarop de tekst "niet aaien"
Maar een muilkorf is wel veel veiliger.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

doe maar gewoon korven, je zult zien dat mensen dan vanzelf al afstand nemen.
heb je ook die toestanden niet meer dat je ze met man en macht bij hem weg moet houden.
lijkt me de makkelijkste oplossing met de minste stress voor jou en voor je hond.
wel de korf positief aanleren natuurlijk ;)

en de rest... you go girl :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Is hij bij jou gebleven of is hond met je man/ vriend meegegaan tijdens scheiding, en hoe lang duurde deze scheiding.
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

renee-uk schreef:doe maar gewoon korven, je zult zien dat mensen dan vanzelf al afstand nemen.
heb je ook die toestanden niet meer dat je ze met man en macht bij hem weg moet houden.
lijkt me de makkelijkste oplossing met de minste stress voor jou en voor je hond.
wel de korf positief aanleren natuurlijk ;)
Sluit ik me helemaal bij aan. Omdat er dan niets kan gebeuren ben je zelf relaxter en dat merkt de hond...die wordt dan ook relaxter. Tenminste, dat is mijn ervaring.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Kayley waardeert ook geen vreemde mensen en durft ook haar tanden te gebruiken gewoon omdat het allemaal zo spannend is. Ze gaat wel mee naar drukke gebieden als het centrum bijvoorbeeld om toch een beetje te wennen en het leren om mensen te negeren. In het begin heeft ze met een muilkorf om gelopen, ik vond het namelijk ook spannend omdat ik haar niet vertrouwde en die spanning sloeg ook onbewust nog erger naar mijn hond over. Met de muilkorf werd dat veel minder. Helaas denken sommige 'stoere' mannen toch nog even te kunnen aaien.. Ze had overigens een Baskerville muilkorf waarmee ze gewoon beloningen aak kon nemen, hijgen en drinken etc. Inmiddels loopt ze vaak zonder muilkorf en hebben we een Julius K9 tuig met de teksten 'training' en 'niet aaien'. Het leuke is ook dat als we langs kinderen lopen en ik ze dan al hoor met hondje aaien (en bijna een hartverzakking krijg) ze daarna toch de tekst schijnbaar kunnen lezen en heel dapper tegen hun ouders zeggen dat ze dat hondje niet mogen aaien :I: daar kun je soms zo blij van worden.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou met een hond die zo makkelijk mensen bijt, geen risico nemen.
Dus, dit soort situaties niet opzoeken, en preventief muilkorven als je hem los laat.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

mum schreef:nee klopt, hij vind het vreselijk als vreemden aan hem komen, ik wandel als alle andere honden uit al uitgelaten zijn,laat hem alleen los als ik in cde verste omtrek geen anderen zie, maar gaat ie mee uit naar de stad of kindje ophalen
tolereert hij geen vreemden, ook geen vreemde kinderen, dankzij zijn lieve gezicht denken mensen dat ie zo lief is is maar dat is dus niet helemaal het geval..

In bovenstaande gevallen dan misschien toch thuislaten of muilkorven of misschien zo'n ding bestellen die Valerie hierboven plaatste. Al zal dat niet voor ieder kind duidelijk zijn. Maar voor volwassenen (tenzij blind) wel :ok:

Trouwens fijn te lezen dat het nu al zo'n lange tijd goed gaat.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mum
Zeer actief

Dank jullie wel voor de vele tips en adviezen, een zachte muilkorf is besteld, dus we gaan eraan werken! En hij mag niet meer mee naar de school, heel jammer maar veiligheid voor alles denken we maar zo.

En harde kern van dit forum, mijn dank is groot en ik ben ook uitermate trots op mezelf!
life is good
mum
Zeer actief

Dinos schreef:Is hij bij jou gebleven of is hond met je man/ vriend meegegaan tijdens scheiding, en hoe lang duurde deze scheiding.

Die hond is van mij, en blijft ook altijd bij mij, tis mijn grote baby..
life is good
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Je hebt de goede adviezen al gehad.
Fijn meid dat het ondanks je scheiding zo goed met je gaat en een dikke pluim voor je.
Misschien meent hij dat hij je moet beschermen door de veranderde gezinssituatie maar ja dat kan ik vanuit een schermpje niet goed beoordelen.
Niemand zal van je verlangen dat je zomaar zonder reden je hond moet laten "opruimen" hoor, dat zit nog steeds een beetje in je hoofd hé ;).
Maareh, goed bezig meid, kop op, je bent al zó goed bezig en hebt al zoveel overwonnen en achter de rug dus ik ben er van overtuigd dat je deze hindernis ook wel zult kunnen nemen al is het dan met wat hulp van een goede gt.
Succes.......
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Je hond in bescherming nemen. Ik heb ook zo'n onbetrouwbaar ding thuis en die loopt dus op rustige plekken.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

mum schreef:
Dinos schreef:Is hij bij jou gebleven of is hond met je man/ vriend meegegaan tijdens scheiding, en hoe lang duurde deze scheiding.

Die hond is van mij, en blijft ook altijd bij mij, tis mijn grote baby..
Ik vroeg dit alleen om uit te sluiten dat hond door andere omgeving en gewoontes zoals tijden ook kan veranderen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

mum schreef:Dank jullie wel voor de vele tips en adviezen, een zachte muilkorf is besteld, dus we gaan eraan werken! En hij mag niet meer mee naar de school, heel jammer maar veiligheid voor alles denken we maar zo.

En harde kern van dit forum, mijn dank is groot en ik ben ook uitermate trots op mezelf!

En dat mag ook wel :flower:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Goed bezig, mum :ok:
Ik zou ook korven. Ga trouwens maar niet voor een snuitje, die zijn niet zo hondvriendelijk. Ze kunnen nauwelijks hijgen of drinken met zo'n ding. Malinois kan je vast wel tips geven voor goede korven waar de hond zich ook prettig bij voelt.

Maar ik begrijp het niet zo goed verder. Ik heb ook een hond die een grote persoonlijke zone heeft, en die niet door vreemden geaaid wil worden. En ze ziet er schattig uit (want wit). Maar tóch heb ik nauwelijks last van mensen die haar lastig vallen. Heel weird. Is dat de woonomgeving? Of is dat (ook) de dingen die je met de hond doet? Ik ga niet naar drukke gelegenheden met mijn sekreet. Misschien moet je die zaken ook gaan vermijden? Al weet ik niet hoe haalbaar dat is in jouw omgeving. Mee naar school zou ik sowieso niet meer doen, maar dat heb ik geloof ik al eerder gezegd. En je zult inderdaad zien, als je korft gaan veel mensen je al zelf vermijden. En dat is een opluchting voor je hond, en een opluchting voor jou, denk ik.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou ook geen snuitje kiezen, los van het feit dat ze minder fijn zijn, heb ik de ervaring dat er heel erg weinig nodig is om ze kapot te krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”