Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

39 labradors de dood ingejaagd voor niks...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 39 labradors de dood ingejaagd voor niks...

Ongelezen bericht door River8 »

S@ndr@ schreef:Dieren horen niet geboren te worden voor laboratorium proeven, ( net zo min als dat een kip geboren moet worden om met 6 weken geslacht te kunnen worden).

Die pace maker als hij ingezet wordt, moet hij afgesteld worden,( onder narcose) en ja soms krijgen ze dan ook weer ritmestoornissen, je moet toch weten of t ding werkt en dat doet een arts, waarom niet een extra onder zoeker erbij, waarom niet wat extra testten om echt te zien wat t gedaan heeft als de patiënt herstelt om t leren en die gegevens gebruiken.
dat mag niet ( de verleiding kon wel eens ontstaan om iets te doen wat niet helemaal door de beugel kan soms een dat moet je voor zijn ) maar t zou wel helpen. gebruiken wat er is en niet zaken gaan creëren
Onder zoekers zijn aan t zoeken naar symptoom bestrijding, zoals " je bèta blokker" , t is geen genezing, maar t bestrijd de symptomen- als je stopt komen de klachten terug - soms zelfs in hevigere maten.( als ze onderzoek doen naar mensen kunnen ze kijken wat de oorzaak is en dat aanpakken- Maar dat is lastiger want dan heb je die mensen weer nodig
dat is nu ook net t **** met kanker, je komt niet weg met symptoom bestrijding - dat groeit door als je t niet geneest, vandaar de dodelijkheid op termijn.
en je zult dan toch idd met mensen moeten werken, dat t pas zo laat in t proces gebeurt is begrijpelijk, maar wel voor de toekomst een gemiste kans.
maar goed, ik vind blijkbaar weer andere dingen zwaarder wegen dan de meeste mensen, t is maar net hoe je erin staat.
Maar ze doen die onderzoeken ook op/met mensen. Na de dierproeven.

Gewoon simpel rekensommetje: muizen reproduceren zich sneller dan mensen, dus heb je sneller resultaat. En "sneller" betekent dus na >10 jaar.
Je kan niks bereiken door alleen op mensen te testen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je bereikt juist weinig door op muizen te testten, een muis is geen mens, eet niet, drinkt niet en leeft niet als een mens, heeft niet dezelfde soort ziektes als een mens en reageert niet t zelfde als een mens.
waar een muis tegen kan, kunnen wij door omvallen en nooit meer opstaan, en waar een muis dood aan gaat kan voor ons t perfecte medicijn zijn, alleen komt t dan nooit door die test fase.
Als dierproeven geen uitsluitsel geven, is het dan niet gevaarlijk om op de resultaten te vertrouwen?
Vaak wel, ja. Dierproefnemers kunnen het eindresultaat van hun testen deels zelf bepalen, bijvoorbeeld door de keuze van de dieren die ze gaan gebruiken. Zo weet men dat bepaalde stoffen in ratten geen slecht effect hebben, maar wel in honden. Dus gebruikt men ratten voor het onderzoek. Dat is een heel interessante werkmethode voor een commercieel bedrijf dat zo snel mogelijk haar product op de markt wil brengen. Dierproeven draaien vaak om financieel winstbejag, niet om veiligheid. En dat geldt ook voor medicijnen! Er zijn in het verleden zelfs mensen gestorven door het innemen van door dierproeven veilig bevonden medicijnen.
Maar goed, zo gaan we dus in kringetjes,... :F:
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

De honden worden trouwens ter adoptie gesteld. Ze zijn aan een stichting overhandigd.
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

cindymaes schreef:http://nos.nl/artikel/693449-universite ... s-weg.html
Heeft die ADC ook alternatieven aangedragen?
En/of gaan ze die nog aandragen bij de komende demonstratie?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:Je bereikt juist weinig door op muizen te testten, een muis is geen mens, eet niet, drinkt niet en leeft niet als een mens, heeft niet dezelfde soort ziektes als een mens en reageert niet t zelfde als een mens.
waar een muis tegen kan, kunnen wij door omvallen en nooit meer opstaan, en waar een muis dood aan gaat kan voor ons t perfecte medicijn zijn, alleen komt t dan nooit door die test fase.
Als dierproeven geen uitsluitsel geven, is het dan niet gevaarlijk om op de resultaten te vertrouwen?
Vaak wel, ja. Dierproefnemers kunnen het eindresultaat van hun testen deels zelf bepalen, bijvoorbeeld door de keuze van de dieren die ze gaan gebruiken. Zo weet men dat bepaalde stoffen in ratten geen slecht effect hebben, maar wel in honden. Dus gebruikt men ratten voor het onderzoek. Dat is een heel interessante werkmethode voor een commercieel bedrijf dat zo snel mogelijk haar product op de markt wil brengen. Dierproeven draaien vaak om financieel winstbejag, niet om veiligheid. En dat geldt ook voor medicijnen! Er zijn in het verleden zelfs mensen gestorven door het innemen van door dierproeven veilig bevonden medicijnen.
Maar goed, zo gaan we dus in kringetjes,... :F:
Uiteindelijk wordt er testen gedaan op mensen.

Er worden wel eens advertenties gezet met bepaalde eisen, en het levert ook nog wat op financieel. Maar dan moet je dus ook opgenomen worden en kun je even je werk niet meer doen, of de kinderen opvangen, of voor je huisdieren zorgen.

Meestal worden mannen gevraagd omdat die geen hormonale schommelingen hebben die de resultaten beïnvloeden. Beetje stom want soms reageren vrouwen anders en zodoende krijgen vrouwen niet altijd adequate medicatie.

Ik ben blij dat er nu 8 honden daar weg zijn maar maak me nog ongerust over de andere honden.

De onkosten voor dit onderzoek worden gefinancierd o.a. door doneren. Ik doneer nu dus niet meer voor hart stichting.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tux
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack russel

Ongelezen bericht door Tux »

Niet het hele topic gelezen maar wil toch even mijn menig kwijt.

Wat ik maar niet kan begrijpen is waarom mensen toch altijd maar denken dat ze "beter zijn" en meer rechten hebben dan dieren.

Stel ik rij een mens dood omdat ik hem om 1 of andere reden niet had gezien en te laat begon met remmen. Dan heb ik gelijk een groot probleem. Zeker als ik ook nog eens door rij.
Maar stel nu dat ik een hert dood rij. Ik mag er niet eens voor remmen, ze hebben liever dat ik gas bij geef. Vervolgens gaat de meeste aandacht naar mij en is iedereen bezorgt om mij. Maar dat dier dan? Die had ook familie en misschien zelfs wel een kleintje die gevoed moet worden. Maar nee hoor daar word niet aan gedacht (in velen gevallen).

Dus neem nu die dierproeven. Stel je voor je bent zo'n klein muisje. Je zit in een saai klein kooitje en krijgt een ziekte in gespoten (ja ook dat gebeurt). Vervolgens raak je in de war. Je hebt geen idee meer hoe je je ene pootje voorbij de andere moet krijgen en je voelt alleen nog maar vreselijke pijn waar je niet van snapt hoe dat komt. Je word weer uit je kooi gehaald en krijgt "nieuwe" medicijnen toegediend. Dan is de vraag of je weer je oude zelf word of dood gaat. Kun je het je voorstellen hoe dat moet zijn? Ja ik spreek over een muis. Hoe klein ze ook zijn ze hebben gevoel kennen emoties, al denk je misschien dat dat niet zo is.
Niemand die jou vraagt om toestemming, niemand die vraagt hoe jij je voelt. Nee wij mensen gaan er maar gewoon van uit dat ze het goed vinden en wij vinden het nodig om ons eigen soort te redden :gvd: .
Wat zou jij doen als ze dingen op jou testen om een beter medicijn te vinden voor een dier en je geen weer woord kunt geven?
Dus ja ik ben tegen alle dier proeven ook al kun je daar mensen levens mee reden. Voor mij is een dier net zo veel waard als een mens. Dat ze uiteindelijk ook op mensen testen.... Tja dan is het grootste gevaar meestal al geweken. Daarbij moet je dan schriftelijk toestemming geven of familie moet dat doen als jezelf daar niet meer toe instaat bent.

Dit is hoe ik er over denk. Verplaats je ook eens in het dier zelf. Hoe klein of groot ze ook zijn (en sorry dat ik het zeg) ze zijn vaak nog wijzer dan wij mensen ooit zullen worden!
Het samenzijn met een paard/hond is een nooit eindigende oefening in zelfbeheersing.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

iones schreef: Uiteindelijk wordt er testen gedaan op mensen.

Er worden wel eens advertenties gezet met bepaalde eisen, en het levert ook nog wat op financieel. Maar dan moet je dus ook opgenomen worden en kun je even je werk niet meer doen, of de kinderen opvangen, of voor je huisdieren zorgen.

Meestal worden mannen gevraagd omdat die geen hormonale schommelingen hebben die de resultaten beïnvloeden. Beetje stom want soms reageren vrouwen anders en zodoende krijgen vrouwen niet altijd adequate medicatie.

Ik ben blij dat er nu 8 honden daar weg zijn maar maak me nog ongerust over de andere honden.

De onkosten voor dit onderzoek worden gefinancierd o.a. door doneren. Ik doneer nu dus niet meer voor hart stichting.
Dan stop maar helemaal met doneren voor stichtingen die zich met het lichaam bezig houden. Waar denk je dat het geld van de maag-lever-darm-stichting naartoe gaat? Of Kika, of pink ribbon? al dit soort stichtingen financieren onderzoek en in heel veel gevallen worden er in een zeker stadium ook dierproeven gedaan.

Ik vind zeker dat er zoveel mogelijk gebruik gemaakt moet worden van alternatieven, maar dat gaat nu eenmaal nog niet altijd. Volgens mij komt al die ophef nu omdat het over labradors gaat en niet over ratten, muizen of zelfs apen. Genoeg mensen die zelf (een) labrador(s) hebben en nog meer mensen die ze kennen. Het komt daardoor te dichtbij en dat raakt. Persoonlijk vind ik het nogal hypocriet om daar nu zo'n ophef van te maken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tux schreef:Niet het hele topic gelezen maar wil toch even mijn menig kwijt.

Wat ik maar niet kan begrijpen is waarom mensen toch altijd maar denken dat ze "beter zijn" en meer rechten hebben dan dieren.

Stel ik rij een mens dood omdat ik hem om 1 of andere reden niet had gezien en te laat begon met remmen. Dan heb ik gelijk een groot probleem. Zeker als ik ook nog eens door rij.
Maar stel nu dat ik een hert dood rij. Ik mag er niet eens voor remmen, ze hebben liever dat ik gas bij geef. Vervolgens gaat de meeste aandacht naar mij en is iedereen bezorgt om mij. Maar dat dier dan? Die had ook familie en misschien zelfs wel een kleintje die gevoed moet worden. Maar nee hoor daar word niet aan gedacht (in velen gevallen).

Dus neem nu die dierproeven. Stel je voor je bent zo'n klein muisje. Je zit in een saai klein kooitje en krijgt een ziekte in gespoten (ja ook dat gebeurt). Vervolgens raak je in de war. Je hebt geen idee meer hoe je je ene pootje voorbij de andere moet krijgen en je voelt alleen nog maar vreselijke pijn waar je niet van snapt hoe dat komt. Je word weer uit je kooi gehaald en krijgt "nieuwe" medicijnen toegediend. Dan is de vraag of je weer je oude zelf word of dood gaat. Kun je het je voorstellen hoe dat moet zijn? Ja ik spreek over een muis. Hoe klein ze ook zijn ze hebben gevoel kennen emoties, al denk je misschien dat dat niet zo is.
Niemand die jou vraagt om toestemming, niemand die vraagt hoe jij je voelt. Nee wij mensen gaan er maar gewoon van uit dat ze het goed vinden en wij vinden het nodig om ons eigen soort te redden :gvd: .
Wat zou jij doen als ze dingen op jou testen om een beter medicijn te vinden voor een dier en je geen weer woord kunt geven?
Dus ja ik ben tegen alle dier proeven ook al kun je daar mensen levens mee reden. Voor mij is een dier net zo veel waard als een mens. Dat ze uiteindelijk ook op mensen testen.... Tja dan is het grootste gevaar meestal al geweken. Daarbij moet je dan schriftelijk toestemming geven of familie moet dat doen als jezelf daar niet meer toe instaat bent.

Dit is hoe ik er over denk. Verplaats je ook eens in het dier zelf. Hoe klein of groot ze ook zijn (en sorry dat ik het zeg) ze zijn vaak nog wijzer dan wij mensen ooit zullen worden!
In de natuur is het heel normaal om alles bij je eigen soort te leggen . Jammer van Muis maar heb toch liever dat hij gebruikt word en dood gaat dan ik en heel eerlijk heb ik ook liever dat de buuf dood gaat en niet ik als het erop aan komt.

Maar je gaat nergens gebruik van maken als je medische hulp nodig hebt waar dierproeven en testen voor zijn gebruikt. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik moet slechts hier aan denken. Het engste filmpje wat ik ooit heb gezien.
... =2&theater
Afbeelding
iones
Zeer actief

Paisley schreef:Ik moet slechts hier aan denken. Het engste filmpje wat ik ooit heb gezien.
... =2&theater
Ik durf niet te kijken. Ik kan daar echt niet tegen.

En dingen waar ik niet tegen kan, die kan ik ook niet goedkeuren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

iones schreef:
Paisley schreef:Ik moet slechts hier aan denken. Het engste filmpje wat ik ooit heb gezien.
... =2&theater

Zo eng is het filmpje niet hoor.

Gewoon een tekenfilmpje.

Gewoon hoe de mens de aarde en dieren gebruikt.
Op het eind wordt die kerel zelf platgewalst door Aliens.

Eigenlijk denk ik dat dit filmpje zijn doel voorbij schiet, sorry maar ik moest eigenlijk wel lachen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
iones
Zeer actief

gonnie schreef:
iones schreef:
... =2&theater

Zo eng is het filmpje niet hoor.

Gewoon een tekenfilmpje.

Gewoon hoe de mens de aarde en dieren gebruikt.
Op het eind wordt die kerel zelf platgewalst door Aliens.

Eigenlijk denk ik dat dit filmpje zijn doel voorbij schiet, sorry maar ik moest eigenlijk wel lachen.
Oh, oke, dat filmpje ken ik wel.
Het einde klopt niet. Ze schuiven het einde af op de aliens. Maar de mens is zijn eigen ondergang door zijn omgeving te vernietigen.
Paisley
Zeer actief

Ik vind het eng omdat ik mezelf erin herken hoe graag Ik het ook anders zou willen en tegelijkertijd iets verderfelijk zie.

Het zelfde met dierproeven. Ik maak gebruik van medicatie als ik ze nodig heb maar ik vind dierproeven verderfelijk, zwart en wreed. Een oneindige tweestrijd
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik vind het eng omdat ik mezelf erin herken hoe graag Ik het ook anders zou willen en tegelijkertijd iets verderfelijk zie.

Het zelfde met dierproeven. Ik maak gebruik van medicatie als ik ze nodig heb maar ik vind dierproeven verderfelijk, zwart en wreed. Een oneindige tweestrijd
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

iones schreef: Oh, oke, dat filmpje ken ik wel.
Het einde klopt niet. Ze schuiven het einde af op de aliens. Maar de mens is zijn eigen ondergang door zijn omgeving te vernietigen.
Ik interpreteer het filmpje anders.
De mensen hebben in het filmpje de wereld al vernietigd.
De aliens komen langs en zien wat voor een puinhoop we ervan gemaakt hebben. Ze vinden de aarde niet eens meer de moeite waard.
En dan zien ze een mens zitten en vermorzelen hem net zoals wij dat hebben gedaan met andere diersoorten.
Om maar aan te geven, we denken wel dat we de sterkste zijn en alles kunnen maken wat we willen, maar hoe zouden wij ons voelen als datzelfde met ons zou gebeuren. En waarom zouden ze dat niet met ons doen, als wij ons zo gedragen?

Karma is a bitch.
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:Ik vind het eng omdat ik mezelf erin herken hoe graag Ik het ook anders zou willen en tegelijkertijd iets verderfelijk zie.

Je kunt toch keuzes maken en de balans vinden in wat goed voor jou is.?
Je moet ook niet doorslaan en je eigen/soort het verderfelijkste gaan vinden en ondergeschikt maken aan al het andere wat leeft.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
Paisley schreef:Ik vind het eng omdat ik mezelf erin herken hoe graag Ik het ook anders zou willen en tegelijkertijd iets verderfelijk zie.

Je moet ook niet doorslaan en je eigen/soort het verderfelijkste gaan vinden en ondergeschikt maken aan al het andere wat leeft.

Precies.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief

gonnie schreef:
bouvierpoedel schreef:

Precies.
Alle dieren gaan voor eigen gewin en zijn ook niet geinterressert in wat de andere soort denkt of voelt. Zijn als mens niet anders hoor als het erop aan komt.
Paisley
Zeer actief

Tuurlijk maar de ellende is dat er een beetje teveel van dat mebsekijke soort op de wereld rondloopt waardoor we de aarde verkloten en daarmee ons eigen leefgebied en ik denk, hóóp, dat dat binnen mijn leven grondig gaat escaleren.

Oh my god nu klink ik als een prepper
Afbeelding
iones
Zeer actief

Kirra schreef:
iones schreef: Oh, oke, dat filmpje ken ik wel.
Ik interpreteer het filmpje anders.
De mensen hebben in het filmpje de wereld al vernietigd.
De aliens komen langs en zien wat voor een puinhoop we ervan gemaakt hebben. Ze vinden de aarde niet eens meer de moeite waard.
En dan zien ze een mens zitten en vermorzelen hem net zoals wij dat hebben gedaan met andere diersoorten.
Om maar aan te geven, we denken wel dat we de sterkste zijn en alles kunnen maken wat we willen, maar hoe zouden wij ons voelen als datzelfde met ons zou gebeuren. En waarom zouden ze dat niet met ons doen, als wij ons zo gedragen?

Karma is a bitch.
Oké, kan ik me in vinden.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Dat zou het andere uiterste zijn en dat doet ze niet.
Als je jezelf niets meer vindt dan de ander, wil dat toch nog niet zeggen dat je jezelf dan gelijk minder vindt?
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
gonnie schreef:
bouvierpoedel schreef:

Precies.
Alle dieren gaan voor eigen gewin en zijn ook niet geinterressert in wat de andere soort denkt of voelt. Zijn als mens niet anders hoor als het erop aan komt.
Dus mensen zijn uiteindelijk maar gewoon dieren en niets beter dan de rest?
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:

Dat zou het andere uiterste zijn en dat doet ze niet.
Als je jezelf niets meer vindt dan de ander, wil dat toch nog niet zeggen dat je jezelf dan gelijk minder vindt?
Dat is helemaal geen uiterste . Iedereen maakt keuzes gebaseerd op keuzes wat goed voor jezelf is.
Als het je vreselijk tegen staat dan zou je kunnen kiezen voor een alternatief of het niet slikken van medicijnen waar dierproeven voor zijn gebruikt. Ga je misschien eerder dood ofzo maar dat wil weer niet zeggen dat je ondergeschikt bent aan het proefbeest , Nee je maakt keuzes omdat je jezelf belangrijk genoeg vind.
Keuzes maken uit egoistische motieven wat goed voor jou is hoeft ook helemaal niet slecht te zijn. Het is jezelf de ruimte geven om een keuze net als iedereen die heeft.
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Tux schreef:Niet het hele topic gelezen maar wil toch even mijn menig kwijt.

Ik ben het helemaal met je eens!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik ben het ook met aileen eens.

We zouden moeten accepteren dat de dood altijd op de loer ligt met ziektes die we niet kunnen verhelpen. Dat is een facet aan het leven. En dat kunnen we niet vermijden, ook niet door dieren te offeren voor experimenten.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:Ik ben het ook met aileen eens.

We zouden moeten accepteren dat de dood altijd op de loer ligt met ziektes die we niet kunnen verhelpen. Dat is een facet aan het leven. En dat kunnen we niet vermijden, ook niet door dieren te offeren voor experimenten.
Dat kan jij of ik vinden en Aileen maar de overgrote deel van de mensheid wil het eeuwige leven hier op aarde en daar kun je niet tegenin gaan ,dus dan zal je moeten slikken.
Kan mij wel voorstellen dat je grensen anders komen te liggen als het over je kind of geliefde gaat.
Maar goed we zijn een gefrustreerd rijk landje met allemaal luxe probleempjes waar heel veel mensen hier een paar uur vandaan van zouden kunnen dromen als ze de honger de baas konden worden.
Tux
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack russel

Ongelezen bericht door Tux »

bouvierpoedel// Maar je gaat nergens gebruik van maken als je medische hulp nodig hebt waar dierproeven en testen voor zijn gebruikt. :denken:

Zo lang ik het kan vermijden doe ik dat. Nu heb ik het geluk dat ik helemaal gezond ben. Maar mocht ik ziek worden dan zal ik er alles aan doen om medicijnen die zijn getest op dieren te vermijden. Het is helaas niet zo als bij make up o.i.d. dat het is aangegeven of het wel of niet getest is op dieren (niet dat ik weet in ieder geval). Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat mensen die ernstig ziek zijn alles doen om beter te worden. Maar er moeten toch alternatieve zijn om nieuwe dingen te onderzoeken. Ze kunnen tegenwoordig zo veel dus waarom kunnen we die dierproeven dan niet achterwegen laten?
Het samenzijn met een paard/hond is een nooit eindigende oefening in zelfbeheersing.
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Tux schreef:bouvierpoedel// Maar je gaat nergens gebruik van maken als je medische hulp nodig hebt waar dierproeven en testen voor zijn gebruikt. :denken:

Zo lang ik het kan vermijden doe ik dat. Nu heb ik het geluk dat ik helemaal gezond ben. Maar mocht ik ziek worden dan zal ik er alles aan doen om medicijnen die zijn getest op dieren te vermijden. Het is helaas niet zo als bij make up o.i.d. dat het is aangegeven of het wel of niet getest is op dieren (niet dat ik weet in ieder geval). Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat mensen die ernstig ziek zijn alles doen om beter te worden. Maar er moeten toch alternatieve zijn om nieuwe dingen te onderzoeken. Ze kunnen tegenwoordig zo veel dus waarom kunnen we die dierproeven dan niet achterwegen laten?
Zo goed als alles in de medische wereld is eerst getest geweest op dieren,
dus als je ziek wordt, zal je dat veelal helemaal niet kunnen vermijden.

En tegenwoordig is het zo dat als dierproeven vermeden kunnen worden, dat ook zal gebeuren.
In Europa is de ethische commissie echt wel streng geworden hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tux schreef:bouvierpoedel// Maar je gaat nergens gebruik van maken als je medische hulp nodig hebt waar dierproeven en testen voor zijn gebruikt. :denken:

Ik haal het aan als bijvoorbeeld .

Jammer van die honden maar kan er werkelijk ook niet echt mee zitten. Lever mijn eigen hond ook zo in als de kleine meid van een vriend gered kan worden of ikzelf.
Vreet ook graag vlees , ga geen hondjes redden of de roodgekleurdepeniswalvis en ga ook niet zitten janken over een dood vogeltje of vosje.
Als het erop aan komt vind iedereen en ik ook zich eigen even iets belangrijker. Heel hard gezegt liever de buuf dood aan de aids of kanker dan ikzelf. Liever mijn hond dood gereden dan ikzelf.
Niet dat ik het ze wens . :neenee:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”