Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Peuter zwaargewond door staffords
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Peuter zwaargewond door staffords
ik vind het juist een verademing, niet zo'n schreeuwende tokkie
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Peuter zwaargewond door staffords
EensBiet schreef: Wellicht regelt ze dat rechtstreeks met de buurvrouw, al of niet met inschakeling van de politie.
Denk dat we het wat te normaal zijn gaan vinden dat alles, inclusief de emoties, breed uitgemeten wordt in de (sociale) media.
Als iemand dan rustig reageert op een verslaggever ("wat ging er door u heen", zo'n standaardvraag tegenwoordig) stelt dat het publiek niet meer tevreden.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mee eensNanna schreef:Ik vind het knap dat ze er zo rustig over kan praten en ze heeft nog zinnige adviezen ook.sbientje schreef:ik vind het juist een verademing, niet zo'n schreeuwende tokkie

Heel knap om rustig te praten en een paar hele zinnige dingen te zeggen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Precies...heb je dat bekkie gezien van dat kleine wijffie?Heavy schreef:Ik vind ook dat moeder goed denkt maar wat heeft dat kind daaraan? Een kind wil een oplossing zodat ze zich weer veilig uit huis kan bewegen. Een boze hond moet dood of tenminste weg uit de flat. Wat heeft een kind er nu aan om te zeggen de hond kan er niks aan doen het is de schuld van het baasje? Dat betekent dat het weer kan gebeuren en dat is ook zo natuurlijk als er geen maatregelingen worden genomen.Liesbeth schreef:Heavy schreef:Ja daar heb je wat aankooi schreef:Het zou je moeder zijn.....
Wat lezen jullie af aan nog geen 2 minuten "interview"?
Voor iedere betrokkene en vooral het meisje een afschuwelijke ervaring en dat zal hun nog lang heugen.
Maar ik vind dat haar moeder goed heeft gereageerd in dat gesprek met rtvRijnmond. En ik hoop dat zij (mbt dit gebeuren) zo rationeel kan blijven denken voor haar dochter, maar ook blijft praten om dit een plek te geven.
en dan vindt mams dat het baasje van de hond niet te dicht mag passeren in de flat?

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ze noemt dat alleen als voorbeeld waarin mensen met honden rekening moeten houden met andere mensen (met of zonder honden).kooi schreef:Precies...heb je dat bekkie gezien van dat kleine wijffie?
en dan vindt mams dat het baasje van de hond niet te dicht mag passeren in de flat?
zie nu pas dat stukje van dat kind.Daar schrik ik toch van.De moeder is wel heerlijk nuchter.Ik denk dat ik als moeder toch niet echt gerust zou zijn met zo'n soort hond in huis als je dit is overkomen.
Maar goed het zijn natuurlijk wel je eigen honden die je dan hopenlijk toch goed kan inschatten.
Maar goed het zijn natuurlijk wel je eigen honden die je dan hopenlijk toch goed kan inschatten.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Oh.Cleva schreef: dat meisje had alleen lelijke schrammen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Ik vind de moeder niet heerlijk nuchter, ik vind haar griezelig nuchter.
Verre van alleen schrammen, wel goed lezen/ kijken hoor!
Verre van alleen schrammen, wel goed lezen/ kijken hoor!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik vind dat die moeder goed reageert, wat heeft het kind eraan als haar moeder uit haar dak gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Eenschgonnie schreef:Ik vind dat die moeder goed reageert, wat heeft het kind eraan als haar moeder uit haar dak gaat.
-
- Zeer actief
Dat laatste zal zeker een rol spelen.Heavy schreef:Op zich vind ik het ook goed van de moeder dat ze niet gaat lopen krijsen hoor maar ik vind het een beetje tegenstrijdig. Ze zegt het ligt niet aan de honden, het baasje kon de honden niet goed lezen ok maar als zij dat zelf wel kan hoe komt het dan dat die honden toch zo dicht in de buurt van haar dochtertje konden komen?
En dat ze zelf een stafford heeft speelt natuurlijk ook mee .
Gaan krijsen is het andere uiterste van onderkoeld. Met het laatste bagatelliseert ze de gebeurtenis naar het kind toe. Zou me met zo'n moeder niet zo veilig voelen als ik werd benaderd door weer zo'n hond, of sterker, door dezelfde hond. Ik vind de houding naar honden die dergelijke verwondingen veroorzaken veel te tolerant. Die mag nooit meer een tweede kans krijgen. Belachelijk dat er naar een verklaring voor het gedrag wordt gezocht. Een hond is nooit schuldig, maar er moeten wel afdoende maatregelen getroffen worden, hoe sneu ook voor zo'n dier.
-
- Zeer actief
maar dat is niet genoeg blijkbaar, moeder behoort een zenuwinzinking te krijgen anders dan doet het haar blijkbaar niet genoeg
geef mij maar een moeder die t hoofd koel houd, altijd beter dan hysterie, hoe betrokken dat dan ook mag overkomen voor evtuele mensen die er een mening over willen vormen. rust kan je redden

geef mij maar een moeder die t hoofd koel houd, altijd beter dan hysterie, hoe betrokken dat dan ook mag overkomen voor evtuele mensen die er een mening over willen vormen. rust kan je redden

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 sep 2014 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
Het gebeurde in een portiek van een flat.Heavy schreef:Op zich vind ik het ook goed van de moeder dat ze niet gaat lopen krijsen hoor maar ik vind het een beetje tegenstrijdig. Ze zegt het ligt niet aan de honden, het baasje kon de honden niet goed lezen ok maar als zij dat zelf wel kan hoe komt het dan dat die honden toch zo dicht in de buurt van haar dochtertje konden komen?
Denk dat je niet erg veel uitwijkruimte hebt als je daar langs elkaar loopt.
Bovendien moet het baasje de honden lezen.
Zij let op haar kind denk ik zo
Ik vond het gezichtje eruit zien als meer als een paar schrammen en ik ben echt geen flauwe en al helemaal geen grote kinderliefhebber,maar ik voelde toch wel wat medelijden met het wurm.
Op zich is het denk ik wel handig dat de moeder zo nuchter is,voorkomt tenminste een kind wat voor haar leven angstig voor honden blijft.
Op zich is het denk ik wel handig dat de moeder zo nuchter is,voorkomt tenminste een kind wat voor haar leven angstig voor honden blijft.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
beatje schreef: Op zich is het denk ik wel handig dat de moeder zo nuchter is,voorkomt tenminste een kind wat voor haar leven angstig voor honden blijft.
Ik denk dat moeders het daarom ook zo doet. En ze kan ook redelijk rustig blijven want de betreffende honden zijn direct ingeslapen, dus ze hoeft niet bang te zijn die nog eens tegen te komen.

- winniedekoe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Humpf,, weer deze bullshit.
Als een golden retriever een gedeelte van mijn vinger er af bijt, kan ik enkel en alleen een melding maken bij het bureau maar als een staff, rottie, herder of zo'n soort ras iemand aanvalt moet hij meteen worden afgemaakt en bla die bla die bla...
Sorry hoor, ik vind het gewoon het ras in verkeerd daglicht plaatsen.
De golden die mij getekend heeft voor mijn leven mocht altijd nog los lopen zonder muilkorf of wat dan ook, afmaken hoefde van mij ook niet. maar hou hem op z'n minst aan de lijn of met een muilkorf.
wij hebben keihard tegen de politie gezegd dat als onze rottie het toen had gedaan ze met 10 man op hem zouden staan schieten. De politie heeft toegegeven dat dat dan waarschijnlijk gebeurd was.
Nou bullshit. Niks niet meteen afmaken, laat ze een agressie test doen!
Als een golden retriever een gedeelte van mijn vinger er af bijt, kan ik enkel en alleen een melding maken bij het bureau maar als een staff, rottie, herder of zo'n soort ras iemand aanvalt moet hij meteen worden afgemaakt en bla die bla die bla...
De golden die mij getekend heeft voor mijn leven mocht altijd nog los lopen zonder muilkorf of wat dan ook, afmaken hoefde van mij ook niet. maar hou hem op z'n minst aan de lijn of met een muilkorf.
wij hebben keihard tegen de politie gezegd dat als onze rottie het toen had gedaan ze met 10 man op hem zouden staan schieten. De politie heeft toegegeven dat dat dan waarschijnlijk gebeurd was.

13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl

Wee oh wee. Een hond die een kind aanvalt, heeft z'n kans op een agressie-test (wat uberhaupt een moment-opname is) imo verkwanseld. Of je moet zeker weten dat je deze de rest van z'n leven aan een korte riem én gemuilkorfd buiten hebt. Ik zou niet gerust met een mens-agressieve hond rondlopen, dus voor mij zou dat ook einde verhaal zijn.winniedekoe schreef:Humpf,, weer deze bullshit.
- winniedekoe
- Zeer actief
Lemuria schreef:Wee oh wee. Een hond die een kind aanvalt, heeft z'n kans op een agressie-test (wat uberhaupt een moment-opname is) imo verkwanseld. Of je moet zeker weten dat je deze de rest van z'n leven aan een korte riem én gemuilkorfd buiten hebt. Ik zou niet gerust met een mens-agressieve hond rondlopen, dus voor mij zou dat ook einde verhaal zijn.winniedekoe schreef:Humpf,, weer deze bullshit.
ja maar wat was de aanleiding van die hond, liep dat kind hem te treiteren ofzo? aan zijn staart te trekken who knows?
De oorzaak is onbekend, hield er iemand een oog op die honden en het kindje?
Oke, niet alle honden hebben het nodig.
maar Je hond aan de riem houden is tegenwoordig in bijna heel nederland verplicht op losloopvelden na.
En muilkorfen hoeft toch ook niet altijd, maar als ik wist dat mijn hond onvoorspelbaar uit de hoek kon komen (zo bij mij het geval aangezien die golden al een keer voor mij iemand had gebeten) zou ik het niet toelaten als iemand mn hond zou willen aaien.
Zeker geen 9 jarig meisje, en dan ook nog het lef hebben om tegen me te zeggen dat ik mijn vinger in mn mond moet doen of onder mijn oksel gaat te ver, En het niet mee lopen, of mij uberhaupt zelf wegbrengen naar het ziekenhuis is al helemaal belachelijk. maar dat tot daar aan toe.
Ik snap dat die vrouw niet nog een keer de kans wil lopen dat haar honden iemand aanvalt, maar ik vind het sneu voor de hond aangezien deze toch wel altijd een maatje is geweest (neem ik aan) van de eigenaar
Btw; we zijn nu 10 jaar verder. en ik heb het geluk dat ik geen trauma heb aan honden doordat ik al val kleins af aan met ze in contact ben.

Ik spreek dan ook vanuit mezelf. Ik laat mijn hond niet alleen met kinderen (zou ik overigens met een Golden ook niet doen), die kans zie ik haar ook niet krijgen. Vooral omdat ik (nog) geen mensen met kleine kinderen in de omgeving heb, geen kinderwens heb (in ieder geval voor de komende jaren), haar niet voor een winkel parkeer als ik ga winkelen, haar niet ongevraagd door kinderen laat aaien en noem maar op. Ben ik té voorzichtig? Misschien, maar ik wil niet dat zij als de zoveelste "klapkaak" wordt gezien. Ze is mijn hond, ik wil er alles aan doen om haar stabiel op te laten groeien en vind haar een fantastisch beest. Dat dat duidelijk moge zijn 
Maar als ze, ondanks al mijn pogingen om haar te begeleiden hierin en buiten voornoemde situaties om, alsnog een kind tot bloedens toe in d'r gezicht bijt, is dat voor mij gewoon over de grens.

Maar als ze, ondanks al mijn pogingen om haar te begeleiden hierin en buiten voornoemde situaties om, alsnog een kind tot bloedens toe in d'r gezicht bijt, is dat voor mij gewoon over de grens.
- winniedekoe
- Zeer actief
Lemuria schreef:Ik spreek dan ook vanuit mezelf. Ik laat mijn hond niet alleen met kinderen (zou ik overigens met een Golden ook niet doen), die kans zie ik haar ook niet krijgen. Vooral omdat ik (nog) geen mensen met kleine kinderen in de omgeving heb, geen kinderwens heb (in ieder geval voor de komende jaren), haar niet voor een winkel parkeer als ik ga winkelen, haar niet ongevraagd door kinderen laat aaien en noem maar op. Ben ik té voorzichtig? Misschien, maar ik wil niet dat zij als de zoveelste "klapkaak" wordt gezien. Ze is mijn hond, ik wil er alles aan doen om haar stabiel op te laten groeien en vind haar een fantastisch beest. Dat dat duidelijk moge zijn
Dat begrijp ik ook helemaal, echt waar.
Ik ben denk ik wat op mijn teentjes getrapt omdat het toch (bijna) altijd de staffies of de pitt's zijn die in het nieuws zijn en hun in slecht daglicht worden gezet.
En dat er gewoon stomweg niks aan gedaan word als het een ras is dat als 'gezinshond' door het leven gaat zoals bijvoorbeeld een labrador of en golden.
Nu wil ik echt niet zeggen dat die altijd vals zijn, maar ook daar zitten honden tussen die niet altijd even lief reageren.
Dat kinderen niet alleen gelaten mogen worden met honden vind ik persoonlijk gewoonweg normaal, hoewel ik dat vroeger niet vond en de rottweiler dognapte als ik ging spelen in het veld zonder dat moeders het door had

Was ze dan ook niet blij mee en ik kreeg ook elke keer weer straf, maar toch bleef ik het doen.

So be it, dat ze in een slecht daglicht staan. Izzy en ik hebben nauwelijks te maken met vooroordelen en ik hou me verder ook graag buiten discussies die gaan over de onontkoombare en onvoorspelbare agressie van deze rassen. Maarrrr het valt niet te ontkennen dat 90% van de Staffords/Pitbulls in handen zijn van mensen die het vooral erg stoere patshonden vinden (ook al smelten ze voor je ogen weg in de regen) en die ze niet fokken met de beste intenties. En dat ze inderdaad behoorlijk vaak negatief in het nieuws komen.
Je kunt er als baas hooguit op focussen dat je een leuke hond opvoedt en zo beetje bij beetje het imago van het ras oppoetst, hoewel ik vrees dat dat dweilen met de kraan open is.
Je kunt er als baas hooguit op focussen dat je een leuke hond opvoedt en zo beetje bij beetje het imago van het ras oppoetst, hoewel ik vrees dat dat dweilen met de kraan open is.
-
- Zeer actief
Rust kan je redden, ook voor wat betreft reageren. Mevrouw hoeft geen zenuwinzinking te krijgen, hoeft niet hysterisch te doen, maar het gaat te ver dat ze in het bijzijn van haar zwaar gehavende meisje kalm vertelt dat dit voorkomen had kunnen worden als de eigenaar niet te dicht was gepasseerd. Dan ben je aan het recht praten wat krom is. Op een manier die voor het kindje niet te bevatten is. Mijn dochter is op ongeveer dezelfde leeftijd ook in haar gezicht gebeten, door een border collie. Ze had twee kleine gaatjes. Vind het nogal een verschil.S@ndr@ schreef:maar dat is niet genoeg blijkbaar, moeder behoort een zenuwinzinking te krijgen anders dan doet het haar blijkbaar niet genoeg![]()
Goed dat de eigenares haar verantwoording genomen heeft...dapper en verdrietig.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
ranetje schreef:Het gebeurde in een portiek van een flat.Heavy schreef:Op zich vind ik het ook goed van de moeder dat ze niet gaat lopen krijsen hoor maar ik vind het een beetje tegenstrijdig. Ze zegt het ligt niet aan de honden, het baasje kon de honden niet goed lezen ok maar als zij dat zelf wel kan hoe komt het dan dat die honden toch zo dicht in de buurt van haar dochtertje konden komen?
Denk dat je niet erg veel uitwijkruimte hebt als je daar langs elkaar loopt.
Bovendien moet het baasje de honden lezen.
Zij let op haar kind denk ik zo
Dit denk ik ook.
Echter en wat jullie daarvan vinden maakt me niet zoveel uit.
Een kind hoort niet aangevallen te worden door honden, als ik een kind had en dat zou zijn gebeurd zou ik wel razend zijn ook als ik zelf zulke honden zou hebben. Ik zou alleen al uit mijn stekker gaan omdat er iemand rondloopt die zijn/haar kutjoekels niet kan houden en ze kennelijk ''niet kan lezen'' die persoon is simpelweg niet geschikt voor dat soort honden. En het feit dat ze zijn ingeslapen maakt het niet minder erg dat het gebeurd is ''al vind ik ook dat als honden nog nooit zulk gedrag vertoont hebben de vrouw dit niet kon weten'' Maar nog steeds wel dat de eigenaresse dus dit had kunnen voorkomen.
Een moeder die dan zo kalm blijft daar kan ik me nauwelijks iets bij voorstellen simpelweg omdat een moeder gewoon haar kind beschermd en als ze al niet boos is op de vrouw dan zou ze dat moeten zijn op zichzelf haar kind is in gevaar geweest.
Ik las een vergelijking met schrammen opgelopen in een manege. Als kind zijnde zat ik onder de blauwe plekken van paarden ''maar was er nooit door gebeten'' wel eens van een paard gevallen en door het spelen met andere kinderen wel tegen van alles daar aangelopen maar dat zijn kleine ongelukjes die kinderen nou eenmaal mee maken. Daarbij kies je als ouder ervoor om je kind op paardrijden te zetten en je kind door de stallen te laten lopen daar hangen ook altijd waarschuwingen. Dat vind ik iets heel anders een dat je kind even gegrepen wordt door de honden van een onverantwoordelijke buuf.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dat zeg ikNanna schreef:Nou, daar heb je het toch. Ze horen vaak bij volslagen dombo's en/of te klein bepikten. De sectie bontkraagjes.Lemuria schreef: Maarrrr het valt niet te ontkennen dat 90% van de Staffords/Pitbulls in handen zijn van mensen die het vooral erg stoere patshonden vinden (ook al smelten ze voor je ogen weg in de regen) en die ze niet fokken met de beste intenties. En dat ze inderdaad behoorlijk vaak negatief in het nieuws komen.
Dat zie ik nou niet als een slag dat die honden verantwoordelijk fokt, nee, het mot wreed en breed zijnDat zijn de criteria.
Dan kun je toch op je garnalenvingertjes natellen dat die honden DUS vaak negatief in het nieuws komen?
Aan de andere kant heb je dan de mensen die fokken voor de tentoonstelling en zo. Maar volgens Mas heb je daar ook inmiddels veel angsthazen aan honden rondlopen en ik vind klapkaak en angsthaas nou ook geen lekkere combinatie...
Ik denk dat als de afdeling scooter/blingbling de vechthond terzijde werpt en zich focust op de Rottweiler je dáár weer allerlei ellende gaat zien met aangevallen kinderen en wat dies meer zij.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Er moet ook iets gebeuren hoor. Alleen al hierom:
Bezoek een gemiddeld hondenasiel en iets zal je onmiddellijk opvallen; het merendeel van de asielhonden zijn Terriërs. Jack Russell Terriërs spannen de kroon, zij vertegenwoordigden in 2012 22,3% * van alle asielhonden. Sinds 2008 is het aandeel Jack Russells echter gedaald met 9,6%, dit betekent een positieve trend voor dit ras.
Staffordshire Terriërs
De Staffordshire Terriërs daarentegen lijken in aantal te groeien. In 2008 was nog maar 8,9% van alle asielhonden van dit ras, dit is in 4 jaar tijd explosief gestegen naar 22%! De populariteit van dit ras is in die periode enorm gegroeid, dat verklaart ook de toename in de asiels. Echter de groeiende populariteit van de Chihuahua is niet terug te vinden in een groeiende bezetting in de dierenasielen. Er moet dus nog een andere verklaring zijn.
Bron
Ik ben zeker voor maatregelen zolang er geen honden ingeslapen worden om het uiterlijk.
Overigens zijn juist de meeste mensen die voor dit type hond gaan gewoon goede verantwoordelijke eigenaren. Er lopen hier meer staffords dan goldens en allemaal bij leuke baasjes. Er is echt maar een klein groepje mensch dat ze om andere redenen aanschaft. Dat is echt de minderheid.
Bezoek een gemiddeld hondenasiel en iets zal je onmiddellijk opvallen; het merendeel van de asielhonden zijn Terriërs. Jack Russell Terriërs spannen de kroon, zij vertegenwoordigden in 2012 22,3% * van alle asielhonden. Sinds 2008 is het aandeel Jack Russells echter gedaald met 9,6%, dit betekent een positieve trend voor dit ras.
Staffordshire Terriërs
De Staffordshire Terriërs daarentegen lijken in aantal te groeien. In 2008 was nog maar 8,9% van alle asielhonden van dit ras, dit is in 4 jaar tijd explosief gestegen naar 22%! De populariteit van dit ras is in die periode enorm gegroeid, dat verklaart ook de toename in de asiels. Echter de groeiende populariteit van de Chihuahua is niet terug te vinden in een groeiende bezetting in de dierenasielen. Er moet dus nog een andere verklaring zijn.
Bron
Ik ben zeker voor maatregelen zolang er geen honden ingeslapen worden om het uiterlijk.
Overigens zijn juist de meeste mensen die voor dit type hond gaan gewoon goede verantwoordelijke eigenaren. Er lopen hier meer staffords dan goldens en allemaal bij leuke baasjes. Er is echt maar een klein groepje mensch dat ze om andere redenen aanschaft. Dat is echt de minderheid.
- ranetje
- Zeer actief
winniedekoe schreef:
ja maar wat was de aanleiding van die hond, liep dat kind hem te treiteren ofzo? aan zijn staart te trekken who knows?
De oorzaak is onbekend, hield er iemand een oog op die honden en het kindje?Oke, niet alle honden hebben het nodig.
maar Je hond aan de riem houden is tegenwoordig in bijna heel nederland verplicht op losloopvelden na.
En muilkorfen hoeft toch ook niet altijd, maar als ik wist dat mijn hond onvoorspelbaar uit de hoek kon komen (zo bij mij het geval aangezien die golden al een keer voor mij iemand had gebeten) zou ik het niet toelaten als iemand mn hond zou willen aaien.
Zeker geen 9 jarig meisje, en dan ook nog het lef hebben om tegen me te zeggen dat ik mijn vinger in mn mond moet doen of onder mijn oksel gaat te ver, En het niet mee lopen, of mij uberhaupt zelf wegbrengen naar het ziekenhuis is al helemaal belachelijk. maar dat tot daar aan toe.
Ik snap dat die vrouw niet nog een keer de kans wil lopen dat haar honden iemand aanvalt, maar ik vind het sneu voor de hond aangezien deze toch wel altijd een maatje is geweest (neem ik aan) van de eigenaar
Btw; we zijn nu 10 jaar verder. en ik heb het geluk dat ik geen trauma heb aan honden doordat ik al val kleins af aan met ze in contact ben.

Heb je naar dat filmpje gekeken?
Kindje van een leeftijd dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze ooit met die honden alleen is geweest.
Moeder loopt met het kindje in het portiek van een flat en de mevrouw met de staffords loopt daar vananaf de andere kant ook.
Hoe kom je dan bij zo'n ukkepuk (zie filmpje) op het idee dat ze heeft "getreiterd of aan een staart getrokken"?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Nog maar een keer: Risico= KansX Effect. Vul maar in voor jouw hond.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- winniedekoe
- Zeer actief
ranetje schreef:winniedekoe schreef:
De oorzaak is onbekend, hield er iemand een oog op die honden en het kindje?Oke, niet alle honden hebben het nodig.
Btw; we zijn nu 10 jaar verder. en ik heb het geluk dat ik geen trauma heb aan honden doordat ik al val kleins af aan met ze in contact ben.![]()
Heb je naar dat filmpje gekeken?
Kindje van een leeftijd dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze ooit met die honden alleen is geweest.
Moeder loopt met het kindje in het portiek van een flat en de mevrouw met de staffords loopt daar vananaf de andere kant ook.
Hoe kom je dan bij zo'n ukkepuk (zie filmpje) op het idee dat ze heeft "getreiterd of aan een staart getrokken"?
Sorry nee ik heb het filmpje niet gezien, ik heb het bericht gelezen en kon ook nergens een filmpje vinden

-
- Zeer actief
Veenmug schreef:Nog maar een keer: Risico= KansX Effect. Vul maar in voor jouw hond.
Heb je de rest van de bedrijfs veiligheidscursus ook onthouden?
We moeten nog weten welke cijfers we moeten toekennen en waar de uitkomst dan voor staat.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Laat dat nou juist vaak de tendens zijn van de rasfokkerij (uitzonderingen daargelaten), karakter en gezondheid is ondergeschikt aan uiterlijk. En tja, dan gaat het fout, voorbeelden te over... Helaas alles ten koste van een verder prachtig ras...Nanna schreef:Aan de andere kant heb je dan de mensen die fokken voor de tentoonstelling en zo. Maar volgens Mas heb je daar ook inmiddels veel angsthazen aan honden rondlopen en ik vind klapkaak en angsthaas nou ook geen lekkere combinatie...
De andere groep die alleen maar groter en stoerder wil gooit, om dit te bereiken, van alles op elkaar waardoor je karakters krijgt die je absoluut niet zou willen zien. Weg remmingen en daarvoor in de plaats veel meer (man)scherpte !

Tel daarbij op dat deze pups vaak naar bazen gaan die totaal geen kaas van honden hebben gegeten (of hun eerste hond is) en je hebt er weer een potentieel gevaar bij op straat...
Eerlijk gezegd denk ik dat juist niet. Het merendeel van deze gasten zijn vaak zelf bang van andere honden waardoor deze niet vlug zullen overstappen op rassen die minder tolerant zijn dan (x)Stafs. Dit zie je ook overduidelijk terug in díe landen waar de als gevaarlijk bekend staande rassen verboden zijn, dat 'volk' heeft dan gewoon geen hond (dus zoals het zou moeten zijnIk denk dat als de afdeling scooter/blingbling de vechthond terzijde werpt en zich focust op de Rottweiler je dáár weer allerlei ellende gaat zien met aangevallen kinderen en wat dies meer zij.

Daarbij, zoals eerder aangehaald, het gaat ook vaak fout met juist hele nette bazen die totaal hun hond/ras/kruising onderschatten omdat deze "écht heel lief is en nog nooit een vlieg/hond/mens heeft kwaad gedaan", en ook maar vooral blijven verkondigen dat alles met opvoeding te maken heeft, dus loopt die maar los (want ja, het is héél erg zielig voor de hond als die niet kan/mag los rennen en spelen met andere honden). En dan kom je weer terug bij (vaak) hét probleem van dit soort honden, namelijk het vanuit het niets kunnen toeslaan, na maanden of zelfs jaren super gedrag te hebben vertoond. Je ziet het bij deze honden gewoon vaak echt niet aankomen !
En gaat het fout, dan gaat het ook echt goed fout...
Wil wel hierbij opmerken dat er ook honden zijn die écht hun hele leven sociaal blijven en met andere samen kunnen, vaak uit lijnen van verantwoordelijke fokkers (die het fokken op karakter op de eerste plaats hebben staan), al zijn die helaas zeer dun gezaaid...
Gedragstesten vind ik zelf een wassen neus aangezien je onbetrouwbare honden veelal kunt leren om deze goed af te leggen, kwestie van oefenen/herhalen. Deze honden blijven dus gewoon op straat.
Daarbij, aangezien de verantwoordelijke diensten veel te weinig capaciteit hebben om gericht te controleren gebeurt dit (helaas) in de regel pas ná een incident.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"