Wat ik alleen niet snap is waarom niemand heeft geprobeerd om ze te vangen.

https://www.youtube.com/watch?v=X5No0VoW_Yc
Moderator: moderatorteam
klopt, heel andere wetgeving wat pitbulls betreft.M@scha schreef:beetje makkelijk. je kent het verhaal niet én dit is duitsland. 2 heel belangrijke dingen
Heb je het tegen mij of tegen Nanna?M@scha schreef:beetje makkelijk. je kent het verhaal niet én dit is duitsland. 2 heel belangrijke dingen
In Duitsland heb je een aanlijn gebod voor honden die zwaarder zijn dan, ik meen, 20kg. Ik weet niet of het rechtvaardigt dat ze neergeschoten worden, maar zoals eerder gezegd; geen idee wat hiervoor gebeurd is.MonaToetje schreef:Heb je het tegen mij of tegen Nanna?M@scha schreef:beetje makkelijk. je kent het verhaal niet én dit is duitsland. 2 heel belangrijke dingen
Heb geen idee hoe de wetgeving daar is. Mogen ze daar dan loslopende Pitbulls/Staff achtigen zomaar neerknallen?
Volgens mij mogen zulke honden alleen gemuilkorft in het openbaar komen in Duitsland, (of frankrijk?) dus als ze zonder muilkorf los lopen zonder eigenaar, zou het mij niet verbazen als de wetgeving daar zegt dat ze dan neergeschoten mogen worden.MonaToetje schreef:Heb je het tegen mij of tegen Nanna?M@scha schreef:beetje makkelijk. je kent het verhaal niet én dit is duitsland. 2 heel belangrijke dingen
Heb geen idee hoe de wetgeving daar is. Mogen ze daar dan loslopende Pitbulls/Staff achtigen zomaar neerknallen?
Daarom zou ik al nooit zo'n hond willen hebben alleen al door het volk wat er mee loopt en zorgen dat die beesten een slechte naam krijgen , hunzelf ook trouwens.Tara schreef:Zonder het filmpje te hebben gezien, maar mensen reageren nu eenmaal angstig op dit soort honden, of daar nu aanleiding voor is of niet. Dus zal er ook eerder buitenproportioneel op gereageerd worden.MonaToetje schreef:Geen idee , maar ik zie niks in dat filmpje wat deze actie ook maar enigzins rechtvaardigd. Jij wel?
Dat moet je je als klapkaakeigenaar wel bewust zijn en op anticiperen. Het hele hondenleven lang.
Daarmee rechtvaardig ik niet dat ze zomaar worden doodgeschoten hoor, allesbehalve zelfs, maar het is wel een beetje de reputatie van dit soort honden die daar aanleiding voor is denk ik.
Daarom zou ik al nooit zo'n hond willen hebben alleen al door het volk wat er mee loopt en zorgen dat die beesten een slechte naam krijgen , hunzelf ook trouwens.Tara schreef:Zonder het filmpje te hebben gezien, maar mensen reageren nu eenmaal angstig op dit soort honden, of daar nu aanleiding voor is of niet. Dus zal er ook eerder buitenproportioneel op gereageerd worden.MonaToetje schreef:Geen idee , maar ik zie niks in dat filmpje wat deze actie ook maar enigzins rechtvaardigd. Jij wel?
Dat moet je je als klapkaakeigenaar wel bewust zijn en op anticiperen. Het hele hondenleven lang.
Daarmee rechtvaardig ik niet dat ze zomaar worden doodgeschoten hoor, allesbehalve zelfs, maar het is wel een beetje de reputatie van dit soort honden die daar aanleiding voor is denk ik.
Mja en toch. Als ik mijn Retrievers meeneem in de trein zijn er ook altijd passagiers en personeel die moeten laten merken dat ze daar niet van gediend zijn hoor. Sommige mensen reageren heel enthousiast en anderen buitengewoon spastisch, ook als de hond zich prima gedraagt.MonaToetje schreef:@Tara :klopt. ben toen ik nog Am.staffs had een keer met 1 van de honden de trein naar Duitsland gegaan. Meneer de conducteur en mensen in de trein en op het perron reageerden nogal panisch op mijn hond, dat terwijl het een rustige sul was die dus echt geen vlieg kwaad deed.Ging ook rustig liggen en reageerde ook niet op andere honden. Dat konden die mensen natuurlijk niet weten maar ik vond het nogal erg overdreven.
Tsja inderdaad, achteraf niet gaan lopen janken. Sommige honden rassen hebben nu eenmaal een reputatie verworven vanwege hun agressie dat men ze gewoon kapot schiet. En als de tolerantiegrens ver overschreden is, dan zitten de Duitsers daar niet zo mee.Nanna schreef:Ein 41 Jahre alter Verwandter des Hundehalters versuchte daraufhin gemeinsam mit den Polizisten, die beiden Tiere zu beruhigen und einzufangen. Das schlug jedoch fehl, der Rüsselsheimer wurde bei dem Versuch gebissen und leicht verletzt. Auch einen zweiten Passanten griffen die Hunde nach Darstellung der Polizei an und verletzten ihn. Beide Männer mussten ärztlich behandelt werden.
Kijk. Een familielid probeerde de honden gerust te stellen en te vangen. Mislukte, hij werd gebeten.
Een andere man die ze wilde vangen werd ook gebeten.
En daarna zijn ze doodgeschoten.
Ja, in Duitsland zijn ze daar niet flauw in...
Maar dat behoor je ook te weten als klapkaakeigenaar. En dan niet achteraf gaan lopen janken.
Ja, die eerste bruine ligt nog een tijd te sterven voordat ze (voor zover ik kan zien) het genadeschot gevengonnie schreef:En toch vind ik het sneu, als ze een hond doodschieten laat dan een goede schutter komen zodat ze snel dood zijn.
Definieer "die honden"? Want ik ken eigenlijk geen specifiek ras/kruising waarbinnen élke hond opeens iedereen om niks gaat bijten?laeken schreef:Tja, wat is er eigenlijk aan de hand met die honden de laatste tijd. Ik ken echt geen enkele hond die zomaar iedereen om niks gaat bijten.
Ik weet 't , ook stambooms zegt niks meer op enkeling naNanna schreef:Ja, want het doorsnee milieu dat dit type hond fokt wil zo graag dat het van die zoeterdjes zijn. Kom toch op zeg. Het moet breeeeed zijn en het moet agressief zijn.Marco88 schreef:Wat mij betreft mogen ze honden die voor de fok worden ingezet best eens naar gekeken worden hoe ze lichamelijk en geestelijk zijn, want dat is net zo belangrijk.
Maar dat geld voor alle rassen.
Ze worden allang niet meer voor de pit gefokt alwaar de baas liever niet in zijn klauwen wordt gebeten door de hond en daar dus op gelet wordt.
Er wordt maar van alles door elkaar geflikkerd aan klapkaken en de ellende is niet te overzien.
Ga maar in de asiels kijken.
Inge O schreef:hallooo, een paar zinnetjes verder lezen was zeker te moeilijk?Nanna schreef:Ein 41 Jahre alter Verwandter des Hundehalters versuchte daraufhin gemeinsam mit den Polizisten, die beiden Tiere zu beruhigen und einzufangen. Das schlug jedoch fehl, der Rüsselsheimer wurde bei dem Versuch gebissen und leicht verletzt. Auch einen zweiten Passanten griffen die Hunde nach Darstellung der Polizei an und verletzten ihn. Beide Männer mussten ärztlich behandelt werden.
Kijk. Een familielid probeerde de honden gerust te stellen en te vangen. Mislukte, hij werd gebeten.
Een andere man die ze wilde vangen werd ook gebeten.
En daarna zijn ze doodgeschoten.
Ja, in Duitsland zijn ze daar niet flauw in...
Maar dat behoor je ook te weten als klapkaakeigenaar. En dan niet achteraf gaan lopen janken.
' Auch ein Onkel Osman Selvis wurde auf das Geschehen aufmerksam. Er habe versucht, die Hunde zu beruhigen. Da sie jedoch ohne Halsbänder nicht zu fassen gewesen seien, habe der Mann damit Probleme gehabt. Dabei sei er verletzt worden. „Stimmt nicht. Die Hunde mussten gar nicht beruhigt werden. Sie spielten ganz friedlich mit einem Pizzakarton“, sagt Sebastiana Lauro. Die Augenzeugin meldete sich am Nachmittag beim ECHO und widersprach damit der Darstellung der Polizei. Darin heißt es auch, dass noch ein zweiter Mann verletzt worden sei. Doch dieser Vorfall hat sich bislang nicht bewahrheitet. '
ik vind het allemaal wel erg uit de hand lopen hoor met dat geschiet - de honden waren overigens buiten omdat inbrekers de deur hadden gemolesteerd, ze waren niet verder gelopen dan vlak voor hun eigen huis.
Als de eigenaar is tegengehouden door de politie voordat ze waren afgeschoten, vind ik dat verwerpelijk.Tony schreef:Beide honden, broer en zus van 17 maanden oud waren door de eigenaren de avond tevoren als waakhonden in hun zaak achtergelaten (wegens opheffing van deze zaak was het alarm systeem al afgesloten).
Inderdaad is er toen ingebroken waarbij de dader(s) schijnbaar is/zijn geschrokken van de aanwezige honden. Aangezien het slot daarbij dusdanig was geforceerd dat de deur open was/ging konden beiden honden ontsnappen.
Ze hebben toen een tijd rondgehangen voor de zaak totdat er iemand het noodnummer belde waarop de politie met meerdere auto's ter plaatse kwam.
Een familielid van de eigenaar(en) was ook aanwezig en wilde beide honden vangen echter doordat beiden geen halsband om hadden lukte dit niet. Ook is hij hierbij (licht) gewond geraakt. Een zogenaamd tweede slachtoffer is tot op heden onbekend.
Een aanwezige vrouwelijke agent weigerde het dienstbevel om de honden neer te schieten, waarop een andere agent deze taak op zich genomen heeft.
De inmiddels gearriveerde eigenaar werd verboden naar de honden toe te gaan waarbij hij iets te ver ging naar de betreffende agent en daarop werd hij aangehouden. Na 2 uur echter weer vrij gelaten.
Een vrouwelijke eigenaar en een eveneens vrouwelijk personeelslid van een andere zaak in de buurt en die beide honden kenden (en geregeld in haar zaak had) werd ook geweigerd om de honden te vangen. Volgens hun waren beide honden totaal niet gevaarlijk en echte schatjes...
Aldus in het kort het Duitse bericht in de eerder gegeven link...
In Duitsland zijn er in het verleden ernstige bijtincidenten met dit type honden geweest, tot diverse doden aan toe, wat weer de reden is voor de strenge wetgeving mbt bezit/verbod van deze honden. Beetje logisch ook dat er dan een enigszins opgebouwde angst heerst voor dit type Honden...
Als je ook (wereldwijd) kijkt naar bijtincidenten met ernstige afloop (zwaargewond danwel dood), dan gaat het in het overgrote deel om 'pitbull-achtigen' (Amerikaanse Staffords en alle kruisingen hiermee). In het merendeel van deze gevallen geven eigenaren aan dat ze dit nooit verwacht hadden want 'hij/zij was altijd zo lief'.
Zoals al eerder door anderen in diverse topics aangehaald, áls deze honden gaan dan gaan ze ook goed, ze kennen bijna geen enkele remming in alles wat ze doen (zeker als je ziet waar er overal mee gekruist wordt).![]()
Vroeger was mens-agressie absoluut ongewenst bij vechthonden, deze werden dan ook bijna altijd meteen geëlimineerd. Hierdoor vind je in de oudere versies van bijvoorbeeld de ToePoels honden encyclopedie, waar ook altijd die test in zat waarmee je kon kijken welke hond geschikt was voor jou situatie, een beschrijving van de Staffordshire (engelse én amerikaanse) als zijnde de perfecte hond voor gezinnen met (kleine) kinderen, met als waarschuwing erbij dat ze wel niet goed overweg konden met sexe-genoten.
Door het belabberde fokken (wat voor het merendeel van alle rassen geld) en inkruisen van andere rassen, waarbij karakter totaal ondergeschikt was/is, en uiterlijk de boventoon voert, kreeg je op den duur totaal onbetrouwbare honden (in de zin van dat je totaal niet ziet aankomen hoe ze reageren).
Dit betekende dus ook het einde van de 'nanny-dog' (al wordt die term wel nog steeds veel gebruikt).
Ik neem aan dat de meesten nog wel het incident in Roermond herinneren waarbij 2 personen (eigenaar en een vriend) werden aangevallen door hun hond (idd, ook pitbull). Het 'gevecht' duurde bijna een half uur voordat de hond kon worden dood geschoten ! Link (Pas op, niet geschikt voor jeugdigen !)
Zo gek vind ik die angst voor deze honden dan ook niet, als ik ze tegen kom dan ga ik ze ook uit de weg, niet dat ik bang ben voor de hond, maar vertrouw de eigenaren nooit. Beetje de reactie wat je hier ook steeds weer leest, ze zijn zo geweldig lief en doen nooit iets. (Waar men heel vaak voorbij gaat aan het feit wat deze honden kúnnen aanrichten)
Klopt ook wel dat ze heel vaak ontzettend lief zijn maar ze zijn wel veel en veel sneller getriggerd dan elk ander ras en als ze gaan dan is het einde zoek.... En daar zit ik echt niet op te wachten...
Een kennis van mij fokt de (stamboom) Amerikaanse Stafford maar hij fokt puur op karakter waarbij uiterlijk ondergeschikt is, en zo hoort het (in mijn ogen) ook ! Alleen zo kun je de risico's zoveel mogelijk beperken...
Hoorde laatst van iemand dat hij een Boerboel gekruist had met Staf.... Zoiets is natuurlijk erop wachten totdat er doden vallen, de agressie en kracht die een BB heeft/kan hebben kruisen met de vasthoudendheid van een terriër....
is het ook, maar zal ook wel vraag naar zijn.Biet schreef: Tja en een Boerboel - Staff kruising is gestoord.
De enige vraag die ik kan bedenken is voor hondengevechten.Marco88 schreef:is het ook, maar zal ook wel vraag naar zijn.Biet schreef: Tja en een Boerboel - Staff kruising is gestoord.
Maar ik denk dat zulke situaties met ''kampfhunde'' gewoon veel sneller escaleert mede door de reputatie die ze opgebouwd hebben afgelopen 20 jaar, en ook het volk dat ermee loopt vaak.
Mensen krijgen een vooroordeel, en als ze loslopen zijn ze gewoon bang, vooral omdat het iedere week wel een keer goed raak is in de media met dit type hond.
En dan wordt er gewoon sneller geruimd, als er een ontsnapte tekkel was, is de kans dat de politie het diertje zou neerschieten nihil, dat is gewoon een feit.
Als het waar is dat de eigenaar niet naar de honden mocht gaan voordat er geschoten was, is het wel heel triest