Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wederom 2 Pitbulls doodgeschoten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Re: Wederom 2 Pitbulls doodgeschoten

Ongelezen bericht door Tony »

Maar ik denk dat zulke situaties met ''kampfhunde'' gewoon veel sneller escaleert mede door de reputatie die ze opgebouwd hebben afgelopen 20 jaar, en ook het volk dat ermee loopt vaak.
De meeste aanvaringen die ik zelf met deze honden gehad heb, of heb zien gebeuren, waren juist super nette mensen ! Het merendeel ook van bazen die ik al zo vaak gewaarschuwd had om hun hond bij zich te houden omdat het anders een keer fout zou gaan. "Ja maar hij is heel sociaal naar andere honden hoor..!" Yeah right, maar andere niet altijd... Totdat een van mijn honden dat stijfkoppige, opdringerige zat werd en een snauw gaf, tja.... Toen was het meteen knokken en met moeite honden uit elkaar halen... :mep:
Vooral ook de bazen die een, in hun ogen, sociale hond hebben zijn daar schijnbaar stekeblind voor en beseffen niet dat hoe sociaal ook, dat lichtgeraakte blijft er nu eenmaal (meestal) inzitten (wat wil je ook na decennia zo gefokt te zijn).
Al snap ik wel dat het ook eraan ligt waar je ergens woont danwel wandelt...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Tony schreef:
Maar ik denk dat zulke situaties met ''kampfhunde'' gewoon veel sneller escaleert mede door de reputatie die ze opgebouwd hebben afgelopen 20 jaar, en ook het volk dat ermee loopt vaak.
De meeste aanvaringen die ik zelf met deze honden gehad heb, of heb zien gebeuren, waren juist super nette mensen ! Het merendeel ook van bazen die ik al zo vaak gewaarschuwd had om hun hond bij zich te houden omdat het anders een keer fout zou gaan. "Ja maar hij is heel sociaal naar andere honden hoor..!" Yeah right, maar andere niet altijd... Totdat een van mijn honden dat stijfkoppige, opdringerige zat werd en een snauw gaf, tja.... Toen was het meteen knokken en met moeite honden uit elkaar halen... :mep:
Vooral ook de bazen die een, in hun ogen, sociale hond hebben zijn daar schijnbaar stekeblind voor en beseffen niet dat hoe sociaal ook, dat lichtgeraakte blijft er nu eenmaal (meestal) inzitten (wat wil je ook na decennia zo gefokt te zijn).
Al snap ik wel dat het ook eraan ligt waar je ergens woont danwel wandelt...
Je hebt gelijk: het escaleert sneller omdat het nou eenmaal in de aard van het beestje zit.
Heeft verder niets met reputatie te maken.
Dat zou weer terug tussen de oren van eigenaren, liefhebbers en fokkers moeten.
Elk hondenras kent z'n voor- en nadelen en heeft gebruiksaanwijzingen.
En met name die nadelen zouden wat mij betreft veel explicieter benoemd mogen worden.
Wiel
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aha, dus de honden hadden niks gedaan? Dan hebben ze gewoon de verkeerde getroffen.... :ugh:

Kijk, ik geloof dus zelf niet dat de honden lekker aan het spelen waren en in de rondte kwispelden. Want als ze echt kalm en speels waren zou denk ik niemand op de honden schieten. Een lieve hond die zijn oren naar achter zet en waar familileden bij zijn loopt gewoon weer mee naar binnen denk ik. Of, en dat kan ook, ze waren helemaal wild geworden van hun vrijheid en echt woest aan het spelen. Dan kan iemand dat natuurlijk verkeerd interpreteren. Of ze waren wel agressief maar dat willen de eigenaren natuurlijk niet erkennen.

De inschatting van hoe die dieren zich gedroegen is gemaakt door mensen die misschien wel helemaal geen verstand van honden hebben. Dat de eigenaars zeggen dat ze alleen maar lief waren en niks zouden en wilden doen is logisch. Die proberen hun hachje te redden. Dat de agent zal zeggen dat ze wel agressief waren is ook logisch. Die wil ook zijn daden rechtvaardigen.

Voor mij hangt of staat het echt met of er nu wel of niet iemand gebeten is. En verder vind ik dat het nemen van een boerboel x pitbull domweg onverantwoordelijk is. Zeker als je ze gaat gebruiken om leegstaande pandjes mee te bewaken waar je zelf niet eens in zit. Ga er dan zelf ook slapen zou ik zeggen zodat de honden niet aan de goden overgeleverd zijn zoals ze dat nu waren.

Triest verhaal, domme keuzes en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Dat mensen in hun broek schijten als er twee van die kalven aan komen denderen snap ik wel. Dat zijn pitbulls in het kwadraat en persoonlijk vind ik het kruisen van pitbulls met bewakingsrassen een van de meest onverantwoordelijke kruisingen. Ik zie dat sowieso nooit goedkomen met dat soort honden. Broer en zus, tegelijk nemen en dan die kruising en ze dan in een inbraakgevoelig pand achterlaten om daar de boel te bewaken in de stad. Sorry, het is ook wel een recept voor dit soort escalaties.

Dat ze doodgeschoten zijn zal denk ik echt te maken hebben met die de agent was en hoeveel verstand hij van deze honden had en hun gedrag. Ik zou nooit geschoten hebben als de honden niet gevaarlijk waren. Maargoed, niet elke agent heeft uberhaubt iets met honden en dat kun je ook niet vragen. Feit is dat er twee enorme bandoggen rondrennen in een drukke straat die door de eigenaars niet onder controle te krijgen zijn en waar de baas niet van aanwezig is. Dat er dan iets kan gebeuren is logisch. Ik bedoel, doodschieten ed. Want iedereen belt de politie als er twee bandoggen pizzadozen lopen te verscheuren in de straat en niemand durft er meer langs en er is geen eigenaar te bekennen. :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Biet schreef:
Marco88 schreef:
Biet schreef: Tja en een Boerboel - Staff kruising is gestoord.
is het ook, maar zal ook wel vraag naar zijn. :ugh:

Mensen krijgen een vooroordeel, en als ze loslopen zijn ze gewoon bang, vooral omdat het iedere week wel een keer goed raak is in de media met dit type hond.
En dan wordt er gewoon sneller geruimd, als er een ontsnapte tekkel was, is de kans dat de politie het diertje zou neerschieten nihil, dat is gewoon een feit.

Als het waar is dat de eigenaar niet naar de honden mocht gaan voordat er geschoten was, is het wel heel triest :ugh:
De enige vraag die ik kan bedenken is voor hondengevechten.
Wat dan meteen zou rechtvaardigen dat een dergelijke kruising verplicht geregistreerd zou moeten worden bij de politie.
Een eigenaar is daarmee dan al bekend bij de politie.

Maar agenten zouden zich in hun handelen niet mogen laten leiden door een hype.
Dat ze extra voorzichtig afkomen op een melding van een agressieve, aanvallende Staff (of Rottweiler, Cane Corso of noem maar een willekeurig groot, sterk ras) vind ik begrijpelijk, verstandig zelfs.
Maar eenmaal ter plaatse dienen ze toch zelf een inschatting te maken van het daadwerkelijke gevaar.
Dat is professioneel.
Afgaan op vooroordelen is dat niet.

hoeft niet eens voor gevechten maar wel voor status, se motten gróóót zijn.

mijn ras (de engelse stafford) komt niet eens meer voor in lijstjes van gevaarlijke honden. de amerikaan (=groter) wel en een kruising van een amstaff met een kalf is dan natuurlijk helemaal tha bomb als je verder alleen een gouden ketting en/of bontkraagje hebt... :kotz:

aanvulling: kalf=niet beledigend bedoeld. een van mijn beste vriendjes is een boerboel. dit om die open deur even dicht te smijten :engel:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Laeken: de honden die zijn doodgeschoten waren niet gekruist met Boerboels. Tony hoorde laatst dat er bewust gekruist werd met deze rassen, maar dat zijn niet de honden uit het nieuwsbericht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het waren amstaffs van 18 maanden die geslaagd waren voor de gedragstest volgens het krantenbericht.

Polizisten haben am Dienstagmorgen in der Rüsselsheimer Bahnhofstraße zwei American Staffordshire Terrier erschossen.
.....
Die Tiere waren 18 Monate alt und stammen aus dem gleichen Wurf. Beide hätten die Wesensprüfung bestanden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo'n test zegt ook helemaal niets meer dan het moment van testen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Zo'n test zegt ook helemaal niets meer dan het moment van testen.
dat weet ik wel, het gaat me ook niet zozeer om de test als zodanig, meer dat die eigenaren netjes aan de duitse verplichtingen voor het houden van dit soort honden hebben voldaan.
edit: tenminste, ik meen ergens gelezen te hebben dat die test daar verplicht is :?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 24 sep 2014 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Zo'n test zegt ook helemaal niets meer dan het moment van testen.
Nou ja, zo'n test kan natuurlijk een aardige indicatie geven, mits goed uitgevoerd. Maar onder de 18 maanden testen lijkt mij redelijk zinloos. Dan zijn het nog halve pups.
Je kan erdoorheen komen en daarna heel ander gedrag laten zien en bij niet slagen net zo.
Het is maar een fragment opname.Bij een bepaalde club zakte meer werklijn honden als de showlijn . :engel:
Een hond is meer dan een testje net als een mens , ligt er maar net aan in wat voor gemoedstoestand je bent op dat moment..
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Nou ja, zo'n test kan natuurlijk een aardige indicatie geven, mits goed uitgevoerd. Maar onder de 18 maanden testen lijkt mij redelijk zinloos. Dan zijn het nog halve pups.
Je kan erdoorheen komen en daarna heel ander gedrag laten zien en bij niet slagen net zo.
Het is maar een fragment opname.Bij een bepaalde club zakte meer werklijn honden als de showlijn . :engel:
Een hond is meer dan een testje net als een mens , ligt er maar net aan in wat voor gemoedstoestand je bent op dat moment..
bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk schreef:
dat weet ik wel, het gaat me ook niet zozeer om de test als zodanig, meer dat die eigenaren netjes aan de duitse verplichtingen voor het houden van dit soort honden hebben voldaan.
Geloof dat mening hond over de zeik heen gaat die de deur uitloopt door inbrekers en met gillende mensen en lui die van alles willen die niet zijn baas zijn.
Dan nog politieagenten die dreigend overkomen en je hebt de uitkomst die je wilt zien.

Daar kun je geen testje op gaan uitvoeren.
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:
Geloof dat mening hond over de zeik heen gaat die de deur uitloopt door inbrekers en met gillende mensen en lui die van alles willen die niet zijn baas zijn.
Dan nog politieagenten die dreigend overkomen en je hebt de uitkomst die je wilt zien.

Daar kun je geen testje op gaan uitvoeren.
die test is niet gedaan op dat moment, die test is - volgens mij- verplicht voor het houden van 'sterke honden' in duitsland.
volgens dat artikel zijn er meer mensen die zeggen dat die niet over de zeik en agressief waren maar aan het spelen en werden buurtmensen, die de honden kenden en wilden pakken, bij ze weggehouden.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: volgens dat artikel zijn er meer mensen die zeggen dat die niet over de zeik en agressief waren maar aan het spelen en werden buurtmensen, die de honden kenden en wilden pakken, bij ze weggehouden.
Waar komen dan die twee mannen opeens vandaan, die zich voor bijtwonden hebben moeten laten behandelen? :19:
dat lijkt ook helemaal niet zeker te zijn:

Auch ein Onkel Osman Selvis wurde auf das Geschehen aufmerksam. Er habe versucht, die Hunde zu beruhigen. Da sie jedoch ohne Halsbänder nicht zu fassen gewesen seien, habe der Mann damit Probleme gehabt. Dabei sei er verletzt worden. „Stimmt nicht. Die Hunde mussten gar nicht beruhigt werden. Sie spielten ganz friedlich mit einem Pizzakarton“, sagt Sebastiana Lauro. Die Augenzeugin meldete sich am Nachmittag beim ECHO und widersprach damit der Darstellung der Polizei. Darin heißt es auch, dass noch ein zweiter Mann verletzt worden sei. Doch dieser Vorfall hat sich bislang nicht bewahrheitet.

-------

In einer sehr frühen Stellungnahme der Polizei hieß es, dass man alles getan habe, damit die Hunde nicht sterben müssten. Die Pressestelle unterstrich gestern Nachmittag noch einmal, dass ein Verwandter des Besitzers gebissen worden sei. Wie es nach Darstellung der Polizei heißt, sei auch ein zweiter Passant angegriffen und verletzt worden. Beide Männer hätten ärztlich behandelt werden müssen. Um eine weitere Gefährdung für Unbeteiligte zu verhindern, seien beide Hunde anschließend durch die Polizisten erlegt worden. Eine andere Wahl sei nicht geblieben. Das ECHO hat eine detaillierte Stellungnahme bei der Polizei angefordert. Sie wurde bislang nicht beantwortet.

maar misschien moet je het artikel nog een keer lezen, daar staat het allemaal in ;)
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
renee-uk schreef: volgens dat artikel zijn er meer mensen die zeggen dat die niet over de zeik en agressief waren maar aan het spelen en werden buurtmensen, die de honden kenden en wilden pakken, bij ze weggehouden.
Waar komen dan die twee mannen opeens vandaan, die zich voor bijtwonden hebben moeten laten behandelen? :19:
Een lichtgewonde oom die bij een poging tot vangen schade opliep en de tweede is niet bekend/niet gevonden .......... :denken:
Waarom werd de baas van die honden verboden om naar zijn honden toe te gaan?
Dat heet dan "alles gedaan hebben om te voorkomen dat de honden doodgeschoten moesten worden"?
Waarom werden de verklaringen van andere winkeliers niet geloofd (als die toen tenminste ook hun mond hebben open gedaan en niet pas later tegen de pers)?
Waarom schoot die agent nadat een collega dat dienstbevel weigerde uit te voeren?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Ik heb het filmpje niet gekeken, volgens mij kan ik daar niet van slapen
in ieder geval zijn het de honden die de dupe weer zijn

Wat ik me trouwens wel afvraag, als de honden gewone huishonden waren wie laat dan zn honden alleen in een winkel achter? :19:
Ik zou mn hond echt niet in een winkel "dumpen"
geeft mij toch het idee dat deze honden ook nog een andere functie hadden
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Gijsstabij schreef:Ik heb het filmpje niet gekeken, volgens mij kan ik daar niet van slapen
in ieder geval zijn het de honden die de dupe weer zijn

Wat ik me trouwens wel afvraag, als de honden gewone huishonden waren wie laat dan zn honden alleen in een winkel achter? :19:
Ik zou mn hond echt niet in een winkel "dumpen"
geeft mij toch het idee dat deze honden ook nog een andere functie hadden

Was voor even, het alarmsysteem was afgesloten omdat de winkel opgeheven werd of zo.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Als het mijn honden waren of die van de buren of wie dan ook en ik wist dat ze poeslief waren dan liet ik me er niet bij weg houden. Er staat overigens dat familieleden ze niet binnen kregen...Dat ze ze niet kon bedwingen. Dus er zal vast wel wat geprobeerd zijn. Ik vind het echt lastig te beoordelen zo.

Agenten horen niet te schieten op basis van vooroordelen maar ik was er niet bij. Ik weet dus niet wat die honden deden. Als ze gaan blaffen, dreigen en zich niet laten pakken door familie dan moet je wat. Want je hebt als agent de openbare orde te handhaven.

Nu ga ik wat heel dubbels zeggen, stel, die honden liepen daar en die agenten zouden een half uurtje uittrekken om ze kalm te maken en ze te vangen. Stel. Wat dan als er een school open was gegaan, kinderen rennen gillend naar buiten en die honden waren daar op af gestormd en waren kinderen gaan aanvallen. Puur hypothetisch. Wat zou je dan als ouder zeggen als je hoorde dat die honden al een hele poos buiten waren met politie erbij? En ze hebben niet geschoten? En jouw kind ligt bij de plastisch chirurg?

Ik weet dat kinderen erbij halen not done is. Maar bij dit ras, in deze situatie en op deze manier gebeuren juist dat soort dingen altijd volgens de media. Juist uitgebroken staffords vermoorden vervolgens een hond of grijpen kinderen die wegrennen of gillen. Dus misschien dat de agent preventief heeft gehandeld alleen maar omdat het dit ras nu eenmaal is.

Hier liep laatst ook een stafford in de straat. Los bij ons en bij de buren in de tuin en op het perceel. Bas meteen naar binnen gedaan, buren gewaarschuwd dat ze de deuren dicht moesten houden voor de honden. Best wel paniek. Die hond rende als een dolle door onze straat, markeren, snuffelen en druk druk druk omdat er vaak meerdere hondjes daar lopen en dat rook hij. Wij zijn daarna met snoepjes direct naar die hond toe gegaan. Gevangen en hij was natuurlijk zoals elke Engelse stafford superlief. Bleek van een meisje dat aan het begin van de straat in de auto zat te bellen....... :mep: :cry: :jank:

Zo'n ontzettend stom wijf dat dacht, hij kan wel even zichzelf uitlaten hier. Kan toch geen kwaad op een landweggetje. Goddank waren de chihuahua's van de buren binnen (die zouden aanvallen..... :schrik: Hond zat in HUN tuin), zat Bas achter een stalen hek en was de lokale Jack Russel niet keffend aan komen stormen. God weet wat er dan gebeurd was :piew: . En het gaat om priveterrein even voor de duidelijkheid. Hond liep op ons en op het perceel van de buren. Ik zag hem heel toevallig omdat hij op onze oprit de auto stond te markeren en ik wat drinken wilde pakken in de keuken. :U:

Door zulke mensen gebeuren er gewoon vreselijke dingen.
Afbeelding
Manu

laeken schreef:Als het mijn honden waren of die van de buren of wie dan ook en ik wist dat ze poeslief waren dan liet ik me er niet bij weg houden.
De eigenaar ging dan ook uit zijn plaat omdat hij er niet bij mocht en is afgevoerd door de politie en werd pas na 2 uur weer vrijgelaten.
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef:
laeken schreef:Als het mijn honden waren of die van de buren of wie dan ook en ik wist dat ze poeslief waren dan liet ik me er niet bij weg houden.
De eigenaar ging dan ook uit zijn plaat omdat hij er niet bij mocht en is afgevoerd door de politie en werd pas na 2 uur weer vrijgelaten.
de buurvrouwen die de honden al vanaf pup kenden en naar beneden renden om ze te pakken mochten er ook niet bij.

Myriam Finger und Aileen Becker sind Anwohner und haben das Geschehen aus ihrem Fenster beobachtet. Weil sie die Hunde schon als Welpen kannten, sind sie vor das Haus geeilt und haben die Polizisten gebeten, sie zu den Tieren zu lassen. Die Polizisten hätten darauf jedoch geantwortet: „Halt die Fresse. Verpisst euch“, sagten beide Frauen übereinstimmend.
Afbeelding

Manu

Inderdaad, stoere praat dat je je er niet bij weg laat houden. Als de politie je daar niet wil kun je hoog en laag springen maar dan zit je dus gewoon op het bureau en moet een ander je dode honden van straat halen.
laeken
Zeer actief

Manu schreef:Inderdaad, stoere praat dat je je er niet bij weg laat houden. Als de politie je daar niet wil kun je hoog en laag springen maar dan zit je dus gewoon op het bureau en moet een ander je dode honden van straat halen.

Lieverd, dat is geen stoere praat. Vraag me zelfs af of jij er niet tussen zou springen als ze gaan richten op je hond terwijl jij weet dat dat onterecht is. Ik begrijp niet helemaal waarom niemand de honden bij zich kon krijgen. Desnoods aan het nekvel of je tilt ze op. De politie gaat echt niet op je schieten als je naar je honden toe rent hoor. En anders roep je ze toch gewoon? Als ze daadwerkelijk zo out of controll waren dat dat allemaal kansloos was dan vind ik het wel een rare situatie.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

laeken schreef:
Manu schreef:Inderdaad, stoere praat dat je je er niet bij weg laat houden. Als de politie je daar niet wil kun je hoog en laag springen maar dan zit je dus gewoon op het bureau en moet een ander je dode honden van straat halen.

Lieverd, dat is geen stoere praat. Vraag me zelfs af of jij er niet tussen zou springen als ze gaan richten op je hond terwijl jij weet dat dat onterecht is. Ik begrijp niet helemaal waarom niemand de honden bij zich kon krijgen. Desnoods aan het nekvel of je tilt ze op. De politie gaat echt niet op je schieten als je naar je honden toe rent hoor. En anders roep je ze toch gewoon? Als ze daadwerkelijk zo out of controll waren dat dat allemaal kansloos was dan vind ik het wel een rare situatie.
omdat ze er niet bijgelaten werden door de politie en de eigenaren, die deden wat jij zegt dat ze zouden hebben moeten doen, werden afgevoerd naar het politiebureau en na twee uur weer vrijgelaten, helaas waren toen de honden al dood.
heb je het artikel ook gelezen?
Afbeelding

Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hmmm, ook daar kun je weer twee kanten mee op. Als de eigenaar begonnen is met de politie te beledigen en ze voor rotte vis uit te maken en vervolgens de honden wilde roepen kan ik de reactie van die politie ook weer voorstellen.

Je kunt hier gewoon uithalen wat je wilt, feit is dat er bloed gevloeid is. Bij een bekende van de honden die hen wilde pakken in ieder geval. Of er nu wel of niet nog iemand gewond is wordt dan weer betwijfeld. En ik ken heel wat mensen, van eigenaren van Goldens tot staffs die zeggen dat hun hondje gewoon een schatje is, maar dat schatje heeft wel een Jack Russel "per ongeluk" doodgebeten. Of heeft gevochten met de buurhond die vervolgens naar de DA moest voor flink wat hechtingen, maar dat was natuurlijk wel zijn eigen schuld van die had het zelf uitgelokt.

Ik geloof nog maar weinig mensen op hun blauwe ogen, en ik denk dat de politie ook niet meer zomaar gelooft als iemand zegt dat zijn hond of kind nooooooit iemand kwaad zou doen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

M@scha schreef:
Biet schreef:
Marco88 schreef:
Biet schreef: Tja en een Boerboel - Staff kruising is gestoord.
is het ook, maar zal ook wel vraag naar zijn. :ugh:

Mensen krijgen een vooroordeel, en als ze loslopen zijn ze gewoon bang, vooral omdat het iedere week wel een keer goed raak is in de media met dit type hond.
En dan wordt er gewoon sneller geruimd, als er een ontsnapte tekkel was, is de kans dat de politie het diertje zou neerschieten nihil, dat is gewoon een feit.

Als het waar is dat de eigenaar niet naar de honden mocht gaan voordat er geschoten was, is het wel heel triest :ugh:
De enige vraag die ik kan bedenken is voor hondengevechten.
Wat dan meteen zou rechtvaardigen dat een dergelijke kruising verplicht geregistreerd zou moeten worden bij de politie.
Een eigenaar is daarmee dan al bekend bij de politie.

Maar agenten zouden zich in hun handelen niet mogen laten leiden door een hype.
Dat ze extra voorzichtig afkomen op een melding van een agressieve, aanvallende Staff (of Rottweiler, Cane Corso of noem maar een willekeurig groot, sterk ras) vind ik begrijpelijk, verstandig zelfs.
Maar eenmaal ter plaatse dienen ze toch zelf een inschatting te maken van het daadwerkelijke gevaar.
Dat is professioneel.
Afgaan op vooroordelen is dat niet.

hoeft niet eens voor gevechten maar wel voor status, se motten gróóót zijn.

mijn ras (de engelse stafford) komt niet eens meer voor in lijstjes van gevaarlijke honden. de amerikaan (=groter) wel en een kruising van een amstaff met een kalf is dan natuurlijk helemaal tha bomb als je verder alleen een gouden ketting en/of bontkraagje hebt... :kotz:

aanvulling: kalf=niet beledigend bedoeld. een van mijn beste vriendjes is een boerboel. dit om die open deur even dicht te smijten :engel:
Over dat groot, groter, grootst: met name rasverenigingen en showgedoe mogen dan met een grote vinger naar zichzelf wijzen, want deze 'serieuze en nette' mensen hebben deze trend ook ingezet en zo hele rassen naar de klote geholpen.
In plaats van rashonden op (werk-)kwaliteiten en inzetbaarheid, betrouwbaarheid te beoordelen, gaat het daar ook voornamelijk over uiterlijk.

Kom je vanzelf op status.
We hebben de neiging de negatieve kanten ergens uit te pikken, ze uit te vergroten, dat ook nog eens eindeloos te herhalen, waardoor het zichzelf gaat bevestigen.
Daarmee voedt je de status.
De vrouw van 50 kg die 180 kg molossers probleemloos uitlaat, krijgt geen aandacht: geen status.
Bontkraag met gouden ketting die een Staff ongecontroleerd aan de lijn heeft hangen krijgt dat wel, volop.
Wiel
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Inge O schreef:
laeken schreef: Er staat overigens dat familieleden ze niet binnen kregen...Dat ze ze niet kon bedwingen. Dus er zal vast wel wat geprobeerd zijn.
dat kunnen familieleden bij mijn honden ook niet hoor.
Hier ook niet bij de ene, de andere wel, hoewel zij ook niet braaf meteen naar je toe zal komen.

Ik vind het heel triest en sluit me bij Inge O aan.
renee-uk
Zeer actief

Dartel schreef:Hmmm, ook daar kun je weer twee kanten mee op. Als de eigenaar begonnen is met de politie te beledigen en ze voor rotte vis uit te maken en vervolgens de honden wilde roepen kan ik de reactie van die politie ook weer voorstellen.

Je kunt hier gewoon uithalen wat je wilt, feit is dat er bloed gevloeid is. Bij een bekende van de honden die hen wilde pakken in ieder geval. Of er nu wel of niet nog iemand gewond is wordt dan weer betwijfeld. En ik ken heel wat mensen, van eigenaren van Goldens tot staffs die zeggen dat hun hondje gewoon een schatje is, maar dat schatje heeft wel een Jack Russel "per ongeluk" doodgebeten. Of heeft gevochten met de buurhond die vervolgens naar de DA moest voor flink wat hechtingen, maar dat was natuurlijk wel zijn eigen schuld van die had het zelf uitgelokt.

Ik geloof nog maar weinig mensen op hun blauwe ogen, en ik denk dat de politie ook niet meer zomaar gelooft als iemand zegt dat zijn hond of kind nooooooit iemand kwaad zou doen.
daar ging het helemaal niet om, om dat laatste.
het ging om loslopende honden die de eigenaar/eigenaren van die honden van de straat wilden halen.
een hond die bijt als iemand die hij niet goed kent hem wil pakken is wel iets anders dan een hond die uitvliegt naar alles waar ie zijn tanden maar in kan zetten en als een gek om zich heen bijt.
degene die mijn rita bij haar nekvel pakt -en ik neem aan dat dat gebeurd is, want ze hadden geen riem en geen halsband om- heeft ook een paar tanden in zijn hand staan, maar daarom vliegt ze nog niet zomaar in het wilde weg mensen aan.

en ik geloof veel hoor, maar toch niet dat iemand kalm en beleefd blijft als ie ziet dat de politie zijn honden neer wil knallen en hem er niet bij laat om ze te pakken zodat dat neerknallen helemaal niet hoeft.
ik weet in elk geval heel zeker dat ik daar ook niet cool, calm and collected naar zou blijven kijken en denk dat dat -van welke hondeneigenaar dan ook- wel een beetje heel veel gevraagd is.

maar goed, de honden zijn dood en worden hier ook niet weer levend van.
dat zulke dingen gewoon kunnen gebeuren omdat het tegenwoordig schijnbaar maar heel normaal is dat staatscowboys bij het minste geringste hun schietgeweren gebruiken vind ik verschrikkelijk.
als honden inderdaad een gevaar voor omstanders opleveren vind ik het nog steeds verschrikkelijk, maar kan ik me er ook wel wat bij voorstellen, maar gezien al die getuigenverklaringen in dat krantenartikel was dat hier niet zo.
standrechtelijke executie heet zoiets toch, executie zonder voorafgaande rechtspleging?
Afbeelding

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Nanna schreef:Nou ja, hoe dan ook. Het is al met al weer een eye-opener voor mensen met klapkaken in Duitsland.
Hou ze dubbel gezekerd, gemuilkorfd of in kooien want als ze ontsnappen kunnen ze de kogel krijgen.

Veel plezier met je hond.
nu weet ik niet of mijn honden ook "klapkaken "zijn,maar ik vind dat je áltijd je honden gewoon binnen moet houden en met uitlaten gewoon bij je moet houden,ik loop echt al jaren met rassen welke "de naam" mogen hebben,maar deze hebben nog nóóit andermans hond wat gedaan,de keren dat zij zijn aangevallen door de zogenaamde "liefertjes" zijn niet meer op 1 hand te tellen,misschien zou het eens fijn zijn als iedereen dan eens de verantwoordelijkheid neemt over zijn hond,en niet alleen de mensen die met "klapkaken" lopen......

en je hoeft hier per definitie geen wesentest af te leggen met grote hondenrassen,voor fokken wordt het weer wel bij grote rassen vereist,plus als er een incident is geweest dan kán het ambt je opleggen zo'n test te moeten doen met een hond.

daarnaast is het gewoon afhankelijk in welke deelstaat je woont hoe de wet is voor bepaalde hondenrassen,lijkt me belangrijk je in te lezen voor je ergens gaat wonen.

ten slotte maakt het geen reet uit wat voor soort ras er los gaat op straat,ook een losgeslagen boxer/labrador/collie zal hier een kogel krijgen als de politie dat noodzakelijk acht.

ik zou alleen gek worden geloof ik als een een of andere onverlaat hier inbreekt waardoor mijn honden op straat terecht zouden komen en dan dood geschoten zouden worden...moet er echt niet aan denken... :(:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

En da's nog niet eens de makkelijkste manier om ze op te pakken, hoop dood gewicht zo :roll:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

een dode hond oppakken is nou eenmaal nooit makkelijk, en misschien zat het beest wel onder het bloed oid? Alhoewel ik het ook niet zo zou doen, dan maar bloed op mijn kleren
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:De eigenaar haalt zijn dode hond op.
Erg liefdevol vind ik het er niet uitzien, net of ie een zak eerpels van de straat raapt...
Die man moest dus nadat hij twee uur was vastgehouden die honden zelf nog van de straat halen?
Was de politie te bang voor een bijtende dode hond dat die hond nog steeds op straat lag? :80:

Ik heb mensen op die manier ook wel eens een levende hond op zien pakken (nee vond ik niet leuk of gewoon) als correctie op een fout (niet op de plaats blijven liggen)
Het schijnt voor een aantal mensen zo goed te dragen te zijn.

Bovendien, zoals Tara zegt, voorkom je zo dat je kleren onder het bloed komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”