Dartel schreef:Hmmm, ook daar kun je weer twee kanten mee op. Als de eigenaar begonnen is met de politie te beledigen en ze voor rotte vis uit te maken en vervolgens de honden wilde roepen kan ik de reactie van die politie ook weer voorstellen.
Je kunt hier gewoon uithalen wat je wilt, feit is dat er bloed gevloeid is. Bij een bekende van de honden die hen wilde pakken in ieder geval. Of er nu wel of niet nog iemand gewond is wordt dan weer betwijfeld. En ik ken heel wat mensen, van eigenaren van Goldens tot staffs die zeggen dat hun hondje gewoon een schatje is, maar dat schatje heeft wel een Jack Russel "per ongeluk" doodgebeten. Of heeft gevochten met de buurhond die vervolgens naar de DA moest voor flink wat hechtingen, maar dat was natuurlijk wel zijn eigen schuld van die had het zelf uitgelokt.
Ik geloof nog maar weinig mensen op hun blauwe ogen, en ik denk dat de politie ook niet meer zomaar gelooft als iemand zegt dat zijn hond of kind nooooooit iemand kwaad zou doen.
daar ging het helemaal niet om, om dat laatste.
het ging om loslopende honden die de eigenaar/eigenaren van die honden van de straat wilden halen.
een hond die bijt als iemand die hij niet goed kent hem wil pakken is wel iets anders dan een hond die uitvliegt naar alles waar ie zijn tanden maar in kan zetten en als een gek om zich heen bijt.
degene die mijn rita bij haar nekvel pakt -en ik neem aan dat dat gebeurd is, want ze hadden geen riem en geen halsband om- heeft ook een paar tanden in zijn hand staan, maar daarom vliegt ze nog niet zomaar in het wilde weg mensen aan.
en ik geloof veel hoor, maar toch niet dat iemand kalm en beleefd blijft als ie ziet dat de politie zijn honden neer wil knallen en hem er niet bij laat om ze te pakken zodat dat neerknallen helemaal niet hoeft.
ik weet in elk geval heel zeker dat ik daar ook niet cool, calm and collected naar zou blijven kijken en denk dat dat -van welke hondeneigenaar dan ook- wel een beetje heel veel gevraagd is.
maar goed, de honden zijn dood en worden hier ook niet weer levend van.
dat zulke dingen gewoon kunnen gebeuren omdat het tegenwoordig schijnbaar maar heel normaal is dat staatscowboys bij het minste geringste hun schietgeweren gebruiken vind ik verschrikkelijk.
als honden inderdaad een gevaar voor omstanders opleveren vind ik het nog steeds verschrikkelijk, maar kan ik me er ook wel wat bij voorstellen, maar gezien al die getuigenverklaringen in dat krantenartikel was dat hier niet zo.
standrechtelijke executie heet zoiets toch, executie zonder voorafgaande rechtspleging?