Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervanging tennisbal
Moderator: moderatorteam
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 1
Vervanging tennisbal
Ik ben op zoek naar een vervanging voor tennisballen. Ik gebruik tennisballen vaak als beloning en ik neem af en toe ook een werparm mee bij de wandeling. Ik wil alleen liever geen tennisballen meer gebruiken, omdat de tanden daar zo van slijten. Nu ben ik dus op zoek naar een bal die in een werparm past en in de tennisbalhouder. Ik wil graag een bal die niet te zwaar is, omdat Dexter de bal vaak vangt en het zou fijn zijn als daarbij niet zijn tanden uit zijn mond worden geslagen.
Ik had zelf gekeken naar chuckit ballen, maar ik kan niet helemaal duidelijk krijgen of de standaard chuckit ballen minder slecht voor de tanden zijn. Ze hebben ook de chuckit ultra ballen, maar ik weet niet of die in de standaard werparm en tennisbalhouder passen en hoe zwaar die zijn.
Iemand hier ervaringen mee of nog andere ideeën?
Ik had zelf gekeken naar chuckit ballen, maar ik kan niet helemaal duidelijk krijgen of de standaard chuckit ballen minder slecht voor de tanden zijn. Ze hebben ook de chuckit ultra ballen, maar ik weet niet of die in de standaard werparm en tennisbalhouder passen en hoe zwaar die zijn.
Iemand hier ervaringen mee of nog andere ideeën?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Re: Vervanging tennisbal
En een frisbee al eens geprobeerd?

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik heb van die gele drijvende rubberen ballen met een touw. Die heb je ook in formaat tennisbal, maar of die in een werparm ook werken weet ik niet.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Dit zijn wel fijne ballen Grinz
Durf alleen niet te zeggen of ze in een werpstok passen, want ik heb alleen het kleine formaat.
Durf alleen niet te zeggen of ze in een werpstok passen, want ik heb alleen het kleine formaat.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
foamballen, ik heb er meerdere, sommigen passen wel in de werparm, anderen weer niet.

You'll be in my heart... Always...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb de chuckit ultra's. Beetje jammer dat ik ze ook geregeld voor het bos koop, want ze zijn wel duur. Maar passen prima in de werpstok.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Ja, die heb ik ook, maar die past niet in mijn jaszak of tennisbalhouder.meissielief schreef:En een frisbee al eens geprobeerd?
Weet je waar ik die kan kopen en welke maat ik dan zou moeten hebben?Jacksel schreef:foamballen, ik heb er meerdere, sommigen passen wel in de werparm, anderen weer niet.
Dexter raakt gelukkig nooit een bal kwijt. Weet je toevallig welke maat je hebt?nathalie schreef:Ik heb de chuckit ultra's. Beetje jammer dat ik ze ook geregeld voor het bos koop, want ze zijn wel duur. Maar passen prima in de werpstok.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geen idee. De m volgens mij. Staat ook op de verpakking dat ze in een werpstok passen.maaiike17 schreef:Ja, die heb ik ook, maar die past niet in mijn jaszak of tennisbalhouder.meissielief schreef:En een frisbee al eens geprobeerd?
Weet je waar ik die kan kopen en welke maat ik dan zou moeten hebben?Jacksel schreef:foamballen, ik heb er meerdere, sommigen passen wel in de werparm, anderen weer niet.
Dexter raakt gelukkig nooit een bal kwijt. Weet je toevallig welke maat je hebt?nathalie schreef:Ik heb de chuckit ultra's. Beetje jammer dat ik ze ook geregeld voor het bos koop, want ze zijn wel duur. Maar passen prima in de werpstok.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
http://www.dursydog.nl/product/324/539/ ... 0406/53830maaiike17 schreef:Weet je waar ik die kan kopen en welke maat ik dan zou moeten hebben?Jacksel schreef:foamballen, ik heb er meerdere, sommigen passen wel in de werparm, anderen weer niet.
Ik weet niet uit mijn hoofd welke maat, maar ik gok de kleinere van de 2 (dus de M)

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
Chuckit ultra ballen! Zijn echt super ballen. Maatje M past in de werpstok en je kunt er echt ver mee gooien, stuiteren ook nog een beetje. Nadeel van de foamballen vind ik als er wind staat, gaan ze alle kanten op en tegen de wind in gooien gaat al helemaal niet. Met de Chuckit ballen heb je daar geen last van. Ook een voordeel is dat ze zo droog zijn. Geen natte tennisballen meer in je jaszak 

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ik koop de laatste jaren voor mijn tennisballengek, de "tennis"ballen van kong.
Ze piepen en lijken net tennisballen alleen iets zachter en het materiaal zou, vgl. fabrikant, minder slijtage aan de tanden veroorzaken dan een echte tennisbal.
Er zijn verschillende maten, ook eentje die goed in een werper past.
(Bal te zien op avatar en onderschrift foto
)
Ze piepen en lijken net tennisballen alleen iets zachter en het materiaal zou, vgl. fabrikant, minder slijtage aan de tanden veroorzaken dan een echte tennisbal.
Er zijn verschillende maten, ook eentje die goed in een werper past.
(Bal te zien op avatar en onderschrift foto

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Chuckit Ultra's ook hier, heb ze al jaren en ze zijn ideaal. Ze drijven, passen in de werpstok, worden niet kapot gebeten (hier niet in ieder geval, gewone tennisballen wel) en de tanden slijten er niet van 

- gemika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder
Ja, ik ben ook fan van de Chuckit. Vooral met waterratten heel fijn, ze blijven drijven en vullen zich niet met water. Ok, ze zijn niet goedkoop maar wel heel duurzaam. Tennisballen hebben ze hier zo in twee stukken, maar deze gaan superlang mee.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ook hier een fan van chuck it! Noah is normaal alleen van de tennisballen, maar deze is nu echt favoriet! Voordeel is ook dat ze goed opvallen. Nadeel is dat ze nogal glibberig worden en goed kunnen stuiteren. Ik neem wel aan dat deze beter zijn voor de tanden?
- Hailfall
- Zeer actief
wij hebben de ballen van de zooplus, ook een soort van tennisbal met een piepje maar het piepje halen we er altijd eerst uit.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ahhh, dat piepje is juist het leukeHailfall schreef:wij hebben de ballen van de zooplus, ook een soort van tennisbal met een piepje maar het piepje halen we er altijd eerst uit.

Ik vind die Kong piepers erg fijn (maar mijn hond kauwt er niet op), maar die Chuckit ballen zijn echt geweldig!
- Hailfall
- Zeer actief
Nee dat piepje is niet leuk als je een hond hebt die dan CONSTANT dat piepje gaat gebruiken, hij is echt heel irritant met piepspeeltjes. Bij balletjes met een piepje wil hij die ook niet meer afgeven want dan loopt hij de hele tijd als een blij ei rond te piepen.
Niks is namelijk leuker dan met een piepspeeltje op bed te gaan zitten vlak bij je oor en dan daar ineens in te gaan bijten zodat het piept. Je schrikt je rot en meneer rent speels van het bed af en kijkt je dan met een brutale blik aan. Het enige speeltje die hij absoluut NIET wilt laten piepen is zo'n rubberen kip, dat is zijn "baby" en als die piept (omdat je er per ongeluk op staat omdat het ding in de weg ligt
) dan rent hij er naar toe en brengt hij het in veiligheid. Daar is hij heel beschermend over raar genoeg. 

Niks is namelijk leuker dan met een piepspeeltje op bed te gaan zitten vlak bij je oor en dan daar ineens in te gaan bijten zodat het piept. Je schrikt je rot en meneer rent speels van het bed af en kijkt je dan met een brutale blik aan. Het enige speeltje die hij absoluut NIET wilt laten piepen is zo'n rubberen kip, dat is zijn "baby" en als die piept (omdat je er per ongeluk op staat omdat het ding in de weg ligt

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ben dol op west paw en dan de serie zogoflex en daar heb ik de jive dog ball dan van. Wel een zware en redelijk stevig, maar je ramt er geen tanden mee uit. Norah wil hem ook nog wel eens onhandig tegen houden. Past ook in werp arm. Wel duur, maar ook niet te slopen. De frisbee ook erg fijn en kunnen ze ook in huis mee spelen (deze ballen heb ik echt voor buiten, deze vind ik huis te zwaar en zouden wel door mijn tv kunnen gaan, voor in huis zijn de foam ballen erg fijn zoals eerder aangegeven, maar die vind ik de werp arm te licht en komen daardoor niet zo ver en bij wind wijken ze erg veel af als je recht wil gooien en niet in het slootje ernaast)

- dagmar88
- Zeer actief
Hailfall schreef:Nee dat piepje is niet leuk als je een hond hebt die dan CONSTANT dat piepje gaat gebruiken, hij is echt heel irritant met piepspeeltjes. Bij balletjes met een piepje wil hij die ook niet meer afgeven want dan loopt hij de hele tijd als een blij ei rond te piepen.![]()
Niks is namelijk leuker dan met een piepspeeltje op bed te gaan zitten vlak bij je oor en dan daar ineens in te gaan bijten zodat het piept. Je schrikt je rot en meneer rent speels van het bed af en kijkt je dan met een brutale blik aan. Het enige speeltje die hij absoluut NIET wilt laten piepen is zo'n rubberen kip, dat is zijn "baby" en als die piept (omdat je er per ongeluk op staat omdat het ding in de weg ligt) dan rent hij er naar toe en brengt hij het in veiligheid. Daar is hij heel beschermend over raar genoeg.

En luisteren deed het beest voor geen meter, maar "karel kipje" had hij binnen een uur door en dan kwam hij wéér met dat rotbeest in je oren piepen

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Ik gebruik al enkele jaren de foamballen van Starmark. Passen perfect in een ballenwerper. Wegen weinig, dus geen gevaar voor de tanden.

- Ayronna
- Zeer actief
Ik heb een bal van Bionic, die gaat ook niet kapot en is prima te vangen. Daarnaast blijft hij drijven; wat ideaal is in de zomer 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik gebruik deze van chuckit
Omdat ze allemaal gaten hebben fluiten ze ook als je ze gooit.
De witte is lichtgevend in het donker ook.
Belachelijk duur, maar wel erg blij mee. Ze zijn wat lichter dan de gewone chuckit.

Omdat ze allemaal gaten hebben fluiten ze ook als je ze gooit.
De witte is lichtgevend in het donker ook.
Belachelijk duur, maar wel erg blij mee. Ze zijn wat lichter dan de gewone chuckit.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier ook de chuckit ballen en die van planet dog.
zijn beide bestendig tegen de sloper wie ik heb.
heb de foambal gehad maar die had hij zo kapot. heb ze ook gehad van
huck zoogoflex maar heb ze weer weg gedaan vond ze te zwaar.
zijn beide bestendig tegen de sloper wie ik heb.
heb de foambal gehad maar die had hij zo kapot. heb ze ook gehad van
huck zoogoflex maar heb ze weer weg gedaan vond ze te zwaar.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Die foamballen van Stamark vind ik ook fijn. En Mila ook: die houdt niet van ballen die wat zwaarder zijn, en deze zijn lekker licht.
Zij is dan ook geen sloper en pakt alles zo zachtjes vast, dat er nog niet eens deukjes in die foambal zitten na jaren gebruik.
Maar voor honden die wel slopen, zijn ze denk ik te zacht. En omdat ze erg licht zijn, kun je er minder ver mee gooien, zeker bij harde wind.
Zij is dan ook geen sloper en pakt alles zo zachtjes vast, dat er nog niet eens deukjes in die foambal zitten na jaren gebruik.

Maar voor honden die wel slopen, zijn ze denk ik te zacht. En omdat ze erg licht zijn, kun je er minder ver mee gooien, zeker bij harde wind.
- gyanty
- Zeer actief
Diana ik heb voor jou de ideale bal denk ik. Voor Kay zijn verjaardag heb ik nu een nieuwe bal via mijn versvlees leverancier en daar zit plastic in en daardoor kraakt hij zoals een plastic flesje. Lijkt mij ook wel wat voor Mila of niet (weet nog niet of hij drijft, hij ligt nog even apart, want Kay is pas 6 november jarig.)

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
O, dat klinkt inderdaad wel echt als iets voor Mila!gyanty schreef:Diana ik heb voor jou de ideale bal denk ik. Voor Kay zijn verjaardag heb ik nu een nieuwe bal via mijn versvlees leverancier en daar zit plastic in en daardoor kraakt hij zoals een plastic flesje. Lijkt mij ook wel wat voor Mila of niet (weet nog niet of hij drijft, hij ligt nog even apart, want Kay is pas 6 november jarig.)

Is die bal ergens op internet te vinden?
-
- Zeer actief
Ja dat zou je denken, dat die foam ballen snel stuk gaan, maar dat is dus niet zo. Wij hebben een paar reuen die elke andere bal in no-time kapot bijten, gewoon enkel met het apporteren en belonen met de bal (dus niet alleen ermee laten spelen), en deze ballen gaan echt verreweg het langste mee. Juist doordat ze wat indeuken. Uiteindelijk, na een flinke poos, worden de gaatjes te diep en moet je hem weggoien, maar neem maar van mij aan, van deze knoertharde ballen bijvoorbeeld:DeDiana schreef:Die foamballen van Stamark vind ik ook fijn. En Mila ook: die houdt niet van ballen die wat zwaarder zijn, en deze zijn lekker licht.

breken de stukken gewoon af.
Maar idd, nadeel is dat de foam ballen te licht zijn als er meer wind staat.
-
- Zeer actief
Ja dat zou je denken, dat die foam ballen snel stuk gaan, maar dat is dus niet zo. Wij hebben een paar reuen die elke andere bal in no-time kapot bijten, gewoon enkel met het apporteren en belonen met de bal (dus niet alleen ermee laten spelen), en deze ballen gaan echt verreweg het langste mee. Juist doordat ze wat indeuken. Uiteindelijk, na een flinke poos, worden de gaatjes te diep en moet je hem weggoien, maar neem maar van mij aan, van deze knoertharde ballen bijvoorbeeld:DeDiana schreef:Die foamballen van Stamark vind ik ook fijn. En Mila ook: die houdt niet van ballen die wat zwaarder zijn, en deze zijn lekker licht.

breken de stukken gewoon af.
Maar idd, nadeel is dat de foam ballen te licht zijn als er meer wind staat.
- WesleyS
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Neo vrat tennisballen bij het 1e apport al door midden.
Ik had een redelijk massieve bal... die in de werpstok paste. Het was wat zwaarder maar het werkte wel.
Ik had een redelijk massieve bal... die in de werpstok paste. Het was wat zwaarder maar het werkte wel.