Ik vind mijn herder nu ook niet de gemakkelijkste hoor, de enige tijd dat ze gemakkelijk is, is als ze slaapt, verder haalt ze van alles uit dat eigenlijk niet mag en pest ze mijn andere honden ondanks het feit dat ze genoeg uitdaging en beweging krijgt.lucie schreef:juist. natuurlijk ben ik ook geneigd 'herder' te zeggen, maar als je dan ziet dat gemiddeld 20% van de asielhonden uit herders bestaat (vaak met 'gedragsproblemen'), zal het toch wel niet zo makkelijk zijn...alm@ schreef:Ik ervaar ze ook als heel gevoelige honden (had een halve en heb nu een hele belg). Het schijt hebben aan de baas is meestal het gevolg van te weinig sturing en teveel zelf mogen invullen. Als je dat toestaat, grijpen ze ook die kans.Apple schreef:Nou niet allemaal hoor, zeker gemiddelde tervueren is qua gedrag lang niet zo makkelijk.Cleva schreef:Belgische herders. Met je ogen rollen is al een zware correctie.
Ken er helaas genoeg die algemeen schijt hebben aan de baas, en zelfs een aantal uitermate agressieve honden.
Geef mij maar 10 dogo canario's ipv 1 Belg hoor, ik vind Kita vooral moeilijk omdat ze (in mijn ogen) niet stabiel is en inderdaad ALLES persoonlijk aantrekt, als ik Jänta op haar kop geef omdat ze mij pitst, schrikt die eens ff, doet rustig aan en haalt het niet meer in haar kop, maar gaat gewoon verder tot de orde van de dag, terwijl Kita doet alsof ze alle dagen bijeen gemept word, nooit iets goed doet en nooit beloond word en de zieligste hond van de wereld is, terwijl de correctie niet eens naar haar toe was. Ik durf er bijna voor te wedden dat mensen dit soms echt denken als ze Kita bezig zien als ik eens (op normale toon) zeg dat ze ff normaal moet doen.
Kita is sneller in commando's oppakken als mijn DC's, maar qua opvoeding, nee vind ik haar niet gemakkelijker.