Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na een maand nog steeds 's nachts piepen. HELP!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Na een maand nog steeds 's nachts piepen. HELP!

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:Ik vind het echt nogal gek dat iedereen het altijd reuze logisch vindt dat een jachthond wil werken en een herder wil drijven, en dat een waker ook waakt.
Maar als een gezelschapshondje moeite heeft (op zeer jonge leeftijd nog wel) met niet bij de baas zijn moeten ze dat maar met alle geweld zo snel mogelijk leren?
Ik begrijp daar eerlijk gezegd echt niks van. En ik vind het niet erg realistisch ook.
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
IloveMischa
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Maltezer

Ongelezen bericht door IloveMischa »

ranetje schreef:
IloveMischa schreef:Hallo allemaal,

Ik ben de trotse eigenaresse van Mischa. Een Maltezer teefje van bijna 12 weekjes. Ik heb haar sinds ze 8 weken is. Een schat van een puppy. Maar er is een heel groot probleem, tenminste ik vind het een groot probleem. Al vanaf de dag dat ze hier is slaapt ze geen enkele nacht. En daardoor kan ik niet slapen. Haar bench is nog steeds in mijn slaapkamer. Op het moment dat ik haar in de bench doe begint ze te janken, piepen en gillen. En dat minimaal een half uur lang. Tot ze uit moeheid in slaap valt.

Voor ze moet slapen gaan we natuurlijk een blokkie om. Ik speel ook met haar zodat ze goed moe word en slaapt, maar nee hoor.

Ik heb van alles geprobeerd, knuffeltje in haar bench leggen, haar speelgoed, een gebruikte shirt van mij, een zacht dekentje. Even bij haar zitten en aaien, of juist compleet negeren. Echt helemaal niks helpt. En dit elke nacht al 4 weken lang! Ik ben echt ten einde raad. Ze kan ook geen minuut alleen blijven. Thuis loopt ze constant achter me aan. Zelfs als ik naar het toilet moet wacht ze voor de deur en gaat ze piepen.

De bench gebruik ik alleen als slaapplek voor haar, dus hij staat altijd boven in mijn kamer. Wie o wie kan mij helpen? Wat heb ik verkeerd gedaan? Of ligt het aan de hond? :denken:
Gaat het om dat halve uur of jankt en piept ze later in de nacht weer op dezelfde manier?
Alleen in het begin, later in de nacht piept ze ook maar dat betekend dat ze dan wilt plassen
IloveMischa
geregistreerd lid

Marjoleine schreef:Ik vind het echt nogal gek dat iedereen het altijd reuze logisch vindt dat een jachthond wil werken en een herder wil drijven, en dat een waker ook waakt.
Maar als een gezelschapshondje moeite heeft (op zeer jonge leeftijd nog wel) met niet bij de baas zijn moeten ze dat maar met alle geweld zo snel mogelijk leren?
Ik begrijp daar eerlijk gezegd echt niks van. En ik vind het niet erg realistisch ook.
Ik heb nooit gezegd dat ze dat moet leren, het was een vraag aangezien het mijn eerste hondje is. Zij leert dingen van mij en ik leer dingen van haar. Maar nu weet ik in ieder geval dat het normaal is dat ze altijd bij me wilt zijn
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hier gaan er steevast een hand brokjes in de bench (ik pak een hand brokjes en roep hem mee, de hand met lekkers bij zijn neus)en een kauwstaaf of pensstaafje. Zijn knuffel en touwbal gaan erbij. De brokjes verspreid ik in de bench, daar liggen een vetbed en nog 2 fleecedekens in, dan gaat hij zoeken naar de brokjes en vervolgens na nog wat herschikken van de kleedjes lekker liggen.
De bench staat hier overigens in de kamer.
We doen hem meerdere keren per dag even in de bench, voor zijn eigen rust (en de onze) als hij wat drukker wordt en zelf niet gaat liggen. In het begin bleven we erbij, en soms gingen we even weg.
Hier was overigens wel al veel voorwerk gedaan door de fokster, maar zij vertelde ons dat ze hem dus de bench in deed met wat brokjes, iets om te kluiven en zijn knuffel. Wij hebben dat voortgezet en tot op heden werkt dat heel goed.
Succes met jouw kleine!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Een bench kan best handig zijn om aan te leren, maar op deze manier lijkt het niet helemaal te werken. Ja ik sleepte de bench ook van boven naar beneden en ach op gegeven moment koop je er 1 bij. Nu had ik met Kay 1 voordeel. Die werd met een paar dagen vreselijk ziek boven en wilde de volgende dag al niet meer mee naar boven. Voor de show heb ik hem nog een nachtje aan mijn voeteneind gezet, maar de volgende dag hem maar alleen beneden gelaten. Maar goed Kay was een week of 11 toen hij kwam.

Ik deed de hond pas in de bench als ik echt in bed ging liggen en stak eigenlijk meteen mijn hand in de bench. Het erin gaan ging al met wat lekkers. En ja overdag dus ook oefenen, eten in de bench, botje in de bench even rusten in de bench.

Hopelijk gaat het snel beter!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Marjoleine schreef:Het is een gezelschapshond. Natuurlijk kan ze slecht aleen blijven. Zulke hondjes zijn gefokt om altijd bij je te zijn en zo gedragen ze zich dus ook. Alleen zijn is voor dit type hond vele malen lastiger dan voor andere honden. Dus loopt ze achter je aan, dus wil ze bij je zijn en dus wil ze dat ook 's nachts. Neem dat beest nou gewoon in/op bed, dan is het klaar. Dan leert ze vertrouwen in je hebben namelijk en is de kans dat ze alleen leert zijn ook een stuk groter.
Want neem maar van mij aan dat je dat niet kunt afdwingen met dit type honden. Alle bichon-achtigen zijn enorme klitten, dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik heb zelf een Havanezer, die heeft ook weken op bed geslapen. Wel zes of zeven geloof ik (is al weer even geleden). Na verloop van tijd ernaast, was dat ook weer opgelost. Op bed plassen ze niet en als ze bij je mogen zijn, zijn ze zielsgelukkig.
Dit soort hondjes verhaart niet en als je het bijhoudt zijn ze schoon. Wat is het probleem?
Ja vind ik ook niet elke hond kan in een bench ze willen gezellig op bed
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

IloveMischa schreef:
ranetje schreef:Gaat het om dat halve uur of jankt en piept ze later in de nacht weer op dezelfde manier?
Alleen in het begin, later in de nacht piept ze ook maar dat betekend dat ze dan wilt plassen
Wat is het probleem dan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Wij hebben de bench op zijn vaste plek in de woonkamer gezet en er zelf op een matras naast geslapen.
Langzaam aan het matras steeds verder naar de slaapkamer en met twee weken lagen we allebei in hetzelfde bed en de hond in zijn bench. (Een witte herder pup)
Omdat hij er s nachts nog wel uit moest om te plassen stond er een babyfoon naast het bed.

Wel bleek overdag oom al vrij snel dat hij veel liever soms op de tegelvloer slaapt dan op zijn kussen in de bench
Met babyhekjes/een oude konijnen ren hebben we de bench met een 3 kwart meter verlengt
Nu kan hij kiezen of hij op de vloer pf in de bench slaapt. Ook overdag zoekt hij regelmatig zelf de bench op om lekker even te slapen. Dar er altijd wel wat lekkers verstopt in de bench te vinden is voor hem helpt daar ook bij ;)

Succes met het vinden van de juiste oplossing voor jou pip!
Afbeelding
IloveMischa
geregistreerd lid

ranetje schreef:
IloveMischa schreef:
ranetje schreef:Gaat het om dat halve uur of jankt en piept ze later in de nacht weer op dezelfde manier?
Wat is het probleem dan?
Hoe bedoel je wat is het probleem dan? Dat heb ik heel duidelijk beschreven. Volgens mij vind iedereen het heel raar en dom als iemand met een eerste pup vragen stelt. Kan me hier zo boos on maken. Ik heb mijn eerste pup, ik heb een probleempje (in MIJN ogen een probleem), ik maak den account aan op deze pagina en vertel mijn probleem en stel een vraag erin.

Dat betekend dat het voor mij een probleem is. En als je goed hebt gelezen heb ik het niet alleen over zachtjes piepen, nee maar gillen en janken in het begin van avond.

Sorry, een deel van dit berichtje is niet persoonlijk naar jou toe, maar ook naar andere leden.
IloveMischa
geregistreerd lid

Bedankt voor de leuke reacties en tips, ik heb inmiddels de bench overdag beneden en laat de deur open. Doe er wat snoepjes in, ik vul haar Kong en zet die in de bench. Daar is ze wel een tijdje zoet mee. In de avond als het slaaptijd is bench weer naar boven maar dan is het weer het zelfde feestje. Ik denk dat Mischa er gewoon veel moeite mee heeft en dat het daarom zo lang duurt
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

IloveMischa schreef:Bedankt voor de leuke reacties en tips, ik heb inmiddels de bench overdag beneden en laat de deur open. Doe er wat snoepjes in, ik vul haar Kong en zet die in de bench. Daar is ze wel een tijdje zoet mee. In de avond als het slaaptijd is bench weer naar boven maar dan is het weer het zelfde feestje. Ik denk dat Mischa er gewoon veel moeite mee heeft en dat het daarom zo lang duurt
Als ze het een half uurtje doet elke avond, ga je voortaan even een half uur eerder naar bed.
Dan kom je ook geen slaap tekort :E:

Veel succes!!!

En ja voor een ervaren hondenbezitter is dit een logisch "probleem".
Hetzelfde als nog maanden onzindelijk e.d..
Trek het je niet aan en vergeet de toon in sommige berichtjes, lees alleen de feitelijke dingen, dan kom je een heel eind.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Vroeger hadden we overigens een maltezer kruisinkje die ook absoluut niet in de bench wilde. Nachtenlang gilde hij door.
Op een gewoon kussen naast het bed van mijn ouders was het toen in een keer opgelost. De deur dicht vond hij gewoon verschrikkelijk. Na een aantal maanden hebben ze toen zijn kussen steeds verder naar de deur verplaatst en zo sliep hij uiteindelijk aan de andere kant van de slaapkamerdeur. Plassen op de slaapkamer deed hij overigens nooit. Wel piepen als hij er echt uit moest.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

IloveMischa schreef:
ranetje schreef:
IloveMischa schreef:
Wat is het probleem dan?
Hoe bedoel je wat is het probleem dan? Dat heb ik heel duidelijk beschreven. Volgens mij vind iedereen het heel raar en dom als iemand met een eerste pup vragen stelt. Kan me hier zo boos on maken. Ik heb mijn eerste pup, ik heb een probleempje (in MIJN ogen een probleem), ik maak den account aan op deze pagina en vertel mijn probleem en stel een vraag erin.

Dat betekend dat het voor mij een probleem is. En als je goed hebt gelezen heb ik het niet alleen over zachtjes piepen, nee maar gillen en janken in het begin van avond.

Sorry, een deel van dit berichtje is niet persoonlijk naar jou toe, maar ook naar andere leden.
Is ok hoor :ok:

Het is geen probleem als je hond hooguit een half uurtje protesteert voor ze gaat slapen.
Dat gaat in de loop van de tijd gewoon over.

Naast (of in) je bed houden nog een tijdje kan helpen.
Samen met het advies van Roxywoezel :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
IloveMischa
geregistreerd lid

Hallo allemaal,

Even een update. Het gaat met de dag steeds beter. Jullie tips hebben zeker geholpen. Ik heb het opgelost door snoepjes in haar bench te doen, en de Kong.

Heel erg bedankt!!
ranetje
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Fijn dat het beter gaat, soms duurt het gewoon wat langer ...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”