Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dominante agressie volwassen reu
Moderator: moderatorteam
dominante agressie volwassen reu
qyan gaat nu richting de 17 maanden en begint wat ander gedrag naar reuen te vertonen.
vroeger wilde die spelen, maar die tijd is geweest.
nu is er bij ons in de wijk een hond die altijd los loopt, zeer dominante reu.
qyan zit aan de lijn, mag bovendien niet eens los vanwege zijn elleboog en die blessure.
nu ben ik die hond al een stuk of 5x tegen gekomen.
maakt niet uit waar ik loop en hoe laat, iedere keer kom ik ze weer tegen en dat beest loopt altijd los.
iedere keer weer loopt dat beest los en stormt op qyan af, staart hoog, oren hoog, wil meestal meteen rijden.
als dat niet lukt probeert ie zijn poten bovenop qyan zijn rug te zetten.
en als dat niet lukt begint ie te grommen, waarop qyan ook begint.
vindt ik in princiepe allemaal best, mits qyan ook los is en zich kan verweren.
qyan beet vroeger nooit van zich af, maar is dat nu dus goed aan het leren.
het moment dat die hond een grom geeft, gaat qyan in de aanval.
uit zichzelf begint qyan dus niet.
iedere keer dat het weer gebeurd wordt qyan alsmaar sterker en sterker lijkt het wel. laatste keer kon ik hem nog met moeite vast houden.
de dochter van de eigenara liep toen met die hond, weliswaar aangelijnd, maar de hond rukte zich los toen die qyan zag en kwam dus heel hard aangestormt.
die mensen, wie hem ook uitlaat, kunnen die hond niet tegenhouden, beestje luistert gewoon niet meer.
als de eigenaar de hond wil pakken gaat de hond ook tegen de eigenaar in verzet.
als ik qyan los zou laten, ik weet zeker dat ie niet meer stopt, doberreu! hij vecht zich dood.
die mensen lijnen ook hun hond niet aan en iedere keer dus weer die confrontatie op een plek waar je hond niet eens los mag.
wordt er eigenlijk een beetje moe van en weet niet goed wat ik nu beter kan doen?!
gezien de staat van de andere hond, kijkend naar oren, staart en de borstel over zijn gehele rug ben ik niet van plan dat beest zelf te verjagen.
als de eigenaar het al met moeite kan en bijna gebeten wordt, ga ik dat risico niet lopen.
kijkend naar mijn eigen hond slaat ie denk ik compleet los, als ik qyan los zou laten zodat ie zich kan verweren.
maar qyan begint iedere keer steeds kwader op dat beest te worden, dat ik hem ook bijna niet meer kan houden. laatste keer dat die hond met die dochter liep en dus op qyan af kwam, wilde qyan ook mij bijten. hij wilde los.
wat moet ik hier nu mee.
zoals gezegd, maakt niet uit waar ik loop, ik kom ze overal tegen en het tijdstip maakt blijkbaar ook niet uit.
begin het goed zat te worden
vroeger wilde die spelen, maar die tijd is geweest.
nu is er bij ons in de wijk een hond die altijd los loopt, zeer dominante reu.
qyan zit aan de lijn, mag bovendien niet eens los vanwege zijn elleboog en die blessure.
nu ben ik die hond al een stuk of 5x tegen gekomen.
maakt niet uit waar ik loop en hoe laat, iedere keer kom ik ze weer tegen en dat beest loopt altijd los.
iedere keer weer loopt dat beest los en stormt op qyan af, staart hoog, oren hoog, wil meestal meteen rijden.
als dat niet lukt probeert ie zijn poten bovenop qyan zijn rug te zetten.
en als dat niet lukt begint ie te grommen, waarop qyan ook begint.
vindt ik in princiepe allemaal best, mits qyan ook los is en zich kan verweren.
qyan beet vroeger nooit van zich af, maar is dat nu dus goed aan het leren.
het moment dat die hond een grom geeft, gaat qyan in de aanval.
uit zichzelf begint qyan dus niet.
iedere keer dat het weer gebeurd wordt qyan alsmaar sterker en sterker lijkt het wel. laatste keer kon ik hem nog met moeite vast houden.
de dochter van de eigenara liep toen met die hond, weliswaar aangelijnd, maar de hond rukte zich los toen die qyan zag en kwam dus heel hard aangestormt.
die mensen, wie hem ook uitlaat, kunnen die hond niet tegenhouden, beestje luistert gewoon niet meer.
als de eigenaar de hond wil pakken gaat de hond ook tegen de eigenaar in verzet.
als ik qyan los zou laten, ik weet zeker dat ie niet meer stopt, doberreu! hij vecht zich dood.
die mensen lijnen ook hun hond niet aan en iedere keer dus weer die confrontatie op een plek waar je hond niet eens los mag.
wordt er eigenlijk een beetje moe van en weet niet goed wat ik nu beter kan doen?!
gezien de staat van de andere hond, kijkend naar oren, staart en de borstel over zijn gehele rug ben ik niet van plan dat beest zelf te verjagen.
als de eigenaar het al met moeite kan en bijna gebeten wordt, ga ik dat risico niet lopen.
kijkend naar mijn eigen hond slaat ie denk ik compleet los, als ik qyan los zou laten zodat ie zich kan verweren.
maar qyan begint iedere keer steeds kwader op dat beest te worden, dat ik hem ook bijna niet meer kan houden. laatste keer dat die hond met die dochter liep en dus op qyan af kwam, wilde qyan ook mij bijten. hij wilde los.
wat moet ik hier nu mee.
zoals gezegd, maakt niet uit waar ik loop, ik kom ze overal tegen en het tijdstip maakt blijkbaar ook niet uit.
begin het goed zat te worden
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Het enige dat je denk ik kunt doen is praten met de eigenaren van de ander reu. Honden moeten overal in Nederland aangelijnd, tenzij er een losloopgebied is. Jij hoeft geen last te hebben van de hond van een ander. Lukt praten niet? Dan maar naar de politie. Straks loopt het echt een keer fout en zit je met de honden of met jezelf bij de dokter.

martijn, dan zit ik toch met nog een probleem.Martijn schreef:De andere hond met bruut geweld wegjagen. Is het enige wat helpt.
En dan zo dat hij de volgende keer vanzelf op de loop gaat als hij jullie ziet.
Praten helpt niet met zuljke mensen..dat weet je vantevoren.
bruut geweld is denk ik daarbij ook flink hard schreeuwen misschien, of niet, weet het niet.
zodra je dat gaat doen bij qyan in de buurt weet ik zeker dat ik hem niet meer houd!
hoe rustiger ik blijf, hoe rustiger qyan is.
dus als ik die hond met bruut geweld moet gaan verjagen, sta ik in mijn andere hand met 40 kilo kwaadheid. geloof me, ik hou hem niet, met pakwerk wordt ie ookal vastgehouden door de hoofdtrainer.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou heel eerlijk gezegd vind ik jullie reuen erg goed van gedrag. Er wordt nog niet eens echt gevochten terwijl er geborsteld, gereden en gegromd wordt. Ik snap dat je denkt, en dat zal ook wel, dat er ooit een vechtpartij van komt, maar als het zo eerlijk gaat als het tot nu toe gaat zou ik niet zo bang zijn voor doodvechtende honden.
Er moet iets gebeuren, dat wel, maar dominant agressieve honden hadden na zoveel ontmoetingen al lang bij de dierenarts gezeten
Er moet iets gebeuren, dat wel, maar dominant agressieve honden hadden na zoveel ontmoetingen al lang bij de dierenarts gezeten

nee, omdat qyan aan de lijn zit en geen kant op kan en ik hem bekant ophang in zijn halsband!MARC_S schreef:Nou heel eerlijk gezegd vind ik jullie reuen erg goed van gedrag. Er wordt nog niet eens echt gevochten terwijl er geborsteld, gereden en gegromd wordt. Ik snap dat je denkt, en dat zal ook wel, dat er ooit een vechtpartij van komt, maar als het zo eerlijk gaat als het tot nu toe gaat zou ik niet zo bang zijn voor doodvechtende honden.
heb je weleens een doberreu zien vechten??? ik heb dat ene paar keer meegemaakt met de dobers van mijn ouders en 1 dober van mijn tante, allen reuen, ze sporen niet 8O ze sporen echt niet 8O
jij vindt het misschien wel meevallen, en valt het natuurlijk ook zolang het geen bloedvergieten is, maar ik zit hier wel met een hond die complete rust moet hebben ook nog eens, niet druk mag doen niets.
verder weet ik gewoon niet hoelang ik die van mij nog vast kan houden.
die andere hond dreigt alleen maar, maar die van mij gaat in de aanval en moet ik dus ophangen in zijn halsband, is niet echt eerlijk terwijl de andere hond losloopt.
ik ben het egwoon zat. aan de ene kant heb ik zoiets van, laat het ze maar uitvechten, dan is het misschien over.
maar aan de andere kant, hij hoeft nu niet geopereerd te worden aan die LPC in zijn elleboog en dat wil ik ook graag zo houden.
- Hutsje
- Zeer actief
kan het proberen natuurlijk, maar denk dat qyan daar uit opmaakt: aanvalluh.Martijn schreef:Met z'n tweeén gaan wandelen?qyan schreef:martijn, dan zit ik toch met nog een probleem.Martijn schreef:De andere hond met bruut geweld wegjagen. Is het enige wat helpt.
En dan zo dat hij de volgende keer vanzelf op de loop gaat als hij jullie ziet.
Praten helpt niet met zuljke mensen..dat weet je vantevoren.
bruut geweld is denk ik daarbij ook flink hard schreeuwen misschien, of niet, weet het niet.
zodra je dat gaat doen bij qyan in de buurt weet ik zeker dat ik hem niet meer houd!
hoe rustiger ik blijf, hoe rustiger qyan is.
dus als ik die hond met bruut geweld moet gaan verjagen, sta ik in mijn andere hand met 40 kilo kwaadheid. geloof me, ik hou hem niet, met pakwerk wordt ie ookal vastgehouden door de hoofdtrainer.
Tja, ik weet het ook niet.
Ik weet alleen dat ik de hond hier in de straat op die manier de stuipen op het lijf gejaagd heb en toen was het over.
whaha, misschien moeten we met die mensen maar tijden afspreken, laat jij je hond zo laat uit, dan doe ik het op dat tijdstip

nee is belachelijk natuurlijk, hij hoort zijn hond bij zich te houden, klaar.
kijken of ik erachter kan komen waar ze wonen, en dan praten zonder honden erbij.
want hier wordt je knettergek van anders.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je zou inderdaad altijd nog naar de politie kunnen gaan, en het probleem daar neerleggen, bij de wijkagent...die kan het doorspelen naar de hondegeleider en de man uitnodigen voor een gesprek....
Zoals Martijn zegt, flink de andere hond intimideren wil ook nog wel eens helpen......
Zoals Martijn zegt, flink de andere hond intimideren wil ook nog wel eens helpen......

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Je kan er ook voor kiezen om dus niet te gaan schreeuwen maar de hond gewoon resoluut weg te sturen.Als je dat met enig vertrouwen doet en duidelijk bent met je lichaamstaal wil dat soms wel eens helpen..alhoewel ik het in dit geval betwijfel omdat baaslief van de hond dus blijkbaar ook geen indruk maakt.
Waterpistool? Iets gooien?

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou nou, niet je ras als geflipt voordoen hoor
Waar ik vroeger woonde liepen altijd twee doberreuen los, eerst de ene en toen die dood was namen ze doodleuk een tweede die ze vervolgens weer niet aankonden.
Die honden knokte veel maar waren echt niet geflipt hoor hahaha.
Ik liep eens met 3 afghanen van iemand en toen die reu op een van de loopse teven wilde springen heeft de afghaan-reu hem wel zo flink op zijn lazer gegeven dat hij gelijk afdroop. Kabul, een andere afghaan heeft de dober die ze daarna hadden ook respect voor afghanen bijgebracht en dat accepteerde ze makkelijk. Ik kon zo langs dat huis daarna met de afghanen. Verder liepen die dobers om voor bepaalde boxers uit de straat. Knokken konden ze maar tot de dood? Nee dat is een kwestie van je hond de hondentaal leren natuurlijk. Zoals jij je hond beschrijft zou ik echt niet bang zijn dat hij zich zomaar doodknokt, zo dom zijn ze niet

Ik liep eens met 3 afghanen van iemand en toen die reu op een van de loopse teven wilde springen heeft de afghaan-reu hem wel zo flink op zijn lazer gegeven dat hij gelijk afdroop. Kabul, een andere afghaan heeft de dober die ze daarna hadden ook respect voor afghanen bijgebracht en dat accepteerde ze makkelijk. Ik kon zo langs dat huis daarna met de afghanen. Verder liepen die dobers om voor bepaalde boxers uit de straat. Knokken konden ze maar tot de dood? Nee dat is een kwestie van je hond de hondentaal leren natuurlijk. Zoals jij je hond beschrijft zou ik echt niet bang zijn dat hij zich zomaar doodknokt, zo dom zijn ze niet

Laatst gewijzigd door laeken op 04 jan 2004 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Eén keer gehad inderdaad. Toen liep ik met Laika door het bos en er kwam een loslopende herderkruising aan die het pad blokkeerde en met de haren overeind al fixerend bleef staan. Laika met haar normaal gesproken enorme muil ging achter me staan en dat zei me eigenlijk voldoende!antoinette schreef:Ik heb geen tips maar wel een vraag: zijn jullie nooit bang dat als jullie proberen andermans hond af te schrikken dat ie zoveel zelfvertrouwen heeft dat ie de confrontatie aangaat?

Ik hoorde in de verte hysterische eigenaren roepen, dus ik ben toen maar gewoon doodstil blijven staan en heb de lucht en de bomen bestudeerd.

Als ik weet dat ik iets niet ga winnen, dan reageer ik dus ook niet. Als ik iets doe dan ga ik door.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- majelle
- Zeer actief
wat een rotprobleem, heb het hier ook aan de hand maar ik heb het iets makkelijker. De herder uit de vorige flat loopt altijd los en valt honden aan, vooral Elmas want die gilt het uit en dat vind die herder weer machtig.
Ik heb de tijden geklokt wanneer die mensen hun hond uitlaten, gelukkig houden ze van regelmaat.
Ik weet niet of je nog op goede voet staat met ze maar misschien tel.nrs. uitwisselen om te zien wie naar buiten gaat. Maar dan moet het contact wel goed zijn natuurlijk.
Waterpistool is misschien wat tenzij die ander dat weer leuk vind natuurlijk. Of misschien iemand meenemen tijdens het wandelen die de hond wegjaagd, moet je natuurlijk wel durven want ik zou ook niet weten wat die andere hond doet.
Sterkte met het probleem
groetjes majelle
Ik heb de tijden geklokt wanneer die mensen hun hond uitlaten, gelukkig houden ze van regelmaat.
Ik weet niet of je nog op goede voet staat met ze maar misschien tel.nrs. uitwisselen om te zien wie naar buiten gaat. Maar dan moet het contact wel goed zijn natuurlijk.
Waterpistool is misschien wat tenzij die ander dat weer leuk vind natuurlijk. Of misschien iemand meenemen tijdens het wandelen die de hond wegjaagd, moet je natuurlijk wel durven want ik zou ook niet weten wat die andere hond doet.
Sterkte met het probleem
groetjes majelle
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, mee eens..Martijn schreef:Als je hem alleen wegstuurt (als dat al werkt) staat hij de volgende keer weer bij je. Weer met het risico dat het op vechten uitloopt.Eline* schreef:Je kan er ook voor kiezen om dus niet te gaan schreeuwen maar de hond gewoon resoluut weg te sturen.Als je dat met enig vertrouwen doet en duidelijk bent met je lichaamstaal wil dat soms wel eens helpen..alhoewel ik het in dit geval betwijfel omdat baaslief van de hond dus blijkbaar ook geen indruk maakt.![]()

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

geflipt is ook niet het juiste woord en het zal ongetwijfeld aan de hond liggen en aan de baas uiteraard.MARC_S schreef:Nou nou, niet je ras als geflipt voordoen hoorWaar ik vroeger woonde liepen altijd twee doberreuen los, eerst de ene en toen die dood was namen ze doodleuk een tweede die ze vervolgens weer niet aankonden.
laat ik het anders formuleren, voordat ik idd mijn eigen ras om zeep help

de dobers die ik heb zien vechten konden niet meer stoppen, waren echt compleet geflipt, doorgedraaid!
als ik qyan goed inschat en hem zou laten gaan, stopt ie ook niet meer.
kan het mis hebben, maar heb mijn hond aardig door.
ik weet wat ie in het pakwerk doet en ik weet waar die toe in staat is, hij kent zijn krachten en ik ken zijn krachten.
beter uitgelegd zo

goed contact, heb die man misschien 5x gezien.majelle schreef:wat een rotprobleem, heb het hier ook aan de hand maar ik heb het iets makkelijker. De herder uit de vorige flat loopt altijd los en valt honden aan, vooral Elmas want die gilt het uit en dat vind die herder weer machtig.
Sterkte met het probleem
groetjes majelle
en weet je, kijken wie er naar buiten gaat?!
het is een woonwijk, als je hond andere honden niet met rust kan laten, laat hem dan niet los.
qyan zou ik ook niet los hoeven laten, doe ik dus ook niet. daar heb je uitren-gebieden voor.
als hij gewoon zijn hond aanlijnt en zich niet onderuit laat trekken bij het zien van qyan is er niets aan de hand

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
ik ben niet zo gauw bangantoinette schreef:Ik heb geen tips maar wel een vraag: zijn jullie nooit bang dat als jullie proberen andermans hond af te schrikken dat ie zoveel zelfvertrouwen heeft dat ie de confrontatie aangaat?

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
de hond waar ik het over heb is groter als qyan en 4x zo breed 8OMartijn schreef:Nee. Daar ben ik niet bang voor maar het risico zit er natuurlijk wel in.antoinette schreef:Ik heb geen tips maar wel een vraag: zijn jullie nooit bang dat als jullie proberen andermans hond af te schrikken dat ie zoveel zelfvertrouwen heeft dat ie de confrontatie aangaat?
Toch heeft de gemiddelde hond veel meer ontzag voor een mens dan voor een andere reu.
De hond waar ik het oer had kwam net tot mijn knie..klein beestje dus. Ik denk niet dat ik even snel een keel opentrek tegen een mastino ofzo. Hoewel.
Ik ben wel een keer door een rotweilerreu gekidnapt. Die kwam ik buiten tegen en die begon gewoon naar mijn benen te bijten behalve als ik stil bleef staan. En als ik wel stil bleef staan fixeerd hij op m'n knieën.
Niet echt tof.
ik ben ook maar 1,70

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je bang bent...en dat lees ik uit je berichten, moet je de confrontatie ook niet aangaan ..kans dat je dan dus gewoon met te weinig vertrouwen overkomt is dan groot.
Dan zul je toch moeten kijken of je iets met de eigenaar kan regelen of op afstand iets naar de hond moeten gooien of zo..maar of dat kans van slagen heeft?
Dan zul je toch moeten kijken of je iets met de eigenaar kan regelen of op afstand iets naar de hond moeten gooien of zo..maar of dat kans van slagen heeft?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

baas van de hond maakt niet echt indruk nee, hond gromt en trekt ook zijn lip op.Eline* schreef:Je kan er ook voor kiezen om dus niet te gaan schreeuwen maar de hond gewoon resoluut weg te sturen.Als je dat met enig vertrouwen doet en duidelijk bent met je lichaamstaal wil dat soms wel eens helpen..alhoewel ik het in dit geval betwijfel omdat baaslief van de hond dus blijkbaar ook geen indruk maakt.![]()
dochterlief heeft hem beter in de hand moet ik zeggen

kan idd stellen dat ik me niet echt prettig voel op die momentenEline* schreef:Als je bang bent...en dat lees ik uit je berichten, moet je de confrontatie ook niet aangaan ..kans dat je dan dus gewoon met te weinig vertrouwen overkomt is dan groot.

alhoewel ik denk dat als de hond qyan echt naar het leven zou staan bijv dat ik er dan schijt aan heb.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Je grootte doet er niet heel veel toe het ligt er aan hoe je overkomt
En nou terug jij en dat met een zware stem en je groot maken. Meestal helpt het wel hoor zelfs bij honden die op hun eigen erf lopen
Ik zou toch een poging wagen bij de eigenaren als dat niet lukt dan idd de wijkagent op de hoogte stelllen. Gewoon praten niet gaan schreeuwen met de honden erbij. Even aan de deur zonder oordelen maar zeggen dat jouw hond zichrustig moet houden en dat dat niet mogelijk is zolang de andere hond hem uitdaagt of ze hem vast willen doen en ongeveer kunnen aangeven welke tijdstippen ze buiten lopen met de hond.
Succes ermee

Ik zou toch een poging wagen bij de eigenaren als dat niet lukt dan idd de wijkagent op de hoogte stelllen. Gewoon praten niet gaan schreeuwen met de honden erbij. Even aan de deur zonder oordelen maar zeggen dat jouw hond zichrustig moet houden en dat dat niet mogelijk is zolang de andere hond hem uitdaagt of ze hem vast willen doen en ongeveer kunnen aangeven welke tijdstippen ze buiten lopen met de hond.
Succes ermee

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
whaha, ok, we gaan het proberenRataplan schreef:Je grootte doet er niet heel veel toe het ligt er aan hoe je overkomtEn nou terug jij en dat met een zware stem en je groot maken. Meestal helpt het wel hoor zelfs bij honden die op hun eigen erf lopen
![]()
![]()
Succes ermee

alhoewel ik wel ga proberen om voordat we ze weer tegen komen met de eigenaren te praten, zonder honden erbij.
en als dat niet helpt, tja, dan maar de wijkagent, alhoewel ik niet graag richting politie stap, maar soms.......
we zien wel hoe het uit gaat pakken.
Kun je niet met die eigenaar afspreken om eens naar 'neutraal terrein' te gaan, aan de lange lijn gewoon op een paar meter afstand laten meelopen, allebei dezelfde speloefeningetjes laten doen en dan kijken in hoeverre ze nog naar elkaar focussen. Dit een paar keer doen en ze steeds meer met elkaar laten bemoeien. Zal echt wel een keer een rangordegevecht ontstaan, maar dan ben je er wel vanaf.
Het is een confronterende, maar wel effectieve oplossing.
Daarna pas op territoriumterrein trainen.
Dit soort trainingen heb ik wat gedaan met mijn redelijk verknipte Jimmy en heeft echt resultaat gehad.
Dit soort trainingen heb ik wat gedaan met mijn redelijk verknipte Jimmy en heeft echt resultaat gehad.
- Hutsje
- Zeer actief
Dat zou ik met mijn honden nooit doen, veel te link.Golden Stanley schreef:Kun je niet met die eigenaar afspreken om eens naar 'neutraal terrein' te gaan, aan de lange lijn gewoon op een paar meter afstand laten meelopen, allebei dezelfde speloefeningetjes laten doen en dan kijken in hoeverre ze nog naar elkaar focussen. Dit een paar keer doen en ze steeds meer met elkaar laten bemoeien. Zal echt wel een keer een rangordegevecht ontstaan, maar dan ben je er wel vanaf.

Wat mij opvalt aan dit soort 'trainingsconfrontaties' is dat het uiteindelijk helemaal niet tot een confrontatie leidt. Als voorbeeld neem ik mijn vorige hond Jimmy, die continue met 1 heel dominante hond in de clinch lag. Doordat ze niet de kans kregen om aan elkaar te wennen, want we hielden angstvallig die honden bij elkaar vandaan, werd het 1 grote bende van naar elkaar uitvallende honden. Uiteindelijk hebben we ze meegenomen naar de uiterwaarden en onder toeziend oog van een zeer ervaren trainster continue op langslopen, aandacht vragen en gehoorzaamheid getraind. Op het laatst konden we met diezelfde honden met elkaar oplopen, zonder dat ze tegen elkaar uitvielen. Toen pas zijn we samen door de wijk gelopen en hebben we totaal geen problemen meer gehad, omdat ze elkaar geaccepteerd hebben. We gingen zelfs nog regelmatig met elkaar naar de Lek, waar ze los liepen!Hutsje schreef:Dat zou ik met mijn honden nooit doen, veel te link.Golden Stanley schreef:Kun je niet met die eigenaar afspreken om eens naar 'neutraal terrein' te gaan, aan de lange lijn gewoon op een paar meter afstand laten meelopen, allebei dezelfde speloefeningetjes laten doen en dan kijken in hoeverre ze nog naar elkaar focussen. Dit een paar keer doen en ze steeds meer met elkaar laten bemoeien. Zal echt wel een keer een rangordegevecht ontstaan, maar dan ben je er wel vanaf.
Ik zeg niet dat dit voor alle honden zo zal uitpakken, maar bij Jimmy en Shark had dit wel effect.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is geen rangorde tussen honden die niet met elkaar in de roedel leven, dus het enige wat je traint is een stukje appel op je hond in nabijheid van de andere hond.Golden Stanley schreef:Kun je niet met die eigenaar afspreken om eens naar 'neutraal terrein' te gaan, aan de lange lijn gewoon op een paar meter afstand laten meelopen, allebei dezelfde speloefeningetjes laten doen en dan kijken in hoeverre ze nog naar elkaar focussen. Dit een paar keer doen en ze steeds meer met elkaar laten bemoeien. Zal echt wel een keer een rangordegevecht ontstaan, maar dan ben je er wel vanaf.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki