Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aparte kruising (zit in asiel Roemenië)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Re: Aparte kruising (zit in asiel Roemenië)

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Dat zou je denken ja. Maar grote kans dat de hond dan wordt vergiftigd of gevangen door hondenvangers en gedood. Nu zit ze in elk geval veilig.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

*Wolf* schreef:Dat zou je denken ja. Maar grote kans dat de hond dan wordt vergiftigd of gevangen door hondenvangers en gedood. Nu zit ze in elk geval veilig.

Zolang het niet voor de rest van zijn leven is ben ik het met je eens. Zou de hond levenslang in een kleine kooi moeten dan zou ik de voorkeur voor de straat hebben. Liever een jaar goed geleefd dan 10 jaar pijn in je rug en geen plek om je kont te keren in een te kleine kooi.

Want ik vind het opsluiten in een kleine asielkooi net als Apple een regelrechte ramp. Iets wat je niet kan maken en als je het wel wil doen dan zorg in elk geval voor een situatie die tijdelijk en kortdurend is. Ze spreken over een gammele hond OMDAT het hok te laag is. Als dat zo is dan irriteert mij dat mateloos. Wat is de moeite om een te grote hond niet in een te klein hokje te doen? Even iets fixen waar ze in past? Leg haar desnoods aan de ketting buiten? Maar doe wat. Je laat een hond niet krom groeien in een te klein hok want dan maak je hem maar af oid.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
*Wolf* schreef:Dat zou je denken ja. Maar grote kans dat de hond dan wordt vergiftigd of gevangen door hondenvangers en gedood. Nu zit ze in elk geval veilig.

Zolang het niet voor de rest van zijn leven is ben ik het met je eens. Zou de hond levenslang in een kleine kooi moeten dan zou ik de voorkeur voor de straat hebben. Liever een jaar goed geleefd dan 10 jaar pijn in je rug en geen plek om je kont te keren in een te kleine kooi.

Want ik vind het opsluiten in een kleine asielkooi net als Apple een regelrechte ramp. Iets wat je niet kan maken en als je het wel wil doen dan zorg in elk geval voor een situatie die tijdelijk en kortdurend is. Ze spreken over een gammele hond OMDAT het hok te laag is. Als dat zo is dan irriteert mij dat mateloos. Wat is de moeite om een te grote hond niet in een te klein hokje te doen? Even iets fixen waar ze in past? Leg haar desnoods aan de ketting buiten? Maar doe wat. Je laat een hond niet krom groeien in een te klein hok want dan maak je hem maar af oid.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ik ben het wel met je eens hoor laeken, maar kan daar geen uitspraken over doen. Ik ken de precieze situatie niet en als westerling die het goed heeft oordelen over hondenopvang in een land als Roemenië blijft lastig. Ik kan wel eens informeren of een donatie iets aan de situatie zou kunnen veranderen want grote kans dat het een kwestie van geld is.
*Wolf*
Zeer actief

laeken schreef: Ze spreken over een gammele hond OMDAT het hok te laag is.
De stichting zelf zegt niets over de lichamelijke toestand van de hond. Ze zeggen alleen dat haar hok te klein is en ze meer ruimte nodig heeft. Vervolgens maken mensen hier opmerkingen over haar achterhand, en dan zeg ik dat dat toch wel het gevolg zal zijn van haar huidige verblijf ;)

Maar nogmaals, in een land waar men met het grootste gemak 200 zwerf- of asielhonden in een uur doodknuppelt, zal men haar situatie daar luxe vinden :19:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Zuza :I:

Ze stond op mijn keuze-lijstje van buitenlandertjes om te adopteren. Helaas bleek ze niet geschikt voor ons gezin, omdat ze niet altijd even gemakkelijk is met andere honden. Ik vind haar prachtig!
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
*Wolf*
Zeer actief

Wat ontzettend zonde. Zou ze ooit nog geadopteerd worden :ugh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

laeken schreef:Weet niet waarom maar ik denk wel dat het een hele pittige dominante dame is tav andere honden. Ik ken dit type en dat wat felle uiterlijk in combinatie met de krachtige bouw zal haar geen gebrek aan zelfvertrouwen geven naar andere honden toe. Denk ook dat veel honden bang zullen zijn voor een dergelijke hond. Ik weet het, vooroordelen. Maar die zijn vaak niet zo ver van de werkelijkheid :F:
Tja ik vind dat aan de hand van mogelijk soort honden die er in kunnen zitten en die hier genoemd zijn niet verwonderlijk natuurlijk. Lijkt me een logische optelsom.
Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

*Wolf* schreef:Wat ontzettend zonde. Zou ze ooit nog geadopteerd worden :ugh:
Gaat mij ook aan het hart... Wij hebben de ervaring en ruimte voor de "minder gemakkelijke" hond. Maar ook twee kleine kinderen, waardoor ik deze keer toch echt een hondje wou die gewoon alles leuk vindt.
Er zit via dezelfde stichting ook nog een mechelX in spanje, maar die was scherp op katten. Ook een langzitter. Eigenlijk wil ik zo'n hond een thuis geven. En als ik ze dan weer zie op zo'n foto, denk ik wel, sorry beestje :ugh:
Een volgende keer weer...

Wil je haar zelf niet adopteren?
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
*Wolf*
Zeer actief

Wil je haar zelf niet adopteren?
Willen absoluut. Kunnen op dit moment niet, helaas :blauwoog:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”