Hond week in auto laten: 250 euro boete http://www.rtvnoord.nl/?p=139476 #rtvnoord
Moderator: moderatorteam
In de auto als slaapplaats in zo'n noodgeval is op zich geen slecht idee, maar dan moet je hem wel goed uitlaten en van eten en drinken voorzien natuurlijkanniek16 schreef:Arm beest, naar mijn mening weer eens een veel te lichte straf voor dierenmishandeling
Hond week in auto laten: 250 euro boete http://www.rtvnoord.nl/?p=139476%20#rtvnoord
Ik heb ook gebeld voor een hond die met 29 graden in de zon stond, geen raampje open. Politie zei doodleuk: "Ja mevrouw, u moet zelf maar even naar de eigenaar zoeken (in een winkelcentrum) maar maak je geen zorgen hoor, een hond kan uuuuren in een auto zitten met dit warme weer." Dat was het, geen bezoekje, niks. Ze gingen alleen naar het huisnummer bellen om te kijken of er iemand thuis was zodat er iemand naar hun kon bellen dat de hond uit de auto moest.*Skye* schreef:Jeetje, arme hond. Ik vind zo een boete ook helemaal niets voorstellen.
Wij waren maandag bij het Elysium (sauna) en daar hing ineens een A4'tje of de eigenaar van auto kenteken #### zich wilde melden omdat er een hond in de auto opgesloten zat en ze anders de dierenpolitie gingen bellen.
Nu is Skye best gewend om in de auto te blijven als wij iets gaan doen (als het weer het toe laat). Hij is dit van jongs af aan gewend en voelt zich veilig in de auto. Als we bv naar een verjaardag gaan wat verder weg en hij mag niet mee naar binnen, nemen we hem lekker mee. Lopen nog een stukje met hem als we aankomen en kunnen tussendoor nog even kijken. Dat vindt hij fijner dan dat hij veel langer alleen thuis moet zijn.
Wij vroegen ons al af of het wel mag en of ze echt de politie mogen bellen als een hond ergens in een auto opgesloten zit. Maar als je dit dan leest dan is een paar uur in de auto met het raam open vast niet verboden.
Daar zit zeker wat inlaeken schreef:Lieve mensen, de eigenaar is een drugsverslaafde man. Wat verwachten we nou? Dat hij nog goed voor zijn hond is? Terwijl hij waarschijnlijk zelf al te ver heen is om aan eten voor zichzelf te denken? Ik heb niks dan medelijden met zo iemand en ik denk dat het in beslag nemen van de hond en hulp bieden aan de eigenaar meer zal oplossen dan 250 euro boete en een hoop oordelen van mensen die niet weten hoe het is om verslaafd te zijn.
Iemand die verslaafd is aan drugs ligt als hij geld heeft en een huis de hele dag te trippen en die hond komt niet in hem op. Ja op heldere momenten even. De hond is dus gewoon "vergeten" en dat kan je die man niet eens kwalijk nemen. Hij mag waarschijnlijk blij zijn dat hij weet welke dag van de week het is en of het dezelfde dag is of een dag later als hij uit zijn roes ontwaakt.
Deze hond is gewoon de dupe van drugs. Net zoals zijn baas. Boetes uitdelen is dan zo ontzettend zinloos. Neem de hond in beslag en help het dier. Stuur de baas naar hulpverleners als hij daar voor open staat of laat die man zijn eigen leven verwoesten als het al te laat is. Die 250 euro zal hij niet hebben, daarmee is ook niemand geholpen en een drugsverslaafde is in mijn ogen net zo slachtoffer als die hond.
iones schreef:Die hond is dubbel de dupe van drugs. Want die heeft er niet voor gekozen. Die baas koos er wel voor op drugs te gebruiken.
Een verslaving ben je langer zoet meedagmar88 schreef:iones schreef:Die hond is dubbel de dupe van drugs. Want die heeft er niet voor gekozen. Die baas koos er wel voor op drugs te gebruiken.
Ik verveel me zo de laatste tijd. Zal ik een aquarium, of een verslaving nemen?
laeken schreef:Precies. De helft van de verslaafden zijn mensen die geen plek konden krijgen in de reguliere hulpverlening.
Fafo schreef:laeken schreef:Precies. De helft van de verslaafden zijn mensen die geen plek konden krijgen in de reguliere hulpverlening.
Maar dan nog vind ik 250 euro weinig. Dierenmishandeling is dierenmishandeling.
Ik zou op pingpongen gaan.dagmar88 schreef:iones schreef:Die hond is dubbel de dupe van drugs. Want die heeft er niet voor gekozen. Die baas koos er wel voor op drugs te gebruiken.
bouvierpoedel schreef:Ik zou op pingpongen gaan.dagmar88 schreef:iones schreef:Die hond is dubbel de dupe van drugs. Want die heeft er niet voor gekozen. Die baas koos er wel voor op drugs te gebruiken.
Dus eigenlijk wil je wel voor drugsverslaving gaan meer je krijgt de naald er niet in , das kut.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Ik zou op pingpongen gaan.dagmar88 schreef:iones schreef:Die hond is dubbel de dupe van drugs. Want die heeft er niet voor gekozen. Die baas koos er wel voor op drugs te gebruiken.
Jij hebt er geen idee van hoe coördinatief gehandicapt ik ben he.
Da's gevaarlijker dan een verslaving
Dus eigenlijk wil je wel voor drugsverslaving gaan meer je krijgt de naald er niet in , das kut.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Ik zou op pingpongen gaan.dagmar88 schreef:iones schreef:Die hond is dubbel de dupe van drugs. Want die heeft er niet voor gekozen. Die baas koos er wel voor op drugs te gebruiken.
Da's gevaarlijker dan een verslaving
Ze rijdt ook al rond zonder rijbewijs. Echt een gevaar voor de maatschappij die Dagmarbouvierpoedel schreef:Dus eigenlijk wil je wel voor drugsverslaving gaan meer je krijgt de naald er niet in , das kut.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Ik zou op pingpongen gaan.dagmar88 schreef:
Da's gevaarlijker dan een verslavingDe juiste vrienden willen je best wel helpen hoor.
Gelukkig dachten mensen dat niet bij mij en ben ik uiteindelijk toch nog volwaardig burger van deze ontzettend leuke maatschappij met tolerante mensen gewordeniones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.
Sorry, ga hier een heel end met Iones mee. Zeker nadat ik er vorig jaar ook nog van beschuldigd ben de oorzaak/reden/what ever te zijn van het alcoholisme van iemand. Nou sorry, zolang ik het niet koop voor die persoon en/of onder dwang naar binnen giet is het toch echt niet mijn verantwoording. De persoon koopt het zelf en giet het zelf naar binnen.Gollum schreef:Gelukkig dachten mensen dat niet bij mij en ben ik uiteindelijk toch nog volwaardig burger van deze ontzettend leuke maatschappij met tolerante mensen gewordeniones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.
Sorry, ga hier een heel end met Iones mee. Zeker nadat ik er vorig jaar ook nog van beschuldigd ben de oorzaak/reden/what ever te zijn van het alcoholisme van iemand. Nou sorry, zolang ik het niet koop voor die persoon en/of onder dwang naar binnen giet is het toch echt niet mijn verantwoording. De persoon koopt het zelf en giet het zelf naar binnen.Gollum schreef:Gelukkig dachten mensen dat niet bij mij en ben ik uiteindelijk toch nog volwaardig burger van deze ontzettend leuke maatschappij met tolerante mensen gewordeniones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.
Maar dat je een vervelende persoonlijke ervaring hebt betekent toch niet dat je alle verslaafden dan maar moet ophangen/verwijten dat ze hun honden slecht verzorgen enz.?crutz schreef:Sorry, ga hier een heel end met Iones mee. Zeker nadat ik er vorig jaar ook nog van beschuldigd ben de oorzaak/reden/what ever te zijn van het alcoholisme van iemand. Nou sorry, zolang ik het niet koop voor die persoon en/of onder dwang naar binnen giet is het toch echt niet mijn verantwoording. De persoon koopt het zelf en giet het zelf naar binnen.Gollum schreef:Gelukkig dachten mensen dat niet bij mij en ben ik uiteindelijk toch nog volwaardig burger van deze ontzettend leuke maatschappij met tolerante mensen gewordeniones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.
Of in geval van de persoon uit de openings post hij gebruikt het zelf. Niemand dwingt hem
Het is heel mooi dat het jou gelukt is, alle respect. Maar ik vrees dat jij tot een absolute minderheid hoort. Het lukt de meesten niet om er voorgoed vanaf te komen.Gollum schreef:Gelukkig dachten mensen dat niet bij mij en ben ik uiteindelijk toch nog volwaardig burger van deze ontzettend leuke maatschappij met tolerante mensen gewordeniones schreef:Oh, ik zie dat dat we medelijden met die arme drugsverslaafden moeten hebben. Jammer maar helaas! Heb ik niet! Voor mijn part worden ze gelijk opgehangen.