Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje van 6 maanden doodgebeten...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Meisje van 6 maanden doodgebeten...

Ongelezen bericht door sbientje »

heel tragisch idd :(
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:Afgrijselijk.
Hoe moet je je in jesisnaam als ouders voelen als je zoiets gebeurt....

KLIK
En wat denk je van de oppas?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

marian* schreef:
Nanna schreef:Afgrijselijk.
Hoe moet je je in jesisnaam als ouders voelen als je zoiets gebeurt....

KLIK
En wat denk je van de oppas?
Die zal er kapot van zijn en is er ook niet ongeschonden van af gekomen zo te lezen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het zoveelste bericht over dit soort honden.
Het is niet het eerste kind dat dood gebeten is of ernstig verminkt door het leven gaat.
Preventief ruimen en een houdersverbod in E.U. verband lijkt me een oplossing voor gevaarlijke honden, met name klapkaakachtigen.
Wederom zullen er wel weer een aantal liefhebbers van deze killers beweren dat het aan de bazen ligt. Slechte opvoeding en zo. En uiteraard lag het aan de baby. Had ze maar niet indringend naar de hond moeten kijken. Eigen schuld dikke bult dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

pittig beestje dat zich niet liet weerhouden door de oppas, en wat heeft die baby gedaan dat de hond zo enorm volhoudend was en niet van ophouden wilde weten :80:

Jammer dat dit gebeurd was, en goed dat die hond afgemaakt is.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marco88 schreef:pittig beestje dat zich niet liet weerhouden door de oppas, en wat heeft die baby gedaan dat de hond zo enorm volhoudend was en niet van ophouden wilde weten :80:

ik hoop dat dit sarcastisch is?
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

sbientje schreef:
Marco88 schreef:pittig beestje dat zich niet liet weerhouden door de oppas, en wat heeft die baby gedaan dat de hond zo enorm volhoudend was en niet van ophouden wilde weten :80:

ik hoop dat dit sarcastisch is?
yup.

Was een hond met schroefje los, maar het staat niet vast wat voor ras het was.
In ieder geval waren de ouders verstandig genoeg om de baby niet alleen te laten, maar dat mocht geen verschil maken in dit geval.

Dat zulke honden worden verboden komt vaak door mensen die niet echt beseffen wat ze in huis hebben, omdat ie ''altijd zo lief is'' , of/en in combinatie met idd slechte/geen opvoeding.
Dan gebeuren er ongelukken, ras(sen) wordt verboden, en de goeden die er wel verstandig mee omgingen moeten eronder lijden.
Is niet altijd eerlijk tegenover de liefhebbers die er wel goed mee omgaan, maar het gebeurt wel.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

The tragedy has sparked calls for new, tougher rules to be put in place to prevent potentially dangerous dogs from being housed in family homes.
Daar gaan we.

Overigens geen idee welk ras het is, maar het zal een stel vechthonden zijn geweest. En zo te lezen hadden die 2 al niet zo'n gezellige band onderling, aangezien de buren de honden regelmatig van mijlenver hoorden vechten. Hoe kom je er in vredesnaam bij om in zo'n situatie een baby te zetten. Dieptriest.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:In a Statement, Conservative MP Chris Heaton-Harris said it had been a “terribly sad day in Daventry”.

He said: “This afternoon I have received briefings from the local police and spoken with a number of people about this incident which, I am sure, will re-stimulate the debate about ‘dangerous dogs’

Één of twee van die incidenten hier en het gaat exact dezelfde kant op.
zo'n gelul dit in die krant.
die dangerous dogs act is al een tijd geleden aangepast en die is niet mis.
pitjes zijn ook al eeuwig verboden hier en dat helpt dus blijkbaar ook niet.

persoonlijk zou ik op mijn tenen lopen om vooral maar geen incidenten te veroorzaken als ik een verboden hond had, maar dat zal wel te gemakkelijk gedacht zijn.
wat er verder van dit verhaal klopt weet ik niet en daar laat ik me dan ook niet over uit.

vreselijk voor het kindje vind ik het wel :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Lemuria schreef:
The tragedy has sparked calls for new, tougher rules to be put in place to prevent potentially dangerous dogs from being housed in family homes.
Daar gaan we.

Overigens geen idee welk ras het is, maar het zal een stel vechthonden zijn geweest. En zo te lezen hadden die 2 al niet zo'n gezellige band onderling, aangezien de buren de honden regelmatig van mijlenver hoorden vechten. Hoe kom je er in vredesnaam bij om in zo'n situatie een baby te zetten. Dieptriest.
Dan ben je toch van de pot gerukt om daar een zes maanden oude baby bij te zetten en dan nog met de oppas erbij ook :piew:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
renee-uk schreef: persoonlijk zou ik op mijn tenen lopen om vooral maar geen incidenten te veroorzaken als ik een verboden hond had, maar dat zal wel te gemakkelijk gedacht zijn.
Het is nog niet zeker of het om een verboden ras gaat; er worden nog DNA testen uitgevoerd om dat te bepalen.
Maar ja, ze schenen al te vechten als wilden volgens de buurt. En daar zet je dan je meisje van 6 maanden tussen :piew:
Ik schat dus zomaar dat het niet de meest intelligenten waren.

Tja, doen mijn honden volgens de buurvrouw ook.

:hmmm: Sinds wanneer kan er genetisch onderscheid gemaakt worden tussen staffords en pitbulls?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als honden vechten wil het niet zeggen dat ze ook mensen aanvallen.

Ik zou jet zelf wel dood eng vinden zeker met een baby, je zal maar net je baby bij je er tussen zitten of zo iets :ugh:

Dus ik vind het wel gek als mensen twee honden van dat kaliber hebben die vechten en die met een oppas en een baby thuis laten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

toots schreef:Als honden vechten wil het niet zeggen dat ze ook mensen aanvallen.

Ik zou jet zelf wel dood eng vinden zeker met een baby, je zal maar net je baby bij je er tussen zitten of zo iets :ugh:

Dus ik vind het wel gek als mensen twee honden van dat kaliber hebben die vechten en die met een oppas en een baby thuis laten.
Nee, maar ze kunnen wel over het randje gaan als ze aan het knokken zijn. Ik had m'n 2 reuen ook eens uit elkaar willen halen en dat waren beslist geen mens-agressieve honden. Maar ik had de tandafdrukken ook diep in m'n hand staan.

Als die 2 van dit artikel aan 't knokken waren en die baby (ok, in 't meest dómme scenario dat ik kan bedenken) kroop op dat moment over de vloer en kwam er net tussenin...ja dan gaat 't rap.
dagmar88
Zeer actief

The family is understood to have owned two dogs, which neighbours say were pit bulls. One neighbour called them 'devil dogs' because they were always barking and fighting each other.

'You could hear the dogs killing each other fighting non-stop in the house from 100ft away inside our house.

'They were screeching, growling and barking all the time. It was terrifying, they are known as the devil dogs.

En dan zouden twee honden van dat type nog in één stuk zijn? Lijkt me... uitzonderlijk.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: persoonlijk zou ik op mijn tenen lopen om vooral maar geen incidenten te veroorzaken als ik een verboden hond had, maar dat zal wel te gemakkelijk gedacht zijn.
Het is nog niet zeker of het om een verboden ras gaat; er worden nog DNA testen uitgevoerd om dat te bepalen.
Maar ja, ze schenen al te vechten als wilden volgens de buurt. En daar zet je dan je meisje van 6 maanden tussen :piew:
Ik schat dus zomaar dat het niet de meest intelligenten waren.
nee dat lijkt me ook niet en ja een dooddoener maar dat doe je ook niet met een ander soort honden dan klapkaken.
kleine kindjes van 6 maanden zijn nogal kwetsbaar.

maar als je de daily mail volgt zou je ook de ontelbare berichten gezien moeten hebben aan wat mensen hier met hun honden -en dat zijn vaak wel klapkaken- uitvreten als het gaat om verwaarlozing en mishandeling.
daar lusten die en andere honden echt geen brood van. (pun intended)
ze worden daar vaak ook behoorlijk zwaar voor gestraft, met celstraffen, behoorlijke boetes en houdverboden voor een aantal jaar of definitief, maar toch blijven dat soort dingen gebeuren.
zo'n land van melk en honing als over het algemeen wordt aangenomen is engeland nou ook weer niet voor honden, helaas.

ik ben al een tijd niet meer in nederland geweest en weet niet of het bij jullie inmiddels ook zo is, maar het merendeel van de honden die ik hier tegenkom zijn staffies, al dan niet gekruist en als het bij dat soort honden uit de hand loopt gaat het ook goed mis.
daar staat tegenover dat hier in de buurt de meeste stafeigenaren blijkbaar wel weten wat ze in handen hebben en een geweldig appèl op die honden hebben staan. ik zie werkelijk nooit vechtpartijen en normaal gesproken ontwijken stafmensen andere mensen met honden, alhoewel er natuurlijk ook van die eikels bijzitten die dat niet doen.
maar dat is meestal in het park en als ik dat zie ga ik wel de andere kant heen, je weet op een gegeven moment wel welke bazen verantwoordelijk bezig zijn en welke niet.

maar goed, nitwits met honden heb je nou eenmaal overal en gezien het aantal klapkaken in de uk, de grootte van het land, het aantal inwoners en het als normaal beschouwde overmatige drankgebruik in het weekend, is het niet zo verwonderlijk dat er hier nogal eens incidenten gebeuren die het nieuws halen.
ik vind het triest, zowel voor de slachtoffers als voor de honden maar gezien de aangepaste dangerous dogs wet, die echt niet mis is en in zijn algemeenheid voor alle rassen geldt, weet ik ook niet hoe je het zou moeten oplossen :U:
toch maar verplicht een soort van hondenhouders bewijs gaan instellen lijkt me de laatste mogelijkheid, dan bereik je misschien ook de mensen waarbij het thuis misgaat en ik denk -maar dat is mijn eigen inbreng- dat de meeste incidenten in engeland juist daar gebeuren.

*gruwelijke taalfout :oeps:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 05 okt 2014 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef: Dus ik vind het wel gek als mensen twee honden van dat kaliber hebben die vechten en die met een oppas en een baby thuis laten.
De oppas was de grootmoeder en dat kan best een vitale vijftiger geweest zijn. Dat zijn niet meteen krakkemikjes van in de negentig.
En als je je baby niet eens met een familielid achter durft te laten omdat je je eigen joekels niet vertrouwt zou ik me toch eens ernstig achter de oren gaan krabben.
oma's lusten hier ook graag een biertje/wijntje/wodkaatje hoor, dat houdt niet op als ze een bepaalde leeftijd hebben.
en als die honden klapkaken waren is het hoogst opmerkelijk dat ze nog steeds allebei leefden als ze eeuwig en altijd zo aan het knokken waren.
je moet de daily mail ook wel met die vrachtwagen zout nemen waar ie recht op heeft natuurlijk ;)
Afbeelding

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
toots schreef: Dus ik vind het wel gek als mensen twee honden van dat kaliber hebben die vechten en die met een oppas en een baby thuis laten.
De oppas was de grootmoeder en dat kan best een vitale vijftiger geweest zijn. Dat zijn niet meteen krakkemikjes van in de negentig.
En als je je baby niet eens met een familielid achter durft te laten omdat je je eigen joekels niet vertrouwt zou ik me toch eens ernstig achter de oren gaan krabben.
Nou ik zou dat niet doen in ieder geval,en zeker niet als ze zelf zulke honden niet gewend zijn.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pepie schreef:
Nanna schreef:
Nou ik zou dat niet doen in ieder geval,en zeker niet als ze zelf zulke honden niet gewend zijn.
ja precies.
het achter de oren krabben lijkt me meer nodig voor iemand die wel zijn baby met honden die ie niet vertrouwt achterlaat bij een familielid.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als het echt een paar onbetrouwbare kutjoekels waren mogen die ouders en oma van mij ook een flinke douw krijgen.
Ongeacht welk ras of niet ras het nu was.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Pepie schreef:
Nanna schreef:
Ze woonden daar kennelijk allebei met de baby en de honden. Dus er is helemaal geen oppas, tenzij je een gezinslid zo wil noemen.
:ok: En honden in je eigen huis zul je wel gewend zijn.

:tongue: Moet ik straks ook bang zijn om mijn vriend met een toekomstig kind alleen te laten?
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Wolfsblut schreef:Het zoveelste bericht over dit soort honden.
Het is niet het eerste kind dat dood gebeten is of ernstig verminkt door het leven gaat.
Preventief ruimen en een houdersverbod in E.U. verband lijkt me een oplossing voor gevaarlijke honden, met name klapkaakachtigen.
Wederom zullen er wel weer een aantal liefhebbers van deze killers beweren dat het aan de bazen ligt. Slechte opvoeding en zo. En uiteraard lag het aan de baby. Had ze maar niet indringend naar de hond moeten kijken. Eigen schuld dikke bult dus.

Gevaarlijk of potentieel gevaarlijk? Je kunt elke hond gevaarlijk krijgen. Waar leg je de grens? Je kunt beter de mensen die de honden zou verwaarlozen of "opvoeden" dat ze gevaarlijk worden preventief ruimen, dat heeft tenminste zin.....Maar goed, jou mening is al duidelijk op basis van je woord gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”