Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijtende klapkaak vervolgd
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
bijtende klapkaak vervolgd
vroeg ik jullie in mijn eerder bericht om adviezen, vandaag had ik een sessie met een gedragsdeskundige en ik weet nu dat ik de veroorzaker van zijn bijtgrage bekje ben, en ook heb ik het gedrag versterkt, in de periode dat hubby weg was, werd ik in het park benaderd door een vreemde kerel, had hem gewoon af moeten snauwen maar dat deed ik niet, dat deed de hond wel voor me dacht ik, en ja hij verdedigde mij fanatiek, maar weet nu niet meer de hoe te stoppen, anybody tips? Volgens de gedragsdeskundige kreeg ik dit niet meer goed aangezien ik de oorzaak ben.
Had niet achteruit moeten stappen enzo, maar ik schrok me echt dood, en ja toen greep hij in met blaffen grommen en uiteindelijk bijten, maar sindsdien duld hij geen vreemde kerels meer in mijn buurt, zelfs naar hubby doet hij moeilijk, tijd van knokspellen is hiermee wel voorbij..
Had niet achteruit moeten stappen enzo, maar ik schrok me echt dood, en ja toen greep hij in met blaffen grommen en uiteindelijk bijten, maar sindsdien duld hij geen vreemde kerels meer in mijn buurt, zelfs naar hubby doet hij moeilijk, tijd van knokspellen is hiermee wel voorbij..
Laatst gewijzigd door mum op 06 okt 2014 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
life is good
-
mum
- Zeer actief
Re: bijtende klapkaak vervolgd
Tara schreef:Ik vind het nogal kort door de bocht en vooral nogal snelopgeverig van die gedragstherapeut.
ik ook, en kostte notabene 65 euro
life is good
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat vind ik nog vriendelijk uitgedrukt.Tara schreef:Ik vind het nogal kort door de bocht en vooral nogal snelopgeverig van die gedragstherapeut.
Is er een GT met echt verstand van jouw type honden te vinden mum?
65 euro?
Ze had het op deze manier telefonisch af kunnen doen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 okt 2014 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Lekker snel verdiendmum schreef:Tara schreef:Ik vind het nogal kort door de bocht en vooral nogal snelopgeverig van die gedragstherapeut.
ik ook, en kostte notabene 65 euro
Anderen hebben vast wel tips voor je.

-
mum
- Zeer actief
nee helaas, adviezen die ik telefonisch kreeg gingen over mogelijk inslapen, onbetrouwbaar, vals, dat waren de kernwoorden... paste niet in mijn straatje.
life is good
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En ze heeft je geen handvat gegeven waarmee je verder kunt?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
mum schreef:vroeg ik jullie in mijn eerder bericht om adviezen, vandaag had ik een sessie met een gedragsdeskundige en ik weet nu dat ik de veroorzaker van zijn bijtgrage bekje ben, en ook heb ik het gedrag versterkt, in de periode dat hubby weg was, werd ik in het park benaderd door een vreemde kerel, had hem gewoon af moeten snauwen maar dat deed ik niet, dat deed de hond wel voor me dacht ik, en ja hij verdedigde mij fanatiek, maar weet nu niet meer de hoe te stoppen, anybody tips? Volgens de gedragsdeskundige kreeg ik dit niet meer goed aangezien ik de oorzaak ben.
Werkelijk, wat een advies.
Als je even iets niet direct oplost voor de hond heb je levenslang een onoplosbaar probleem met je hond? Bizarre redenatie wat mij betreft dan
Neem van mij aan, die hond bijt omdat hij onzeker of anders misschien juist verwend is. Of hij is agressief in de genen, waaks of verdedigend aangelegd, heeft gebrek aan opvoeding misschien? en dan komt dat evt naar buiten.
-
mum
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Maar in wezen zegt deze dame dus voor 65 euro het zelfde...........mum schreef:nee helaas, adviezen die ik telefonisch kreeg gingen over mogelijk inslapen, onbetrouwbaar, vals, dat waren de kernwoorden... paste niet in mijn straatje.
-
mum
- Zeer actief
mijn hond staat in slecht daglicht helaas, rottweiler en amstaff... Maar ik hou van dat beestje, hij was er altijd en overal voor me, hij is een steuntje voor me en ik moet me vast houden aan hem, dus zoek een oplossing zonder dat iemand daarvoor het veld moet ruimen, hij is wss onbetrouwbaar voor anderen maar voor mij van onschatbare waarde.
life is good
-
laeken
- Zeer actief
En je wil hem niet zien voor wat hij is? Een hond die je weg moet houden bij vreemd volk, evt moet muilkorven en die je moet zien als waaks, beschermend en je maatje? Want de kruising vraagt hier wel om. Hij is de eerste rottie niet die mensen aan kan vliegen als hem iets niet zint of hij vertrouwd het niet.mum schreef:mijn hond staat in slecht daglicht helaas, rottweiler en amstaff... Maar ik hou van dat beestje, hij was er altijd en overal voor me, hij is een steuntje voor me en ik moet me vast houden aan hem, dus zoek een oplossing zonder dat iemand daarvoor het veld moet ruimen, hij is wss onbetrouwbaar voor anderen maar voor mij van onschatbare waarde.
-
mum
- Zeer actief
gebrek aan opvoeding niet, maar wel atijd verwend, is denk ik ook niet goed van mij, maar die is mijn baby..laeken schreef:mum schreef:vroeg ik jullie in mijn eerder bericht om adviezen, vandaag had ik een sessie met een gedragsdeskundige en ik weet nu dat ik de veroorzaker van zijn bijtgrage bekje ben, en ook heb ik het gedrag versterkt, in de periode dat hubby weg was, werd ik in het park benaderd door een vreemde kerel, had hem gewoon af moeten snauwen maar dat deed ik niet, dat deed de hond wel voor me dacht ik, en ja hij verdedigde mij fanatiek, maar weet nu niet meer de hoe te stoppen, anybody tips? Volgens de gedragsdeskundige kreeg ik dit niet meer goed aangezien ik de oorzaak ben.
Werkelijk, wat een advies.![]()
Als je even iets niet direct oplost voor de hond heb je levenslang een onoplosbaar probleem met je hond? Bizarre redenatie wat mij betreft dan. Je hebt niks gedaan. Hoe kan je dan iets veroorzaken? Wat je hond deed zat in je hond. Een labrador verdedigd je soms, de meeste zullen dat nooit doen. Ook niet in de situatie die jij had met je hond. Zoek het dus wel in je hond. Als jij je hond 10 keer hebt lopen jutten op mannen en dan het blaffen naar mannen af wil leren geef ik je zelfs nog een goede kans. In dit geval speelt jouw gedrag geen rol. Jij hebt nl niks gedaan en de hond heeft alles zelf bedacht.
Neem van mij aan, die hond bijt omdat hij onzeker of anders misschien juist verwend is. Of hij is agressief in de genen, waaks of verdedigend aangelegd, heeft gebrek aan opvoeding misschien? en dan komt dat evt naar buiten.
life is good
-
laeken
- Zeer actief
Dat gaat niet heel goed samen. Baby en opvoeden. Misschien dat daar wat winst te behalen is. Soms is heel goed zijn voor een dier hetzelfde als gebrek aan opvoeding. Sommige honden moeten regels en structuur. Al is dat niet aardig voor je baby, hij kan het wel nodig hebben. En ik denk toch dat je daar nog wel punten kan scoren en zelfs je hond gelukkiger kan maken door meer regels en structuur en iets minder baby en allessie.mum schreef:gebrek aan opvoeding niet, maar wel atijd verwend, is denk ik ook niet goed van mij, maar die is mijn baby..laeken schreef:mum schreef:vroeg ik jullie in mijn eerder bericht om adviezen, vandaag had ik een sessie met een gedragsdeskundige en ik weet nu dat ik de veroorzaker van zijn bijtgrage bekje ben, en ook heb ik het gedrag versterkt, in de periode dat hubby weg was, werd ik in het park benaderd door een vreemde kerel, had hem gewoon af moeten snauwen maar dat deed ik niet, dat deed de hond wel voor me dacht ik, en ja hij verdedigde mij fanatiek, maar weet nu niet meer de hoe te stoppen, anybody tips? Volgens de gedragsdeskundige kreeg ik dit niet meer goed aangezien ik de oorzaak ben.
Werkelijk, wat een advies.![]()
Als je even iets niet direct oplost voor de hond heb je levenslang een onoplosbaar probleem met je hond? Bizarre redenatie wat mij betreft dan. Je hebt niks gedaan. Hoe kan je dan iets veroorzaken? Wat je hond deed zat in je hond. Een labrador verdedigd je soms, de meeste zullen dat nooit doen. Ook niet in de situatie die jij had met je hond. Zoek het dus wel in je hond. Als jij je hond 10 keer hebt lopen jutten op mannen en dan het blaffen naar mannen af wil leren geef ik je zelfs nog een goede kans. In dit geval speelt jouw gedrag geen rol. Jij hebt nl niks gedaan en de hond heeft alles zelf bedacht.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Een simpele: je doet niets (vindt het eigenlijk wel goed) en de hond neemt het over.
Op het moment dat jij weer gaat sturen en laat zien dat je het heft in handen hebt, volgt de hond ook.
Tot die tijd wel die muilkorf om houden...
En ja, waarschijnlijk blijft het iets waar je scherp op moet blijven.
Vergelijk het maar met de jachtdrive van sommige honden: is te sturen, maar blijft wel altijd aanwezig.
Vandaar die muilkorf.
Op het moment dat jij weer gaat sturen en laat zien dat je het heft in handen hebt, volgt de hond ook.
Vergelijk het maar met de jachtdrive van sommige honden: is te sturen, maar blijft wel altijd aanwezig.
Vandaar die muilkorf.
Wiel
-
mum
- Zeer actief
maar hoe stop ik hem?? Ik ben goed in staat om mezelf te verdedigen, maar niet die dag.. Hond behandeld mij als zijn prinses, wil altijd bij me zijn en altijd in voor een spel of wandeling. Hij blijft bij me dat staat voor mij allang vast.laeken schreef:En je wil hem niet zien voor wat hij is? Een hond die je weg moet houden bij vreemd volk, evt moet muilkorven en die je moet zien als waaks, beschermend en je maatje? Want de kruising vraagt hier wel om. Hij is de eerste rottie niet die mensen aan kan vliegen als hem iets niet zint of hij vertrouwd het niet.mum schreef:mijn hond staat in slecht daglicht helaas, rottweiler en amstaff... Maar ik hou van dat beestje, hij was er altijd en overal voor me, hij is een steuntje voor me en ik moet me vast houden aan hem, dus zoek een oplossing zonder dat iemand daarvoor het veld moet ruimen, hij is wss onbetrouwbaar voor anderen maar voor mij van onschatbare waarde.
life is good
-
mum
- Zeer actief
daar zie je iets fout.. je weet van mijn middelenprobleem toch? En ook ik had angermanagement nodig, een slag op zijn snuit kreeg die als die stout was, pas sinds ik mijn probleem erken ben ik milder tegen hem, overigs behandel ik mij kiddies ook met tough loveBiet schreef:Een simpele: je doet niets (vindt het eigenlijk wel goed) en de hond neemt het over.
Vandaar die muilkorf.
life is good
- ranetje
- Zeer actief
Leiding geven mum
Kijk maar wat Biet schrijft
Kijk maar wat Biet schrijft
Biet schreef:Een simpele: je doet niets (vindt het eigenlijk wel goed) en de hond neemt het over.
Vandaar die muilkorf.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Als je de hond echt gelukkig wilt hebben dan neem jij de leiding en geef je hem duidelijk en consequent de regels aan. Daar krijg je een blije ontspannen hond van. Een hond die vindt dat hij van alles moet regelen is gestresst. Dit is gewoon zielig voor hem. Het is beter voor de bloeddruk van beiden als jij de baas bent ipv de hond.
- NiN
- Actief
En wie is Hubby dan? Je andere hond?
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
No worries, ik weet.mum schreef:daar zie je iets fout.. je weet van mijn middelenprobleem toch? En ook ik had angermanagement nodig, een slag op zijn snuit kreeg die als die stout was, pas sinds ik mijn probleem erken ben ik milder tegen hem, overigs behandel ik mij kiddies ook met tough loveBiet schreef:Een simpele: je doet niets (vindt het eigenlijk wel goed) en de hond neemt het over.
Vandaar die muilkorf.
Maar is niet wat ik bedoel.
Denk dat je je hond tekort doet door (te weinig) rekening te houden met wat ie ook is (als ik woorden lees als baby en prinses).
Duidelijk is niet hetzelfde als hardhandig: een echte goede GT zou je dat kunnen laten zien.
Bij die jachthond, maar ook bij de aanvallende hond, ben ik voordat ze in die modus zijn al aan het sturen.
De truc zit 'm in dat aan te zien komen en de hond jouw beslissingen op dat moment te laten volgen.
Wiel
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
lieve mum
zet je hond eens op de plek waar ie hoort: hij is niet je baby, hij is je hond.
hij heeft ook niks in te brengen dan lege briefjes.
laat hem eens weten dat jij de beslissingen neemt en niet hij.
je zult terug moeten naar de basis en je hond moet terug naar de plek waar ie hoort en dat is niet de plek van de leider die wel even zelf uitmaakt wat ie doet.
als je daar niet voor zorgt gaat het straks echt goed mis en dan ben je hem kwijt, om maar niet te spreken van de ongelukken die hij kan veroorzaken.
edit: oh en dat hoeft echt niet met harde hand hoor, met consequent zijn en heel weinig toestaan bereik je meer.
zet je hond eens op de plek waar ie hoort: hij is niet je baby, hij is je hond.
hij heeft ook niks in te brengen dan lege briefjes.
laat hem eens weten dat jij de beslissingen neemt en niet hij.
je zult terug moeten naar de basis en je hond moet terug naar de plek waar ie hoort en dat is niet de plek van de leider die wel even zelf uitmaakt wat ie doet.
als je daar niet voor zorgt gaat het straks echt goed mis en dan ben je hem kwijt, om maar niet te spreken van de ongelukken die hij kan veroorzaken.
edit: oh en dat hoeft echt niet met harde hand hoor, met consequent zijn en heel weinig toestaan bereik je meer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
mum
- Zeer actief
Valerie schreef:Als je de hond echt gelukkig wilt hebben dan neem jij de leiding en geef je hem duidelijk en consequent de regels aan. Daar krijg je een blije ontspannen hond van. Een hond die vindt dat hij van alles moet regelen is gestresst. Dit is gewoon zielig voor hem. Het is beter voor de bloeddruk van beiden als jij de baas bent ipv de hond.
dank je, weer genoeg om over na te denken, wil graag dat hij ontspannen en vrij is,wil niet dat hij zich zorgen maakt, maar dat doet hij wel, die vent kwam heel dicht bij me staan en maakte mij flink van streek, die hond was toen al een tijdje alleen met me, en hij besloot om in te grijpen, en dat is hij blijven doen, geen vreemden in de buurt van de vrouw, hij jaagt ze weg dmv blaffen, grommen en bijten, loopt hij met mij is het net een lammetje, braaf en gehoorzaam, maar komt er een vreemde bij me, blaft hij zich schor en zou het liefst meteen bijten..
life is good
- renee-uk
- Zeer actief
en dat moet je dus niet toestaan.mum schreef:Valerie schreef:Als je de hond echt gelukkig wilt hebben dan neem jij de leiding en geef je hem duidelijk en consequent de regels aan. Daar krijg je een blije ontspannen hond van. Een hond die vindt dat hij van alles moet regelen is gestresst. Dit is gewoon zielig voor hem. Het is beter voor de bloeddruk van beiden als jij de baas bent ipv de hond.
dank je, weer genoeg om over na te denken, wil graag dat hij ontspannen en vrij is,wil niet dat hij zich zorgen maakt, maar dat doet hij wel, die vent kwam heel dicht bij me staan en maakte mij flink van streek, die hond was toen al een tijdje alleen met me, en hij besloot om in te grijpen, en dat is hij blijven doen, geen vreemden in de buurt van de vrouw, hij jaagt ze weg dmv blaffen, grommen en bijten, loopt hij met mij is het net een lammetje, braaf en gehoorzaam, maar komt er een vreemde bij me, blaft hij zich schor en zou het liefst meteen bijten..
zolang jij hem daar zijn gang in laat gaan zal ie echt niet veranderen, waarom zou ie ook in zijn ogen gaat het prima.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
heb je die muilkorf al?
zo niet ga er dan alsjeblieft met gezwinde spoed een kopen en wel een goede, niet een stoffen snuitje.
zo niet ga er dan alsjeblieft met gezwinde spoed een kopen en wel een goede, niet een stoffen snuitje.

-
mum
- Zeer actief
En zon zin in mijn middel der verboden gebruik, snak er soms naar, om even alles helder te maken, maar helpt natuurlijk niks...
life is good
-
mum
- Zeer actief
nee word op maat gemaaktrenee-uk schreef:heb je die muilkorf al?
life is good
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat helpt niks en maakt het ook niet helderder, het voegt alleen nog een probleem toe;)mum schreef:En zon zin in mijn middel der verboden gebruik, snak er soms naar, om even alles helder te maken, maar helpt natuurlijk niks...
je kop erbij houden mum, dat is je hond waard!

- renee-uk
- Zeer actief
kun je daar geen spoed achter zetten?mum schreef:nee word op maat gemaaktrenee-uk schreef:heb je die muilkorf al?
zo te horen heb je hem echt nodig hoor, niet overmorgen maar als het zou kunnen vandaag nog.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar dat heeft ie niet te willen. Jij lost t voor hem op dus hij hoeft alleen maar toe te zien.mum schreef:Valerie schreef:Als je de hond echt gelukkig wilt hebben dan neem jij de leiding en geef je hem duidelijk en consequent de regels aan. Daar krijg je een blije ontspannen hond van. Een hond die vindt dat hij van alles moet regelen is gestresst. Dit is gewoon zielig voor hem. Het is beter voor de bloeddruk van beiden als jij de baas bent ipv de hond.
En geloof me als ik zeg dat ik weet waar ik t over heb
En dat hoeft idd niet met geweld maar t heeft alles te maken met t zien aankomen en vooraf reageren. Niet als t gebeurd dan ben je veel te laat.
En zelf zo rustig mogelijk blijven... hoe bozer/emotioneler jij wordt hoe zwaarder de reactie van je hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Beter iets dan niks haal een metalen bij zooplus. Is niet duur dan heb je nu ff wat.mum schreef:nee word op maat gemaaktrenee-uk schreef:heb je die muilkorf al?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi